سفر به بانکوک شهر معابد

سفر به بانکوک شهر معابد+ تصاویر

سفرنامه تایلند)

عنوان سفرنامه :سفرنامه تايلند

قبل از سفر اطلاعاتي راجع به وضعيت آب هواي بانکوک و همچنين مکانهاي ديدني و غذاهاي محلي تايلند و ... رو گردآوري کرده بودم که به مرور به اطلاع دوستان خواهم رساند. ابتدا اطلاعاتي راجع به وضعيت آب هواي بانکوک رو  تو فصول مختلف با استفاده از تصاوير قرار ميدم. ضمنا سايت هاي زيادي براي چک کردن متوسط درجه حرارت و ميزان بارندگي هر شهر وجود داره که يکيش https://www.besttimetogo.com/    ميباشد.

شکل 1: متوسط درجه حرارت و ميزان بارندگي در فصول مختلف سال

شکل 2: متوسط درجه حرارت و ميزان بارندگي در فصول مختلف سال

درجه حرارت و ميزان بارندگي شهر بانکوک با انواع پارامترها در فصول مختلف سال از سايتي ديگر

در ساعت 10 شب 28 بهمن ماه ما عازم سفر يک هفته اي به بانکوک و پانايا شديم و صبح ساعت 8 به وقت محلي به فرودگاه بانکوک رسيديم و بعد از پر کردن فرمهاي ورود به تعداد سه نفر("لازم به ذکر است اين فرم دو قسمت ميباشد که قسمت اول رو هنگام ورود به بانکوک و در قسمت چک کردن پاسپورتها و زدن مهر ورود از هر شخص ميگيرند و قسمت دوم را بايد تا هنگام برگشت به ايران و هنگام چک کردن پاسپورتها جهت زدن مهر خروجي در بانکوک حتما بايد پيش خود نگه داريد.") و تحويل گرفتن ساک ها به طرف درب خروجي حرکت کرديم ضمنا بعد از خروج از  قسمت تحويل گرفتن ساک ها ديگر پليس اجازه برگشت به قسمت تحويل گرفتن بار را  به هيچ عنوان نميدهد پس در اين زمينه دقت فرماييد.

شکل 3: طبقه دوم يا بعبارتي سالن پروازهاي ورودي فرودگاه سوارنوبامي

شکل 4: راهنماي مکان يابي طبقه دوم يا بعبارتي سالن پروازهاي ورودي فرودگاه سوارنوبامي

ضمناٌ مسول تور هما در درب خروجي تابلو به دست ايستاده بود. اگر در خروجي که شما از آن خارج ميشويد مسول تور  نباشد حتما سري به ديگر خروجي ها بزنيد که معمولا خود مسولين تور تو اين زمينه حساسند و حداقل نفراتي از خود شرکت را در خروجي هاي شلوغ قرار ميدهند لازم به ذکر است که  طبقه دوم که مربوط به پروازهاي ورودي ميباشد و طبقه اول مربوط به مترو داخل شهر و  اژانس ها و شرکت هاي اتوبوس براي شهرهاي اطراف بانکوک از جمله پاتايا سرويس دارند. و طبقه اخر مربوط به پروازهاي خروجي و مابقي طبقات مربوط به فروشگاه ها و رستوران ها و صرافي و ...  ميباشد. ضمنا درب خروجي تو  طبقه دوم  فرودگاه(پروازهاي ورودي)  بيش از 7 يا 8 عدد ميباشد که بين خروجي هاي 6 و 7 باجه ها و نمايندگي هاي مربوط به فروش سيمکارت هاي AIS  و ... قرار دارد که سايت هر کدام به ترتيب عبارتند از :

شکل 5: انواع سيم کارت هاي توريستي شرکت AIS به همرا قيمت

**************************

شکل 6: انواع سيم کارت هاي توريستي شرکت truemove به همرا قيمت

شکل 7: يک نمونه از بسته سيم کارت شرکت  truemove

ضمنا جهت خريد از اين شرکت ها مراجعه به سايت هاي فوق و بخش سيمکارت هاي توريستي و اطلاع از انواع سيمکارت هاي توريستي و خريد مناسبترين نوع با توجه به قيمت و .... توصيه ميشود.

لازم به ياد اوري ميباشد که در زماني که ما در تايلند بوديم سايت شرکت AIS سيمکارت توريستي براي سه نفر با تماس رايگان بين اين سه نفر بدون محدوديت زماني و اينترنت پر سرعت با حجم 3 گيگ با قابليت به اشتراک گذاري بين اين سه نفر را 50 هزار تومان ميفروخت.

پس بهترين روش مراجعه به سايت هاي فوق  انتخاب بهترين گزينه وخريد از باجه هاي مورد اشاره با ارايه کپي از پاسپورت و پر کردن فرم مربوطه توصيه ميشود.

لازم به ياداوري ميباشد که هزينه هردقيقه تماس صوتي داخل تايلند براي انواع شرکت ها حدودا 1 بات ميباشد. ضمنا خود شرکت توريستي يک عدد سيمکارت از شرکت   TRUE بدون شارژ به هر نفر ارايه ميدهند. که بايد هر نفر بر اساس استفاده و...  آنرا از فروشگاه هاي سون الون شارژ نمايد.  جهت شارژ بهتر است پس از مراجعه به فروشگاه هاي سون الون و يا فميلي مارکت از قسمت صندوق با نشان دادن پاکت سيم کارت و نشان دادن شماره موبايل که روي پاکت سيم کارت نوشته شده نسبت به شارژ سيم کارت اقدام نمود. و جهت فعال نمودن بسته هاي اينترنت و يا بسته هاي ترکيبي مکالمه و اينترنت از تور ليدر و يا سايت هاي شرکت هاي فوق راهنمايي لازم را بگيريد. در صورتي که سيم کارت شما بدون شارژ هست، شارژ 50 بت(معادل 50 دقيقه مکالمه داخل تايلند)  فقط براي مکالمه صوتي داخل تايلند(بين همسفران) براي يک هفته کافيه. براي محاسبه هزينه اينترنت و مقدار شارژ به سايت  شرکت هاي فوق مراجعه کنيد و از شارژ اضافي سيم کارت خوداري کنيد.

nvgDNR5PfQMNsQD3LEX75A9dsTEfK0z1F1rmGCCn.jpegcTTLbSxntDljQFtQheX3OroaBri3CChQx7AKGxJT.jpeg

شکل 9 و 8: نقشه توريستي معابد و .. شهر بانکوک

شکل 10: نام اماکن توريستي و معابد شهر بانکوک

بعد از سوار شدن به اتوبوس به سمت شهر حرکت کرديم و چون قبل از ساعت 2 ظهر اتاق به ما تحويل نميدادند تور ليدر همون ابتدا بهمون پيشنهاد داد که براي استفاده از اين زمان بهتره گشت رايگان شهري رو تو اين زمان برگزار کنند و ما رو به ديدن  معبد بوداي طلايي برد(روي نقشه قبلي با علامت z مشخص شده است.). که مجسمه بودا به وزن 5.5 تن طلا ساخته شده بود و تور ليدر توضيح دادند که مجسمه فوق به خاطر جنگ، بيش از 70 سال زير خاک نگهداري شده است تا اسيبي به مجسمه فوق نرسد.

