شگفتی های هندوستان (بخش دوم) + تصاویر

4
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
21 فروردین 1394 10:55
0

هند سرزمین بسیاری از تناقضات است. افرادی که از گرسنگی در حال مرگند و تنها تلاش می کنند تا نان و کره ای برای خوردن پیدا کنند و در عین حال افرادی که تمام تجملات زندگی را در اختیار دارند. فرهنگ هایی در هند وجود دارند که رو به جلو قدم می گذارند و در حال تغییراتی هستند و در عین حال فرهنگ هایی وجود دارند که به شدت به ریشه های خود متصل بوده و غیر قابل تغییر هستند. در اینجا مکان هایی ناهموار و بی ثمر وجود دارد، و مکان های که با گیاهان سبز و شاداب و جنگل های شگفت انگیز و پر برکت پوشیده شده اند. هر یک از این تضادها در هند در جایگاه خود زیبا هستند. در کشور هند شما لازم نیست به دنبال زیبایی بگردید چرا که در حین قدم زدن ، کاوش و گشت و گذار، در آن مدام با آن برخورد خواهید نمود. اما برای کسانی که می خواهند برخی از زیباترین مقاصد کشور را از نزدیک ببینند ، در اینجا یک لیست از 50 مکان زیبا در هند وجود دارد که نمی توانید آن را از دست بدهید.

آسام Assam

26. مجولی Majuli

 50 مکان زیبا در کشور هند

مجولی جزیره ای کوچک ، عجیب و جالب است که در ایالت آسام هند واقع گردیده است. روزگاری ، جزیره در گرداگرد منطقه ای با مساحت حدود 1250 کیلومتر مربع گسترش یافته بود. با این حال ، رود مواج براهماپوترا Brahmaputra بخش بزرگی از جزیره را از بین برد و آنچه در حال حاضر باقی مانده است کمی بیش از 400 کیلومتر مربع از منطقه می باشد.

[شمال شرق هند مکان های زیبای بسیار بیشتری دارد که خارج از تصور شماست.]

با این حال، اینجا یکی از زیبا ترین مکان های هند است. تماشای پرندگان در اینجا از فعالیت های برجسته به شمار می رود ، تماشای قبایل رنگارنگ منطقه نیز بسیار دیدنی می باشد.

مانیپور Manipur

27. دریاچه لوکتاک Loktak

 50 مکان زیبا در کشور هند

مانیپور خانه ی تنها دریاچه شناور جهان ، یعنی دریاچه لوکتاک است. همچنین این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین در این بخش از کشور است. توده های شناور گیاهان و مواد آلی به دریاچه ظاهری شناور می بخشند. بخشی از دریاچه محل استقرار پارک ملی کیبول لامجو Keibul Lamjao است که زیستگاهی برای سانگای Sangai به شمار می رود.

سانگای یا گوزن شاخ دار گونه ی نادری است که در آستانه انقراض است. زیبایی دریاچه به خودی خود و گل ها و جانوران اطراف این منطقه از مانیپور منطقه ای لذتبخش برای بازدید ساخته اند.

بنگال غربی Bengal

28. Sandakphu

 50 مکان زیبا در کشور هند

در نزدیکی پارک ملی سینگالیلا Singalila در بنگال غربی ، سانداکفو Sandakphu ، که بلندترین قله ی منطقه می باشد قرار گرفته است. شما می بایست در یک مسیر دشوار و پرزحمت حرکت کنید تا به قله برسید ، اما پس از رسیدن پاداش شما با تماشای منظره ی عالی ای از قله ی کانچندزونگا Kanchendzonga به شما داده خواهد شد.

یک روستای کوچک نیز در بالای قله وجود دارد که می توانید در آن خوابگاههایی را برای اقامت پیدا کنید. البته ، چیزی جز کمپینگ زیر آسمان پر ستاره و لذت بردن از نسیم سرد کوه برای شما وجود ندارد.

