جاهای دیدنی بارسلون اسپانیا؛ معروفترین مکان های دیدنی

3.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جاهای دیدنی بارسلون اسپانیا کجاست؟
06 شهریور 1402 08:00
0

آشنایی با جاهای دیدنی بارسلون برای مسافران این شهر، ضروری است، گرچه این شهر تاریخی به‌قدری اماکن دیدنی دارد که اگر چشم‌بسته هم به آن سفر کنید، قطعاً با چند تایی از آن‌ها برخورد خواهید داشت؛ اما گردشگران حرفه‌ای همیشه لیستی از برنامه‌ها را برای خود آماده می‌کنند تا هنگام سفر، هم صرفه‌جویی در زمان داشته باشند و هم با انجام آن‌ها، تجربه پربارتری از سفرشان پشت‌سر بگذارند. ما در این مقاله از لست‌سکند، با نوشتن جاذبه های بارسلون تلاش کرده‌ایم تا به شما در نوشتن برنامه‌های سفرتان کمک کنیم و گشت‌وگذاری پر از تجربیات خوب و خوش‌گذرانی داشته باشید.

بهترین جاهای دیدنی بارسلون کجاست؟

ورزشگاه نیوکمپ، باری گوتیک، کازا میلا، کلیسای ساگرادا فامیلیا، موزه پیکاسو، کازا باتیو، فواره جادویی، قصر موسیقی کاتالان، پارک گوئل و کلیسای سانتا ماریا دل مار از جاهای دیدنی بارسلون هستند که ما در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم. فارغ از اینکه قصد سفر به این شهر تاریخی زیبا را داشته باشید یا خیر، اگر تمایل به آشنایی بیشتر با این مکان‌ها را دارید، می‌توانید در ادامه مطلب با جزئیات بیشتری از آن‌ها آشنا شوید و از جاذبه های گردشگری بارسلون لذت ببرید.

ورزشگاه نیوکمپ (Camp Nou Stadium)

امکان ندارد از اسپانیا صحبت کنیم و پای مباحث فوتبالی حتی در جاهای دیدنی این کشور باز نشود. ورزشگاه نیوکمپ با ظرفیت 99 هزار نفر به‌عنوان بزرگ‌ترین استادیوم اروپا شناخته می‌شود و یکی از جاهای دیدنی بارسلون است که در تور اروپا باید از آن دیدن کرد. این ورزشگاه 5 ستاره به‌عنوان استادیوم تیم فوتبال بارسلونا انتخاب شده است و با توجه به اینکه باشگاه‌های بزرگی مانند بارسلونا از عقبه تاریخی برخوردار هستند، موزه‌هایی هم در خود باشگاه یا استادیومشان وجود دارد؛ بنابراین شما در سفر به اسپانیا، می‌توانید از موزه‌های باشگاه‌های این کشور هم دیدن کنید.

موزه استادیوم نیوکمپ که از مکان های دیدنی بارسلون محسوب می‌شود، پر از جام‌ها و افتخارات تیم بارسلوناست که اگر طرف‌دار این تیم باشید، قطعاً با حضور در آن به شما خیلی خوش می‌گذرد. بازدید از این استادیوم در قالب تور هم انجام می‌شود و راهنمایان از نکات مهم این ورزشگاه و همچنین موزه‌اش برای شما می‌گویند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه پالائو ریل (Palau Reial) است. درضمن برای بازدید، بهتر است از قبل بلیط رزرو کنید.

  • آدرس ورزشگاه نیوکمپ: بارسلون، منطقه لاکورت

  • قیمت بلیط ورزشگاه نیوکمپ: برای بزرگ‌سالان 28 یورو؛ برای کودکان 4 تا 10 سال و افراد بالای 70 سال 21 یورو

  • قیمت بلیط موزه نیوکمپ: 28 یورو

  • ساعت کاری ورزشگاه نیوکمپ: دوشنبه تا شنبه از 10 صبح تا 6:30 عصر؛ یکشنبه‌ها از 10 صبح تا 2:30 بعدازظهر

موقعیت دقیق ورزشگاه نیوکمپ

Camp nou.jpg
نمایی از نیوکمپ در بارسلون

باری گوتیک (Barri Gòtic)

قدم‌زدن در دل تاریخ را می‌توانید با پیاده‌روی در محله باری گوتیک یا همان Gothic Quarter تجربه کنید. این محله چیزی حدود 100 سال پیش از میلاد در دوران حکومت رومی‌ها در بارسلون ساخته شد. باری گوتیک مملو از کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده تودرتوست و معماری آنجا آدم را یاد فیلم زورو می‌اندازد. به‌خاطر قدمت زیاد این محله، ساختمان‌های متعلق به دوران قرون‌وسطی و روم باستان، کلیساهای تاریخی و موزه‌های زیادی در آن وجود دارند که هرکدام به‌نوبه خود از جاذبه های گردشگری بارسلون محسوب می‌شوند.