شکل 11: بوداي طلايي

شکل 12: معبد بوداي طلايي

بعد از ديدن مجسمه بودا بطرف هتل حرکت کرديم که يکي يکي مسافران را جلوي هتل هايشان پياده ميکردند که از بدي شانس ما، ما نفر اخر بوديم که از ماشين پياده شديم و به اين خاطر بيش از 2 ساعت الکي داخل شهر گشتيم. لازم به توضيح است که من اگر همون ابتدا ميدونستم که اين زمانهاي پرت رو خواهيم داشت به تور گشت شهري نميرفتم و اول صبح بعد از رسيدن به مرکز شهر و نزديکي هاي هتل(با استفاده از جي پي اس موبايل و استفاده از نقشه هاي افلاين منطقه) از ماشين پياده ميشدم و با گرفتن يک تاکسي که هزينه آن هم با روشن کردن تاکسي متر خيلي کمه و ارزونتر از تاکسي هاي تهران ميفته از اين نصف روز حداکثر استفاده رو ميکردم با اين توضيح که  قبل ساعت 2 ظهر ساک ها رو تو امانتي هتل قرار ميدادم  و از اين زمان حداکثر استفاده رو ميبرديم.

در مورد تاکسي همون اول يک مورد رو اشاره کنم که تو بانکوک بر خلاف تصور من  و خيلي از شماها تاکسي ارزونتر از توک توک در مياد البته با اين شرط که از تاکسي متر استفاده بشه. فقط توصيه من در استفاده از توک توک براي حداقل يکمورد اون هم بخاطر هيجان استفاده از آن ميباشد. در غير اينصورت سعي کنيد هيچوقت از توک توک استفاده نکنيد. بطور مثال مسيري که با چونه زدن زياد از توک توک ها در مسير خوزان رود به طرف هتلمون که در نزديکي پلاتينوم بود قيمت 300 بت رو پيشنهاد دادند که در اخر با تاکسي(تاکسي متر) اين مسير براي ما 80 بت محاسبه شد.!!!

ضمنا تور ليدر ايراني ميخواست تورهاي سافاري و شام در کشتي و بازار شناور رو هر کدوم جداگونه 45 دلار برامون بفروشه که من نخريدم و همون عصر برخي از اين تورها رو در نزديکي هتلمون تقريبا به نصف قيمت خريدم.

شکل 13: ليست قيمت

تصاوير مربوط به تورها و هزينشون رو تو ادامه قرار ميدم. که باز ميتونيد با چونه زدن از قيمت هاي فوق تخفيف بگيريد.

فقط در مورد شام در کشتي دقت کنيد که انواع کشتي با انواع امکانات وجود دارد و به اين علت قيمت انها با همديگر فرق دارد. لذا وقتي به شما در مورد شام در کشتي قيمتي ارايه ميدن قبل از همه،  نوع کشتي و خدماتشو بپرسين. توري که من در مورد شام در کشتي خريدم گرونترينش با مبلغ 1800 بت بود که با چونه زدن 1600 بت به ازاي هر نفر خريدم لازم به ذکر است که شام در کشتي با مبلغ 900 بت هم وجود داره. اين توري که خريدم با نامwanderful pearl cruise  بود که کشتي فوق کاملا نو بود و با سه نوع گروه غذا شامل غذا هاي تايلندي و ژاپني و بين المللي بصورت سلف سرويس ارايه خدمات ميداد. که من انواع غذاي ژاپني رو براي اولين بار تست ميکردم . همچنين اين کشتي، بزرگترين کشتي تورهاي شام در کشتي بود  با سه نوع رقص محلي و موسيقي ديجي و ...

تور شام در کشتي خيلي خوب بود و من به همه توصيه ميکنم.

ex9LDsbteznQVaKWeUbzb5lcO0TNkGgrxfFCLkIi.jpegfERsVmrZ2FYqWfljsXlacMJ1YDfYczrlbcCH2xvt.jpeg

شکل 14 و 15: شام در کشتي

قبل از اينکه يادم بره در مورد غذاهاي تايلندي اين نقطه رو اشاره کنم که من قبل از سفر از سايت Bangkok.com اطلاعات زيادي کسب کرده بودم که يکيش در مورد غذا هاي تايلندي بود که ليست ده غذاي برتر تايلند رو تو دفترچه ياداشتم نوشته بودم و از غذا هاي فوق بر روي تبلتم اسکرين شات گرفته بودم. لذا با توجه به برسي هاي قبلي من سعي ميکردم که غذا هاي تايلندي رو تست کنم لذا هر روز تو غذاخوري هتل،  يکموردشو سفارش ميدادم(در کل 4 مورد)  و بجز يکمورد که نتونستم غذا رو بخورم بقيه غذاهاي سفارش داده شده خوشمزه بود. و به شما پيشنهاد ميدم که حتما امتحان کنيد بخصوص سوپ تام يام رو(البته اين سوپ فلفل دار بود). در ادامه تصاوير مربوط به غذاها رو ميگذارم. همچنين تو موقع سفارش غذا کلمه no spicy به معناي عدم استفاده از فلفل رو داره رو حتما بکار ببريد.

شکل 16: ليست غذا

ضمنا هزينه غذا براي سه نفر با اين توضيح که براي خودم غذاي تايلندي .و براي همسفرام (دو نفر) مرغ سوخاري تقريبا بين 45 الي 65 هزار تومان درميومد.(اگه از غذاي خيابوني استفاده ميکرديم اين هزينه بمراتب ارزونتر در ميومد.) لازم به ذکر است تو اين يک هفته همراهانم اکثرا مرغ سوخاري تو kfc خوردند.

