قیمت غذا در قطر چقدر است؟ از هزینه آب تا مک دونالد

3.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هزینه غذا و مواد خوراکی در قطر
11 آذر 1402 08:00
0

قیمت غذا در قطر، یکی از موضوعاتی است که حتماً باید پیش از سفر به این کشور، آن را بررسی کنید. با در نظر گرفتن هزینه غذا در قطر و ارزش ریال این کشور، متوجه می‌شوید که به‌صورت حدودی برای خوردوخوراکتان باید چقدر بودجه کنار بگذارید؛ چراکه بخش مهمی از لذت و خاطرات سفر، مربوط به غذا و خوردنی‌هاست.

در این مطلب، ما قیمت انواع غذاها و خوراکی‌ها را برای شما آورده‌ایم؛ به‌طوری که با خواندن آن می‌توانید حدود قیمت غذا در رستوران‌های مختلف قطر، هزینه مواد اولیه برای غذا درست کردن، قیمت نوشیدنی، میوه، قهوه و خیلی از مواد غذایی دیگر را بدانید و برای مخارجتان، برنامه‌ریزی کنید.

قیمت غذا در قطر چقدر است؟

قیمت غذا در قطر از حدود 2 ریال شروع می‌شود و تا 570 ریال قطر هم می‌رود. این اعداد و ارقام با توجه به جایی که غذا می‌خورید، تغییر می‌کنند و کم یا زیاد می‌شوند. نکته دیگر این است که محله هم در زیاد یا کم شدن این قیمت‌ها اثر می‌گذارد. طبیعتاً در یک محله لوکس، قیمت‌های بسیار گرا‌ن‌تری می‌بینید و حتی ممکن است قیمت‌های بیشتر از 600 ریال قطر را هم در رستوران‌هایش ببینید. در مقابل، شما می‌توانید هزینه غذا در قطر را با خوردن غذاهای خیابانی کاهش دهید و حتی تا 2 ریال قطر هم پایین بیاورید. در نهایت باید بگوییم که با شناخت بهتر رستوران‌ها و غذافروشی‌های قطر، می‌توانید مدیریت دقیق‌تری بر مخارج خوردوخوراکتان داشته باشید.

راهنمای کامل سفر به قطر

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-qatar-foods.jpg
نمونه‌ای از غذاهای قطر

قیمت غذا در انواع رستوران‌های قطر

در این بخش، می‌خواهیم درباره قیمت غذاهای قطر در رستوران‌ها صحبت کنیم و حدود هزینه‌های غذا را در هریک از رستوران‌های ارزان‌قیمت، متوسط و لوکس بیان کنیم. هریک از انواع این رستوران‌ها را می‌توانید در سطح شهر و حتی داخل مراکز خرید قطر هم پیدا کنید. به این نکته توجه کنید که این قیمت‌ها حدودی و به‌صورت میانگین هستند. ممکن است در محله‌ها و رستوران‌های گوناگون، هزینه‌هایتان برای غذا متفاوت شود.

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت قطر: حدود 30 ریال قطر (تقریباً از 15 تا 70 ریال قطر)

  • قیمت غذا در رستوران‌های متوسط قطر: حدود 100 ریال قطر (تقریباً از 60 تا 200 ریال قطر)

  • قیمت غذا در رستوران‌های لوکس قطر: حدود 250 ریال قطر (تقریباً از 50 تا 570 ریال قطر)

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-restaurants.jpg
برخی از رستوران‌های قطری

قیمت غذاهای خیابانی در قطر

معمولاً در کوچه‌پس‌کوچه‌های هر شهری، می‌توانید جاهایی را پیدا کنید که غذاهای خیابانی می‌فروشند. برخی از این غذاها برخاسته از فرهنگ مردم قطر و برخی دیگر از غذاهای خیابانی، نمایانگر فرهنگ کشورهای دیگری مثل هند هستند. خوبی غذاهای خیابانی این است که معمولاً قیمت کمتری دارند. برخی از این غذاها را مثل فلافل، می‌توانید با قیمت بسیار پایین، حتی تا 2 ریال قطر، تهیه کنید و بیشتر پولتان را برای رفتن به جاهای دیدنی قطر کنار بگذارید. فراموش نکنید که این قیمت‌ها، در قسمت‌های مختلف شهر، متفاوت خواهند بود. برخی از غذاهای خیابانی که می‌توانید در قطر امتحان کنید:

  • فلافل (Falafel): ماده اصلی و اولیه تشکیل‌دهنده فلافل، نخود است و برای طعم‌دار کردن آن، ادویه‌های متنوعی استفاده می‌کنند. فلافل در کشور ما به‌ویژه در جنوب ایران طرف‌داران بسیاری دارد.

