جاهای دیدنی تایلند + عکس و قیمت

4.1
از 14 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی تایلند + عکس و آدرس
29 مهر 1401 08:00
0

جاهای دیدنی تایلند ترکیبی از تاریخ و طبیعت است و تمام انتظارات شما از یک سفر مفرح را برآورده می‌کند. از سواحل زیبا و جزایر گرمسیری تا معابد باستانی و بازارهای پرجنب‌وجوش، تایلند تجربه‌ای بی‌نظیر از زیبایی‌های آسیای جنوب شرقی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل در این مطلب از لست‌سکند به سراغ معرفی جاهای گردشگری تایلند پرداخته‌ایم.

09.jpg

جاهای دیدنی تایلند که نباید از دست داد

  • گرند پالاس
  • معبد وات فو
  • بودای بزرگ
  • جزیره پوکت
  • ساحل پاتونگ
  • واکینگ استریت
  • بازار شناور

لیست قیمت تورهای تایلند

گرند پالاس تایلند

پگرند پالاس در واقع یکی از بزرگترین مجموعه‌های گردشگری و آیینی در بانکوک محسوب می‌شود. این جای دیدنی تایلند در سال 1782 ساخته شده و چندین بنای تاریخی را در خود جای داده است. اما یکی از قابل توجه‌ترین جاهای دیدنی تایلند که در گرند پالاس واقع شده است،‌ وات فرا کائو (Wat Phra Kaeo) یا همان معبد زمرد بودا است،‌ در این معبد مجسمه زمردی بودا که در قرن 14 میلادی ساخته است،‌ قرار دارد.

  • ساعت بازدید گرند پالاس: 8.5 صبح تا 4.5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط گرند پالاس: 500 بات
  • آدرس گرند پالاس: بانکوک، منطقه فراناخون، خیابان نا فرا لان 

موقعیت دقیق گرند پالاس تایلند

گرند پالاس
گرند پالاس، یکی از جاهای دیدنی تایلند

معبد سپیده دم (وات آرون)

معبد سپیده‌دم یا وات آرون را از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تایلند می‌دانند، این معبد در قسمت غربی رودخانه چائوپرایا در بانکوک قرار گرفته است. وات آرون ساختمان مخروطی شکل سفید رنگ با نقش و نگارهایی رنگارنگ از چینی، سرامیک و شیشه است و به دلیل بازتاب زیبای آب در رودخانه، هنگام غروب به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از غروب خورشید از این مکان بازدید کنید.  

  • ساعت بازدید معبد وات آرون: از 8 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط معبد وات آرون: 100 بات 
  • آدرس معبد وات آرون: بانکوک، منطقه یای بانکوک، خیابان تانون وانگ دئوم 158
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به معبد وات آرون: ایستگاه ایتسارافاپ (Itsaraphap)

موقعیت دقیق معبد وات آرون

وات آرون
وات آرون، از جاذبه های گردشگری تایلند

معبد سفید (وات رونگ خون)

معبد وات رونگ خون یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های تایلند است. بنایی سفید که اطرافش را مجسمه‌های گوناگونی که هرکدام بیانگر داستانی از بودا هستند، پر کرده‌ است. رنگ سفید این معبد یک عزاداری سمبولیک و نشانه‌ای از خلوص و خرد بودا است.

اما به‌عنوان یک گردشگر، شاید ظاهر وهم‌انگیز، این مکان را برای شما تبدیل به یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی تایلند کرده باشد. مجسمه‌های سفیدی که دور تا دور ساختمان معبد را پیش از رسیدن به ورودی پرکرده‌اند، دستانی که درست در کنار پای شما رو به آسمان دراز شده‌اند و جمجمه‌ها و اسکلت‌های باستانی!

اگر شما به دنبال محیطی خاص برای عکاسی می‌گردید، اینجا بهترین مقصد برای شماست، اما متاسفانه معبد وات رونگ خون در شهر چیانگ ری تایلند قرار دارد که اغلب به عنوان مقصدی با جاذبه‌های گردشگری برای تورها شناخته نمی شود و اگر علاقه‌مند به بازدید از آن هستید، باید بدانید که این شهر از بانکوک 800 کیلومتر، از پاتایا 900 کیلومتر و از پوکت حداقل 1600 کیلومتر فاصله دارد.