براي تور سافاري اين نقطه رو اشاره کنم که اگه زبان انگليسي رو اصلا بلد نيستيد بهتره از تورهاي ايراني که  مسافراش اکثرا ايرانيند و تور ليدرش فارسي زبانه استفاده کنيد يا بعبارتي تو همون روز اول تور سافاريتونو از تور ليدر ايراني بخريد. همچنين اگه خيلي به اهنگ ايراني علاقمنديد باز تور شام در کشتي رو از تور ليدر ايراني بخريد تا احتمال همراهي ايراني ها با شما تو کشتي زياد بشه تا اهنگ هاي ايراني نيز تو کشتي براتون پخش بشه.

توجه: جهت مشاهده بهتر تصاوير و بررسي قيمت تورها بهتر است بر روي تصاوير کليک راست کرده و گزينه ذخيره تصاوير را کليک کنيد تا بتوانيد تصاوير را بر روي کامپيوتر خود ذخيره کرده و با بزرگنمايي تصاوير ريز اطلاعات و قيمت را بهتر مشاهده فرماييد. و ياداوري ميکنم که با چونه زدن ميتوانيد تورها با قيمت کمتر از اين تصاوير رزرو کنيد.

GU9eyUz0MiuParfg0XUcAy4MACgVH714DCL8DG8N.jpegp9gj77AQ55lRslkeAnayGusnZkePIlgML5TIn0si.jpegbehzTw6i3F5vngo1AtfynhKFnNYiesdpN0l9jlgT.jpeglDxVNMM9AnHyzVdR0LDirukCwmldN1RvsTpwXIfZ.jpegPs7MziisbQeNyQM5kuCOGcdZKNdMXcAVydDq6RrZ.jpegGh203N0z5qakFxUO8KAdUS569m2O8qwQ7Z8h1WLw.jpeg1cTa2pCTZk0KoNZ8gmE10VqZSMP77LcrE9Ezppab.jpegA82vq2GOBUA5okI66htHXMM9hSfHBAtTLB6NlOse.jpegYrD7yqYtwpFI02NgwRm90l5F07fH5FalaEGTQDcp.jpegxdKngDaSbJI4LQEgLme9PMH45cPDtBpuKPbWVPTz.jpegVtwC3Tt1jBlmmcKNhYIBOVzfEKwCe3bgb5yep3KS.jpegoZuX0aKnnmSLXWTuklqmktxfzutyXQaSqjgHcT0i.jpegh4UiiTkjOM2hQBKSdBejHXEL03C2yUrevaVIfRdc.jpegfG1QXYiMSRG9PRVJaTdIGPs28e3XYgofZuH1Gzp4.jpegCNcIQguyugi5OVSiOlqzNylujP2aJRXLm14k1RtX.jpeg8Vo9jE5mshHD0OaFSXB8B5fXi74v1InRkshWQL3Q.jpegknKUH1AaQ4phQzbk0T4mZ8HwRP2kkw87nWHmbnQh.jpegx4s2k3GzJHk6gKCj86MD8mhtKttZXNfuWr8hQq0Y.jpegwsZKZIoiPL9DG8WwlmTpf0OOc6dWc4gF6MCptxME.jpeg

شکل 17 تا 36: تصاوير مربوط به ليست تورها و هزينه حمل و نقل از فرودگاه به هتل و برعکس

بعلت اينکه اکثر اين مطالب در مورد تورهاي يکروزه و.. تو سفرنامه هاي ديگه اشاره شده ديگر بنده از ذکر نقاط تکراري خودداري ميکنم.

تور بازار شناور رو بخاطر ذيق وقت من خريداري نکردم.

در روز دوم به بازار چاتوچاک که بزرگترين بازار آخر هفته ميباشد رفتيم. اين بازار روزهاي شنبه و يکشنبه باز است که انقدر بزرگه که ادم اگه بخواد کلشو بگرده چند روز وقت ميخواد. هر چيزي بگيد تو اين بازار هست ضمنا صنايع دستيش و دکوريش و بخصوص صنايع چوبيش خيلي جالبه. و من مقداري خريد از اين نوع کالاها انجام دادم. و يک نقطه رو اشاره کنم که همانطور که تو تصوير ميبينيد تابلوهاي کنده کاري چوبي به قيمت 150 الي 200 هزار تومان تو بازار چاتوچاک وجود داشت که متاسفانه من نخريدم و بعدا تو ايران عين اونهارو 600 هزار تومان بهم قيمت دادند. همچنين تو يک قسمتي از اين بازار که مربوط به گل و گياه بود پياز چه هاي گل ها بفروش ميرسيد که قابليت انتقال به ايران رو براحتي رو داشت و متاسفانه من نخريدم در حالي که قيمتش براي انواع گلها مابين 5 الي 25 هزار تومان بود. ضمنا تو غذاخوري هاي اين بازار چيزي که خيلي براي من جالب بود طرز پخت غير بهداشتي غذاها بود که جلوي چشم همه انجام ميگرفت. پيشنهاد ميدم اگه روزهاي شنبه و يکشنبه تو بانکوک بوديد يک نصف روز براي اين بازار وقت بزاريد.

i6xJkryD6VkgLOM2rpFLVVyurquDjjB0wg4gSmAB.jpeggMDgUoV3o0yWUFn6iGbPRvNJLD1C8z0rbQG5v0xa.jpeg22HMPKRCzhdbSCacPfiEsz1z4yey4lhfhT7R2shp.jpegoFlTI27oCr9rEsWddPxTkm3FgUcHptijVDRe80vX.jpegWvIC07hb2CMdiqevqjztJbQZ6MotymBzTjrjDKKC.jpego49pmQVIYzS2xmuiamAHtpgwT82MQW7a8aBBfT4e.jpegOBL3Sny6bQKEr3y95quvAS8YzCDiMeQ6FinUh7rk.jpegAxcarwhdNcxdKJS2I840thspwY0o0c0e3dwJ4Ijq.jpegwnNUbq2kelBL22Z28WEdVbBPuGgbAjfxgw0BYZz7.jpeg

شکل 37 تا 45:  تصاوير بازار چاتوچاک

شکل 46: بستني در چاتوچاک

بعد از بازار چاتوچاک يک سر به مرکز خريد چاتوچاک درست پشت همين بازار زديم که طبقه اخرش پر بود از وسايل دکوري گرون قيمت. همچنين بعد از گشت يکساعته تو اين مرکز خريد به مرکز خريد .... که تو دو سه کيلومتري اين بازار بود رفتيم که از لحاظ کيفيت کالا ها و برند بودن خيلي خوب بود. بخصوص تو طبقه اخرش لباس بچه گانه مارک بفروش ميرسيد. که قيمتهاش نسبت به ابران بهتر بود و ارزش خريد رو داشت.