29. باغ های چای دارجلینگ

 50 مکان زیبا در کشور هند

باغ های چای با شکوه دارجلینگ نیز در میان لیست مکان های زیبای هند قرار دارند. باغ های چای دارجلینگ نه تنها برای کشت چای خوش عطر خود شناخته شده اند ، بلکه برای زیبایی منظره خود نیز شهرت دارند. امتداد بی پایان گیاهان چای که تمایل به ناپدید شدن در غبار دارند به شکل یک طلسم جادویی در مقابل میهمانان جلوه گری می کنند.

گجرات Gujarat

30. کوچKutch

 50 مکان زیبا در کشور هند

زمین بایر را تصور کنید که در آن می توانید تمام فشار و هیجان زندگی خود را خالی نمایید؟ ران Rann کوچ در گجرات در اختیار شماست. کوچ تالابی کم عمق است که در طول فصل موسمی به دلیل بارش باران مملو از آب می گردد.

با این حال ، در طول ماه های تابستان ، آب فروکش کرده و جای خود را به زمین شور می دهد که بی ثمر و در عین حال زیباست. ران کوچ برای سفرهای جاده ای در هند شناخته شده است. همچنین به عنوان یک زیستگاه برای گونه های عجیب و غریب پرندگان و حیوانات شهرت دارد. چند منطقه خاص حیات وحش در منطقه وجود دارند که برجسته ترین آنها پناهگاه حیات وحش کویر کوچ می باشد.

گوا Goa

31. آبشارهای دودهساگار Dudhsagar

 50 مکان زیبا در کشور هند

اگر همیشه فکر می کردید که گوا فقط سرزمینی شن و ماسه ای با سواحل و فعالیت های شبانه است ، دوباره فکر کنید. در گوا چیزهایی بیش از این به چشم می خورد. کسانی که مایل به دیدن طرف دیگر گوا هستند می بایست به آبشارهای دودهساگار سری بزنند. آبشارها در واقع از ارتفاعی در حدود 60 کیلومتر از شهر بزرگ پاناجی Panaji می آیند.

با توجه به افسانه های مردمی مشهور ، یک شاهزاده خانم در جنگل های نزدیک آبشار زندگی می کرد. او از برکه ای واقع در سرمنشاء آبشارها برای استحمام استفاده می کرد. در یک روز خوب ، در طی حمام کردنش ، او شاهزاده ای را دید که در حال تماشای اوست. شاهزاده خانم به منظور حفاظت از عفت خود ، کوزه ی شیر شیرینی را در مقابل خود به عنوان یک حائل و پرده ریخت .

اعتقاد بر این است که این همان شیر شیرین است که به پایین می ریزد چرا که ظاهری شیر مانند دارد. زمانی که این داستان را باور کردید ، این واقعیت باقی می ماند که اینجا یک آبشار زرق و برق دار است که سزاوار بازدید می باشد.

ماهاراشترا Maharashtra

32. ماتران Matheran

 50 مکان زیبا در کشور هند

ماتران در ماهارشترا کوچکترین تپه ی هند است که بسیار زیباست و در قسمت های گردنه های غربی در ارتفاعی در حدود 2600 متر بالاتر از سطح دریا واقع گردیده است ، ماتران حدود 90 کیلومتر از شهرستان بمبئی فاصله دارد. ورود وسایل نقلیه به این تپه ممنوع است و تنها راه برای رسیدن به آن از طریق سفری کوتاه با قطار می باشد.

عدم وجود وسایل نقلیه به این معنی است که شما با هوای واقعا تازه ی کوه مورد استقبال قرار می گیرید که روح شما را نوازش می دهد. باید از طریق مسیرهای پیاده روی به نقطه ی دید سرتاسری بروید و در اینجاست که شما با نمایی 360 درجه از مناظر اطراف استقبال خواهید شد.

33. گردنه ی ملشج Malshej

 50 مکان زیبا در کشور هند

گردنه ی ملشج واقع در قله های با شکوه گردنه های غربی ملشج بوده و محل محبوبی برای آخر هفته مردم بمبئی به شمار می رود. این محل سرسبز و با طراوت بوده و قله های پوشیده شده از غبار دارد ، به خصوص در ماه های اوت و سپتامبر. چندین آبشار پر زرق و برق نیز برای بازدید در اینجا وجود دارند.

