سفر به هتل کیها مالدیو

اینجا به بهشت روی زمین معروف است!+تصاویر

56-Maldiv-Blog cover (01-03-17).jpg

سلام عرض میکنم خدمت همه لست سکندی های عزیز.

میخوام براتون از یه سفر جذاب ، ماجراجویانه ، سرشار از آرامش و زیبایی های طبیعی بنویسم . سفر به کیها مالدیو ورودی کیها.JPG

من و همسرم مدت ها بود تو فکر سفر بودیم . با توجه به اینکه ما عاشق طبیعت هستیم و سفر قبلیمون بالی بود بعد از کلی تحقیق و خوندن سفر نامه های لست سکند ( که خیلی بهم کمک کرد)  ، مالدیو رو به عنوان مقصد بعدی انتخاب کردیم و چون خیلی تجربیات دیگران در سفرنامه ها برام مفید بود ، تصمیم گرفتم تجربیاتم رو برای همه به اشتراک بذارم . من میخوام سفرنامه ام رو به ترتیب زیر بنویسم امیدورام که به دردتون بخوره :

• موقعیت مکانی و جغرافیایی ( شامل جمعیت پایتخت و دین رسمی و ... ) مالدیو نسبت به ایران
  • وضعیت ویزای این کشور
  • روش پرواز به ماله پایتخت این کشور ( پرواز مستقیم یا غیر مستقیم )
  • هتل های موجود در این کشور
  • وضعیت وعده غذایی در هتل های این کشور
  • اتاق های هتل ها
  • روش اقدام به صورت مستقیم بدون دخالت آژانس و بررسی هزینه ها .

• موقعیت مکانی و جغرافیایی

همانطورکه در تصویر بالا  میبینید ، مالدیو نزدیک کشور سریلانکا و هند قرار داره و پایتختش جزیره ای به اسم ماله است . مردم این کشور 100در صد مسلمان هستند ولی به مهاجرین احترام میذارند و همیشه خندیدن و مهربون بودن از ویژگیهای بارز مردم این کشوره . بیشتر درامد مردم از جذب توریسته امکان آزادی به توریست ها خارج از جزیره ماله داده می شه و به همین خاطر بیشتر هتل ها و ریزورت ها داخل جزایر مجزا و روی آب گذاشته شده . مشخصا آب های شفاف ( Crystal water )  اطراف جزیره ها یکی از زیبایی ترین جاذبه هایی هست که میتونید توی عکس های هوایی مثل عکس پایین ببینید و از اون از نزدیک لذت ببرید .

نکته خیلی مهم در سفر به مالدیو : حمل مشروبات الکلی و خرید و فروش اون به همراه مواد مخدر از خط قرمهای دولت مالدیو هست و بایستی توی این موضوع دقت کنید . موردی که توی همه هتل ها متذکر می شن.

مردمش به مسلمون ها احترام میذارن و اگر بفهمن مسلمونی بیشتر استقبال میکنن .

• وضعیت ویزا

چیزی که خیلی برای من سوال بود ویزای این کشور بود . مالدیو جزو کشورهایی هست که در فرودگاه ویزای  On Arrival ( در مقصد )  بدون هیچ هزینه ای به مدت 30 روز صادر می کنه . به این صورت که قبل از فرود هواپیما بهتون یه فرم داده میشه . این ویزا فقط برای مقاصد توریستی قابل استفاده است و هر گونه استفاده بیزینسی و تجاری در طول این مدت خلاف قانون بوده  و پیگرد داره .

برای ویزای غیر توریستی می تونید توی ایران از طریق سفارت سریلانکا اقدام کنید . چون مالدیو تو ایران سفارت نداره .

مشاهده قیمت روز تورهای مالدیو

• روش های پرواز به مالدیو

پرواز به ماله از فرودگاه امام خمینی ( IKA ) به مقصد ماله  ( MLE ) هستش . اسم فرودگاه ماله INIA ( Ibrahim Nasir International Airport  ) هستش. برای پرواز زمانی که ما سفر کردیم ( مرداد ماه 1397 ) پرواز مستقیمی وجود نداشت و تنها چند روش میتونید انتخاب کنید :

