تفریحات و جاهای دیدنی تایلند + عکس و قیمت

4.1
از 14 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در تایلند از دیدن چه جاهایی غافل نشویم؟
29 مهر 1401 08:00
0

 زمانی که همه جهانگردان مشهور دنیا به‌دنبال ادویه از یک سمت کره زمین به شرق آسیا می‌آمدند، هیچ فکرش را نمی‌کردند که این زمین‌های بهشتی، جزیره‌ها و آدم‌های عجیبش روزی به یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های جهان تبدیل شود. جاهای دیدنی تایلند و شرق آسیا به قدری دیدنی و زیباست که اگر قصد سفر به آن را دارید، باید هشدار دهیم که سفری کوتاه مدت مطمئنا باعث حسرت شما می‌شود. پس برای خرید تور تایلند، حتما حواستان به تعداد روزهایش باشد که برای دیدن این جاذبه های حیرت انگیز، کافی باشد.

تایلند تمام انتظارات شما از یک سفر مفرح را برآورده می‌کند، طبیعت مثال زدنی، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی، تفریحات هیجان‌انگیز و البته بازارها و مراکز خریدی مناسب همه سلیقه‌ها، اگر شما هم دوست‌دارید، بیشتر با جاذبه های  تایلند آشنا شوید، این مطلب لست سکند را از دست ندهید.

09.jpg

معابد تایلند

بیشتر از 90 درصد مردم تایلند را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و همین مسئله باعث شده است تا در این کشور معابد منحصربه فرد و تندیس‌های متنوعی از بودا پیدا کنید. (آیین بودیسم با بیش از 500 میلیون پیرو در جهان‌، 600 سال پیش از میلاد با آموزه‌های گئوتمه بودا در هند رواج پیدا کرد و در سال‌های بعد در شمال هند و شرق آسیا، گسترش یافت. از مهم‌ترین اعتقادات پیروان آیین بودیسم اعتقاد به تناسخ است.) برخی از این معابد که امروز به عنوان جاذبه‌های گردشگری تایلند شناخته می‌شوند را در ادامه آورده‌ایم. معابد تایلند معمولا در بنامه تورهای تفریحی تایلند قرار می‌گیرند. کشور تایلند پر  از معابد منحصر به فرد است که اگر فقط برای دیدن همین معابد کسی تایلند را به عنوان مقصد سفر انتخاب کند، نباید تعجب کنیم. علاوه بر معابدی که اشاره کردیم، اگر شما علاقه‌مندید معابد دیگر هم بازدید کنید به سراغ وات ماهاتات، وات یواتانارام، معبد یک میلیون بطری و چندین معبد تاریخی و جدید دیگر هم بروید.

لیست جدیدترین قیمت تورهای تایلند

1. گرند پالاس تایلند

گرند پالاس در واقع یکی از بزرگترین مجموعه‌های گردشگری و آیینی در بانکوک محسوب می‌شود. این مجموعه در سال 1782 ساخته شده است و چندین بنای تاریخی را در خود جای داده است. اما یکی از قابل توجه‌ترین جاهای دیدنی تایلند که در گرند پالاس واقع شده است،‌ وات فرا کائو (Wat Phra Kaeo) یا همان معبد زمرد بودا است،‌ در این معبد مجسمه زمردی بودا که در قرن 14 میلادی ساخته است،‌ قرار دارد.  

  • ساعت بازدید گرند پالاس: 8 صبح تا 15:30 بعدازظهر
  • قیمت بازدید گرند پالاس (برای مسافران خارجی): 500 بات
  • مکان: بانکوک
گرند پالاس
گرند پالاس یکی از جاهای دیدنی تایلند

موقعیت دقیق گرند پالاس تایلند

2. معبد سپیده دم (وات آرون)

معبد سپیده‌دم یا وات آرون را از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تایلند می‌دانند، این معبد در قسمت غربی رودخانه چائوپرایا در بانکوک قرار گرفته است. وات آرون ساختمان مخروطی شکل سفید رنگ با نقش و نگارهایی رنگارنگ از چینی، سرامیک و شیشه است و به دلیل بازتاب زیبای آب در رودخانه، هنگام غروب به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از غروب خورشید از این مکان بازدید کنید.  