  • سمبوسه (Samboosa): نحوه پرکردن سمبوسه و مواد اولیه‌ای که درونش استفاده می‌کنند، در جاهای مختلف، متفاوت است. گوشت چرخ‌کرده، سبزی‌جات و سیب‌زمینی، معمولاً از اصلی‌ترین مواد برای تهیه سمبوسه هستند.

  • شاورما (Shawarma): مانند فلافل و سمبوسه، شاورما هم در کشور ما طرف‌داران زیادی دارد. این غذا را بیشتر با فیله مرغ یا گوشت کباب‌شده درست می‌کنند و با مخلفات گوناگونی مثل خیارشور، سیب‌زمینی، سس مخصوص و چیزهای دیگر، آن را لذیذتر می‌کنند. تمامی این مواد را داخل نان می‌گذارند و در نهایت شاورما آماده میل‌کردن می‌شود.
  • کرپ (Crepes): کرپ را اغلب با ترکیبی از انواع میوه، پنیر، عسل، تخم‌مرغ یا خوراکی‌های دیگر می‌خورند. کرپ به‌عنوان یک میان‌وعده، بسیار لذیذ است.

  • لوکما (Luqaimat): کوفته‌های کوچکی هستند که با شربت شیرین، زعفران و هل، طعم‌دار می‌شوند و بسیار خوش‌مزه‌اند. محلی‌ها بر این باورند که هنگام شروع خوردن این کوفته، دست کشیدن از خوردن بقیه کوفته‌ها کار دشواری است.

  • کرک (Karak): کرک یک نوع نوشیدنی و از خانواده چای است. این چای را با شیر، زعفران، هل و برخی از ادویه‌های دیگر طعم‌دار می‌کنند.

  • فطایر (Fatayer): این خوراکی، خمیری است که درونش را با پنیر یا اسفناج پر می‌کنند و در اصل یک خوراکی عربی محسوب می‌شود.

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-street-foods.jpg
نمونه‌ای از غذاهای خیابانی در قطر

قیمت فست‌فود در قطر

یکی از اهداف سفر برای بسیاری از کسانی که به کشورهای خارجی می‌روند، امتحان کردن غذا در رستوران‌های زنجیره‌ای معروف و معتبر در این کشورهاست. قطر، یکی از کشورهایی است که رستوران‌های زنجیره‌ای متعددی را در خود جای داده است. به همین دلیل، بسیاری از گردشگران پیش از سفر، درباره قیمت غذا در این رستوران‌ها تحقیق می‌کنند و برای مثال به‌‌دنبال قیمت مک دونالد در قطر می‌گردند. در ادامه این مطلب از مجله لست‌سکند، ما میانگین حدودی قیمت غذا در برخی از رستوران‌های زنجیره‌ای معروف در قطر را آورده‌ایم.

  • قیمت مک‌میل در مک دونالد قطر: 27 ریال قطر

  • قیمت برگر در هاردیز برگر قطر: شروع از 15 ریال قطر

  • قیمت پیتزا در پیتزا هات قطر: شروع از 21 ریال قطر

  • قیمت مرغ‌سوخاری در کی‌اف‌سی قطر: شروع از 8 ریال قطر

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-kfc.jpg
یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی

قیمت مواد غذایی در قطر

همیشه گردشگرانی هستند که دوست دارند چند وعده‌ای از غذاهایشان را خودشان درست کنند. از مزیت‌هایی که این کار دارد، کمتر کردن هزینه‌های خوردوخوراک است. البته همین هم کاملاً به نوع خریدتان بستگی دارد؛ گاهی تصمیم می‌گیرید که چند کیلو گوشت بگیرید و کباب درست کنید، گاهی هم ترجیح می‌دهید با یک نیمرو، یکی از وعده‌های غذایی را بگذرانید و بیشتر بودجه‌تان را برای تفریحات قطر صرف کنید. بسته به بودجه و حوصله‌ای که دارید، دست شما برای آشپزی باز است. در ادامه، قیمت برخی از مواد غذایی در قطر را برای شما آورده‌ایم تا حدود هزینه‌ها برای آشپزی دستتان بیاید.