  • قیمت بلیط معبد سفید: 100 بات
  • ساعات بازدید معبد سفید: از 8 صبح تا 5 بعدازظهر
  • آدرس معبد سفید: چیانگ ری، منطقه موئانگ چیانگ ری، پا او دون چای

موقعیت دقیق معبد سفید تایلند

معبد سفید
معبد سفید، از دیدنی های تایلند

معبد وات فو (بودای خوابیده)

معبد وات فو یکی از معابد قدیمی بانکونک است که ساخت آن در سال 1788 آغاز شده است. در این معبد یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تایلند یعنی بودای خوابید یا لمیده را می‌توانید مشاهده کنید. اما چرا خوابیده؟ این مجسمه بودا نماد یکی از آخرین مراحل سیر و سلوک نیروانا، یعنی آرامش مطلق است. طول مجسمه بودای لمیده به 45 متر می‌رسد و کف پای این مجسمه نقش‌هایی به چشم می‌خورد که 108 ویژگی از بودا را نمایش می‌دهد.

تنها مجسمه موجود در این مجموعه، بودای خوابیده نیست و اگر علاقه به عکاسی دارید، بد نیست بدانید 400 مجسمه دیگر از بودا را از سراسر جهان به این معبد آورده‌اند که امروز خودش تبدیل به یکی از دیدنی های تایلند شده است. فراموش نکنید در این معبد مانند بسیاری از معابد تایلند، برای بازدید باید با پا و بازوی پوشیده وارد شوید. چون پوشیده نبودن هنگام بازدید از معابد جزو کارهای ممنوع در تایلند محسوب می‌شود. درضمن در این معبد خدمات ماساژ به قیمت‌های مختلف هم ارائه می‌شود.

  • قیمت بلیط معبد وات فو: 300 بات
  • ساعات بازید معبد وات فو: از 8 صبح تا 7.5 عصر
  • آدرس معبد وات فو: بانکوک، منطقه فراناخون، منطقه فرا بوروم ماها راچاوانگ، خیابان صنم چای
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به معبد وات فو: ایستگاه صنم چای (Sanam Chai)

موقعیت دقیق معبد وات فو

بودای خوابیده
بودای خوابیده، از دیدنی های تایلند

پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth)

پناهگاه حقیقت یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی تایلند است. همه این بنا از چوب ساخته شده‌است. در اصل پناهگاه حقیقت یک بنای شخصی است و هنوز تکمیل نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 پناهگاه حقیقیت تکمیل شود.

اما چه چیزی پناهگاه حقیقت را به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده‌است؟ همانطور که گفتیم در ساخت این بنا حتی یک میخ فلزی هم به‌کار نرفته‌ و همه سازه‌های آن چوبی است. اما تنها نکته جالب آن مصالح به‌کار رفته در ساختمان نیست، بلکه نشانه‌های افسانه‌های‌ هند، چین، کامبوج و تایلند در چهار گوشه این بنا است. در صورتی که برای دیدن این جاذبه های گردشگری گردشگری تایلند به پناهگاه حقیقت رفتید، اگر کلاه ایمنی به شما دادند تعجب نکنید، چرا که همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این بنا هنوز تکمیل نشده است. پناهگاه حقیقت در شمال پاتایا قرار گرفته است.

  • قیمت بلیط پناهگاه حقیقت: تور روزها 500 بات و تور شب‌ها 700 بات
  • ساعات بازدید پناهگاه حقیقت: از 8 صبح تا 6 عصر و 6:20 عصر تا 8.5 شب
  • آدرس پناهگاه حقیقت: پاتایا، ناحیه بنگ لامونگ، منطقه نونگ پرو، خیابان پاتایا - نا کلوئا

موقعیت دقیق پناهگاه حقیقت

پناهگاه حقیقت
پناهگاه حقیقت، از مکان های دیدنی تایلند

معبد بودای بزرگ

این معبد علاوه‌بر اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند محسوب می‌شود، می‌توان آن را در فهرست بهترین جاهای دیدنی پوکت هم قرار داد. از ساخت این معبد مدت زیادی نمی‌گذرد. در اصل بودای بزرگ سال 2015 به بهره برداری رسید. بودای بزرگ مجسمه‌ای عظیم از بودا بر تپه‌ای در جزیره پوکت است. طول بودای بزرگ 45 متر و مساحت زمینی که در آن بنا شده 25 متر است. اگر به روی تپه و کنار معبد بروید، می‌توانید شاهد یک نمای 360 درجه از پوکت باشید، بد نیست بدانید معبد بودای بزرگ روزانه هزار بازدید کننده دارد و رعایت سکوت جزو جدایی ناپذیر این معبد است، به صورتی که ممکن است شما به جز صدای باد و زنگوله‌های نصب شده در محیط، صدای مزاحم دیگری را نشنوید. درضمن جعبه هایی در اطراف معبد تعبیه شده تا افراد در صورت علاقه هر میزان پول که می‌خواهند به معبد اهدا کنند. 