  • ساعت بازدید معبد وات آرون: 8 صبح تا 18 بعداز ظهر
  • قیمت بازدید معبد وات آرون: 100 بات 
  • مکان: بانکوک
وات آرون
وات آرون از جاذبه های گردشگری تایلند

موقعیت دقیق معبد وات آرون 

3. معبد سفید (وات رونگ خون)

معبد وات رونگ خون یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های تایلند است. بنایی سفید که اطرافش را مجسمه‌های گوناگونی که هرکدام بیانگر داستانی از بودا هستند، پر کرده‌ است. رنگ سفید این معبد یک عزاداری سمبولیک و نشانه‌ای از خلوص و خرد بودا است.

اما به‌عنوان یک گردشگر، شاید ظاهر وهم‌انگیز، این مکان را برای شما تبدیل به یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی تایلند کرده باشد. مجسمه‌های سفیدی که دور تا دور ساختمان معبد را پیش از رسیدن به ورودی پرکرده‌اند، دستانی که درست در کنار پای شما رو به آسمان دراز شده‌اند و جمجمه‌ها و اسکلت‌های باستانی!

اگر شما به دنبال محیطی خاص برای عکاسی می‌گردید، اینجا بهترین مقصد برای شماست، اما متاسفانه معبد وات رونگ خون در شهر چیانگ ری تایلند قرار دارد که اغلب به عنوان مقصدی با جاذبه‌های گردشگری برای تورها شناخته نمی شود و اگر علاقه‌مند به بازدید از آن هستید، باید بدانید که این شهر از بانکوک 800 کیلومتر، از پاتایا 900 کیلومتر و از پوکت حداقل 1600 کیلومتر فاصله دارد.

  • قیمت بازدید معبد سفید: رایگان
  • ساعات بازدید معبد سفید: هر روز از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر
  • مکان: چیانگ ری
معبد سفید
معبد سفید از دیدنی های تایلند

موقعیت دقیق معبد سفید تایلند 

4. معبد وات فو  (بودای خوابیده)

معبد وات فو یکی از معابد قدیمی بانکونک است که ساخت آن در سال 1788 آغاز شده است. در این معبد یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تایلند یعنی بودای خوابید یا لمیده را می‌توانید مشاهده کنید. اما چرا خوابیده؟ این مجسمه بودا نماد یکی از آخرین مراحل سیر و سلوک نیروانا، یعنی آرامش مطلق است. طول مجسمه بودای لمیده به 45 متر می‌رسد و کف پای این مجسمه نقش‌هایی به چشم می‌خورد که 108 ویژگی از بودا را نمایش می‌دهد.

تنها مجسمه موجود در این مجموعه، بودای خوابیده نیست و اگر علاقه به عکاسی دارید، بد نیست بدانید 400 مجسمه دیگر از بودا را از سراسر جهان به این معبد آورده‌اند که امروز خودش تبدیل به یکی از دیدنی های تایلند شده است. فراموش نکنید در این معبد مانند بسیاری از معابد تایلند، برای بازدید باید با پا و بازوی پوشیده وارد شوید. چون پوشیده نبودن هنگام بازدید از معابد جزو کارهای ممنوع در تایلند محسوب می‌شود.

  • قیمت بازدید معبد وات فو: 100 بات
  • ساعات بازید معبد وات فو: 8 صبح تا 18 بعدازظهر
  • مکان: بانکوک
بودای خوابیده
بودای خوابیده از دیدنی های تایلند

 

موقعیت دقیق معبد وات فو

5. پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth)

پناهگاه حقیقت یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی تایلند است. همه این بنا از چوب ساخته شده‌است. در اصل پناهگاه حقیقت یک بنای شخصی است و هنوز تکمیل نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 پناهگاه حقیقیت تکمیل شود.