به‌عنوان مثال کلیسای جامع بارسلونا و همچنین کلیسای جامع مونته تابو، یعنی همان جایی که پادشاهان کاتولیک به استقبال کریستف کلمب بعد از اولین سفرش آمدند، همه در این محله قرار دارند. امروزه که محله باری گوتیک به یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون تبدیل شده، در کوچه‌پس‌کوچه‌های هزارتویش، رستوران، کافه، مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری برای خرید کردن وجود دارد. برای دسترسی به محله باری گوتیک می‌توانید از ایستگاه‌های متروی Liceu و Jaume I استفاده کنید.

  • آدرس باری گوتیک: بارسلون، بین خیابان‌های رامبلا و لایتانا، میدان رویال پلازا

موقعیت دقیق باری گوتیک

barrio-gotico-barcelona.jpg
تصویری از باری گوتیک بارسلون

کازا میلا (Casa Milà)

وقتی یک تاجر اسپانیایی به نام پدرو میلا، به آنتونی گائودی معمار مطرح کاتالونیایی، سفارش ساخت خانه‌ای منحصربه‌فرد را می‌دهد، در کمال تعجب عمارتی شگفت‌انگیز به نام کازا میلا از سال 1905 تا 1910 ساخته می‌شود. عمارت کازا میلا که از فرط شهرت در فهرست یونسکو به ثبت رسیده، قطعاً یکی از معروفترین جاهای دیدنی بارسلون است که باید در لیست گردشتان یادداشت کنید.

کازا میلا به‌دلیل فامیلی صاحبش این‌گونه نام‌گذاری شد؛ اما وقتی مردم از همان مراحل اولیه، ساخت این سازه عجیب‌وغریب را دیدند، باتوجه به شکل ظاهری‌اش به آن لقب لاپدررا (La Pedrera) به معنای معدن سنگ دادند. این شکل منحصربه‌فرد فقط محدود به ظاهر این ساختمان نمی‌شود و به طراحی داخلی و حتی پشت‌بام‌ آن هم سرایت کرده و تهویه‌ها و دودکش‌های عجیبش کازا میلا را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری بارسلون کرده است. به عقیده خیلی‌ها این سازه موفق‌ترین ساخته غیرمذهبی معمارش آنتونی گائودی است. برای دسترسی به کازا میلا می‌توانید از ایستگاه متروی دیاگنول (Diagonal) استفاده کنید.

  • آدرس کازا میلا: مرکز بارسلون، خیابان پاسیگ د گراسیا
  • قیمت بلیط کازا میلا: ورودی و بازدید 25 و 35 یورو
  • ساعت کاری کازا میلا: 9 صبح تا 8:30 شب

موقعیت دقیق کازا میلا روی نقشه

Casa-Mila.jpg
نمایی از پشت‌بام کازا میلا در بارسلون اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا (Church la Sagrada Familia)

احداث کلیسای ساگرادا فامیلیا از سال 1882 میلادی شروع شده و پس از گذشت نزدیک به 140 سال هنوز پایان نیافته است! البته این کلیسا در سال 2010 به‌صورت رسمی توسط پاپ بندکیت شانزدهم افتتاح شد؛ اما ساخت آن همچنان ادامه دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون محسوب می‌شود. این سازه منحصربه‌فرد توسط معمار مشهور، آنتونی گائودی طراحی شده، اما او هیچ‌گاه پایان کار را ندید و حین ساخت این بنا درگذشت. براساس گفته‌ها، قرار است در صدمین سالگرد درگذشت گائودی، این کلیسا تکمیل شود.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در دل معماری عظیم و خیره‌کننده خود، داستان‌ها و فلسفه‌های زیادی از دین مسیحیت پنهان کرده است. به‌نحوی که به هرجای آن نگاه کنید، مجسمه یا طراحی خاصی را خواهید دید که منطقی پشت آن نهفته است. برای دسترسی به این کلیسا که جزو جاذبه های بارسلون و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا است، می‌توانید از ایستگاه متروی ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) استفاده کنید.

