بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین سوغاتی های هنگ کنگ + تصاویر
15 مرداد 1396 10:00
0

برای سفر به هنک کنگ رفته اید و قصد خرید سوغاتی برای دوستان خود را دارید؟ در این مطلب هر آنچه درباره ی سوغاتی های هنک کنگ باید بدانید را به شما ارائه می دهیم:

  1. تی شرت های «من هنگ کنگ را دوست دارم»

هر کدام از بازارهای خیابانی مشهور هنگ کنگ، تنوع گسترده ای از تی شرت های جالب را به گردشگران ارائه می دهند. روی این تی شرت ها ممکن است طرح های مختلفی همچون نوشته ی «گم شده در هنگ کنگ»، نقشه ی MTR و یا راهنمای حرکات تای چی اجرا شده توسط یک پاندای کارتونی به چشم بخورد.

در این میان بازار Jardine و خیابان های لی یوآن شرقی و غربی بهترین گزینه ها هستند، بنابراین برای چانه زنی و خرید خود را آماده کنید.

  1. کت و شلوار و پیراهن های سفارشی

سابق بر این، خیاط های شانگهایی کل هنگ کنگ و بازار آن را در دست داشتند، اما امروز مردم برای تهیه ی لباس های سفارشی ارزان تر به خارج مرزهای شنزن سفر می کنند.

برای آن دسته از خریدارانی که همچنان توجه خیاط های شانگهایی به جزئیات را می ستایند و به هزینه کردن مبلغی زیاد اهمیت نمی دهند پیشنهاد می کنیم که از W. W. Chan & Sons دیدن کنند که گفته می شود بهترین خیاط شهر است، همچنین خیاطی Linva نیز برای تهیه ی پیراهن های زنانه بهترین گزینه است.

بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

  1. اشیای عتیقه واقعی و تقلبی

خیابان هالیوود در هنگ کنگ پر از مغازه های عتیقه فروشی است و تماشای مغازه های آن در صورتیکه طرفدار اجناس قدیمی باشید می توانید سرگرمی خوبی محسوب شود. گاهی اوقات تشخیص اصالت و تقلبی بودن این اجناس ساده است اما بیشتر وقت ها برای افراد مبتدی کار آسانی نمی باشد.

اگر صرفا به دنبال یک شی با ظاهر قدیمی هستید بهتر است به جای این خیابان به بازار Cat Street بروید.

بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

  1. جاسوئیچی های زیبا

هدیه دادن یک جاسوئیچی که کاسه ای نودل پلاستیکی از آن آویزان است به بهترین شکل می تواند بازگو کننده ی «دوست داشتم در سفر همراه من بودی» باشد. انواع مختلف این جاسوئیچی ها را می توانید در بازار خیابان Temple بیابید.

بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

  1. آخرین گجت ها و ابزارهای کاربردی

شاید این دقیقا چیزی نباشد که طالب شنیدن آن باشید، اما فروشگاه های زنجیره ای مانند Fortress  و Broadway زمانی که پای خرید وسایل الکترونیکی به میان می آید، بهترین گارانتی ها را ارائه می دهند.

قیمت های این فروشگاه های زنجیره ای ممکن است که از مغازه های مستقل بیشتر باشد، اما اگر با مهربانی از آنها خواهش کنید، می توانید روی جنس مورد علاقه تان تخفیف نیز بگیرید.

بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

  1. Conpoy و دیگر غذاهای دریایی خشک شده

زمانی که به خیابان Des Voeux Road West نزدیک شوید می توانید بوی محصولات دریایی خشک شده را حس کنید. حلزون های خشک با برنج سرخ شده می تواند دوستان شما را در مهمانی بازگشت به خانه تحت تاثیر قرار دهد. از جمله دیگر محصولات خشک شده ی چینی می توان به قارچ های شیتاکی، خرما و گیاهان دارویی اشاره کرد.

قبل از رفتن به این منطقه درباره ی اجناس خوب و با کیفیت و اجناس تقلبی اطلاع کسب کرده و فراموش نکنید که قیمت را با فروشنده چک کنید، چرا که علامت های قیمت معمولا از قصد پنهان هستند!

بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

  1. خرید لباس های شیک و رسمی شرق دور

وقت ندارید که یک دست کت و شلوار مائو یا پیراهن زنانه cheongsam  سفارش دهید؟ بهتر است برای خرید لباسی آماده و زیبا راهی Shanghai Tang شوید.

بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

  1. موسیقی Indie

برای گوش دادن به بهترین موسیقی های هنگ کنگ می توانید به استودیو  White Noise یا Zoo بروید. در این استودیو ها با گوش دادن به موسیقی بندهایی همچون My Little Airport، Noughts and Exs و Poubelle International می توانید با رویاها و نحوه ای که جوانان هنگ کنگی احساسات و تفکرات خود را بیان می کنند، آشنا شوید.

بهترین سوغاتی های هنگ کنگ

  1. لباس های قدیمی

در هنگ کنگ برندهای مختلف ژاپنی و کره ای، لباس های قدیمی از دهه ی 70 میلادی را به دوستداران خود ارائه می دهند. Mee & George یکی از این برندهاست که پیراهن، کت چرم، شلوارهای قدیمی و ... را با قیمت مناسب به فروش می رساند.

یکی از گزینه های گران قیمت تر، Select 18 است که لباس های قدیمی آن زیر نظر متخصص مربوطه یعنی توماس لی تهیه می شوند. شما در هر دوی این مغازه های می توانید انتظار پیدا کردن محصولات بسیار ارزشمندی را داشته باشید.

 

منبع: edition.cnn