• استفاده از یک ایرلاین برای پرواز به مقصد ماله با یک یا چند توقف : راحت ترین راه برای پرواز های غیر مستقیم همین راهه . دلیلشم اینه که شما میتونید بار رو در مبدا تحویل بدید و در مقصد تحویل بگیرید و نیازی به تحویل بار در مسیر ترانزیت فردگاهی ندارید . همچنین بلیط هر دو مسیر شما در همون مبدا تحویل میشه و نیازی به رفتن توی صف Check-in توی فردگاه ترانزیت ندارید. همچنین اگر پرواز اول با تاخیری مواجه بشه بسته به ایرلاین انتخابی که چقدر قوی باشه پرواز دوم رو هم ساپورت میکنه و حتی اگه به پرواز نرسید ، خودش براتون پرواز جایگزین انتخاب می کنه ( دقت کنید اگر مشکل تاخیر به دلیل مشکل از سمت ایرلاین و نرسیدن شما به پرواز و زمان سوار شدن به هواپیما باشه ) . توی این موضوع من خاطراتم رو حتما براتون تعریف می کنم که شاید جذاب و جالب باشه . خوب بدیهی است توی این حالت زمان سفر ما تنها ایرلاین های عمان ایر ، قطر ایرویز و امارات فعال بودن :
  • عمان ایر : این هواپیما دو حالت پروازی و دو توقف داشت . یکی به مقصد مسقط و بعدش پرواز به سریلانکا و از اونجا پرواز به ماله که خسته کننده است و اصلا پیشنهاد نمیدم بهتون ولی ارزون تر از سایر ایرلاین هاست و یکی دیگه پرواز به ابوظبی و از اونجا به سریلانکا و بعدش مجدد پرواز به ماله که اینم پیشنهاد نمیدم چون دو ترانزیت ، خیلی خسته کننده و استرسی است .
  • امارات : با توجه به تعریف هایی که از دیگران شنیدم ، (من تجربه نکردم ) پرواز فوق العاده خوبی است که کلا شامل یک توقف در فرودگاه دبی هستش و از اونجا مستقیم به ماله میره. البته از نظر مدت پروازی هم نسبت به قطر نزدیک تره چون قطر ایرویز میره دوحه و دوباره بر میگرده و مسیر رو تا اطراف دبی میاد و یه کمی دور تر میشه . فرودگاه دبی هم خودش طبق چیزی که توی سایت های مختلف نوشته و من دیدم از فرودگاه هایی هستش که خودش جذابه و بزرگ و مفرح .
  • قطر ایرویز : پرواز فوق العاده خوبی که من خودم تجربه کردم و از مزایای اون توی سفر نامه حتما میگم . این پرواز کلا شامل یک توقف در فرودگاه دوحه هستش و از اونجا مستقیم به ماله میره. البته از نظر مدت پروازی هم نسبت به امارات دورتره چون قطر ایرویز میره دوحه و دوباره بر میگرده و مسیر رو تا اطراف دبی میاد و یه کمی دور تر میشه . فرودگاه دوحه هم خودش با توجه به چیزی که من دیدم از فرودگاه هایی هستش که خودش جذاب و بزرگ و مفرحه . البته یک نرم افزار هم به اسم HIA داره که میتونید دانلود کنید و در  مسیریابی برای رسیدن به گیت مورد نظر میتونید نهایت استفاده از زمان رو داشته باشید .  این فرودگاه اینترنت پر سرعت هم داره که به محض ورود با نام HIA ( Hamad International Airport ) و زدن Last Name و شماره E-ticket یا کد رزرو میتونید بهش وصل شید . امکانات و خود فرودگاه حمد رو توی سفرنامه براتون کامل شرح میدم . من خودم توی سفرنامه ها از بزرگی این فرودگاه زیاد شنیده بودم که برام استرس زا شده بود ولی با تحقیقاتی که کردم و میخوام توی سفرنامه در اختیارتون بذارم تونستم مشکل رو حل کنم.

فرودگاه حمد.jpg

نمای سالن اصلی فرودگاه حمد ( عکس از اینترنت )

• استفاده از ایرلاین های مختلف :برای اینکه به صرفه تر براتون در بیاد ، میتونید با پرواز ماهان مالزی برید و از اونجا از پروازهای Air Asia که ارزون و خوب هست استفاده کنید و به ماله برید . میتونید ایرلاین ترکیش و کشور ترکیه رو انتخاب کنید و از اونجا با هواپیمایی های ترکیه برید . ایرادی که این حالت داره شما باید در مسیر توقف بار رو تحویل بگیرید و دوباره برید بلیط بگیرید و تحویل بار بدید که زمان زیادی رو میخواد . توی تاخیر های احتمالی هواپیماهای ایرانی به ترکیه و یا مالزی ، ریسک بزرگیه که اگه به فرودگاه مابین دیر برسید کل هزینه ای که کردین از دست میره و وسط راه میمونین و باید مجدد هزینه کنین و بلیط بگیرین . من اصلا پیشنهاد نمیکنم ولی اگه اهل ریسک هستید با این روش میتونید با نرخی که تا مرداد ماه بوده ، نفری تا 2 میلیون تومن به نفع خودتون کار کنید . البته این نکته رو هم اضافه کنم هواپیمایی ایر اشیا همه چیزش پولیه یعنی برای بار و پذیرایی باید جداگانه خودتون پول بدید یا توی هواپیما نقدی بخرید . با این وجود ، می تونه توی قیمت پرواز به نفعتون باشه ولی چون امکانات ضعیف تری داره و مسیر تا مقصد طولانی هست بهتون پیشنهاد نمیدم .

• هتل های مالدیو

اکثر هتل های این کشور با نام Resort & SPA توی اینترنت دیده میشن. توی ماله پایتخت این کشور هتل و متل و هتل  آپارتمان هستش ولی اصلا بهتون توصیه نمی کنم چون دیگه لذتی از مالدیو زیاد نخواهید برد و اون آرامشی رو که باید بدست نمیاری . خوب Resort به جزایر روی آب گفته میشه که تقریبا همه نوع امکانات رو توی خودش جا داده و SPA هم توی اسم هتل ها به این معنیه که اون هتل مجهز به ماساژ هست و میتونید از خدمات ماساژ هم استفاده کنید . با توجه به اینکه همه ریزورت ها وسط آب هستن بسته به مقدار فاصله از ماله هزینه ترانسفر هم داره که شامل موارد زیر میشه :

• Speed Boat یا قایق سرعتی : معمولا نهایتا تا 25 دقیقه روی اقیانوس با قایق های سرعتی که تصویرش رو پایین میبینید میرید و به هتل میرسید .

م قایق سرعتی.JPG

• Domestic Flight :هواپیماهای داخلی مالدیو که هم روی آبی دارن هم فرودگاهی و شما رو به فرودگاه مقصد می برن . اگه جزیره خیلی دور باشه ( مثل جزیره ای که ما رفتیم ) ممکنه از جزیره مقصد دامستیک فلایت دوباره با قایق سرعتی به ریزورت برید .

م دا<span class=مستیک.JPG" data-media-id="224898" />

به این نکته دقت کنید تمامی ریزورت های مالدیو با سرعت بالا اینترنت رو در تمامی نقاط جزیره در اختیار شما قرار میدن . از نظر ارتباط با ایران مشکلی نخواهید داشت و نیازی به سیم کارت محلی هم ندارید و این امتیازی نیس که آژانس ها بخوان در اختیار شما قرار بدن و حتی نیازی هم بهش پیدا نمی کنید .