  • قیمت بازدید معبد بودای بزرگ: رایگان 
  • ساعات بازدیدمعبد بودای بزرگ: از 6.5 صبح تا 6.5 عصر
  • مکان: پوکت، منطقه موانگ، منطقه کارُن، بالای کوه ناگاکرد

موقعیت دقیق معبد بودای بزرگ

بیگ بودا
مجسمه بیگ بودا از جاذبه های گردشگری تایلند

جزیره پوکت

این جزیره در جنوب غربی کشور، بزرگترین جزیره تایلند است که می‌توانید در آن انواع جاذبه های گردشگری تایلند را ببینید؛ از معابد گرفته تا مراکز اسپا و پارک‌های تفریحی، سواحلی با آب‌های کم‌عمق و شفاف همه در جزیره پوکت وجود دارد. در این جزیره شما می‌توانید سری به پارک ملی فانگ نگا بای بزنید و از طبیعت استوایی و صخره‌های سبز آن لذت ببرید، یا به دیدن بودای بزرگ پوکت که بالاتر از آن گفتیم بروید. مراکز خرید، سواحل و هتل‌ها، همگی در فاصله کمی از هم قرار دارند. همین مسئله به شما امکان انتخاب از میان انواع تفریحات و مکان های دیدنی تایلند را می‌دهد.

راهنمای کامل سفر به پوکت

موقعیت دقیق جزیره پوکت

Phuket Island.jpg
عکس جاهای دیدنی تایلند، نمایی از جزیره پوکت

جزیره کوچانگ

یکی از دیدنی های تایلند که اغلب برای طبیعت‌گردان و بک‌پکرها جذابیت بیشتری دارد، جزیره کوچانگ است. این جزیره یکی از جنوبی‌ترین جزایر تایلند محسوب می‌شود که 70 درصد آن جنگل‌های بکر هستند و می‌تواند مقصدی رویایی برای ماجراجویان باشد. علی‌رغم بکر بودن، هرچند اگر به‌دنبال ساحل زیبا و هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی هستید، این جزیره شما را ناامید نمی‌کند. کوچانگ در واقع دومین جزیره بزرگ تایلند است، اما شهرت آن نه به‌دلیل بزرگی شهر و معابد، بلکه بیشتر از هرچیزی به‌علت طبیعتش است.

موقعیت دقیق جزیره کوچانگ

جزیره کوچانگ
جزیره کوچانگ، از جاهای گردشگری تایلند

جزیره کوسامویی

این جزیره یکی از بزرگترین جزایر تایلند است که به‌غیر از سواحل و مجتمع‌های اقامتی و تفریحی‌اش به درختان نارگیل خود شهرت دارد. جزیره کوسامویی که آن را به نام سامویی هم می‌شناسند، هفت ساحل اصلی دارد که برخی از آن‌ها سواحلی مرجانی و برخی دیگر سواحلی با ماسه‌های سفید هستند. در سامویی شما می‌توانید به سراغ پارک ملی آنگ تونگاین یا صخره‌های پدربزرگ و مادربزرگ بروید، کمپ فیل‌ها، مزرعه کروکودیل‌ها مزرعه‌ها و باغ وحش سامویی نیز جزو جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می‌شود که در این جزیره واقع شده‌اند.

تعداد جزایر در تایلند بالاست و هرکدام از آن‌ها جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر دوست دارید با این جزایر بیشتر آشنا شوید می‌توانید مطلب زیباترین جزیره های تایلند را مطالعه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به مقصد جزیره هایی که میخواهید از آن ها بازدید کنید را انتخاب کنید.

موقعیت دقیق جزیره کوسامویی

جزیره کوسامویی
جزیره کوسامویی، یکی از مکان های دیدنی تایلند

 

ساحل مایا بای (Maya Bay)

شاید بتوان دلیل تایلند رفتن بسیاری از گردشگران را دیدن این ساحل و حتی جزیره آن دانست. ساحل مایا بای را یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند می‌دانند که سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. ساحل مایا بای در مجمع‌الجزایر مشهور فی‌فی قرار دارد و یکی از علل شهرت این ساحل، فیلم سینمایی ساحل (The Beach) با بازی لئوناردو دیکاپریو است که در این محل فیلم‌برداری شده است. در کل می‌توان گفت که جزایر فی‌فی به‌علت آب‌های فیروزه‌ای، سواحل سفید شنی، و صخره‌های سنگی بلندشان شناخته می‌شوند و یکی از زیباترین سواحل دنیا را دارند.

