فصل 3 قسمت 16؛ تایلند، سرزمین لبخند

4.7
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سفر به سرزمین لبخند
20 تیر 1402 11:00
1

900.530.jpg

تو این قسمت از رادیوماجرا، قصد داریم به یک سرزمین منکراتی برویم! برای همین، باید بدونید که بخش‌هایی از این اپیزود، شاید برای همه سن‌ها، مناسب نباشد. می‌خواهیم برویم به سرزمینی که جنگل‌های انبوهش و ساحل‌های رویایی‌اش بهشتی تکرارنشدنی خلق کرده است. می‌خواهیم برویم به تایلند، سرزمین لبخند! سرزمینی که بیشتر از هر کشوری، در آنجا لب خندان و روی خوش می‌بینید. از آن‌جایی که این کشور 3 شهر توریستی بسیار معروف دارد که معمولا مسافران با تور تایلند به آن‌ها سفر می‌کنند، ما هم همراه با شما به همین3 شهر یعنی بانکوک و پاتایا و بانکوک سفر می‌کنیم.

مطابق معمول، در ابتدا به پایتخت کشور مقصد یعنی بانکوک میرویم، بعد به پاتایا سفر می‌کنیم و آنجا با مهمان اول پادکست خانم زهرا شکوهی قهرمان موی تای جهان که در حال حاضر در تایلند زندگی می‌کنند و تجربه زندگی در پاتایا را داشته‌اند صحبت می‌کنیم. بعد از پاتایا هم به پوکت زیبا و دوست داشتنی می‌رویم و آنجا با مصطفی عزیز هم‌کلام می‌شویم، غواص ایرانی که در تایلند ازدواج کرده بچه‌دار شده و زبان تایلندی را یاد گرفته و اتفاقا خیلی هم خوش صحبت است.

تایلند نزدیک به 70 میلیون نفر جمعیت دارد؛ یعنی از لحاظ جمعیتی، به جمعیت ایران خیلی نزدیک است؛ اما مساحتش یک سوم مساحت ایران هم نیست! با این حساب، تراکم جمعیتی زیادی را در این کشور می‌بینیم. تایلندی‌ها به زبان تای صحبت می‌کنند و الفبای منحصر به خودشان را هم دارند. نژاد مردم تایلند هم در اصل دورگه‌های هندی و چینی است که دلیلش هم برمی‌گردد به مهاجرت این دو قوم به سرزمین های فعلی تایلند.

تایلند از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و نقشه جغرافیایی این کشور به نظر شبیه یک فیل با یک خرطوم دراز است و شاید به همین دلیل هم باشد که فیل حیوان ملی تایلند تلقی می‌شد. جالب است بدانید نشان خانواده سلطنتی تایلند هم فیل سفید است و اتفاقا خاندان پادشاهی فیل سفید هم دارند که سالیانه هزینه‌های زیادی هم صرف نگهداری‌شان می‌شود.

جاهای دیدنی تایلند به خاطر طبیعت استوایی و ساحل‌های بهشتی و البته تفریحات منحصربه‌فردش، مقصد توریستی شماره یک دنیاست! یک کشور آسیایی که قدرت اول صنعت توریسم در دنیا را دارد و باید بدانید که این موضوع، اصلا هم اتفاقی نیست. تایلند از گذشته طرح‌های بلند مدت زیادی برای تبدیل شدن به یک قطب توریستی داشته و سعی کرده یک تجربه‌ متفاوت برای توریست‌ها خلق کند. بهتر است ادامه داستان را از اپیزود تایلند بشنوید.، امیدواریم این اپیزود را دوست داشته باشید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.