شکل 47: لباس بچه گانه سه تکه 35 تومن

روز سوم ما به تور سافاري رفتيم. در مورد تور سافاري يک نقطه رو خدمتتان ياداوري کنم که اگه دورو بر ساعت 7 صبح به طرف سافاري حرکت کنيد تقريبا ميتونيد همه باغ وحش و شو هاشو ببينيد در غير اينصورت و با تاخير دو ساعته اگه به باغ وحش مراجعه کنيد بايد بعضي از قسمتهاي باغ وحش رو بخاطر ذيق وقت حذف کنيد. اين رو بخاطر اين گفتم که اگه توري رو خريداري گرديد که گفت مثلا ساعت 9 صبح مياد دنبالتون حتما بدونيد که بخش هايي از باغ وحش و شو ها رو از دست ميديد لذا هنگام خريد تور به اين نقطه دقت کنيد. همچنين حتما از تور ليدر و يا قسمت فروش بليط نقشه راهنماي باغ وحش رو بگيريد و با استفاده از عکس پايين حتما زمانهاي اجراي شوها رو يکجايي يادداشت کنيد تا در اون زمانها حتما تو مکاني که روي نقشه مشخص شده تو شو ها شرکت کنيد. باغ وحش رو با تور بريد بهتره چون اولا دوره لذا هزينه تاکسي زياده ميشود.

en6OepFofvhKF0cslmdmr5z83Rzn2nwmbXV8zu0X.jpeghroVKBAQM3dBJxnfeGR0kWlIG0rkiKvXaaEl4v91.jpegmSKEiE2PNUoRGk4NnZAbhWSm1eWNBpfqNXBUm7w1.jpegkEiiwvs0Whsy5IDNHKPTIij3BXkkXZ05mTTIi4NI.jpegW7onuMir7L3lxdR4j2hMSiTSL4OuBKT2QMOPgnVE.jpegRBDN62kjvse9FBxzTdxQon6URO7o3bxuHzn5s01J.jpegtipZlbajWcTWJCiezHw5ggPoeX0Ricyo9KKjIdVA.jpeg

شکل 48 تا 54: تصاوير مربوط به سافاري ورلد

براي خريد مرکز خريد پلاتينوم و مرکز خريد اندرا تو پتونم خوبه همچنين بازار چاتوچاک و مرکز عمده فروشي بوبايي مارکت. و همينطور بازار شبانه .... رو نريد که ارزش زياد براي وقت گذاشتن نداره. "بخاطر ديسکو هاي اطراف بازار اين محيط مناسب خانواده ها نيست چون داخل ديسکوها از بيرون ديده ميشه."

ذکر اين نقطه خالي از لطف نيست که خريد  تو بانکوک بخاطر قيمت زياد اجناس، زياد چنگي به دل نميزنه(چون من زياد به ترکيه تردد ميکنم لذا بيشتر قيمتها و کيفيت اجناس رو با ترکيه مقايسه ميکردم به اين خاطر هر جنسي رو که انتخاب ميکردم تو ذهن خودم ميگفتم که بهتر از اينو ميتوني از ترکيه بخري لذا مقدار خريدم خيلي کم شد). نتيجتاً اگه به ترکيه زياد رفت و امد داريد بهتره بجز چند مورد اجناس مخصوص تايلند از جمله روسري نخي و ابريشمي و شلوار و پيراهي نخي  و شلوار مردانه کتان و زيور الات مرواريد اصل(تقريبا نصف قيمت ايران) چيزي خريد نکنيد  و وقت خودتونو تو اين بازارها تلف نکنيد.

روز چهارم رو براي بازديد از کاخ پادشاهي و بوداي خوابيده و همينطور خريد از بوبايي مارکت(bobae market ) اختصاص داديم. لازم به ذکر است که درست پشت مرکز خريد پلاتينوم کانال آبي هست که داخلش قايق هاي موتوري که به کار حمل مسافر مشغول هستند، قرار داره که در ادامه نقشه ايستگاه هاي اين کانال آبي رو قرار ميدم و حتما پيشنهاد ميدم که از اين قايق هاي موتوري بخاطر مزاياي آن که تو ادامه به آن اشاره خواهم کرد جهت رسيدن به کاخ پادشاهي و يا ساير جاها استفاده کنيد.( عکسها از اينترنت)

سايت کانال آبي:   https://khlongsaensaep.com/   (جهت فمهيدن نام ايستگاه ها و مکانهاي توريستي حتما از به سايت فوق مراجعه کرده و از نام ايستگاه ها و نقشه و مکانهاي توريستي پرينت تهيه فرماييد)

deXm7PQTUPLX4Y6HWAj9ErWtIETjGytvNsmdP6j2.jpeguGVK9Gml38ui3Sf4izSszgPQpNMOpIIlkAfB00hN.jpeg

شکل 55 و 56: عکس از کانال و قايق ها

هزينه بليط در نزديکترين و دورترين مسافت بين هزار تا دو هزار تومان(بليط ارايه شده را تا آخر سفر پيش خود نگه داريد)

شکل 57: نقشه ايستگاه هاي کانال آبي

شکل 58:نام ايستگاه ها و مناطق توريستي اطراف اين ايستگاه ها

9THzssizgt3M4BhACGzBzqr1AiUHUkXOCvWDZDEh.jpegriWPkuArQ2o2ev2LPJpNsZI1rqywN9FsXDcI02zl.jpeg

شکل 59 و 60: نقشه ايستگاه هاي کانال آبي و تصوير قايق

نقطه قابل اشاره مربوط به اين قايق ها اينکه تو اون شلوغي شهر بانکوک و ترافيکش اين قايق ها با سرعت بسيار زياد مشغول رساندن مسافرا به مقاصد خودشون هستند و اين کانال تقريبا از مرکز شهر عبور ميکنه ما با استفاده از اين قايق ها با هزينه نفري 1200 تومان اول به مرکز خريد بوبايي(bobae market) تو ايستگاه بوبايي رفتيم (فقط نقطه اي که ذهن منو قبل استفاده از اين قايق ها به خودش مشغول کرده بود اين بود که برخي از سايت هاي خارجي نوشته بودند که تو برخي ايستگاه ها بوي بدي از کانال مياد که هنگام استفاده ما(زمستان) اين بوي کانال خيلي کم بود و قابل چشم پوشي. لذا سعي کنيد بخاطر بو در تابستان از اين کانال استفاده نکنيد). بعلت اينکه بوبايي مارکت عمده فروشي بود قيمتها بهتر بود که مقداري پيراهن نخي به قيمت عمده و خيلي ارزون خريديم و مقداري اجناس ديگه نيز خريديم. اين بازار  شش طبقه هم در صورت داشتن وقت ارزش ديدين رو داره(قيمت لباس بچه گانه خوب بود). بعد از خروج از بازار شش طبقه بوبايي دم در اين مرکز خريد، تاکسي گرفتيم بطرف کاخ پادشاهي که با استارت تاکسي متر در کل براي ما هزينه 70 بات يا بعبارتي تقريبا 7 هزار تومان براي سه نفر رو محاسبه کرد که خيلي ارزونتر از توک توک بود.