  • قیمت بلیط ساحل مایا بای: 400 بات
  • آدرس ساحل مایا بای: استان کرابی، جزیره فی‌فی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل مایا بای: از نوامبر تا آوریل (از آبان تا اوایل اردیبهشت)

موقعیت ساحل و خلیج مایا بای روی نقشه

The Beach Movie.jpg
نمایی از فیلم The Beach، فیلم‌برداری شده در ساحل مایا بای

ساحل پاتونگ (Patong Beach)

از دیگر دیدنی های تایلند می‌توانید به ساحل پاتونگ اشاره کنیم. این ساحل مملو از مغازه‌های مختلف، انواع رستوران‌ها و مراکز خرید گوناگون است که توانسته گردشگران بسیاری را به این نقطه بکشاند. در این جای دیدنی تایلند علاوه‌بر امکانات رفاهی مختلف، امکاناتت تفریحی بسیاری هم وجود دارد که می‌توانید همراه با خانواده از آن‌ها لذت ببرید. این امکانات شامل انواع تفریحات و ورزش‌های آبی مانند جت‌اسکی، پاراسیلینگ و اسنورکلینگ می‌شود.

این ساحل با طول حدود 3.5 کیلومتر، با شن‌های سفید نرم و آب‌های زلال آبی، بهشتی برای علاقه‌مندان به دریا و آفتاب است. ساحل پاتونگ جدای از روزهای شلوغ، شب‌های بسیار زیبا و پر از تفریحات مختلف دارد که یکی از سواحل کشور تایلند محسوب می‌شود که در آن زندگی شبانه جریان دارد.

  • قیمت بلیط ساحل پاتونگ: رایگان (هزینه هر تفریح جدا)
  • آدرس ساحل پاتونگ: 15 کیلومتری غرب جزیره پوکت
  • بهترین زمان بازدید از ساحل پاتونگ: از نوامبر تا آوریل (از آبان تا اوایل اردیبهشت)

موقعیت ساحل پاتونگ روی نقشه

Patong Beach.jpg
عکس جاهای دیدنی تایلند، ساحل پاتونگ

ساحل ریلی (Railay Beach)

این ساحل را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و زیباترین سواحل استان کرابی تایلند بدانیم. اگر بگوییم ساحل ریلی قطعه‌ای از بهشت روی زمین است بی‌راه نگفته‌ایم. این ساحل با آب‌های زلال، صخره‌های آهکی بلند و سواحل شنی سفیدش، بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت و آرامش است. در ساحل ریلی می‌توانید از غار پرانانگ و تالاب ریلی هم دیدن کنید و علاوه‌بر آن ساحل ریلی برای مناظر فوق‌العاده، مسیرهای کوهنوردی و امکاناتی مانند غواصی، صخره‌نوردی، کایاک‌سواری و اسنورکلینگ مشهور است. نکته مهم اینکه برای دسترسی به این ساحل باید از قایق استفاده کنید. این قایق‌ها هم در شهر کرابی و هم در ساحل آئونانگ قابل استفاده هستند.

  • قیمت بلیط ساحل ریلی: رایگان
  • آدرس ساحل ریلی: کرابی، شبه جزیره ریلی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل ریلی: از نوامبر تا آوریل (از آبان تا ائایل اردیبهشت)

موقعیت دقیق ساحل ریلی روی نقشه

Railay Beach.jpg
ساحل ریلی، از مکان های دیدنی تایلند

واکینگ استریت پاتایا (Pattaya Walking Street)

یکی از مهمترین جاهای دیدنی تایلند خیابان مشهور واکینگ استریت است. شاید اگر این خیابان را در روز دیده باشید،‌ به نظرتان هیچ تفاوتی با سایر خیابان‌های این کشور نکند. اما کافی است ساعتی پس از غروب آفتاب سری به واکینگ استریت پاتایا بزنید، آن وقت به معنای واقعی متوجه می‌شوید که چرا می‌گویند این شهر حتی شب‌ها هم زنده است. با غروب خورشید همه خیابان غرق نورهای تند تابلوها و مغازه‌ها می‌شود. شما می‌توانید تمام شب را میان رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی تایلند بگذارنید. شاید حتی بتوان گفت که واکینگ استریت یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تایلند در پاتایا است.