  • آدرس کلیسای ساگرادا فامیلیا: بارسلون، خیابان کارر د مایورکا

  • قیمت بلیط کلیسای ساگرادا فامیلیا: از 27 تا 47 یورو

  • ساعت کاری کلیسای ساگرادا فامیلیا: 9 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق کلیسای ساگرادا فامیلیا

Church Sagrada Familia.jpg
کلیسای ساگرادا فامیلیا از دور

موزه پیکاسو (Museu Picasso)

تقریباً همه نام پیکاسو، نقاش مشهور اسپانیایی را شنیده‌اند. بعضی از آثار این نقاش بزرگ در موزه پیکاسو نگهداری می‌شود. بنابراین نامش باید در لیست دیدنی های بارسلون نوشته شود که اگر با تور اسپانیا به این کشور رفتید، حتماً از این موزه بازدید کنید. این نقاشی‌ها توسط یکی از دوستان نزدیک پیکاسو به نام ژِم سابارتیس جمع‌آوری و به این موزه اهدا شد و در نهایت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های موجود از آثار پیکاسو شامل 4200 اثر هنری به وجود آمد.

ازآنجایی‌که پابلو پیکاسو را یکی از سردمداران سبک کوبیسم می‌دانند، شما در این موزه می‌توانید با آثار این سبک مهم هنری آشنا شوید. در این موزه علاوه‌بر آثار پیکاسو، نمایشگاه‌های موقتی دیگری هم برگزار می‌شود. موزه پیکاسو یکی از پربازدیدترین موزه‌های شهر بارسلون است که از 5 ساختمان قرون‌وسطایی تشکیل شده و علاوه بر موزه، خود این بنای تاریخی ارزش دیدن دارد. برای بازدید از این موزه که در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی بارسلون قرار گرفته، می‌توانید از ایستگاه متروی بارسلونتا (Barceloneta) استفاده کنید.

  • آدرس موزه پیکاسو: بارسلون، منطقه باری گوتیک، خیابان مونتکادا

  • قیمت بلیط موزه پیکاسو: 15 یورو

  • ساعت کاری موزه پیکاسو: سه‌شنبه تا یکشنبه از 9 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق موزه پیکاسو

Museu Picasso.jpg
داخل موزه پیکاسو در بارسلون

کازا باتیو (Casa Batlló)

باز هم سازه‌ای از آنتونی گائودی، معمار مشهور این مقاله! گائودی این بار ساختمانی برای خانواده باتیو بازسازی کرده و در این مسیر، جوزف ماریا ججول نیز همکار او بوده است. کازا باتیو که از دیدنی های بارسلون محسوب می‌شود، شمایلی از اژدها را دارد که چشم هر بیننده‌ای را بابت این شکل به‌خصوصش به خود جلب می‌کند. این ساختمان که چیزی شبیه به فَلس، قسمتی از آن را پوشانده، در واقع پشت یک اژدها را به ما نشان می‌دهد. در این ساختمان نه‌تنها در طراحی ظاهری، بلکه در قسمت طراحی داخلی و دکوراسیون آن هم می‌توانید نکاتی از مؤلفه‌های طراحی گائودی را ببینید و چشم‌بسته متوجه معمار و طراح این ساختمان شوید.

کازا باتیو که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، به نام ساختمان استخوان‌ها بین محلی‌ها شهرت دارد. این بنای دیدنی، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های سبک معماری مدرن محسوب می‌شود که ارزش فعلی آن چیزی حدود 70 میلیون یورو تخمین زده شده و به همین دلیل هم از مکان های دیدنی بارسلون محسوب می‌شود. برای رفتن به کازا باتیو می‌توانید از ایستگاه متروی پاسیگ د گراسیا (Passeig de Gràcia) استفاده کنید.

  • آدرس کازا باتیو: بارسلون، خیابان د گراسیا

  • قیمت بلیط کازا باتیو: از 29 تا 59 یورو

  • ساعت کاری کازا باتیو: 9 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق کازا باتیو

Casa Batlló.jpg
ساختمان کازا باتیو از مکان های دیدنی بارسلون

فواره جادویی (Magic Fountain of Montjuïc)

فواره‌ای که سالانه 2 میلیون و 500 هزار نفر بازدیدکننده داشته باشد، قطعاً می‌تواند در لیست مکان های دیدنی بارسلون قرار گیرد. علاوه‌بر آن، یکی دیگر از دلایل شهرت این فواره، تاریخی بودن آن است. فواره جادویی که نزدیک به یک قرن از ساخت آن می‌گذرد، در سال 1929 توسط سه هزار کارگر ساخته شد و قبل از افتتاح نمایشگاه بین‌المللی، اولین اجرای خود را در مقابل دیدگان مردم انجام داد که باعث شگفتی همگان شد. این فواره که جشنواره‌ای از نور، رنگ و موسیقی را برای شما پدید می‌آورد، به مونت جوییک نیز معروف است و معمولاً شب‌ها اجرای نمایش دارد.