بعد از پياده شدن از تاکسي جهت ورود به خياباني که کاخ پادشاهي توش قرار داره گيت هاي بازرسي پليس تايلند قرار داره که از بازديدگنندگان علاوه بر بازرسي بدني و گشتن وسايل همراه، پاسپورت رو هم ميخوان که ما متاسفانه همراه نداشتيم. ولي از شانس ما پليس تايلند عکس از صفحه اول پاسپورتها رو قبول ميکرد. لذا از انجايي که  تبلتم همراهم بود و قبلا از پاسپورتهاي هر سه  نفرمون عکس گرفته بودم و پاسپورتها رو بخاطر امنيت بيشتر تو گاوصندوق اتاقامون قرار داده بودم دچار مشکل نشديم و پليس تايلند فقط شماره پاسپورتهامونو از روي عکس ها،  روي دفاتر مخصوص به خودشون يادداشت کرد و مليتمون رو هم جلوش نوشت. ضمنا از ورد اقايان با شلوارک و خانم ها با لباس نامناسب جلوگيري ميکنند. ولي تو اين زمينه مشکل زيادي هم نيست و در صورتي که همراهانتون لباس مناسبي نپوشيده باشند از فروشگاه هاي جلوي کاخ براحتي با پرداخت مبلغ 100 بات ميتونن لباس مناسب رو بخرين. ضمنا اگر دچار گرمازدگي شديد ميتونيد قبل از ورد به کاخ به داخل کافه روبروي کاخ بريد و بعد از استراحت زير کولر کافه و استفاده از نوشيدني هاي سرد جان تازه اي بگيريد.

هزينه ورودي کاخ پادشاهي 500 بت ميباشد که همون ابتدا بايد تو صف خريد بليط وارد شويد و بعد از تهيه بليط و ايستادن در صف ورود به کاخ پادشاهي وارد کاخ  ميشويد. هنگام ورود به کاخ بهتره حتما نقشه راهنماي کاخ رو بگيريد چون داخل کاخ خيلي بزرگه و احتمال اينکه بعضي نقاط رو فراموش کنيد و بازديد نکنيد خيلي زياده. لذا توصيه ميکنم حتما نقشه داخل کاخ رو بگيريد که من تصويرشو در ادامه قرار ميدم. پيشنهاد من به شما عزيزان اينکه حتما بازديد از کاخ رو تو برنامتون قرار بديد.

j5iIIckgpAb3rnrf8X4ntRGQ97P77uZjBKzEHm9H.jpegnC2SG6h4UVAoldkL6XNpkOo8N4xgIzUs69JpzXMX.jpeg00QHQIwvSJaGlk9qFQLBznQj7kZzwIKkCyyxMdnM.jpegBx9wqoa0c5cPXOO1rMlSZjQtyIDGApKlGipPzQZx.jpegj7WmBQrjA1k7cCvuNMGAuc4AXqwxK3qsabgs43xd.jpegTu6R4BLR6e3DKY6PqG5qoXEeY8M3z3Grj5YXxTel.jpeg0jnCS7kgIyGaEgDGNG37P7qA3t9dbCKzfcUboktA.jpegZEtjMFE0MFoO9q6nJaXWTCZpQXzGCqbx0B2OTVfe.jpegp5W2QBLZufiShVpSoJGvvJJhENvpAXKvTtnfEOup.jpegrGX13lRqTWioZMK5QMq3sm9FdlXhK3Bd50KaGdRt.jpeg8rNmGn1w7GUr42iCN2BlQIHFeAFEF3CHiDGru0cJ.jpegaSI9twc0KbW63eCmSTGxPNwO47l4jEFb2JMYVdGk.jpeg

شکل61 تا 72: تصاوير کاخ پادشاهي

شکل 73: نقشه کاخ پادشاهي

شکل 74: بوداي خوابيده

بعد از بازديد از کاخ که حدودا 3 ساعت طول کشيد و بعد از خروج از کاخ ما به معبد بوداي خوابيده که درست پشت کاخ پادشاهي قرار داره بصورت پياده و طي 15 الي 20 دقيقه رفتيم. وروديه بوداي خوابده نيز 100 باته و بعد از ورود ادم، از عظمت بوداي خوابده دچار تعجب ميشه. نزديکي هاي کاخ پادشاهي بازار گل بانکوک و همچنين محله چيني ها که پر از طلافروشي هست قرار داره که بعلت گرمازدگي يکي از همراهان ما متاسفانه به اين دو محل نرفتيم و با گرفتن تاکسي به نزديکترين ايستگاه قايق ها که اسمش.... بود با هزينه 60 بات رفتيم (کنار اين ايستگاه قايق هاي موتوري، معبد ... هست که براي رسيدن به بودا بايد مسير مارپيچي مانندي رو تا بالا طي ميکرديم که ما باز متاسفانه بدليل گرمازدگي همراهمون اينرو هم نرفتيم).

شکل 75: Wat Saket and the Golden Mount. (عکس از اينترنت)

بعد از سوار شدن به قايق و طي کردن مسافت حدودا 15 الي 20 دقيقه اي، تو ايستگاه .... که پشت مرکز خريد پلاتينوم هست با پرداخت مبلغ 1200 تومان به ازاي هر نفر  پياده شديم. بدليل اينکه داخل مراکز خريد سرده و ما ميخواستيم ساک نيز بخريم و قبلا هم طي بررسي هايي که انجام داده بودم خريد ساک تو اين مرکز خريد بهتر از جا هاي ديگه بود به اين مرکز خريد رفتيم و اينجا بود که همراهان بنده که قبلا دچار گرما زدگي شده بودند و چند تا از برنامه هاي بازديد ما رو کنسل کرده بودند بعد از مشاهده مغازه ها و لباس هاي زنانه ديگر کلا از يادشون رفت که ده دقيقه قبل داشتند بخاطر گرما از هوش ميرفتن!!!! و شروع به خريد کردند. (ياداوري ميکنم که چونه زدن شرط اول خريد تو تايلنده لذا ما ساک ها رو با چونه زدن به نصف قيمت پيشنهادي فروشنده به قيمت 1500 بات خريديم)