• وضعیت وعده غذایی

در انتخاب هتل ها شما چندین حالت رو برای تمامی کشورها میبینید :

• BB ( Bed & Breakfast ) : تنها شما یک اتاق و استفاده از وعده غذایی صبحانه را به صورت رایگان خواهید داشت . برای سایر وعده ها و نوشیدنی ها مشخصا بایستی هزینه مجزا داده بشه که با توجه به اینکه شما وارد جزیره ای وسط آب میشید به هیچ وجه بهتون پیشنهاد نمیدم چون تقریبا برای هر نوشیدنی باید حداقل 5 تا 8 دلار پول بدید .
  • HB ( Half Board ): وعده صبحانه + ناهار یا شام + اتاق . با توجه به بودجه و میزان تمایلات هر فرد میتونه گزینه خوبی باشه چون دو وعده غذا رو پوشش میده . فقط اینم بدونید که نوشیدنی های ناهار یا شام رو هم مجزا باهاتون حساب می کنن توی این حالت  .
  • FB ( Full Board ) : وعده صبحانه + ناهار + شام + اتاق . البته خوب با توجه به بودجه میتونه گزینه خوبی باشه اما مثل HB هزینه نوشیدنی جدا محاسبه می شه .
  • AI ( All Inclusive ) : صبحانه + ناهار + شام + نوشیدنی + اتاق و البته با توجه به بسته AI هتل های مختلف امکانات متفاوته . ممکنه استفاده از ورزش های آبی و ... هم توش باشه . من خودم اینو پیشنهاد میدم چون توی مالدیو یک جا ساکن هستید و هزینه غذای جداگانه به صرفه نیست  . معمولا بسته به نوع هتل چند تا Voucher هم روش هست مثلا برای ماساژ و تور تفریحی آبی و ...
  • U ALL : همه چیز برای شما رایگانه که خیلی گرونه و پیشنهاد نمیدم .

• اتاق های هتل ها

اتاق های هر هتلی می تواند متفاوت باشد اما من چند  تا از اتاق های رایج رو براتون میارم :

• Superior Beach Bungalow : ساده ترین و کوچکترین ویلاهای ریزورت ها که تعریف اون ها در هتل های مختلف می تونه متفاوت باشه ولی معمولا از ساحل دورتره ولی نمای اقیانوس رو داره . توی هر ریزورت این نوع ارزون ترین و به صرفه ترین نوع هست .
  • Garden Villa : شما دقیقا در بخش جنگلی جزیره هستید و معمولا با استخر اختصاصی ارائه میشن چون از اقیانوس دورن و معمولا جذابیتشون به استخر اختصاصیشون هست . البته اینم بگم که داخل جنگل ممکنه با هر جونوری روبرو بشید .
  • Delux Villa : این مدل هم مثل Garden هستش فقط حمام بیرون از اتاقه .
  • Beach Villa : ویلای ساحلی . بستگی به تعریف و تنوع اتاق های ریزوت ها متفاوته . چیزی که مسلمه ویوی ساحل و اقیانوس رو از این نوع حتما خواهید داشت.
  • Front Beach Villa : ویلایی که نزدیک ترین مکان به اقیانوس رو داره و میتونید توی اون موج اقیانوس رو از نزدیک ببینید و حس کنید . استخر اختصاصی روی اقیانوس هم داره .
  • Water Villa: خاص ترین و متفاوت تربن اتاق های هر ریزورت ، ویلا های روی آب و اقامت توی اون ها فوق العاده است . حیفه آدم مالدیو بره و این نوع ویلا رو تجربه نکنه . امکان رفتن مستقیم و شنا توی آب شفاف اقیانوس رو داره و خیلی متفاوت و جذابه .

دقت بشه اگه جلوی هر کدوم از اینا Private Pool گذاشته بشه یعنی استخر اختصاصی هم روی اتاق هست .

خوب اینا تحقیقات من بود حالا میرم سراغ تجربیات خودم . من بعد از این تحقیقات خودم رفتم نرم افزار Qatar Airways رو نصب کردم و از اونجا بررسی کردم که قیمت بلیط چقدر میشه . در اون زمان قیمت بین 7.5 تا 8400 برای دو نفر توی نرم افزار قطر متغیر بود . بعد متوجه شدم که سایت قطر بوکینگ هم داره که میشه بعد از ثبت بلیط و خرید و تایید نهایی اون اقدام به رزرو هتل کرد . من بعد از جستجوی زیاد در مورد هتل های موجود توی سایت های آژانس ها متوجه شدم که هر کدوم از هتل های قیمت پایین معایبی دارند . مثلا sun island اصلا واتر ویلا نداشت . یا پارادایز تنوع کمی داشت . Coco Collection کوچیک بود . شروع کردم به مکاتبه با هتل های مختلف . خوشبختانه تمامی هتل ها به خوبی و سرعت جواب میدادن و بسته های خودشون رو میفرستادن . مثلا پارادایز بسته هاش رو میفرستاد که من وقتی به ریال بر میگردوندم میدیدم با توجه به هزینه بیمه سامان و ... که خودم باید انجام بدم زیاد با تور توفیقی نداره . یعنی خود هتل از تور گرون تر در میاد و در کمال تعجب از سفرنامه های قبلی گفتم چرا اینجوریه پس .