شاید بتوانید شباهت‌هایی را بین این فواره با میدان سنت پیتر واتیکان پیدا کنید، زیرا منبع الهام این فواره جادویی همین میدان بوده است. برای دسترسی به فواره جادویی با مترو، می‌توانید از ایستگاه اسپانیا (Espanya) استفاده کنید. برای گشت‌وگذار دقیق‌تر از این شهر هم می‌توانید راهنمای سفر به بارسلون را نگاهی بیندازید.

  • آدرس فواره جادویی: بارسلون، ضلع جنوبی میدان اسپانیا، میدان کارلس بویگاس

  • قیمت بلیط فواره جادویی: رایگان

  • ساعت کاری فواره جادویی: 9 شب تا 10 شب

موقعیت دقیق فواره جادویی

Magic Fountain of Montjuïc.jpg
منظره فواره جادویی

قصر موسیقی کاتالان (Palau de la Música Catalana)

یکی دیگر از جاهای دیدنی بارسلون که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، همین قصر است! ازآنجایی‌‌که کشور اسپانیا یکی از محبوب‌ترین سبک‌های موسیقی را دارد، پس قطعاً باید مکانی مجلل برای برگزاری موسیقی داشته باشد. قصر موسیقی کاتالان که تالاری باشکوه و مدرن برای موسیقی است، توسط لوییز دومانچه‌ای مونتانر، بین سال‌های 1905 تا 1908 طراحی شد.

از این کاخ برای برگزاری آثار موسیقایی مثل کنسرت‌ها، اپراها و سمفونی‌های مختلف استفاده می‌شود؛ اما به‌خودی‌خود هم بدون برگزاری مراسم، به‌قدری باشکوه است که می‌توان آن را در لیست دیدنی های بارسلون آورد و یکی از زیباترین سالن‌های کنسرت جهان نامید. در کل می‌شود قصر موسیقی کاتالان را این‌طور توصیف کرد که تالاری با طراحی و معماری پر از جزئیات، به شکوه سمفونی‌های بتهوون و باخ که پس از بازدید از این قصر احتمالا بگویید که باید این سمفونی‌ها را فقط در همین تالار شنید تا بتوان به عظمتشان پی برد. ازآنجایی‌که این قصر موسیقی در مرکز شهر قرار گرفته، به هتل‌های بسیاری نزدیک است که برای اقامت می‌توانید لیست هتل‌های بارسلون را مشاهده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به قصر موسیقی کاتالان ایستگاه Urquinaona است.

  • آدرس قصر موسیقی کاتالان: بارسلون، خیابان پالائو دلا موزیکا

  • قیمت بلیط قصر موسیقی کاتالان: 15 و 19 یورو

  • ساعت کاری قصر موسیقی کاتالان: دوشنبه تا جمعه از 9 صبح تا 9 شب؛ شنبه‌ها از 9:30 صبح تا 9 شب؛ یکشنبه‌ها و روزهای تعطیل از 9:30 صبح تا 1 ظهر

موقعیت دقیق قصر موسیقی کاتالان

Palau_de_la_Música_Catalana.jpg
داخل قصر موسیقی کاتالان بارسلون

پارک گوئل (Park Güell)

باز هم هنر آنتونی گائودی در یکی دیگر از مکان های دیدنی بارسلون! پارک گوئل که بین سال‌های 1900 تا 1914 توسط این معمار مطرح ساخته شد، قرار بود شهرکی به سرمایه‌گذاری تاجری به نام گوئل باشد؛ اما بنابه دلایلی، این اتفاق نیفتاد و تبدیل به این پارک زیبا شد. پارک گوئل که ترکیبی از باغ‌ها و عناصر معماری است، سازه‌های عجیبی را در خود جای داده که همگی رنگ‌وبوی مؤلفه‌های آثار گائودی را با خود به‌همراه دارد که با الهام از اشکال ارگانیک طراحی شده‌اند. همچنین می‌توانید تکنیک موزاییک شکسته را در اغلب آثار این پارک مشاهده کنید که شامل تزییناتی با کاشی‌های ریز رنگارنگ می‌شود.

