لذت زندگی در تالاب آتشفشانی ایسلند + تصاویر

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
21 مرداد 1393 00:00
0

انسان همواره به تالاب و آبگیر علاقه داسته است. گذراندن ساعاتی در کنار آبگیری ها و استخر های طبیعی و تنی به آب زدن یکی از جذاب ترین تفریحات برای گردشگران بوده است. از همین رو است که کشور ایسلند به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در این زمینه همواره معروف بوده است. مرداب آب گرم واقع در قلب ایسلند یکی از جاهی دیدنی این کشور است

این مرداب در جنوب غربی ریکیاویک پایتخت ایسلند واقع شده است؛ یک استخر طبیعی که رنگ آب بسیار متفاوت و عجیب است. که به زیبایی این منطقه افزوده است.

این دریاچه طولی در حدود 200 متر دارد و در قلب یک منطقه آتشفشانی قرار گرفته است . به دلیل فعالیت های تشفشانی در این ناحیه این تالاب در سال 1976 به وجود امده است؛ رنگ آب این منطقه بسیار عجیب و منحصر به فرد است . این رنگ متفاوت به دلیل تکثیر جلبک‌ها در این تالاب است که موجب تغییر رنگ آب آن شده است و جلوه ی ویژه این به این استخر طبیعی داده است.

البته نکته اصلی توجه گردشگران به این تالاب است است که آب آن دارای خواص فراوان درمانی و دارویی است و از همین جهت است که این تالاب به شهرت جهانی رسیده است. گل و لای آن برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار مفید است . همچنین برای درمان بیماری قلبی و افسردگی نیز شنا در آب این تالاب توصیه شده است.

گردشگران خاک رس آن را بر روی صورت و بدن می مالند تا از خواص آن استفاده کنند. در طول سال دمای آب تالاب بین 30 و 39 درجه سانتیگراد است؛ این تالاب مانند یک آبگرم، سونا، جکوزی است و آبشار آن مانند ماساژی برای بدن است.

امکانا ت رفاهی و اقامتی بسیاری که در اطراف آن برای گردشگران در نظر گرفته شده است از دیگر ویژگی های این تالاب است.

نویسنده : فواد شمس

 تالاب آتشفشانی ایسلند

 تالاب آتشفشانی ایسلند

 تالاب آتشفشانی ایسلند

 تالاب آتشفشانی ایسلند

 تالاب آتشفشانی ایسلند

 تالاب آتشفشانی ایسلند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.