در نهایت با خود هتل ها مکاتبه رو ادامه دادم . تقریبا با 20 تا هتل از گرون و ارزون بگیرید مکاتبه کردم . هتل w یکی از گرون ترین ها و Hurawallhi که رستوران زیر آبش معروفه یکی دیگه از گرونا بود . برای اینکه خودمون اقدام کنیم ، مشکلی که داشتیم نداشتن ویزا کارت بود . برای مکاتبه و رزرو هتل نیاز به بلیط پرواز و پاسپورت و واریز نقدی با کش کردن حداقل 60 درصد وجه به هتل ها بود . خوب قیمت بالا و شرایط دلار رو برای هتل های مختلف شرح دادم و در نهایت اون ها سایت هایی مثل agoda  ، TripAdvisor  و booking و .. رو پیشنهاد دادن . سایت Agoda که نرم افزار هم داره تخفیفات خوبی رو به دلار میزد ولی ما چون ویزا کارت نداشتیم نمی تونستیم استفاده کنیم . خوب تحقیقاتی که کردم به یه نکته دیگه رسیدم که سایت های بوکینگ 23 درصد مالیات رو نداره و شما هر چیزی رو که از اونجا بخری وقتی بری توی هتل باید 23 درصد مالیات که شامل مالیات سبز ( 6 دلار ) و ... هست به علاوه ترانسفر رو بدی که خودش حداقل برای قایق سرعتی برای هتل های نزدیک ، 120 دلار برای هر نفر بود . به این نتیجه رسیدم که با قیمت هتل زیاد تفاوتی نداره . تنها راه این بود که بلیط رو از قطر بخرم و از همونجا به ریال رزرو هتل رو انجام بدم و از تخفیف قطر استفاده کنم . یا اینکه برم سراغ آژانس ها .

تقریبا به جایی رسیدم که ناامید شدم  از رفتن به مالدیو . در نهایت بعد از گشت و گذار زیاد هتل کیها رو پیدا کردم که همراه با چند هتل دیگه مثل ولاسارو یا سانترا فوشی به موردی که مد نظرم بود نزدیک تر بود . شروع به مکاتبه با هتل کیها کردم . ( یه چیزی توی پرانتز میگم برای مکاتبه با هتل میتونید اسم رو تو سایت TripAdvisor بزنید و اونجا روی ایمیلش بزنید . توی گوگل هم میشه راحت اسم رو سرچ کرد و از طریق وب سایت و بخش contact us ایمیل رو پیدا کرد ) . قیمت بالا بود . با چک و چونه هایی که باهاش زدم تا قیمتی نزدیک به چیزی که میخواستم باهام کنار اومد ولی بسته AI رو تنها با قیمت می داد . خلاصه ازش زمان خواستم اولین کار رزرو بلیط توی سایت قطر بود که انجام دادم و بعدش هر دری زدم دیدم نمیشه ویزا کارت تهیه کرد . دقت کنید اگر از این گیفت کارت های مجازی بگیرید و بدون VPN برید تو بخش پرداخت حساب مسدود میشه و همه پول ها بلاک میشه ( تحریم ) مستر کارت هم خیلی ریسکی  و گرون بود و هیچ جایی که رسمی این کار رو بکنه مثل بانک وجود نداشت و من نمیتونستم اعتماد کنم و این همه پول بدم بابتش . در نهایت با توجه مشکلات فوق و اینکه میخواستم با خیال راحت سفر راه دور برم تصمیم گرفتم از طریق یکی از آژانس ها ( آرتان تور مجری مستقیم تور مالدیو ) که با یکی از کارگزاری های مالدیو به اسم DMC کار میکرد این کار رو بکنم .

بلیط قطر رو CONFIRM کردم و برای هتل کش کردیم . در نهایت هتل کد CONFIRMATION رو به من داد به همراه برگه رزرواسیون که نشون میداد کارگزاری DMC اون رو کش کرده برام. یکی از مزایای قطر ایرویز انتخاب صندلی بود که این کار رو انجام دادیم . من از یک آفر و بسته ویژه هتل استفاده کردم که شامل 3 شب LAGOON BEACH VILLA بود و دو شب WATER VILLA . حالا از خوبیهای این هتل بگم براتون . این هتل تمامی اتاق ها رو توی سایتش معرفی کرده بود (kihaamaldives.com ) نقشه گذاشته بود و تمامی بسته های EXTERA که تورهاش میشد رو هم با قیمت گذاشته بود و خیلی سایت جامعی داشت . توی سایت بوکینگ هم امتیاز Very Good داشت . توی شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار فعال بود  و کلیپ های خوبی گذاشته بود و خود محیط هتل همونطور که توی عکس های زیر میبینید عالی و دقیقا واقعی بود .

فقط یه جا من بعد از رزرو به شک افتادم . توی اینترنت دو تا هتل مشابه داشتیم . هتل KIHAA و هتل KIHAAD . عکس هایی که توی وب سایت ها میدیدم همه نوشته بود KIHAAD ولی من هتل KIHAA رو رزرو کرده بودم . بعدا که اونجا رفتم متوجه شدم KIHAAD اسم قبلی هتل بوده که با تغییر مدیریت به KIHAA تغییر نام داده و در نهایت هر دو یک مکان هست . در نهایت روز حرکت فرا رسید و ما به فرودگاه امام خمنیی رفتیم .خوب اولین چیزی که منو توی فرودگاه شگفت زده کرد نرم افزار قوی Qatar Airways بود که راس ساعت check In روی گوشی من آلارم زد که به چه قسمتی برم برای check In و بعد از رفتن به اون قسمت و شلوغی و بی نظمی فرودگاه امام خمینی که دیگه چیزی نمیگم راجع بهش (حتما همه تجربه کردید) ، بار ها رو تحویل دادیم و رفتیم برای کنترل پاسپورت ( من عوارض خروج از کشور رو از طریق اینترنت و لینک tollpayment.sadadpsp.ir پرداخت کرده بودم و خوشبختانه از این نظر مشکل و معطلی نداشتم ) . نرم افزار قطر مجدد آلارم داد و گیت رو برای من مشخص کرد و از این نظر عالی بود و من نیازی به دیدن تابلو برای گیت و اینا نداشتم و کارم خیلی راحت شده بود . بالاخره وارد هواپیما شدیم .

