‏5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو یک شهرپایدار است ‏

4.5
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
‏5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو یک شهرپایدار است ‏ + تصاویر
06 فروردین 1397 12:00
0

‏5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو یک شهرپایدار است ‏

سان فرانسیسکو یکی از شهرهای پیشرو  در حفاظت از محیط زیست در کشور آمریکا می باشد. سان فرانسیسکو یک طیف وسیعی از برنامه ها و سیاست ها که از محیط زیست حفاظت می کند را به مرحله اجرا رسانده است. ساکنان سان فرانسیسکو از اینکه فضاهای باز و سبز در شهر گسترش یافته اند بسیار خوشحال هستند و همچنین بازیافت یکی از عادات آنها شده است. شرکت ها و سازمان ها در این شهر نسبت به دیگر شهرهای بزرگ با اقدامات توسعه پایدار راحت تر کنار آمده اند. در این مقاله 5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو به یک پیشرو حفاظت از محیط زیست تبدیل شده است، اشاره می شود.

 

غذاهای پایدار

‏5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو یک شهرپایدار است ‏

خیلی عجیب نیست اگر بگوییم غذاهای سبز (غذاهای گیاهی یا سازگار با محیط زیست)  یکی از عناصر اصلی و پر طرفدار شهر سان فرانسیسکو است. برای مثال رستوران ها و فروشگاه های سان فرانسیسکویی؛ غذاهای مکزیکی را به غذاهای گیاهی یا سازگار با محیط زیست تبدیل میکنند. فروشگاه ها و تهیه کنندگان مواد غذایی تمام تلاش خود را می کنند که مواداولیه را از مزارع ارگانیک و محلی تهیه کنند. رستوران ها اصولا از جنبش «مزرعه روی میز(farm to table)» حمایت میکنند و بابت همین امر منو رستوران ها فصلی هستند. حتی برخی رستوران ها که غذاهای دریایی ارایه می دهند، سوشی را نیز طبق برنامه منظم ارائه می دهند. اکثر رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی تفاوت بین کشاورزی تک محصول و کشاورزی سازگار با محیط زیست و انتخاب گزینه پایدار را درک میکنند. اداره پارک ها حتی در تلاش است که تولیدات غذایی را در شهر افزایش دهند.

 

بازیافت زباله

‏5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو یک شهرپایدار است ‏

برای اکثر ساکنان شهرهای ایالات متحده آمریکا، زندگی بدون زباله کمی دور از تصور است. با این حال سان فرانسیسکو برنامه ریزی کرده است که تا سال 2020 به این مهم برسد. تا امروز، شهر Bay Area در سان فرانسیسکو 78 درصد از مسیر را طی کرده و در تلاش است تا اثرات دفن زباله را کاهش دهد. سان فرانسیسکو در سال 2007 برای اولین بار در آمریکا قانون «ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی» در فروشگاه ها موادغذایی تصویب و اجرا کرد و کیسه های بازیافتی (کامپوزیت) را جایگزین آنها اعلام کرد. رستوران ها، فروشگاه ها، فضاهای آزاد و خیابان های مسکونی در سان فرانسیسکو به سطل های زباله تفکیک شده مجهز شدند. بیلبورد های در ایستگاه های اتوبوس های تندرو (BART) برای تشویق مردم به استفاده از کمپوست نصب شده است. این حرکت های کوچک باعث ایجاد فرهنگی بسیار مناسب در حمایت از محیط زیست شده است. از سال 2009 سان فرانسیسکو در مقیاس بزرگتر برای اولین بار زباله های شهری و برنامه کمپوست را در کشور اجرا کرد. در نتیجه، انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سال 1990، 12 درصد کاهش یافت. در ادامه برای چرخه غذا، کشاورزان محلی برای تولید مواد غذایی از کمپوست غنی شده استفاده کردند.

 

حمل و نقل و زیرساخت ها

اگر در خیابان های سان فرانسیسکو پیاده روی کرده باشید، اتوبوس های را که در یک طرف آن عبارت های «هیبریدی الکترونیکی (hybrid-electric)» یا «تولید گازهای گلخانه صفر (zero emissions)» و در طرف دیگر مرغ مگس خوار یا تصویر از یک موجود عجیب دارند، را دیده اید. بیش از نصف اتوبوس های MUNI و  قطارهای سبک شهری در حال حاضر  هیچ گاز گلخانه ای تولید نمی کنند و باقی آنها  تا سال 2020  مجهز به سوخت دیزلی هیبرید خواهند شد. بعد از قانون حمل و نقل هوایی بدون آلودگی در سال 1999 بیش از 700 «وسیله ی نقلیه تمیز (وسایلی که با گازطبیعی یا هیبرید یا با برق کار میکردند.» به صنعت حمل و نقل عمومی سان فرانسیسکو اضافه شد. در سان فرانسیسکو تعداد زیادی شرکت با گواهی LEED، ساختمان ها دوستدار طبیعت (سازگار با محیط زیست) و حتی کارفرمایانی که کارمندان خود را تشویق می کنند از اتوبوس های تندرو برای حمل و نقل استفاده کنند، وجود دارند.

 

صرفه جویی در مصرف آب

‏5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو یک شهرپایدار است ‏

کالیفرنیا در معرض یک خشکسالی بسیار جدی است اما سان فرانسیسکو چندین دهه هست که تلاش های خود را برای حفاظت از محیط زیست شروع کرده است. در میان این جدال برای صرفه جویی از آب، سان فرانسیسکو به عنوان منطقه ای شناخته شده است که مصرف آب را به شدت کاهش داده است. ساکنین سان فرانسیسکو به طور میانگین 42 گالن آب در روز (در مقایسه با 100 گالن آب مورد استفاده در سراسر کشور) مصرف میکنند. مصرف آب مسکونی ساکنان سان فرانسیسکو تنها بخش کوچکی از آب مصرفی کالیفرنیا را شامل می شود (بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد). در حقیقت ساکنان سان فرانسیسکو به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست بسیار توجه می کنند. همچنین دولت وسایلی برای صرفه جویی برای ساکنان و حتی سازمان ها پیشنهاد کرده است مانند دوش های با کارایی بالا و مصرف آب کم تر یا شیرهای با مصرف آب کم.

 

گسترش فضاهای باز و سبز

‏5 دلیل اینکه سان فرانسیسکو یک شهرپایدار است ‏

تماشای سان فرانسیسکو برای دوستداران محیط زیست بسیار جذاب خواهد بود. تقریبا 30 مایل از مسیرهای پیاده روی سان فرانسیکو به جای استفاده از بتن از خاک ساخته شده است و ساکنان میتوانند در پارک ها یا مسیرهای پیاده روی داخل شهری از این مسیرها استفاده و لذت پیاده روی خود را دو چندان کنند. مسیر Twin Peaks یک مسیر پیاده روی است که قابل استفاده برای پیاده روی و رانندگی است. این مسیر چشم انداز فوق العاده  360 درجه ای از خلیج East دارد. پارک Bernal Heights and Brooks دارای چشم اندازهای از ویژگی های جغرافیایی خاص است و کسانی که به تماشای پرندگان علاقه دارند می تواند به پارک های Bayview  یا پارک Glen Canyon  سر بزنند. همچنین شهرداری بر پروژه های بازسازی زیستگاه های جاری نظارت دارد و از افراد دوستدار محیط زیست که دواطلب هستند برای این موارد کمک میگیرد.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.