روز بعد طي هماهنگي با تور ليدر سر ساعت 9 صبح قرار شد بطرف پاتايا حرکت کنيم. فاصله از بانکوک تا پاتايا تقريبا 2 ساعته که نزديکي هاي پاتايا ون جلوي مزرعه زنبور عسل نگه داشت جهت بازديد از اين مرکز. که البته فروشگاه عسل بود تا مزرعه زنبورعسل. راهنماي اين فروشگاه بعد از توضيحات به زبان فارسي در مورد انواع کندو ها و... ما رو به قسمت فروش راهنمايي کرد که تو اين قسمت نيز  توضيحاتي در مورد نحوه تشخيص عسل اصل و همچنين رويال ژل که غذاي مورد استفاده ملکه زنبور عسل ميباشد و براي سلامتي انسان خيلي خوبه ارايه دادند. ما نيز کمي از اين فروشگاه خريد کرديم.(خريد رويال ژل رو پيشنهاد ميدم حتما انجام بديد).

شکل 76: مزرعه عسل

بعد از بازديد از فروشگاه عسل بعد از طي 15 دقيقه مسير، دوباره جلوي مرکز جواهر توقف کرد که ما رو جهت بازديد از اين مرکز فروش جواهر راهنمايي کردن. تو اين مرکز نيز قيمت ها نجومي بود ولي تو يک قسمت از اين مرکز جواهر، مرواريد اصل ميفروختن و پيشنهاد ميدم که از اين زيور الات مرواريد خريد داشته باشيد که نسبت به ايران هم ارزونتره و هم اصل هست.(لازم به ياداوري هست که اگر روزهاي بعدي بخواهيد به اين مرکز جواهر دوباره تردد بکنيد کافيه شماره تلفن مرکز فوق را ازشون بگيريد و طي تماس با انها نام هتل و شماره اتاق رو بهشون بگيد و اونا به رايگان تاکسي رفت و برگشت در اختيارتون قرار ميدن).

بعد از خروج از مرکز جواهر يکي يکي مسافران جلوي هتلها پياده شدن و ما نيز جلوي هتل  one royal cruise پياده شديم. اينجا بود که فهميدم آزانسي که ما ازشون تور تايلند رو خريده بوديم چه کلاهي سرمون گذاشته. داستان از اين قراره که هنگام خريد تور و تو وچر هتل ارايه شده از طرف تور براي هتل پاتايا براي ما سه نفر، اتاق دو تخته با يک تخت اضافه نوشته بودند که من قبل سفر به اين مورد اعتراض کردم و گفتم بايد وچر هتل اصلاح بشه.و اتاق سه تخته بجاي "دو تخته بعلاوه يک تخت اضافه" نوشته بشه. چون ميدونستم که تو 99 درصد مواقع تو اکثر هتل ها تخت اضافه براي هر اتاق دو تخته از نوع استاندارد نيست. و معمولا از نوع تخت تاشو هست. ولي مسول فروش تور بهم گفت که هيچ مشکلي نيست و من سپردم به شما اتاق سه تخته ميدن و اگه مشکلي براتون پيش اومد با تلگرام با من تماس بگير تا من مشکلتونو برطرف کنم. ولي هنگام تحويل اتاق فهميدم که همه اينها دروغ بوده و تخت سوم ما از نوع تاشو با تشک سه سانتي فوم ميباشد اونم براي هتل چهار ستاره که چند صد تومن بخاطرش ازم پول گرفته بودن طي تماس تلگرامي با مسول فروش تور تو تهران ايشان رسماً زير تمامي حرفهايشون و قول وقراري که با هم گذاشته بوديم زدند و ما مجبور شديم که اتاق فوق رو تحويل بگيريم و من به فروشنده تور اطلاع دادم که بعد از اومدن به تهران از اژانس شکايت خواهم کرد، که خودم و همينطور فروشنده تور ميدونستيم که بخاطر اقامت من تو شهرستان عملا شکايت از آزانس بخاطر دوري مسافت امکان پذير نيست لذا فروشنده با آگاهي از اين موضوع سر ما شيره ماليد.(قابل توجه مدير سايت لست سکند که در صورت امکان حقوق پايمال شده مارو اعاده بکنه.)

شکل 77: تختخواب سوم اضافه شده به اتاق دو تخته

بعد از چند ساعت اعصاب خورد کني در مورد تخت سوم و صحبت با تهران بلاخره فهميديم که امکان اعاده حق وجود نداردو بهتر است که مابقي زمان مسافرتمونو به اين مسله فکر نکنيم. لذا بعد از ظهر از ساحل و همينطور يکي دو مرکز خريد بازديد کرديم. براي اولين شب من از باجه هاي فروش تور، بليط VIP  الکازار شو را به قيمت 600 بات خريدم. تو شوي فوق که تقريبا يکساعت بطول ميکشد  انواع رقص ها از ممالک مختلف به نمايش درمياد و  واقعا الکازار شو خيلي خوبه و به دوستان پيشنهاد ميدم حتما الکازار شو برن.

همچنين تو روز اول من از چندين راننده تاکسي قيمت رفت و برگشت انواع مسيرها رو پرسيده بودم که يک راننده که اسمش مو بود پايين ترين قيمت رو بهمون گفت لذا من شماره تلفنشو گرفتم و قرار بر اين شد که فردا من با ايشون تماس بگيرم. فردا صبح با تماس با ايشان و با قيمت 200 بت براي رفت و برگشت ما بطرف معبد چوبي حقيقت راه افتاديم. معبد فوق که تصاويرش در ادامه اومده به ارتفاع تقريبي 103 متر کاملا از چوب ساخته و کنده کاري هاي روي اون واقعا محشره. لازم به ياد اوري هست که طي اطلاعاتي که از سايت ها بدست اورده بودم اين معبد توسط يک تاجر در حال ساخت ميباشد که چندين سال طول کشيده که اين معبد ساخته بشه و حدود 20 سال ديگر نيز زمان لازم هست که معبد کامل بشه و همچنين معبد فوق در ليست اثار هنري  يونيسکو ثبت شده است. در هنگام بازديد ما، استاد کاران مشغول کامل کردن بخشي از معبد بودند. معبد فوق واقعا زيباشت و ارزش ديدن و صرف وقت رو داره. بليط ورودي اين معبد رو اگه اشتباه نکنم 400 يا 500 بت خريديم.

cNpFZgnQBVBVX11mcKVqCcRWqmSKvp4quP2pUofN.jpeghCRjDKgcTEjI7RJKxhv9wL3TVCAjTuTCUddsE54L.jpeg8KKbbywxFmnhIqXr6BzpuyTWI9jhYp56t8f8eBzI.jpegl8rCMmyFFf1jO0eOs8uXaqG2iVMthj29poLAUQvW.jpeg

شکل 78 تا 87: تصاوير معبد چوبي

بعد از ظهر را براي شنا تو دريا و استخر هتل فوق گذراندم.