  • قیمت بلیط واکینگ استریت: رایگان
  • ساعت کاری واکینگ استریت: از 7 شب تا 3 صبح
  • آدرس واکینگ استریت: پاتایا، در امتداد جاده ساحلی

موقعیت دقیق واکینگ استریت پاتایا

واکینگ استریت
نمایی از واکینگ استریت، از جاذبه های گردشگری تایلند

بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market)

این بازار بزرگترین بازار بانکوک است و بسیاری از مردم تایلند اعتقاد دارند بازار آخر هفته چاتتوچانک مادر بازارهای آخر هفته در همه جهان است. این بازار یکی از جاهای دیدنی تایلند محسوب می‌شود که در آن، هر چیزی را می‌توانید پیدا کنید. این بازار 27 خیابان دارد و بهتر است، پیش از ورود به آن، نقشه‌اش را تهیه کنید. فراموش نکنید که یکشنبه بازار بانکوک در فضای باز برگزار می‌شود، پس پیش از حرکت، برای روبه‌رو شدن با هوای گم و پیاده‌روی‌های طولانی برنامه‌ریزی کنید.

  • قیمت بلیط بازار آخر هفته چاتوچاک: رایگان
  • ساعت کار بازار آخر هفته چاتوچاک:  شنبه و یکشنبه کل بازار از 9 صبح تا 6 عصر، دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل، چهارشنبه و پنجشنبه فقط بخش گیاه از 7 صبح تا 6 عصر، جمعه به‌صورت عمده فروشی از 6 عصر تا 12 شب
  • آدرس بازار آخر هفته چاتوچاک: بانکوک، چاتوچاک، خوائنگ چاتوچاک، خیابان کامفائنگ فت
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار آخر هفته چاتوچاک: ایستگاه کامفائنگ فت (Kamphaeng Phet)

موقعیت دقیق بازار آخر هفته بانکوک

 بازار تایلند
نمای هوایی بازار آخر هفته چاتوچاک از مکان های دیدنی تایلند

بازار شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)

اگر برای سفر به پاتایا برنامه ریخته‌اید و بازار شناور پاتایا جزو برنامه‌تان نیست، قطعا یکی از دیدنی های تایلند را از دست می‌دهید. این مجموعه بازاری است که روی قایق های کوچک بنا شده و برای هر کسی می‌تواند جذاب باشد. شما می‌توانید شاهد خرید و فروش روی قایق و حتی خوردن مواد خوراکی روی آن‌ها باشید. 

  • قیمت بلیط بازار شناور پاتایا: 600 بات (به‌جز هزینه حمل‌ونقل)
  • ساعات کاری بازار شناور پاتایا: از 9 صبح تا 7 شب
  • آدرس بازار شناور پاتایا: پاتایا، خیابان سوکومیت، روستای شماره 12
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار شناور پاتایا: ایستگاه تالاد نام 4 پاک (Talad Nam 4 Pak)

موقعیت دقیق بازار شناور پاتایا

بازار شناور تایلند
بازار شناور پاتایا

سفر به تایلند با تورهای لست‌سکند

تایلند، با طبیعت بکر و فرهنگ غنی خود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. از سواحل زیبای پوکت و جزایر فی‌فی گرفته تا معابد باستانی بانکوک و بازارهای شبانه چیانگ مای، این کشور تجربه‌ای متنوع و بی‌نظیر را برای هر گردشگری فراهم می‌کند. شما هم اگر قصد سفر به این کشور را کرده‌اید، می‌توانید با انتخاب تور تایلند از وبگاه لست‌سکند، آن توری را که مطابق میل و شرایطتتان است، انتخاب کنید و از سفر به این کشور زیبا لذت ببرید.

سخن آخر

سفر به کشورهای شرق آسیا به شما فرصت تجربه‌ای جدید از فرهنگ و سبک زندگی می‌دهد، کشورهای رنگانگ با مذاهب گوناگون و سنت‌های عجیب و دیدنی،  فرصتی که شاید حتی کشورهای اروپایی در اختیار شما قرار ندهد. اگر شما هم مشتاق دیدن تفریحات و جاهای دیدنی تایلند هستید، این فرصت را از دست ندهید و در لیست سفر های آینده‌تان تایلند را در اولویت قرار دهید. چرا که این کشور هیچ مسافری را ناامید نمی کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما سفرنامه‌های تایلند را بخوانید که با تجربه مسافران دیگر از این جاذبه های تایلند هم آشنا شوید.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.