مفهومی تازه در صنعت گردشگری جهان

4.2
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
برای این سفر لازم نیست حتی یک قدم بردارید!
12 مرداد 1397 08:00
0

بسیاری افراد به دلایل مختلفی مثل نداشتن پول، نداشتن سلامتی، مشکلات خانوادگی یا شغل خاصی که دارند نمی‌توانند سفر کنند و یک سفر رویایی تبدیل به آرزویی برای این افراد شده است. ایده گردشگری بدون ترک خانه شاید عجیب به نظر برسد و حتی اگر کسی آن را مطرح کند مورد تمسخر قرار بگیرد (همانطور که این اتفاق اخیراً افتاد) اما پس چه پیشنهاد یا جایگزینی برای افرادی که نمی‌توانند سفر کنند وجود دارد؟ برای کسی که علاقه زیادی به دیدن مکان‌های دیگر و گردشگری دارد، ناتوانی در سفر رفتن چه به صورت موقتی و چه طولانی مدت سخت و ناراحت کننده است. ما در این مطلب چند کار پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید بدون این که از خانه یا شهر خود خارج شوید حداقل ذهن و روح خود را به سفر ببرید و از زندگی خود لذت ببرید.

 

۱. گردشگران و ماجراجویان را در اینترنت دنبال کنید

هزاران وبلاگ، سایت، کانال و ... در اینترنت وجود دارد که گردشگران یا ماجراجویان در آن‌ها می‌نویسند و تصاویر و فیلم‌هایی را منتشر می‌کنند، هرجای دنیا که باشید می‌توانید افراد مورد علاقه خود را پیدا و دنبال کنید. از تجربه‌های آن‌ها لذت ببرید، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید یا حتی در صورت امکان میزبانی برای سفر آن‌ها به منطقه خود باشید. شما در لست‌سکند، می‌توانید تعداد زیادی از این افراد را از میان سفرنامه‌هایشان بشناسید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

مفهومی تازه در صنعت گردشگری جهان

 

۲. پینترستی شوید

اگر با سایت یا شبکه اجتماعی پینترست آشنا نیستید بهتر است بدانید که یکی از سایت‌های پرطرفدار برای گردشگران و عاشقان سفر است. البته مثل هر شبکه اجتماعی دیگر محتوای به اشتراک گذاشته شده محدود به گردشگری نیست اما بسیاری از افراد در آن مشغول معرفی مناطق زندگی خود، نوشتن درباره سفرها و ارتباط با دیگران هستند. پینترست یک فرصت عالی برای افرادی است که به صورت موقتی نمی‌توانند سفر کنند تا بردها یا جدول‌هایی از مقصد‌های مورد علاقه‌شان بسازند و تصاویر یا مطالبی درباره آن‌ها جمع کنند.

 

مفهومی تازه در صنعت گردشگری جهان

 

۳. از پادکست‌های سفر لذت ببرید

پادکست، روشی مناسب برای افرادی است که زمان‌های تلف شده زیادی در طول روز دارند، در هنگام رانندگی، انجام کارهای آشپزخانه یا قبل از خوابیدن می‌توانید به پادکست گردشگران و جهانگردان گوش کنید. این افراد تجربه خود را به اشتراک می‌گذارند و حس و حال سفرشان را به شنوندگان منتقل می‌کنند. کافی است در سرمای زمستان چای خود را آماده کنید و به داستان سفر در جزایر گرم مدیترانه گوش دهید.

 

مفهومی تازه در صنعت گردشگری جهان

 

۴. کتاب‌ بخوانید

مطالعه و دریافت اطلاعات اکثر افراد در سال‌های اخیر محدود به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شده و از خواندن کتاب‌هایی درباره فرهنگ‌های دیگر یا سفرنامه‌ها دور شده‌ایم. هنوز هم کتاب‌های خوبی درباره سفر نوشته می‌شود یا اگر به چیز بهتری نیاز دارید می‌توانید داستان‌هایی را بخوانید که نویسندگانی از کشور مورد علاقه شما نوشته‌اند تا با فرهنگ و زندگی در آنجا آشنا شوید.

 

مفهومی تازه در صنعت گردشگری جهان

 

۵. در خانه خود شکم‌گردی کنید

این ایده، خوشمزه ترین پیشنهاد ما است! بخش زیادی از گردش و تفریح هرکسی در سفر مربوط به خوردن غذاهای جدید است پس چرا غذاهای جدید را در خانه درست نکنید؟ به ویژه اگر مادر خانواده هستید اجرای این ایده، خانه شما را شادتر خواهد کرد. دستورهای غذایی خاص کشورهای مختلف را جستجو کنید و آن‌هایی را که با مواد اولیه موجود می‌توانید درست کنید را در خانه تهیه کنید و از مزه‌های جدید لذت ببرید. حتی اگر علاقه‌ای به غذا پختن ندارید، معمولاً در شهرهای بزرگ، رستوران‌هایی با غذاهایی از چین، مکزیک یا هر منطقه دیگر دنیا هستند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

 

مفهومی تازه در صنعت گردشگری جهان

 

۶. به مناطق اطراف خود بروید

هر کسی در هر جای دنیا زندگی کند بالاخره نقاط و جاذبه‌های گردشگری در اطراف خود دارد که طبق معمول کمتر به آنجا می‌رود یا حتی آن‌ها را به فراموشی سپرده است. رفتن به موزه‌ها، مناطق اطراف، یا گردش در پارک‌های شهر، هزینه و شرایط خاصی نیاز ندارد پس به راحتی می‌توان هر چند وقت یکبار از این فرصت هرچند اندک بهره برد.

 

مفهومی تازه در صنعت گردشگری جهان

 

منبع: cheeseweb