حقا که جز برترین ایرلاین های جهانه  . خوب پرواز راحتی بود تا اینکه به فرودگاه دوحه رسیدیم و وارد این فرودگاه شدیم . خوب اینجا میخوام راجع به این فرودگاه توضیحات زیادی بدم . چون خودم با توجه به توضیحات پراکنده در خصوص حضور در این فرودگاه نگران بودم و تحقیقات زیادی قبل از سفر کردم . فرودگاه دوحه خیلی بزرگه و مساحت زیادی داره ولی با تحقیقاتی که من کردم اگر خوب یاد بگیرید هیچ نیازی به نگرانی در خصوص بزرگیش نیست . فقط سعی کنید پروازهاتون توقفش حداقل 2 ساعت باشه . دلیلش رو در ادامه بهتون میگم. فرودگاه دوحه اگه همه چی مرتب باشه شما برای رسیدن به پرواز و گیت مورد نظر نهایت تایمی که میخواید 20 دقیقه است و بدون گشت و گذار تو 20 دقیقه می تونید به گیت برسید ولی میتونید فرض کنید پرواز تاخیر داشته باشه یا جایی که هواپیما پیاده میکنه تا سالن اصلی دور باشه ( بلایی که برگشت از مالدیو سر ما اومد و حدود نیم ساعت از 1 ساعت و ربع وقت ما زمان برد تا به سالن برسیم ) یا مشکلی تو بازرسی ها پیش بیاد و .... میتونه شما رو به زمان Last Call برسونه . البته در این حالت هم جای نگرانی نیست . کافیه بلیط رو به مسئولا نشون بدید با بیسیم ها و صدا هایی که میزنن تو فرودگاه شما رو سریع به گیت میرسونن . در کل فرودگاه دوحه خیلی زیباس هرچی از قشنگیش بگم کمه .من دیگه از آوردن عکس های تکراری که توی همه سایت ها هست اجتناب کردم .

حالا میرم سراغ نقشه فرودگاه دوحه . این مطلب شاید اولین باره که توی سایتی ارائه میشه چون نتیجه تحقیقات خودمه و عالیه . نقشه فرودگاه دوحه رو میتونید از توی سایتش هم پیدا کنید همه قسمت ها رو به ریز اما من شمای کلی فرودگاه رو براتون بذارم.

فرودگاه 1.jpg

همونطور که تو شکل بالا می بینید ، شکل و نمای کلی فرودگاه با حروف Y و t برعکس از بالا و پایین هستش . خوب گیت های C همه روی قسمت ما بین Y و t برعکس هستن . راحت ترین راه برای شما اینه که بتوید اون عروسک رو پیدا کنید . یه عروسک توی بخش t هست که یه سالن گرد میشه تقریبا و اونو پیدا کنید تقریبا همه گیت ها رو راحت میتونی پیدا کنی . عکس اون بخش پایین هستش .

فرودگاه 2.jpg

به صورت کلی گیت های C,D,E همه در بخش شمالی فرودگاه هستن . توی این قسمت میتونید سوار ماشین های حمل کننده مسافر بشید و هیچ پولی هم از شما دریافت نمیشه . اتوبوس های ریلی  توی طبقه بالا هستن با اون ها هم میتونید بین مسیر ها رو برید . امکانات زیادی توی مسیر هست از کافی شاپ گرفته تا شهر بازی بچه ها و ... که تصاویرشون توی همه سایت ها هستش . من میخوام توی سفرنامه ام از تکرار مکررات کم کنم و بیشتر به اصل قضایا بپردازم . توی بخش بالایی Y دو تا گیت D و E قرار دارن که نکته مهم اینه 2 طبقه هستن . تصویرش پایین هست :

فرودگاه 3.jpg

همونطور که توی شکل بالا میبینید ، گیت های 105 تا 112 طبقه اول و گیت های 113 تا 121 طبقه 0 هستن . می تونید اینجوری دقیق تر موقعیت سنجی کنید که کجا برید و زودتر مسیر گیت رو پیدا کنید .

با این توضیحات تقریبا اشراف کاملی از نقشه فرودگاه دوحه خواهید داشت و متوجه می شید که توی این فرودگاه چی به چی هست و چی کار کنید .

برای اون دسته از کسانی که مقصدشون دوحه است و میخوان از فرودگاه خارج بشن یا توقف طولانی دارن و میخوان از امکاناتی مثل هتل استفاده کنن هم یه نکته میگم . همونطور که توی شکل پایین میبینید ، توی قسمت بالای t برعکس شما میتونید از فرودگاه خارج شید :

فرودگاه 4.jpg

این شکل رو که بزرگ کنیم شکل زیر رو خواهیم داشت :

فرودگاه 5.jpg

فرودگاه 6.jpg

همونطور که میبینید ، از در که خارج بشید ، مستقیم میبره شمارو به محل پارکینگ ماشین ها و جایی که میتونید ماشین رنت کنید و هتل فرودگاه ، سمت راست ایستگاه اتوبوس ها و سمت چپ شما رو میبره به ایستگاه تاکسی .

خوب فک کنم اطلاعاتتون رو راجع به فرودگاه بالا بردم . توضیحات رو کوتاه میکنم میریم سراغ سفرمون . ما توی فرودگاه با آشنایی که داشتیم و توقف 2 ساعت و 15 دقیقه ای ، اول به محض ورود من به وایفای متصل شدم و از روی نرم افزار قطر با زدن شماره پرواز گیت رو توی گوشی دیدم  و رفتیم به سمت گیت . جالب اینجا بود شماره گیت ما هنوز روی بورد نیومده بود  ولی ما گیت رو پیدا کردیم و خودمون رو به گیت رسوندیم .  در نهایت رفتیم گشت و گذاری هم توی فرودگاه انجام دادیم و برگشتیم و نهایتا سوار هواپیما شدیم . خوب هواپیمایی که توی مسیر قطر به ماله بود خیلی شیک تر از هواپیمای تهران به قطر بود . تجهیز هواپیما به سه دوربین از نمای روبرو و زیر . منوی انتخابی غذا و صندلی های راحت تر و خود هواپیما هم خیلی بزرگ تر و به روز تر بود . در نهایت با یک پرواز کاملا آروم و خوب به ماله رسیدیم .