اما چه چیزی پناهگاه حقیقت را به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده‌است؟ همانطور که گفتیم در ساخت این بنا حتی یک میخ فلزی هم به‌کار نرفته‌ و همه سازه‌های آن چوبی است. اما تنها نکته جالب آن مصالح به‌کار رفته در ساختمان نیست، بلکه نشانه‌های افسانه‌های‌ هند، چین، کامبوج و تایلند در چهار گوشه این بنا است. در صورتی که برای دیدن این جاذبه های گردشگری گردشگری تایلند به پناهگاه حقیقت رفتید، اگر کلاه ایمنی به شما دادند تعجب نکنید، چرا که همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این بنا هنوز تکمیل نشده است. پناهگاه حقیقت در شمال پاتایا قرار گرفته است.

  • قیمت بازدید پناهگاه حقیقت: 500  بات
  • ساعات بازدید پناهگاه حقیقت: 8 صبح تا 17 بعدازظهر
  • مکان: پاتایا
پناهگاه حقیقت
پناهگاه حقیقت از مکان های دیدنی تایلند

موقعیت دقیق پناهگاه حقیقت

6. معبد بودای بزرگ

این معبد یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند است که مدت زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد. در اصل بودای بزرگ سال 2015 به بهره برداری رسید. بودای بزرگ مجسمه‌ای عظیم از بودا بر تپه‌ای در جزیره پوکت است. طول بودای بزرگ 45 متر و مساحت زمینی که در آن بنا شده 25 متر است. اگر به روی تپه و کنار معبد بروید، می‌توانید شاهد یک نمای 360 درجه از پوکت باشید، بد نیست بدانید معبد بودای بزرگ روزانه هزار بازدید کننده دارد و رعایت سکوت جزو جدایی ناپذیر این معبد است، به صورتی که ممکن است شما به جز صدای باد و زنگوله‌های نصب شده در محیط، صدای مزاحم دیگری را نشنوید.

  • قیمت بازدید معبد بودای بزرگ: بازدید از این معبد رایگان است، اما جعبه هایی در اطراف معبد تعبیه شده تا افراد در صورت علاقه هر میزان پول که میخواهند به معبد اهدا کنند.
  • ساعات بازدیدمعبد بودای بزرگ:  8 صبح تا 19:30 بعدازظهر
  • مکان: پوکت
بیگ بودا
مجسمه بیگ بودا از جاذبه های گردشگری تایلند

موقعیت دقیق معبد بودای بزرگ

جزایر تایلند

اگر به سراغ تایلند برویم و از جزیره‌ها به عنوان جاهای دیدنی تایلند نگوییم، خودمان را از جذاب‌ترین دیدنی های تایلند محروم کرده‌ایم. تایلند در مجموعه 1430 جزیره دارد. برخی از این جزیره‌ها امروز به عنوان مقاصد گردشگری با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی خاصی شناخته می‌شوند. در ادامه به سراغ برخی از مشهورترین جزایر تایلند می‌رویم.

1. جزیره پوکت

این جزیره در جنوب غربی کشور، بزرگترین جزیره تایلند است که می‌توانید در آن انواع جاذبه‌های تایلند را ببینید؛ از معابد گرفته تا مراکز اسپا و پارک‌های تفریحی، سواحلی با آب‌های کم‌عمق و شفاف.

در جزیره پوکت شما می‌توانید سری به پارک ملی فانگ نگا بای بزنید و از طبیعت استوایی و صخره‌های سبز آن لذت ببرید، یا به دیدن بودای بزرگ پوکت که بالاتر از آن گفتیم بروید. مراکز خرید، سواحل و هتل‌ها، همگی در فاصله کمی از هم قرار دارند. همین مسئله به شما امکان انتخاب از میان انواع تفریحات و مکان های دیدنی تایلند را می‌دهد.