این محل به عنوان یک زیستگاه برای چند گونه از پرندگان مانند کلاغ زاغی و فلامینگو نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان پناهگاهی برای دوستداران تماشای پرندگان عمل می کند. هنگامی که در اینجا هستید ، سعی کنید مسیر ننقات Naneghat را برای تماشای برخی از مناظر زیبای دره امتحان کنید.

34. سرزمین چای کونور Coonoor

 50 مکان زیبا در کشور هند

تپه ی شگفت انگیز تامیل نادو در کونور واقع گردیده است. این تپه یکی از بزرگترین تپه ها در نیلگیریس Nilgiris است و همچنین به عنوان یک پایگاه برای کسانی که علاقه مند به کوه پیمایی در تپه Nilgiri هستند نیز عمل می کند.

با این حال ، برای کسانی که به کوه پیمایی علاقه مند نیستند ، برجسته ترین نکته ی این تپه سرزمین های بیشمار چای آن است. هنگامی که در اینجا هستید ، در سرزمین های چای اقامت کنید و تجارب واقعا لذت بخشی را کسب نمایید. بسیاری از املاک چای در اینجا متعلق به دوران استعمار بریتانیاست و طعم و مزه ی گذشته ی استعماری را دارد. مبلمان ، پوشش گیاهی و آرامش تمام چیزهایی است که برای یک تجربه تعطیلات فوق العاده در اینجا کفایت می کند.

35. آبشارهای هوگناکال Hogenakkal

 50 مکان زیبا در کشور هند

آبشارهای پر زرق و برق بر روی رودخانه ی کاوری Kaveri در تامیل نادو به نام آبشارهای هوگناکال شناخته شده اند. این آبشارها به خاطر حجم و زیبایی شان گاهی به نام "آبشار نیاگارای هند" خوانده می شوند . آبشارها که در فاصله ی 180 کیلومتری از شهر بنگلور قرار دارند ، یک استراحتگاه آخر هفته ی محبوب برای کسانی هستند که به دنبال یک فرصت برای پیاده روی می گردند.

در طول فصل خشک ، می توانید بر روی رودخانه سوار قایق شوید چرا که آبشارها آنقدر قوی و پرفشار نیستند که ایجاد خطر کنند. با این حال ، اگر می خواهید آبشارها را با تمام شکوه و عظمتشان ببینید باید در حوالی فصل باران های موسمی به اینجا بیایید.

کارناتاکا Karnataka

36. چیکماگالور Chikmagalur

 50 مکان زیبا در کشور هند

تپه ای زیبا واقع در محدوده ی مولایاناگیری Mulayanagiri در کارناتاکا به چیکماگالور مشهور است. این تپه گاهی اوقات به عنوان " سرزمین قهوه ی کارناتاکا" نیز خوانده می شود زیرا چندین مزرعه ی قهوه در آن است. تپه در نزدیکی شهر بنگلور واقع شده و استراحتگاه خوب و محبوبی برای مردم دره سیلیکون Silicon هند است. نکته ی برجسته ی چیکماگالور پارک مهاتما گاندی است که قبلا به عنوان معبر راتناگیری Ratnagiri شناخته می شد. این مکان برای مناظر دیدنی اش شناخته شده است.

37. علفزارهای کودرموخ شولا Kudremukh Shola

 50 مکان زیبا در کشور هند

قله ی معروف در منطقه ی چیکماگالور در کارناتاکا ، قله ی کودرموخ می باشد. نام آن به "چهره ی اسب " ترجمه شده و اشاره به بخش خاصی از قله دارد که شبیه صورت یک اسب است. قله و منطقه ی اطراف آن برای مراتع کم تراکمشان معروفند و به عنوان یک مکان برای گردشگری شناخته می شوند.

مراتع متراکم تر خانه ی تعداد زیادی از حیات وحش مانند زباد مالابارMalabar civet ، خرس تنبل و خرس خالدار هستند که در این منطقه به وفور دیده می شوند.