براي فردا نيز برنامه بازديد از باغ سنگ هاي چند ميليون ساله رو داشتيم که طي تماس با مستر مو و با پرداخت 300 بت براي رفت و برگشت به باغ فوق رفتيم. اين باغ واقعا خيلي زيبا بود و پر از انواع گل ها. در قسمتهايي از اين باغ شو تمساح و همچنين فيل ها و ببرها و انواع پرندگان وجود داشت ورودي اين باغ 400 بت بود و اين باغ نيز بخاطر گل هايشان و ...ارزش ديدن رو داره.

RzY2itRov0PllUtZGcfsSJatZ8YRNEvULhE1eXY2.jpegTfvO3aL15gT8Sz0B7toom6TSXb93I94hDklJwaaU.jpegZUsZ9GRMrxpPtxOqvqLNaarjfsHKQtZpGFDnXg5t.jpegkfU3S0Hk8PQO9snfMRWUEY5AXpe1NrV4EGGOr9nb.jpegEtx7NIHlKbBcOuZc9dKb1AR02hA1nL3orWWb95ru.jpegyUE49axMW1ca58mHU8kYntVExecS58hJs0iW0gjY.jpegS37paYCUIkXV2vBTbvzMQ5VRF3ZJARn7pvJvyNDo.jpeg5ecfN4hmITuGHvtFrFiFWMTeInz6hMsuGPzBikaW.jpegDTN2a7xk7sKeqWDwwQf0if1xGJDd7hbyKdstvIzC.jpegSvLpzsx2yHr5RefggOX2yxW9wJOPqVAyhaRHEi8s.jpeg

شکل 88 تا 97:تصاوير باغ با سنگ هاي چند ميليون ساله

بعد از ظهر نيز  با سوار شدن به توک توک ها و با پرداخت 20 بت و صرف زمان 40 دقيقه به ساحل جميران رفتيم اين ساحل نيز بهتر از ساحل خود پاتايا هست و رستورانهاي کنار ساحل تميزتر و بهتر از رستورانهاي مرکز شهر ميباشد اگر خواستيد تو دريا شنا کنيد بهتره از پلاژهاي ساحل جميران استفاده کنيد.

شکل 98: ساحل جميران

بدليل اينکه تو سفرنامه ساير دوستان مراکز خريد و همچنين تفريحات داخل بعضي از اين مراکز خريد و همينطور بازارهاي شبانه آن به تفضيل سخن گفته شده ديگر لازم نديدم که موارد فوق را تکرار کنم. در پايان ما دو بار از رستورانهاي ايراني پارسيان و پرديس استفاده کرديم که غذاي رستوران پرديس بهتر بود و همچنين متاسفانه رستوران نايب رو تو سايت ها زده بود کبابش خوبه پيدا نکرديم. ولي اين رستوران رو هم بعد از ظهر تو زمان برگشت از ساحل جميران از داخل توک توک ديديم که نماي رستوران بهتر و بهداشتي تر از دو رستوران قبلي بود و ما افسوس خورديم که چرا اين رستوران رو قبلا محلشو پيدا نکرديم(لازم به ذکر است که همينطور که گفتم ما تو اين رستوران غذا نخورديم و از کيفيت غذاهاش خبر نداريم ولي  ويوي رستوران خيلي بهتر و تميزتر از دو رستوران قبلي بود).

ضمنا تو طبقه اخر مرکز خريد فستيوال انواع رستورانهاي شيک ژاپني و تايلندي بود که ماکت غذاهاشونو تو ويترين رستوران قرار داده بودند که متاسفانه وقت نشد به اين رستورانها هم بريم.

نقد و بررسي هتل:

1. هتل DE BANGKOK در شهر بانکوک

اين هتل سه ستاره در منطقه  Pathumwan و نزديک مرکز خريد پلاتينوم بود و از لحاظ  دسترسي به بازارها، محل هتل خوب بود تقريبا از همه لحاظ نسبت به سه ستاره بودن هتل خوب بود و من ميتونم از 10 نمره 8 رو بهش بدم. کارمندان و رسيپشن هتل خوب بود اتاق ها و سرويس بهداشتي و حمام تميز بود و راحتي تختخواب و تميزي رستوران هم عالي بود. صبحانه هتل نسبت به سه ستاره بودن هتل بد نبود ولي به صبحامه هاي هتلهاي ترکيه نميرسيد. فقط يکي دو مورد نقطه ضعفي که ميشه به آن اشاره کرد عبارتند از پر سرو صدا بودن اتاق هاي هتل در طول روز، که آن هم بدليل نزديکي هتل به خيابان بود ولي بدليل خلوت شدن خيابانها در شب براي خوابيدن در شب مشکلي بوجود نمي آمد. همچنين بدليل يکطرفه بودن خيابان جلوي هتل، رفت و آمد به هتل يکمي مشکل بود. من از اين هتل سه ستاره نسبت به هتل چهار ستاره پاتايا بيشتر راضي بودم. اينترنت هتل رايگان  بود و ضمنا اين هتل کاملا خانوادگي بود.

شکل 99: هتل DE BANGKOK - عکس از اينترنت

2- هتل A-One The Royal Cruise Hotel Pattaya  در پاتايا

اين هتل چهار ستاره در بيچ رود قرار داشت متاسفانه اين هتل از دو قسمت تشکيل شده که اتاق هاي لوکس و سويت مانندش در قسمت جلوي هتل قرار داره و اتاق هاي معموليش در قسمت عقب هتل قرار داره طوري که حتي رستورانهاي اين هتل نيز دو قسمت بود که رستوران  قسمت جلوي مجزا از رستوران قسمت عقب هتل ميباشد و به مهمانان اجازه استفاده از همه رستورانها داده نميشود بعبارتي اگر اتاقي بجز اتاق هاي لوکس و سويت  رزرو نکنيد تقريبا در يک هتل سه ستاره اتاق رزرو کرده ايد. لذا هنگام مطالعه سايت بوگينگ و ... به اين نقطه دقت کنيد تا سرتان کلاه نرود. اين هتل بدليل داشتن تعداد زياد اتاق خيلي شلوغ بود و معمولا تو راهروهاي هتل سرو صدا وجود داشت. اتاق ها و ... همينطور استخر هتل تميز بود رسپشن معمولا سرش شلوغ بود با اين حال به درخواست هاي مشتريان رسيدگي ميکردند. صبحانه هتل نسبت به هتل قبلي بهتر بود و منطقه هتل در پاتايا تقريبا جاي خوبي بود و به اکثر مناطق(بجز ساحل جميران) دسترسي راحتي داشت. اين هتل کاملا خانوادگي بود و رستوران مجزا براي مسلمانان نيز داشت. اينترنت هتل رايگان ولي داراي محدوديت حجمي بود و براي کارهاي روزمره اين حجم کافي بود. در پايان اگه خاطره بد تخت سوم رو براي اين هتل در نظر نگيرم از ده نمره 7 رو به اين هتل سه ستاره ميدم.