پارک فانگ نگا بای
پارک ملی فانگ‌نگابای از جاذبه های گردشگری تایلند

 

موقعیت دقیق جزیره پوکت

2. جزیره کوچانگ

یکی از دیدنی های تایلند که اغلب برای طبیعتگردان و بک‌پکرها جذابیت بیشتری دارد، جزیره کوچانگ است. این جزیره یکی از جنوبی‌ترین جزایر تایلند است که 70 درصد آن جنگل‌های بکر هستند که می‌تواند مقصدی رویایی برای ماجراجویان باشد. هرچند اگر به دنبال ساحل زیبا و هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی هستید، این جزیره شما را ناامید نمی‌کند. کوچانگ در واقع دومین جزیره بزرگ تایلند است، اما شهرت آن نه به دلیل بزرگی شهر و معابد، بلکه بیشتر از هرچیزی طبیعتش است.

جزیره کوچانگ
جزیره کوچانگ از جاذبه های تایلند

 

موقعیت دقیق جزیره کوچانگ

3. جزیره کوسامویی

این جزیره یکی از بزرگترین جزایر تایلند است که به غیر از سواحل و مجتمع‌های اقامتی و تفریحی‌اش به درختان نارگیلش شهرت دارد. جزیره سامویی هفت ساحل اصلی دارد که برخی از آن‌ها سواحلی مرجانی و برخی دیگر ماسه‌های سفید دارند. در سامویی شما می‌توانید به سراغ پارک ملی آنگ تونگاین یا صخره‌های پدر بزرگ و مادر بزرگ بروید، کمپ فیل‌ها، مزرعه کروکودیل‌ها مزرعه‌ها و باغ وحش سامویی نیز جزو جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می‌شود که در این جزیره واقع شده‌اند.

تعداد جزایر در تایلند بالاست و هرکدام از آن‌ها جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر دوست دارید با این جزایر بیشتر آشنا شوید می‌توانید مطلب زیباترین جزیره های تایلند را مطالعه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به مقصد جزیره هایی که میخواهید از آن ها بازدید کنید را انتخاب کنید.

جزیره کوسامویی
جزیره کوسامویی یکی از مکان های دیدنی تایلند

 

موقعیت دقیق جزیره کوسامویی

 

سواحل تایلند

تایلند یکی از بهترین مقاصد ساحلی جهان به شمار می‌آید. آب و هوای استوایی، سواحل زیبا و البته تفریحات متنوع باعث می شود که هر سال افراد زیادی از سراسر جهان به جاهای دیدنی تایلند بیاید. شما می‌توانید بسته به نوع سفر و علایقتان، ساحل مناسب خودتان را پیدا کنید، از سواحل شلوغی که در اطراف آن فستیوال‌های گوناگون به صورت 24 ساعته برگزار می‌شود تا ساحل‌های آرام با شن‌های سفید، مختص آرامش گرفتن. برخی از بهترین سواحل تایلند در لیست زیر آمده است:

  • ساحل ریلی (پنینسولا)
  • ساحل نای هارن ( جزیره پوکت)
  • ساحل هاد رین ( جزیره فانگان)
  • غار ساحلی فرانانگ (منطقه کرابی)
  • ساحل مایا بای (جزیر فی فی)
  • ساحل پاتایا (پاتایا)
  • ساحل چیونگ نوی (جزیره سومایی)
  • ساحل آزادی( جزیره پوکت)
  • ساحل باتل (جزیره فانگان)
  • ساحل پاتونگ (جزیره پوکت)
ساحل تایلند
مجتمع های تفریحی ساحلی از مکان های دیدنی تایلند

پارک پادشاهی ببرها

یکی از شگفت‌انگیزترین امکاناتی که در تایلند برای شما مهیاست، امکان دیدن حیوانات و برخورد نزدیک با آنان از طریق پارک‌ها و باغ وحش‌های متنوع آن است. قطعا یکی از این پارک‌ها که از جاهای دیدنی تایلند است، قلمرو پادشاهی ببرها در پوکت خواهد بود. این مجموعه در سال 2008 افتتاح شد و ایده آن مربوط به درخواست یک گردشگر استرالیایی برای بیشتر نزدیک شدن به ببرها بوده است.

