راهنمای سفر با کوله پشتی

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
راهنمای سفر با کوله پشتی
09 فروردین 1397 10:00
0

اگر می خواهید با یک کوله پشتی به سفر بروید به همراه داشتن این اقلام ضروری را فراموش نکنید.

راهنمای سفر با کوله پشتی

قبل از شروع سفر باید اقلامی را که بدون شک به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد، با خود بردارید؛ بعضی از این لوازم همه جا یافت می شوند، اما بعضی دیگر اقلامی هستند که در شهرها و روستاهای کوچک پیدا نمی شوند و تنها در محل زندگی تان می توانید آنها را خریداری کنید. ضرورت بعضی از این اقلام نظیر کرم ضد آفتاب با کیفیت، بدیهی است، اما بعضی دیگر مثل نرم کننده و ضد آفتاب برای لب ها به سادگی فراموش می شوند. ممکن است اصلاً همراه داشتن چنین مواردی ذهن شما را مشغول نکند و یا در کل سفر به کارتان نیاید، اما مثلاً در سفر به یک روستای کوهستانی در شمال ویتنام نمی توانید چنین چیزهایی را تهیه کنید؛ در حالی که نیاز مبرم به آن داشته باشید. البته سبک سفر کردن بسیار خوب هست، اما به همراه داشتن بعضی اقلام نیز جزء ضروریات سفر است.

کیف مدارک سفری ضد آب

راهنمای سفر با کوله پشتی

اطمینان حاصل کنید که مدارک مهم در پوشه ها یا کیف های کوچک ضد آب قرار دارند. چند فتوکپی از گذرنامه تان را به همراه داشته باشید؛ یکی از فتوکپی ها را همیشه در یک کیف کمری یا در جیب لباستان داشته باشید و بقیه را در یکی از جیب های مخفی کوله پشتی نگهداری کنید. یک دفترچه ی کوچک برای نگهداشتن فهرستی از جزئیات برنامه ی سفر کافی است. باید از قبل به فکر باشید و برنامه ها را به نحوی تنظیم کنید که سفر به آسان ترین شکل ممکن انجام شود. اگر در اروپا سفر می کنید و برای مثال از قطار داخلی ایتالیا استفاده می کنید، برای شروع آسان تر و سریع تر سفرتان، بلیط حمل و نقل فرودگاهی در رم را از قبل تهیه کنید تا شما را مستقیماً به محل اقامتتان برساند و شما هم بتوانید برای مدتی کوله پشتی سنگینتان را زمین بگذارید و استراحت کنید. برای پرواز نیز باید از قبل آماده شوید و جزئیات سفر، ساعات حرکت قطار و فهرستی از مخارج روزانه تان را آماده داشته باشید.

چشم بند و گوش گیر

راهنمای سفر با کوله پشتی

برای زمان هایی که می خواهید در هواپیما یا در مهمان سراهای پر سر و صدا بخوابید یا در ساحل یا کنار استخر استراحت کنید، یک چشم بند و گوش گیر به کارتان می آید. این دو قلم ممکن است کوچک و سبک باشند اما ارزش آنها در زمان های خستگی مشخص می شود.

کرم لب و ضد آفتاب

راهنمای سفر با کوله پشتی

همانطور که قبلاً اشاره شد، شما باید با خودتان ضدآفتاب و کرم لب به همراه داشته باشید و اگر می خواهید این اقلام را در کوله پشتی تان قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که این محصولات با قوانین بهداشتی کشورهایی که از آنها عبور خواهید کرد مطابقت دارند. معمولاً در مراکز شهرها داروخانه پیدا می شود اما ممکن است همیشه به داروخانه دسترسی نداشته باشید، بنابراین سلامت پوستتان را در اولویت قرار دهید و خودتان را در برابر آفتاب محافظت کنید.

بسته ی کمک های اولیه

راهنمای سفر با کوله پشتی

اگر مثلاً در صعود از بلندی های پرو یا به هنگام اقامت در بین عشایر مغولستان بیمار شوید، این لوازم می توانند جان شما را نجات دهند. در انتخاب محتویات این بسته دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که داروهای مورد نیاز خودتان و سایر همسفران را به همراه دارید. 

 

منبع : youramazingplaces

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.