شکل 100: هتل A-One The Royal Cruise Hotel Pattaya -عکس از اينترنت

نکات ضروري:

1. قبل از سفر بر روي گوشي يا تبلت خود نقشه افلاين شهر بانکوک و پاتايا و ... را نصب کنيد. اسم نرم افزار me ميباشد و در play store  موجود ميباشد.
  2. جهت داشتن ايستگاه هاي کانال ابي علاوه بر پرينت گرفتن از نقشه هاي موجود در سايت کانال ابي، قبل از سفر با استفاده از google map نقشه شهر بانکوک و پاتايا را باز کرده و بر روي شهر بانکوک حداکثر زوم را انجام دهيد. بدين طريق اين نقشه در حافظه گوشي يا تبلت شما خواهد ماند و در صورتي که در بانکوک به اينترنت دسترسي نداشته باشيد با استفاده از نقشه موجود در حافظه گوشيتان ميتوانيد نام ايستگاه هاي کانال و مناطق گردشگري را بصورت افلاين داشته باشيد.
  3. حتماً پولي را که با خود به تايلند ميبريد بصورت اسکناس هاي صد دلاري باشد و در تايلند بمرور پولهايتان را چينچ کنيد. لازم به ذکر است نرخ تبديل براي اسکناسهاي 100 دلاري بيشتر از اسکناس 50 دلاري و ... ميباشد. ضمنا با استفاده از سايت xe.com ميتوانيد نرخ تبديل دلار به بات را بدانيد تا هنگام تبديل سرتان کلاه نرود.
  4. قبل از سفر نرم افزار tripadvisorاز play store دانلود کرده و بر روي گوشي يا تبلت خود نصب کنيد. نرم افزار فوق انواع جاذبه هاي گردشگري و بهترين رستورانها و بهترين هتل ها و ساير اطلاعات مفيد ديگر را بر اساس شهري که شما مشخص ميکنيد در اختيارتان قرار ميدهد.
  5. در سايت bangkok.com به ترتيب 1- ده مورد از بهترين مکانهاي توريستي 2- ده مورد از بهترين رستورانها 3- ده مورد از بهترين مراکز خريد و.... را ليست کرده است.
  6. هنگام خريد تور در ايران حتما قرارداد دو طرفه مابين اژانس و خودتان را از آزانس طلب نماييد. تا مثل من سرتان کلاه نرود و در صورت عدم رضايت از خدمات تور و در صورتي که در تهران تشريف داريد بتوانيد  از آژانس شکايت کنيد.
  7. حتما از پاسپورتهايتان عکس و کپي تهيه فرماييد و پاسپورتها و پولهايتان را داخل گاوصندوق داخل اتاقتان قرار دهيد. و از حمل پول اضافي همراهتان خودداري فرماييد.
  8. در صورت نياز از بازار چاتوچاک وسايل دکوري و چوبي خريد نماييد چون بعداً متوجه خواهيد شد که پايين ترين قيمت را اين بازار دارد. همچنين ارزش کالا را خودتان تخمين بزنيد و بعلت اينکه فروشنده ها معمولا نرخ کالا را خيلي زياد اعلام ميکنند تا يک چهارم قيمتي که فروشنده اعلام ميکند جهت خريد به فروشنده اعلام کنيد.(دربيان يک چهارم قيمت خجالت نکشيد چون به اين نرخ اعلامي شما جنس را به شما خواهند فروخت)
  9. تو اکثر سايت ها مينويسند که از غذاهاي خياباني رو تست کنيد حتي براي تست غذاهاي خياباني تور چند ساعته نيز وجود دارد. ولي من به شخصه بدليل ترس از مسموميت و از دست دادن زمان مسافرتم سعي کردم غذا هاي تايلندي رو تو رستوران تميز و مرتب هتل تست کنم. ضمنا قبل از تست غذا حتما از ترکيبات غذا مطمين شويد چون کاهاً از ترکيبات چندش آور در غذاها استفاده ميکنند(سوپ از گوشت کفتار!!!)
  10. در برخي از کشورها معمولا افرادي با معرفي خود به عنوان پليس از شما درخواست بازديد از پولهايتان بدليل تقلبي بودن انها را دارند(کف زني) لذا در مواجه با اين گونه افراد از ارايه دلارهاي خود به هر عنوان خودداري بعمل اوريد. کشور تايلند امنه ولي باز مواظب اموال خود باشيد.
  11. حتما ادرس هتل را ياداشت کرده و در اختيار همسفرانتان قرار دهيد تا در صورت کم شدن بتوانند با گرفتن تاکسي به هتل مراجعه کنند. همچنين سيم کارت تايلندي با شارژ کم در گوشي همسفران خردسال يا کهنسال قرار دهيد تا در صورت گم شدن امکان تماس دو طرفه وجود داشته باشد.
  12. همانطور که مستحضريد پادشاه تايلند چند ماه پيش فوت کرده اند و بدليل اينکه ايشان بصورت مخفيانه در مزارع کشاورزي، به مردم کمک ميکرده و اکثرا در کاخ زندگي نميکرده لذا يک رهبر به شدت مردمي بودند به اين علت احترام عجيبي مردم تايلند به ايشان قائلند( اين احترام تا اين حد بود که راننده تاکسي هنگام عبور از کنار کاخ محل زندگي پادشاه سرشان را به نشانه احترام خم ميکردند و راننده قايق هنگام عبور از کانال آبي کنار کاخ سرعتش را بدليل کاهش صداي موتور و احترام به پادشاه متوفي کم ميکردند) لذا مواظب رفتارتان کنار عکس و مجسمه پادشاه باشيد.

نویسنده : حبیب پورکریم

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت لست سکند مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.