توی ماله خیلی راحت وارد صف پاسپورت شدیم و همونطور که قبلا گفتم ویزا رو صادر کردن و ما وارد سالن شدیم . اونجا نماینده کیها با نماد هتل منتظر ما بود . ایشون وسایل ما رو تحویل گرفت و ما رو هدایت کرد به یه کافی شاپ و گفت میتونید از همه چیز رایگان استفاده کنید و تا 6 ساعت وایفای رایگان هم دارید و نام کاربری و کلمه عبور داد . چون ریزورت ما دور بود باید با پرواز داخلی می رفتیم . به همین علت گفت منم میرم بلیط رو بگیرم و بارها رو تحویل بدم و میام . وقتی ما رسیدیم ساعت 15:15 به وقت محلی بود ( ماله از تهران 1.5 ساعت جلوتره ). بلیط هواپیمای ما 18 به وقت محلی بود . تا زمان بوردینگ شد اومدن صدامون کردن و ما رو تا گیت اسکورت کردن . بعد سوار یه هواپیمای ملخی کوچیک شدیم . موقع پیاده شدن بارونی شدید رو دیدیدم که اگه یک ثانیه زیرش میبودی کلا خیس میشدیم ( همون بارون موسمی معروف ) . در نهایت نماینده های کیها رو دیدیم و گفتن بار رو ما براتون میاریم نگران نباشید و ما رو با اتوبوس به سمت قایق های سرعتی آوردن . سوار شدیم و با کلی هیجان توی هوای بارونی و اقیانوس مواج رسیدیم هتل . به ما حوله دادن که سرما نخوریم و با ماشین مخصوص جزیره بردن به reception . اونجا ازمون پذیرایی شد و بهمون نوشیدنی ورود ( حلال ) دادن و یه قرار داد رو آوردن . کل صفحات قرار داد رو پرزنت کردن .

<span class=نوشیدنی.JPG" data-media-id="225803" />

به ما به دلیل AI بودن سه تا ووچر رایگان sunset cruse ، ماساژ 30 دقیقه ای و شام رمانیتک رو به ارزش 800 دلار برای دو نفر رایگان دادن و یوزر و پسورد اینترنت . پکیج ما Reserve Beach Villa برای سه شب بود که 77 متر بود ولی اونا به ما Lagoon Prestige Beach Villa دادن که 89 متر بود و گرون تر . هتل کیها دو تا بسته AI  داره یکی Premium و یکی Prestige که برای هر اتاقی یکی ارائه می شه . ما باید Premium می بودیم ولی ظاهرا بهمون Prestige داده بودن چون توی Prestige  برای هر اتاق ماساژ 50 دقیقه رایگان بود ولی توی Premium این خدمات نبود . همچنین گفتن ساعت این جزیره یک ساعت با ماله تفاوت داره و جلوتره .

م آل پکیج.png

تا اینجا همه چی خوب بود . هم ما داشتیم از خدمات Prestige AI استفاده می کردیم و هم اتاقمون به Lagoon Prestige Beach Villa تغییر پیدا کرد  . ما رو اول به سمت رستوران برای صرف شام بردن و بعد با ماشین های مخصوص به اتاق بردن و همه چیز رو معرفی کردند.

م خوش امد اتاق.JPG

چون اتاق ما یک سمتش مشرف به جنگله و توی اون جونور زیاده ، توی اتاق حشره کش فوق العاده قوی و همه چی بود . یک محوطه جلوی در با مبل های مخصوص برای دید  به ساحل .

جلوی در .jpg

تخت فوق العاده قشنگ و تلویزیون و اینترنت و ...

داخل اتاق.jpg

دیگه ما چون خسته بودیم خوابیدیم تا فردا صبح ولی دوست داشتیم از وقت به بهترین حالت استفاده کنیم .

با شوق و ذوق بلند شدیم و هوا نیمه ابری بود و یه آفتاب خوبی پشت ابر بود . بهتون بگم مثل شمال خودمون بود باور کنید . چیزی که از مالدیو انتظار نمی رفت و فک می کردیم گرم باشه ولی هوا دلچسب و مطلوب و معتدل و خنک بود . از اتاق ما دید به اقیانوس بود با طبیعت مسحور کننده و بی نظیر . آرامش به معنای واقعی و پر از حس خوب که فقط با دیدن قابل درکه . از عکس ها خیلی خیلی زیبا تر . به یک کلام میشه گفت یک تکه از بهشت .

منتخب 2.JPG

منتخب 10.JPG

منتخب 3.JPG

ابری 1.JPG

رفتیم نقشه جزیره رو گرفتیم دستمون و شروع کردیم توی شن های تمیز و زیبای جزیره قدم زدن و عکس گرفتن . خرچنگ هایی ملقب به خرچنگ های گوشه گیر توی صدف ها بودن که تا ما رو میدیدن مخفی می شدن تو صدف و مارمولک های بزرگی توی جنگل بودن . نارگیل های زیادی که از درخت ها افتاده و فضای قشنگی رو پدید آورده . عکس هاش بعضی ها رو پایین می ذارم

منتخب 4.JPG

منتخب 6.JPG

منتخب 9.JPGرستوران همه چی داشت و فوق العاده بود . غذا ها بیشتر به سمت غذاهای ایتالیایی میزد . املت های ایتالیایی و ... . سه تا رستوران داشت . هر روز سبک یک کشور ( مثلا هند و ... ) غذا طبخ میشد ولی چون اکثر غذها ایتالیایی بود به ذائقه ما نزدیک بود . بر عکس بالی که غذاهای دریایی غیر قابل خوردن داشت .

