10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

4.6
از 29 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
02 خرداد 1395 10:00
13

حتما این جمله معروف را شنیده اید: "شما فقط یک بار زندگی می کنید اما اگر درست زندگی کنید همان یک بار کافی است." این جمله ارتباط مستقیمی با ماجراجویی و هیجان هایی دارد که در زندگی منتظر شما هستند. همیشه باید لیستی از کارهایی که می خواهید تجربه کنید داشته باشید اما اگر برای درست کردن این لیست احتیاج به اطلاعت بیشتری دارید اینها کارهایی است که اگر انجام دهید می توانید بگویید به معنای واقعی زندگی کرده اید:

چتربازی

هیچ احساسی بهتر از هیجان سقوط آزاد به سمت زمین نیست. وقتی حدود 60 ثانیه با سرعت 190 کیلومتر در ساعت به سمت زمین می روید و پس از باز شدن چتر بین 5 تا 7 دقیقه در نسیم ملایم مناظری را تماشا می کنید که انگار برای پادشاهان ساخته شده است.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

همه اروپا را با یک کوله پشتی بگردید

هتل های مجلل اروپا را فراموش کنید. به ساده ترین نیازهای خود بسنده کرده و اروپا را بگردید. سعی کنید برنامه سفرتان انعطاف پذیر و قابل تغییر باشد. دوستان جدید پیدا کنید و جاهایی را ببینید که اصلا انتظارش را نداشتید. تعادل خود را بین شهر و طبیعت، کوه و آب حفظ کنید.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

یکی از عجایب دنیا را ببینید

با دیدن عجایب دنیا پرده از اسرار تاریخ بردارید. گرچه هرم بزرگ جیزه تنها بازمانده عجایب هفتگانه قدیمی می باشد، اما هنوز آثار باستانی و مناظر طبیعی زیادی در دنیا ارزش دیدن را دارد: آکروپولیس، انگکور وات، موآی، تیمبوکتو و ...

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

کوهنوردی کنید، به معنای واقعی!

ماچوپیچو، کلیمانجارو و اورست همه برای فتح کردن قله های حماسه ای هستند. اما قبل از چنین کار عظیمی حتما مطالعه کنید. هر کوهی خصوصیات دمایی و راهپیمایی خاص خود را دارد. مطمئن شوید که قبل از شروع این کار آمادگی جسمانی لازم را در خود ایجاد کرده اید تا بتوانید به ارتفاع بالا عادت کنید. این بهترین زمان است که به فیزیک بدنی که همیشه دوست دارید برسید.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

آفریقا را سیاحت کنید

حیات وحش دنیا شما را می خواند. برای دیدن 5 حیوان فوق العاده به آفریقا بروید: شیر، فیل آفریقایی، گاومیش آفریقایی، پلنگ و کرگدن. هیچ چیز بیشتر از یکی شد با طبیعت، در زمان مهاجرت یا تولید مثل حیات وحش، یا فقط همراه شدن با آنها در کنار یک دریاچه به شما احساس آزادی نمی دهد. سعی کنید یک شب را در چادرهای کمپ سری کنید و زندگی شبانه حیوانات را هم مشاهده کنید که تجربه ای کاملا متفاوت است.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

ریشه های خود را پیدا کنید

ریشه های خود را از هر راهی که می توانید پیدا کنید. چه با گشت و گذار در شهری که به دنیا آمده اید، چه با دنبال کردن درخت خانوادگی تان. با این کار خودتان را پیدا خواهید کرد. همه نیاز دارند به جایی که از آن آمده اند افتخار کنند. شناختن زادگاه شما پیوندی عاطفی بین شما و خانوده تان ایجاد می کند.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

به یک جای خیلی سرد بروید

همه می توانند تعطیلات خود را در ساحل بگذرانند اما زیبایی واقعی در جاهای دست نخورده دنیا نهفته است مثل آلاسکا، قطب جنوب، ایسلند و گرینلند. از یخچال های طبیعی بالا بروید، ماهیگیری در یخ را تجربه کنید، یا از حیات وحش دور افتاده ترین نقاط دنیا لذت ببرید. گنجینه های عظیمی در این مناطق نهفته است مثل شفق شمالی، چشمه های آب گرم و آبفشانها که فقط در این اکوسیستم های منحصر به فرد یافت می شوند.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

به یک فستیوال بزرگ بروید

تجربه دیوانگی و هرج و مرج در یک مناسبت جهانی، یک تجربه منحصر به فرد است. اینکه مردم از سراسر دنیا برای قدردانی از زندگی دور هم جمع می شوند باعث می شود این حقیقت را ببینیم که ما زیاد هم با هم فرق نداریم.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

بهشت را پیدا کنید

جزایر زیبا، سواحل سفید ماسه، درختان نخل شناور و امواج اقیانوس را برای آرامش ذهن خود انتخاب کنید. یک گوشه دنج و مخفی را پیدا کنید که مخصوص خودتان و همراهانتان باشد و آن لحظه ها را برای شما ماندگار کند.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید

آنچه به دست آورده اید را با دیگران قسمت کنید

هدف همه ما از پشت سر گذاشتن این تجارب این است که تبدیل به انسان بهتری شویم. هرجا هستید سعی کنید کارهای داوطلبانه انجام دهید و اثری از خود بر جایی که از آن لذت برده اید بر جا بگذارید. به کودکان محروم انگلیسی یاد بدهید و یا به حیات وحش منظقه کنید. گیاهی بکارید و با این کار سعی کنید نقش کوچکی در بهبود اکوسیستم و جبران ضربه ای که گردشگری به محیط می زند داشته باشید.

10 کاری که باید قبل از مرگ انجام دهید



منبع: iexplore
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.