در تایگر کینگدم شما می‌توانید از نزدیک زندگی ببرها را ببینید، با آن ها عکس بگیرید و از نزدیک بودن به این موجودات جذاب لذت ببرید. حالا وقت پرسیدن یک سوال اساسی پیش آمده است، آیا ببرها خطرناک نیستند؟ باید گفت که خیر، در حال حاضر، نزدیک به 100 ببر در این پارک زندگی می‌کنند که همگی آن‌ها در همین پارک به دنیا آمده‌اند و به دلیل اینکه از ابتدای تولد در کنار انسان‌ها بوده‌اند و عملا تجربه‌ای از شکار نداشته‌اند، پس خطری هم ندارد. اما برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی، شرایطی برای ورود به فنس‌ها درنظر گرفته شده است، مثلا  افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا به درستی راه نمی‌روند، نمی‌توانند وارد محدوده شوند.

  • قیمت بازدید از پادشاهی ببرها: 900 بات
  • ساعات بازدید از پادشاهی ببرها: 9صبح تا 18 بعدازظهر
  • مکان: پوکت
تایگر کینگدام
پادشاهی ببرها از جاهای دیدنی تایلند

 

موقعیت دقیق پارک ببرهای تایلند

دهکده فیل‌ها

فیل‌ها نماد تایلند هستند و در این کشور دیدن آن‌ها نباید برایتان عجیب باشد! اگر دوست دارید بیشتر با این موجودات عظیم‌الجثه و بامزه آشنا شوید، می‌توانید به سراغ یکی از مکان های دیدنی تایلند، یعنی دهکده فیل‌های پاتایا بروید.

در این دهکده شما می‌توانید اجراهای جذابی از فیل‌ها ببینید، به آن‌ها غذا بدهید یا حتی تجربه فیل سواری داشته باشید. اما مهم‌ترین چیزی که مسئولان دهکده فیل‌ها به شما می‌گویند، این است که این فیل‌ها در امنیت و سلامت هستند و در واقع آن‌ها هستند که برای فیل‌ها کار می‌کنند.

  • قیمت بازدید از دهکده فیل‌های پاتایا: نیم ساعت فیل سواری 799 بات، یک ساعت فیل سواری 1299 بات، نیم روز گردش در جنگل و دیدار فیل‌ها 1900-2500 بات، نمایش فیل‌ها 650 بات
  • ساعات بازدید از دهکده فیل‌های پاتایا: 10:30 صبح تا 16 بعداز ظهر
  • مکان: پاتایا

لیست کامل تفریحات و جاهای دیدنی پاتایا

دهکده فیل ها
فیل سواری در دهکده فیل ها یکی از جاذبه های تایلند

 

موقعیت دقیق دهکده فیل‌ها 

رفتینگ و کانو سواری در تایلند

یکی از تفریحات تایلند که کمتر کسی از خیر آن میگذرد، کانو سواری و رفتینگ در خلیج‌ها رودخانه‌های این کشور است. در خیلی از جاهای دیدنی تایلند رودخانه جاری است یا در مجاورت ساحل قرار دارد که به شما فرصت تجربه کانوسواری یا رفتینگ را می‌دهد. اما از مشهورترین مکان‌ها برای این کار، می‌توان به پارک ملی فانگ نگا بای و جزیره‌ای که این روزها به جزیره جیمز باند معروف شده است، اشاره کرد. 

جزیره جیمزباند در اصل یک جزیره در منطقه فانگ نگا بای است، اما عمده شهرتش به دلیل فیلمبرداری بعضی از سکانس‌های فیلم مردی با اسلحه طلایی از سری فیلم‌های جیمز باند است، به همین دلیل به آن جزیره جیمز باند هم می‌گویند. کانوسواری اصلی‌ترین تجربه در آب‌های این منطقه محسوب می‌شود، اما در فانگ نگا بای پوکت شما می‌توانید به سراغ رفتینگ و سوزاندن آدرنالین هم بروید و روز خود را به این شکل تکمیل کنید.