اوتارانچال Uttaranchal

38. تپه های ناندی Nandi

 50 مکان زیبا در کشور هند

تپه ای کوچک در حدود 60 کیلومتری شهر بنگلور هند با نام تپه ی ناندی نام گرفته است. در مقایسه با دیگر تپه های معروف کارناتاکا ، تپه های ناندی کمی کمتر آباد شده اند ، که این امر به جذابیت این تپه ها می افزاید. تپه ها به دلیل داشتن فرصت های کوه پیمایی شناخته شده اند و خرابه های یک قلعه ی قدیمی را که بر فراز آنها می توان دید یکی دیگر از نکات برجسته ی آنهاست.

[به جز تپه های ناندی مکان های زیبای بسیاری در نزدیکی بنگلور وجود دارند.]

شما می توانید در مزارع و مراتع سرسبز به پیاده روی بپردازید و یا حتی سوار پاراگلایدر شوید. با این حال ، بهترین راه برای تجربه ی تپه های ناندی فقط آرمیدن ، استراحت و تماشای گذر زمان است. اگر در پی تازه شدن هستید ، تپه های ناندی مکانی ایده آل برای شما می باشند.

39. آبشارهای جاگ Jog

 50 مکان زیبا در کشور هند

یکی از مرتفع ترین آبشارهای هند آبشار جاگ در کارناتاکا است. این مچموعه از چهار آبشار جداگانه ، یعنی رجا Raja ، غرش کننده یا رورر Roarer ، راکت Rocket و رانی Rani تشکیل شده اند. ایستادن و تماشای این آبشارها یک تجربه ی شگفت انگیز است بخصوص وقتی که با تمام قدرت از ارتفاع بالا به پایین سرازیر می گردند. طبیعت سبز اطراف یکی از زیبا ترین مناظر موجود در هند است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشارها در حوالی فصل باران های موسمی است ، مرتکب این اشتباه نشوید که از آبشارها در طول ماه های تابستان دیدن کنید زیرا همه ی آن چیزی که با آن مواجه می شوید جریان های کوچکی از رودخانه در حال سقوط از یک صخره هستند.

آندرا پرادش Andhra Pradesh

40. دره ی آراکو Araku

 50 مکان زیبا در کشور هند

دره ی آراکو یک مکان گردشگری بکر در گردنه های شرقی آندرا پرادش است. این دره در ارتفاع حدود 3000 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و به خاطر جنگل حفاظت شده ی سان کاریمتا Sunkarimetta و آنانتاگیری Anantagiri، که هر دو نقاط گرمسیری با تنوع زیستی بالایی هستند شناخته شده است.

این دره همچنین برای مزارع قهوه ی خود شهرت دارد ، که همراه با تنوع زیستی گرمسیری ، به این دره پوشش سبز و زیبایی بخشیده است. هنگامی که در دره هستید ، یک فرصت عالی برای تعامل با قبایل محلی را خواهید داشت که به شما دیدی جالب نسبت به فرهنگ التقاطی آنها می دهد. این قبایل بصورت دست نخورده و دور از تجدد باقی مانده اند. دره آراکو برای گذراندن یک تعطیلات آرامش بخش انتخاب بسیار خوبی می باشد.

41. غارهای بلوم Belum

 50 مکان زیبا در کشور هند

غارهای بلوم طولانی ترین غارهای هند و از نظر اندازه دومین غارهای کشور هستند و برای اشکال استالاگمیت خود شناخته شده می باشند. غارها در سال 1884 در راه برگشت توسط یک فرد انگلیسی به نام رابرت فوت Robert Foote کشف شدند. غارها چندین معبر و اتاق دارند و بازدید از فضا را به یک تجربه ی سری بدل می کنند.

حتی اگر شما زیاد هم به اکتشاف در غار علاقمند نباشید ، اشکال طبیعی در این غارها شما را انگشت به دهان می کند. سری به این غارها در آندرا پرادش بزنید و تجربه ای ماجراجویانه را برای خود رقم بزنید.