عکس رستوران 1.JPG

عکس رستوران 10.JPG

عکس رستوران 9.JPG

عکس رستوران 4.JPG

ما صبحونه خوردیم و توی این روز بیشتر به شناسایی مسیر رفت و برگشت از اتاق به رستوران و بار و ... پرداختیم و عکس گرفتیم  . انقدر هکه چیز جذاب و زیبا بود ، متوجه گذر زمان نشدیم.

بارون های شدید و آفتاب های بعد از اون و ابری شدن هوا و وزش باد و لذت استفاده از فضای زیبای ساحل جزیره کیها و استراحت و ریلکس کردن در قسمت های اون ، لذت خوابیدن توی ساحل و رفتن توی آب های کنار ساحل حس فوق العاده ای بود . استفاده از ووچر ماساژ . رفتن به سالن SPA هتل که مثل واتر ویلا روی آب بود . ما میتونستیم یا ماساژ داشته باشیم یا استفاده از جکوزی هتل که ما ماساژ رو انتخاب کردیم . خیلی زیبا بود از ما پذیرایی شد و ما توی تراس روی آب نشستیم و از اون لذت بردیم . هوای مالدیو هم که در لحظه تغییر میکنه . یهویی باد شدید اومد و ما رو به داخل هدایت کردن . انقدر باد شدید بود که شیشه در یهویی افتاد . یکی از جذابیت های سفر این بود که فصلی که ما رفته بودیم فصل بارندگی بود . به گفته خود پرسنل ما بهترین زمان اومدیم و توی آگوست میشه هم از بارون موسمی لذت برد و هوای عالی اون و هم هوای آفتابی ( یعنی هر دو هوای مالدیو رو تجربه کردیم ) .  ماساژ خوبی بود و با ماساژ های عادی که ما ایرانی ها میدیم متفاوت بود.  تا تموم شد ناهار خوردیم و مجدد نوشیدنی و استفاده از استخر . هتل دو تا استخر داشت یکی روبروی Raveria Bar و به سمت اقیانوس و یکی دیگه بین دو بار دیگه و بعد از reception .

نوسیدنی 1.JPG

من اولی رو امتحان کردم و لذت خوردن نوشیدنی توی استخر و استفاده از فضای دیدنی رو داشتم . در نهایت عصر هم یه استراحت توی اتاق کردیم برای شام رفتیم رستوران که یکی از اون بارون های تند با باد رو توی رستوران دیدیم . هوا فوق العاده و منظره بارونی زیبایی بود . البته نگرانی هم داشتم که نکنه تمام 5 روز اینجوری باشه ولی بازم سعی کردم از همه چی لذت ببرم . آخر شب  یه نامه از زیر در اومد که داره به ما میگه برنامه تغییر اتاق به شکل زیره . منم از این برنامه ریزیشون خیلی خوشم اومد .

م نامه 2.jpg

م نامه 1.jpg

طبق معمول ساعت 6 صبح بلند شدیم و سریع ساک ها رو جمع کردیم و رفتیم باز عکاسی و استفاده از ساحل و نشستن و لذت برن از آرامش و کشف جاهای دیگه جزیره . ساعت 12 طبق قرار RECEPTION بودیم و ما رو با ماشین های مخصوص به واتر ویلا بردن و قرار شد وسائل رو بیارن . ما نزدیک به دو ساعت درگیر زیبایی واتر ویلا و بزرگی اتاق و بودن روی آب بودیم . واتر ویلا 150 متر با محوطه دورش یود . تراس به سمت بیرون و چندین پنجره  و در داشت و  استخر اختصاصی رو به اقیانوس و زیر سقف . همه چی مجهز و عالی . حس قدم زدن روی راهروی واتر ویلا ها و آب ها . خوشبختانه هوا آفتابی بود و ما مجدد از این زاویه کلی عکس گرفتیم و لذت بردیم .

water villa.jpg

water villa 2.jpg

water villa 3.jpg

واتر ویلا.JPG

ناهار خوردیم و برای تور Sunset Cruse  ساعت 6:30 آماده شدیم همچنین ثبت نام برای شام رمانیتک هم در reception انجام دادیم و منوی مورد نظر و فرداشب رو انتخاب کردیم . دیدن غروب خورشید از داخل اقیانوس با پذیرایی نوشابه و یکسری ساندوچی های ماهی خوشمره لذت بخش بود . موقع شام رسیدیم و شام خوردیم و  مقداری پیاده روی کردیم. شب های جزیره هم قشنگ و زیبا بود .

غروب خورشید از وسط اقیانوس

ما ساعت 6 صبح بلند شدیم و از توی واتر ویلا طلوع خورشید رو کامل نگاه کردیم و از اون لذت بردیم . منظره ای که برای اولین بار به چشم دیدم . صبحانه طبق معمول و برنامه ای که داشتیم و به ریلکس کردن توی ساحل و گشت و گذار و دیدار از Family Beach Vila ها و Front Beach Villa ها و گشت و گذار در داخل جنگل فعالیت های امروز بود . منظره ها فوق العاده زیبا بود . ما تصمیمی برای فعالیت های اسنورکلینگ نداشتیم و ورزش های آبی و بیشتر دنبال تفریح بودیم چون تمامی اینارو توی سفر قبلی به بالی تجربه کرده بودیم . ضمن اینکه برای هر کدوم با وجود رایگان بودن فعالیت ها ، برای تدریس هزینه مجزا محاسبه می شد و ما قصد هزینه توی سفر نداشتیم و برای همین از این فعالیت های هتل استفاده نکردیم . هتل امکان عکاسی هم داشت و به ازای اون هزینه می گرفت که من پیشنهاد میکنم یه دوربین خودتون بگیرید و توی این هزینه صرفه جویی کنید . ما با دوربین خودمون عکس های فوق العاده زیبایی رو ثبت کردیم . در قسمت پایین  بعضی  عکس های زیبا رو گذاشتم :