درضمن، خانه‌ای در این پارک قرار دارد که زمانی محل سکونت خود گائودی بود. این خانه هم‌اکنون تبدیل به موزه‌ای شده که شامل آثار اصلی گائودی است. برای رفتن به پارک گوئل که از جاذبه های گردشگری بارسلون است، می‌توانید از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن یعنی ایستگاه والکارکا (Vallcarca) استفاده کنید.

  • آدرس پارک گوئل: بارسلون، منطقه گراسیا، تپه ال کارمل

  • قیمت بلیط پارک گوئل: رایگان (به‌جز بخش‌هایی از آن مانند موزه از 10 تا 22 یورو)

  • ساعت کاری پارک گوئل: 9:30 صبح تا 7:30 عصر

موقعیت دقیق پارک گوئل روی نقشه

Park Güell.jpg
پارک گوئل در بارسلون اسپانیا

کلیسای سانتا ماریا دل مار (church Basilica of Santa Maria del Mar)

اگر تمایل دارید که معماری منحصربه‌فردی به سبک گوتیک را تماشا کنید، به‌هیچ‌عنوان کلیسای سانتا ماریا دل مار را از دست ندهید که از معروفترین جاهای دیدنی بارسلون محسوب می‌شود. این کلیسا یکی از زیباترین نمونه‌های این سبک است که علی‌رغم وفاداری به این سبک، طراحی کاملاً متفاوتی در بین بناهای قرون‌وسطایی دارد. کلیسای سانتا ماریا دل مار، به قرن چهاردهم میلادی تعلق دارد و درون خود، مقبره افراد بزرگی را جای داده که خود گواهی بر تاریخی بودن این کلیساست.

از نکاتی که چشم هر بیننده‌ای را هنگام بازدید به خود جلب می‌کند، می‌توان به قرینگی موجود در این کلیسا، شیشه‌های رنگی و پنجره بزرگی که بالای سردر قرار گرفته اشاره کرد. همه این ویژگی‌ها باعث شده تا کلیسای سانتا ماریا دل مار با سایر اماکن مذهبی تفاوت داشته باشد و نامش در لیست جاذبه های بارسلون نوشته شود. برای رفتن به این کلیسای زیبا می‌توانید از ایستگاه متروی بارسلونتا (Barceloneta) استفاده کنید. 

  • آدرس کلیسای سانتا ماریا دل مار: بارسلون، میدان سانتا ماریا

  • قیمت بلیط کلیسای سانتا ماریا دل مار: 5 و 13 یورو

  • ساعت کاری کلیسای سانتا ماریا دل مار: دوشنبه تا شنبه از 9 صبح تا 1 ظهر و سپس از 5 عصر تا 8:30 شب؛ یکشنبه‌ها از 10 صبح تا 2 بعدازظهر و سپس از 5 عصر تا 8 شب

موقعیت دقیق کلیسای سانتا ماریا دل مار

church Basilica of Santa Maria del Mar.jpg
کلیسای سانتا ماریا دل مار از دیدنی های بارسلون

سفر به بارسلون با تور

قطعاً بعد از خواندن مطلب بهترین جاهای دیدنی بارسلون، متوجه قدمت، اصالت و زیبایی این شهر تاریخی شده‌اید. پس اگر هوس گشت‌وگذار در این شهر به سرتان زده، ما می‌توانیم به شما تور بارسلون را پیشنهاد کنیم که تنوع آن را در سایت لست‌سکند می‌توانید ببینید و قیمت و امکانات آن‌ها را با هم مقایسه کنید. اگر هم تمایل دارید سفرتان را خودتان بسازید، می‌توانید از قابلیت سفرساز لست‌سکند استفاده کنید.

سخن آخر

جاهای دیدنی بارسلون همواره جزو پرطرف‌دارترین‌ها بین گردشگران دنیا محسوب می‌شده و همیشه توریست‌های این کشور سعی داشته‌اند لیستی درست‌وحسابی از دیدنی های بارسلون داشته باشند. ما در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند سعی کردیم مشهورترین اماکن این شهر را براساس نظرات کاربران، امتیازهای موجود و همچنین لیست‌های برتر سایت‌های معتبر برای شما جمع‌آوری کنیم. اماکنی که هرکدام رنگ‌وبویی از فرهنگ بارسلون را در خود دارند و شما با دیدن آن‌ها به اطلاعات درخور توجهی از فرهنگ و هنر تاریخی این کشور اروپایی دست می‌یابید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.