کرالا Kerala

42. آلپی Alleppey

 50 مکان زیبا در کشور هند

کرالا به خاطر گنج های زیبا و طبیعی خود به عنوان " کشور خدا" شناخته شده است. یکی از بهترین مکان ها برای تجربه زیبایی طبیعی کرالا ، آلپی است که یکی از پر بازدید ترین مکان های گردشگری در هند نیز به شمار می رود. اقامت در یک خانه قایقی و شرکت در یک تور گردشگری در آلپی می تواند یک تجربه ی رومانتیک را برای شما رقم بزند. در حالی که سوار بر کروز هستید ، فراموش نکنید که از روستاهای عجیب و جالب آن حوالی بازدید کنید. بازدید از یک فروشگاه شیره ی خرما این تجربه ی محلی شگفت انگیز در دامان مادر طبیعت را تکمیل می کند.

43. مونار Munnar

 50 مکان زیبا در کشور هند

حذف نمودن مونار از لیست مکان های زیبای هند یک گناه بزرگ است. بازدید از این تپه که در کرالا واقع شده برای عاشقان طبیعت بسیار لذتبخش است. در اینجا شما با گستره وسیعی از مزارع چای و هل و پوشش جنگلی غنی و مقدار زیادی از فرصت های کوه پیمایی مورد استقبال قرار خواهید گرفت.

در ارتفاعی حدود 6000 متر بالاتر از سطح دریا ، مونار یک دره ی زرق و برق دار و با شکوه بوده که محیط اطراف آن بسیار بکر و دست نخورده است. استراحتگاه هایی در اینجا وجود دارند که قدمتشان به دوران استعمار باز می گردد و به جذابیت این محل می افزایند.

44. آتیراپالی Athirapally

 50 مکان زیبا در کشور هند

آتیراپالی در حدود 70 کیلومتری شهر کوچین Cochin در کرالا واقع گردیده است و مانند سایر مناطق کرالا یک محل زرق و برق دار می باشد. این جا یک منطقه ی ساحلی فوق العاده در کرالا است. منطقه ساحلی به منطقه ای بین زمین و جریان رودخانه گفته می شود. آتیراپالی به خاطر حیات وحش و دارا بودن برخی از گونه های نادر گیاهان و جانوران غنی خود شناخته شده است.

این منطقه به خاطر وجود آبشارهای آتیراپالی نیز شناخته شده است. شما می توانید در یک مسیر پیاده روی تا آبشار بروید و از زیبایی آن شگفت زده شوید. اگر عاشق طبیعت باشید ، دوست دارید تمام عمر خود را در آتیراپالی سپری نمایید.

45. وایاند Wayanad

 50 مکان زیبا در کشور هند

وایاند یک تپه ی شگفت انگیز در بخش شمال شرقی منطقه ی زیبای کرالا است. تپه توسط چندین مزرعه ی چای و قهوه پوشیده شده است و آن را برای گذراندن تعطیلاتی آرامش بخش ایده آل ساخته است. بهترین راه برای تجربه زیبایی وایاند اقامت در آن و لذت بردن از مهمان نوازی مردم محلی آن است.

وایاند با داشتن جمعیت کم ، مزارع و زمین های سرسبز و چندین مسیر پیاده روی و کوه پیمایی زیبا ، به شما انرژی فوق العاده ای می بخشد. اینجا همچنین به عنوان "سرزمین زمین های برنج " شناخته شده است که آن را مظهر سبزی ، آرام و آرامش بخش نموده است.

آروناچال پرادش Arunachal Pradesh

46. ساحل وارکالا Varkala

 50 مکان زیبا در کشور هند

کسانی که دوست دارند در کنار دریا بیارامند و به مطالعه ی کتاب دلخواهشان بپردازند باید سری به ساحل وارکالا در کرالا بزنند. اینجا یک ساحل زیبا و منزوی است که در آن می توانید با تماشای امواج توفنده وقت خود را سپری کنید.