  • قیمت کانو سواری در فانگ نگا بای: حدود 2000 بات
  • قیمت رفتینگ در فانگنگابای: حدود 2500 بات
  • ساعات کاری مجموعه های رفتینگ و کانو: 8 صبح تا 19 بعدازظهر
  • مکان: پوکت
کانو سواری تایلند
کانو سواری از جاذبه های گردشگری تایلند

 فستیوال‌ها برنامه های تفریحی تایلند

 اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه دوست دارید در رویدادهای فرهنگی و تفریحی شرکت کنید، تایلند می‌تواند برای شما مقصد خوبی باشد،‌ در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فستیوال‌ها و رویدادهای زیادی هم در این کشور در زمان‌های گوناگون برگزار می‌شوند که به تنهایی می‌توانند به عنوان بخشی از دیدنی های تایلند محسوب شوند. این فستیوال‌ها، جشن‌های بزرگ و کوچک و مسابقات مختلفی را شامل می‌شوند که برای هر بیننده‌ای می‌تواند جالب باشد. یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های این کشور، فستیوال بزرگ لویکراسونگ یا نور و فانوس تایلند است. این فستیوال هر سال روز هفدهم آبان برگزار می‌شود. هزاران فانوس در این شب به آسمان می‌روند و در هر گوشه بانکوک جشن نوری برپا می‌شود. مردم شهر دور روخانه‌ها وکانال‌ها جمع می‌شوند وبرای احترام به الهه آب فانوس‌هایی با طرح نیلوفر آبی روی آب می‌گذارند. 

فستیوال نور
فستیوال نور و فانوس از دیدنی های تایلند

 واکینگ استریت پاتایا

یکی از مهمترین جاهای دیدنی تایلند خیابان مشهور واکینگ استریت است. شاید اگر این خیابان را در روز دیده باشید،‌ به نظرتان هیچ تفاوتی با سایر خیابان‌های این کشور نکند. اما کافی است ساعتی پس از غروب آفتاب سری به واکینگ استریت پاتایا بزنید، آن وقت به معنای واقعی متوجه می‌شوید که چرا می‌گویند این شهر حتی شب‌ها هم زنده است. با غروب خورشید همه خیابان غرق نورهای تند تابلوها و مغازه‌ها می‌شود. شما می‌توانید تمام شب را میان رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی تایلند بگذارنید. شاید حتی بتوان گفت که واکینگ استریت یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تایلند در پاتایا است.

واکینگ استریت
نمایی از واکینگ استریت از جاذبه های گردشگری تایلند

 

موقعیت دقیق واکینگ استریت پاتایا

اسپا و ماساژ در تایلند

حتما نام ماساژ تایلندی به گوشتان خورده است. ماساژی ترکیبی از طب فشاری و حالات یوگا که ریشه آن به صومعه‌های بودایی بازمی‌گردد. حالا شما به کشور ابداع کننده این نوع ماساژ مشهور آمده‌اید، زمان آن نرسیده برای یک بار هم که شده، آن را امتحان کنید؟‌ انجام ماساژ تایلندی یکی از راه‌های خوب برای کاهش استرس است. 

برای یک ماساژ معمولی و سنتی تایلندی شما باید در حدود دو ساعت زمان بگذارید، در هر جایی از تایلند از مغازه‌های کوچک و محقر گرفته تا اسپاهای لوکس و درجه یک، ماساژ تایلندی ارایه می‌شود. در واقع به جز یک درمان این ماساژ جزو تفریحات تایلند محسوب می‌شود.

ماساژ تایلندی
ماساژ تایلندی

 مراکز خرید تایلند

به هر اندازه جاهای دیدنی تایلند زیاد باشد، باز هم قسمت جذاب سفر برای افراد بسیاری، خرید کردن است. تایلند برای کسانی که علاقه به خرید دارند هم می‌تواند جالب باشد. از بازارهای سنتی تا مراکز خرید با قیمت‌های مختلف در تایلند پیدا می‌شود. اگر شما هم علاقه به خرید دارید، احتمالا در سفر به تایلند حداقل به سراغ یکی از مراکز خرید زیر بروید.