ابر واتر ویلا.JPG

در نهایت موقع شام رمانیتک شد  و طبق همون منو با فضای رمانتیک و کم نور غذایی رو که انتخاب کرده بودیم ، شامل استارتر دو تا سالاد ، یک سوپ قارچ و یک سوپ مرغ ، گوشت بره و دسر بستنی رو انجام دادن به همراه نوشیدنی ها و آب . تصویر میز رمانتیک رو پایین براتون گذاشتم :

م شام رمانتیک.jpg 1.jpg

م شام رمانتیک.jpg 2.jpg

م شام رمانتیک.jpg 3.JPG

باز هم مثل دیروز با دیدن طلوع آفتاب از واتر ویلا روز رو شروع کردیم و استراحت روی فضای باز واتر ویلا و دیدن زیبایی و آرامش اقیانوس با باد ملایم و خنک و آفتاب خوب . ابرهای زیبایی که توی آسمون بودن آدم رو برای ثبت عکس تشویق می کردن که چند نمونه اش رو براتون می ذارم.

ابر واتر ویلا.JPG

ابر واتر ویلا 4.JPG

بعد از خوردن ناهار و برگشت به سمت واتر ویلا دیدیم روی تخت یه نامه هست که ما رو به صرف خوردن موکتل با تیم مدیریت دعوت کرده و ما هم تصمیم گرفتیم که اول به Fish Feeding یا غذا دادن به ماهی ها بریم و بعد به اونجا بریم .

دعوت نامه.jpg

نکته ی جالب و جذاب این روز دیدن غذا دادن به ماهی ها و سفره ماهی ها در انتهای جزیره در ساعت 18:30 بود . ما حتی سفره ماهی ها رو از نزدیک لمس کردیم و غذا خوردن ماهی ها رو از آب شفاف و شیشه ای جزیره دیدیم . خیلی حس خوبی بود . یکی از متفاوت ترین و هیجان انگیز ترین تفریحات مالدیو غذا دادن به سفره ماهی ها و لمس اون ها از نزدیک بود . چند تا عکس براتون میذارم .

سفره ماهی.jpg

بعداز اون رفتیم به سمت مراسم با تیم مدیریت و خیلی حس خوبی بود که مدیر اومد و پیش ما نشست و از همه چیز سوال پرسید و بازخورد از رفتار پرسنل و همه امکانات هتل و کاستی های هتل گرفت که خیلی خوب بود . در نهایت شام خوردیم و دیگه بعد ازاستراحت کنار استخر رفتیم واتر ویلا تا برای خداحافظی آماده شیم  در رو که باز کردیم ، دیدیم باز روی تحت نامه ای هست وقتی باز کردیم دیدیم برنامه Check out و transfer رو برای ما نوشتن :

م نامه 3.jpg

م نامه 4.jpg

روز ششم

خوب دیگه امروز هم باز با دیدن طلوع بیدار شدیم ومجدد یه استراحت کردیم و ساعت 9 هم صبحونه رو طبق معمول خوردیم و قدم زدیم و آخرین استفاده ها رو از جزیره کردیم و ساعت 12 جلوی reception بودیم که بررسی انجام شد و خوشبختانه هیچ چیزی برای پرداخت نداشتیم و آخرین استفاده ها رو از جزیره بردیم و ساعت 16 سوار قایق سرعتی شدیم .  خوشبختانه این سری اقیانوس آروم بود و به راحتی بعد از 10 دقیقه به جزیره Dharavandhoo رسیدیم و ساعت 18 به وقت کیها سوار هواپیما شدیم . از اونجا هم نماینده کیها ما رو به سمت گیت هدایت کرد و در نهایت سوار هواپیمای قطر شدیم .

نقطه استرس زای سفر ما اینجا بود که به دلیل اینکه چندین ایرلاین همزمان ساعت 20:20 به سمت دوحه میرفتن ، ترافیک توی فرودگاه بود و به همین علت ما 45 دقیقه اجازه Take Off نداشتیم . هواپیما بعد از 45 دقیقه بلند شد و در نهایت راس ساعت بدون تاخیر توی فرودگاه دوحه ساعت 11:15 به وقت دوحه فرود اومد . اما به دلیل اینکه نقطه دوری از فرودگاه فرود اومد ترنسفر ما به سالن پرواز با نیم ساعت تاخیر مواجه شد . وقتی من به اینترنت فرودگاه وصل شدم ، دیدم پروازمون تو حالت Last Call هست که بلافصله کارت پرواز رو به مامور نشون دادم شماره گیت رو روش نوشت و بیسیم زد و بدون نوبت ما رو رد کرد . هر مرحله رد میشیدیم یکی داد میزد تهران ، میگفتیم تهران و سریع راه رو نشون می داد تا در نهایت به پرواز تهران رسیدیم . البته پرواز تهران نهایتا 15 مسافر داشت که با توجه به وضعیت ارز و پرواز ها چیز منطقی بود . پرواز خوبی بود البته هواپیمای تهران مثل دوحه نبود ولی خوب نسبت به پرواز های ایرانی مجهز و خوب بود .

در نهایت راس ساعت به تهران رسیدیم .

البته من توی مالدیو تولد همسرم رو هم گرفتم که یه تخت آرایی و کیک توسط هتل انجام شد که تصویرش رو براتون میذارم :

unnamed (1).jpg

ببخشید اگه طولانی شد . میخواستم برای کسایی که قصد سفر به این کشور زیبا (که نمیشه از زیبایی هایش توی سفر نامه کامل گفت )  ، اطلاعات کامل بدم . امیدورام که تونسته باشم کمک کرده باشم و شما رو با مالدیو و زیبایی هاش آشنا کرده باشم . مالدیو در یک جمله قطعه ای زیبا از بهشته که به یه بار رفتن می ارزه . هر چقدرم هزینه اش باشه پیشنهاد میکنم یه بارم که شده امتحانش کنید .