این ساحل همچنین مقدس شمرده می شود . اعتقاد بر این است که یک شیب در این آبها شما را از تمام گناهانتان پاک می کند. برای لذت بردن از فضا ، نام خود را در خدمات ماساژ آرامش بخش آیورودا در ساحل بنویسید. این لذت بخش ترین تجربه ی شما در ساحل واراکالا خواهد بود.

47. غروب در کوچین Cochin

 50 مکان زیبا در کشور هند

کوچین بر خلاف بقیه ی مناطق کرالا، و در عین حال ، بسیار شبیه به آن است. این منطقه به خاطر گذشته ی استعماری خود شهرت فراوانی دارد، که هنوز هم امروزه در خیابان ها و کافه های عجیب و جالب شهر می توان نشانه هایی از آن دوران را مشاهده کرد. چیزی بیش از چند نکته ی برجسته در مورد کوچین وجود دارد. تورهای ماهیگیری چینی نیز نوع دیگری از تجربه را برای شما رقم می زنند.

غروب زیبای بندر یک تجربه ی واقعا عاشقانه را برای شما می سازد ، همچنین می توانید در هنگام غروب آفتاب به تنهایی یا با همراهان خود سوار کروز شوید . پرسه زدن درخیابان های کوچین نیز بسیار لذت بخش و تعجب برانگیز می باشد.

جزایر لاکشادویپ Lakshadweep

48. جزیره ی آگاتی Agatti

 50 مکان زیبا در کشور هند

این جا تنها یک سرزمین نیست که شامل برخی مکان های زیباست. اگر شما آماده ی سرمایه گذاری در یک سرزمین هستید ، می توانید تجارب لذت بخشی را در جزیره ی آگاتی از مجموعه جزایر لاکشادویپ کسب نمایید.

جزیره یکی از چند جزیره ی نادر در لاکشادویپ است که به روی گردشگران باز می باشد. اینجا یک جزیره ی مرجانی است و شما می توانید برخی از زیبایی های طبیعی واقعا بکر را در اینجا مشاهده نمایید که آن را به یکی از پر گردشگر ترین مناطق توریستی هند بدل کرده است. بهترین راه برای تجربه ی آگاتی کرایه ی یک دوچرخه و پرسه زدن در خیابان های آن می باشد.

آندامان و نیکوبار Andaman and Nicobar

49. جزیره ی هاولاک Havelock

 50 مکان زیبا در کشور هند

جزیره ی هاولاک یکی از بزرگترین جزایر آندامان و نیکوبار است که در سراسر منطقه در فضایی به مساحت حدود 113.93 کیلومتر مربع گسترش یافته است. سفر به این جزیره برای انجام یک سفر اکو توریستی ایده آل است چرا که گیاهان سبز شاداب و آب لاجوردی زیبایی دارد. چند سایت غواصی و اسنورکلینگ فوق العاده نیز در هاولاک وجود دارند که آن را به یک محل عالی برای غواصان مشتاق بدل ساخته است.

اما حتی اگر شما یک غواص حرفه ای نیستید ، غواصی با راجان Rajan ، فیل موجود در اینجا را امتحان کنید. راجان متخصص در شنا در زیر آب است و اگر ترس از رفتن زیر آب دارید می توانید چند راهنمایی از او بگیرید!

پنجاب Punjab

50. معبد طلایی Golden Temple

 50 مکان زیبا در کشور هند

اگر فکر می کنید تنها طبیعت است که مکان های زیبا در هند را خلق می کند ، معبد طلایی در امریتسار Amritsar باعث می شود تا حرف خود را پس بگیرید. طبقه های بالایی این بنای مذهبی سیک ها در واقع از طلا ساخته شده که نام معبد از آن گرفته شده است. حتی پس از حملات خصمانه در طول زمان تروریسم سیک ها، معبد جذابیت خود را از دست نداده است.

شما می توانید آرامش حاکم بر اینجا را احساس کنید. برای کسانی که علاقه مند به معماری هستند ، معبد طلایی بسیار شگفت انگیز و جالب خواهد بود. این بنا تلاقی جالبی از معماری هندو، اسلامی و اصول معماری اروپایی دارد و به حق شاهکاری تمام عیار می باشد.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.