بازار آخر هفته چاتوچاک

این بازار بزرگترین بازار بانکوک است و بسیاری از مردم تایلند اعتقاد دارند بازار آخر هفته چاتتوچانک مادر بازارهای آخر هفته در همه جهان است. این بازار یکی از جاهای دیدنی تایلند محسوب می‌شود که در آن، هر چیزی را می‌توانید پیدا کنید. این بازار 27 خیابان دارد و بهتر است، پیش از ورود به آن، نقشه‌اش را تهیه کنید. فراموش نکنید که یکشنبه بازار بانکوک در فضای باز برگزار می‌شود، پس پیش از حرکت، برای روبه‌رو شدن با هوای گم و پیاده‌روی‌های طولانی برنامه‌ریزی کنید. 

  • ساعت کار بازار آخر هفته چاتوچاک: 7 صبح تا 18 بعدازظهر
  • قیمت: ورودی رایگان است
  • مکان: بانکوک
 بازار تایلند
نمای هوایی بازار آخر هفته چاتوچاک از مکان های دیدنی تایلند

موقعیت دقیق بازار آخر هفته بانکوک

بازار شناور پاتایا

 اگر برای سفر به پاتایا برنامه ریخته‌اید و بازار شناور پاتایا جزو برنامه‌تان نیست، قطعا یکی از دیدنی های تایلند را از دست می‌دهید. این مجموعه بازاری است که روی قایق های کوچک بنا شده و برای هر کسی می‌تواند جذاب باشد. شما می‌توانید شاهد خرید و فروش روی قایق و حتی خوردن مواد خوراکی روی آن‌ها باشید. 

  • قیمت قایق های بازار شناور پاتایا: حدود 200 بات
  • ساعات کاری بازار شناور پاتایا: 9صبح تا 18 بعدازظهر
  • مکان: پاتایا
بازار شناور تایلند
بازار شناور پاتایا

 

موقعیت دقیق بازار شناور پاتایا

مرکز خرید بانکوک (MBK CENTER BANGKOK)

 MBK Center مرکز خریدی در هشت طبقه و بیش از 2 هزار مغازه است. در این مجموعه شما می‌توانید انواع لباس، کیف و کفش، وسایل خانگی و برقی و الکترونیکی را پیدا کنید. به گفته مسافرانی که پیش از این به بانکوک سفر رفته‌اند، در این مرکز خرید شما می‌توانید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید. یکی از نکات جالب مرکز خرید MBK Center اتصالش به دو مرکز خرید دیگر سیام سنتر و دیسکاوری سنتر از طریق طبقاتش است. هر طبقه از این جای دیدنی تایلند به یک زیر مجموعه از محصولات اختصاص دارد که کار شما در جستجو ساده‌تر می‌کند. 

  • ساعت کار مرکز خرید ام بی کی: 10 صبح تا 22 شب
  • ورودی مرکز خرید ام بی کی: رایگان
  • مکان: بانکوک

راهنمای کامل سفر به بانکوک

مرکز خرید بانکوک
مرکز خرید mbk بانکونک از جاهای دیدنی تایلند

 

موقعیت دقیق مرکز خرید mbk 

سخن آخر

سفر به کشورهای شرق آسیا به شما فرصت تجربه‌ای جدید از فرهنگ و سبک زندگی می‌دهد، کشورهای رنگانگ با مذاهب گوناگون و سنت‌های عجیب و دیدنی،  فرصتی که شاید حتی کشورهای اروپایی در اختیار شما قرار ندهد. اگر شما هم مشتاق دیدن تفریحات و جاهای دیدنی تایلند هستید، این فرصت را از دست ندهید و در لیست سفر های آینده‌تان تایلند را در اولویت قرار دهید. چرا که این کشور هیچ مسافری را ناامید نمی کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما سفرنامه های تایلند را بخوانید که با تجربه مسافران دیگر از این جاذبه های تایلند هم آشنا شوید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.