کوه کله قندی، نماد ریودوژانیرو + تصاویر

4.3
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
22 اسفند 1394 08:18
0

کوه کله قندی یا شوگر لوف (Sugarloaf Mountain) یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری برزیل به شمار می رود. در صورت تمایل می توانید با استفاده از تله کابین خود را به کوه کله قندی برسانید و برای رسیدن به بالاترین نقطه این کوه لازم است دوبار تله کابین خود را عوض کنید. نخستین ایستگاهی که در مسیر بالا رفتن به قله به آن می رسید ، کوه اورکا نام دارد که ارتفاع آن ، 720 پا بالاتر از سطح دریا می باشد . از این نقطه تله کابین را عوض کرده و در نهایت به بالای کوه کله قندی می رسید. تله کابین های خط اول هر 15 دقیقه و در خط دوم هر 30 دقیقه حرکت می کنند.

کوه کله قندی به شکل مخروطی عظیم و در عین حال فوق العاده ای می باشد. بسیاری از افراد با شنیدن نام این کوه دچار تعجب می شوند. دلیل نامگذاری آن، تنها شکل مخروطی کوه می باشد. کوه کله قندی به علت شباهت زیادی که با کله قند دارد، به این نام خوانده می شود.

کوه کله قندی

کوه کله قندی

کوه کله قندی

کوه کله قندی در حدود 600 میلیون سال قبل شکل گرفته است. این کوه در زمان مختلف ، اسامی متفاوتی را تجربه کرده است. اطراف کوه را پوشش گیاهی سبز فراگرفته است.

بسیاری از متخصصان معتقدند که کوه کله قندی نشان ریو دو ژانیرو به شمار می رود. این کوه در خلیج گوآنابارا واقع شده و بوضوح می توان آن را از دریا یا هوا مشاهده کرد. کوه کله قندی شبیه به یک نشانه جغرافیایی بنظر می رسد که در حاشیه ریو دو ژانیرو قرار گرفته است.

کوه کله قندی

کوه کله قندی



منبع: پورتال جهانگردی پارسا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.