مواد غذایی

میانگین حدودی قیمت

هر کیلو گوشت قرمز

39.19 ریال قطر

هر کیلو فیله مرغ

25.72 ریال قطر

یک کیلو پنیر محلی

36.17 ریال قطر

شانه تخم‌مرغ 12 عددی

10.54 ریال قطر

هر کیلو برنج

7.49 ریال قطر

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-meat.jpg
انواع مواد پروتئینی در فروشگاه‌های قطر

قیمت نوشیدنی در قطر

نوشیدنی‌ها، بخش درخور توجهی از مواد غذایی و خوردوخوراک را در یک سفر به خود اختصاص می‌دهند. خیلی از مسافران عادت دارند که در کنار غذایشان یک نوشیدنی مثل نوشابه میل کنند. بسیاری دیگر از گردشگران هستند که هر جایی بروند، باید همراهشان یک بطری آب هم ببرند. پس بهتر است که قیمت آب در قطر را هم بدانند. با توجه به هریک از این موارد، بهتر است که پیش از سفر به این کشور، از حدود قیمت نوشیدنی در قطر مطلع شوید.

نوشیدنی‌ها

میانگین حدودی قیمت

یک لیتر شیر

7.37 ریال قطر

بطری آب 1.5 لیتری

1.88 ریال قطر

نوشابه 330 سی‌سی (کوکا یا پپسی)

3.25 ریال قطر

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-drinks.jpg
برندهای مختلف نوشیدنی در قطر

قیمت میوه و صیفی‌جات در قطر

در این قسمت، قیمت مواد غذایی مختلفی را که در دسته‌بندی میوه و صیفی‌جات قرار می‌گیرند، بررسی می‌کنیم تا تخمین کلی هزینه غذا در قطر برای شما کامل و راحت‌تر شود. ازآنجایی‌که احتمال دارد خودتان چند وعده غذا درست کنید، بهتر است حدود قیمت نان را هم داشته باشید. غیر از نان، قیمت مواد اولیه دیگری مثل سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی را هم آورده‌ایم تا اگر غذایتان به این مواد نیاز داشت، برای تهیه آن‌ها هم قیمت تقریبی داشته باشید. همچنین، افرادی هستند که در طول روز، حتماً باید میوه بخورند و فیبر و ویتامین و مواد قندی موجود در میوه‌ها را جذب کنند. به همین دلیل، قیمت میوه در قطر را هم به‌طور تقریبی آورده‌ایم.

مواد خوراکی

میانگین حدودی قیمت

یک قرص نان 500 گرمی

5.34 ریال قطر

هر کیلو سیب‌زمینی

3.75 ریال قطر

هر کیلو پیاز

3.56 ریال قطر

هر کیلو گوجه‌فرنگی

4.39 ریال قطر

هر کیلو سیب

7.27 ریال قطر

هر کیلو موز

5.81 ریال قطر

هر کیلو پرتقال

6.26 ریال قطر

هر بوته کاهو

5.46 ریال قطر

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-fruits.jpg
بخشی از یک بازار میوه در قطر

قیمت قهوه در قطر

اگر عادت دارید به‌جای چای، قهوه بنوشید، این قسمت برای شماست. قهوه‌خورها می‌‌دانند که استارباکس، یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه قهوه است. استارباکس در شهرهای قطر شعبه دارد و ما میانگین حدودی قیمت تعدادی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های آن را برای شما در این قسمت آورده‌ایم. منبع قیمت‌هایی که می‌بینید، شعبه‌های استارباکس در دوحه است.

انواع قهوه

میانگین حدودی قیمت

اسپرسو

14 ریال قطر

آمریکانو

15 ریال قطر

لته

18 ریال قطر

کارامل ماکیاتو

20 ریال قطر

کاپوچینو

18 ریال قطر

هات چاکلت

20 ریال قطر

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-starbucks.jpg
یکی از شعب استارباکس در قطر

سفر با تور به قطر

لست‌سکند، مرجعی برای مقایسه و انتخاب تورهای مسافرتی است. قیمت‌های بسیار مناسب و تنوع تورها در این وبگاه، باعث می‌شود همیشه گزینه‌های بسیاری برای سفر به جای‌جای دنیا، پیش‌روی شما وجود داشته باشد. در صفحه تور قطر می‌توانید تورهای مختلفی را که برای این کشور وجود دارد، ببینید و قیمت‌ها، زمان رفت‌وبرگشت و سایر ویژگی‌هایشان را با هم مقایسه کنید. با استفاده از فیلترهای صفحه هم می‌توانید تورها را از نظر زمان، قیمت و مدت اقامت برای خود جدا کنید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

lastsecond.ir-food-price-in-qatar-tour.jpg
تورهای گردشگری در قطر

سخن آخر

با دانستن قیمت غذا در قطر و اطلاع از سایر هزینه‌هایی که در این مطلب خواندید، می‌توانید برای هر روز و هر وعده غذایی در سفرتان، یک برنامه مشخص بچینید. اگر با تور دوحه مسافرت کنید، برخی از وعده‌ها مانند صبحانه با هتل خواهد بود و حتی نیازی به پرداخت پول نیست. پیشنهاد ما این است که از قیمت غذاهای قطر مطلع باشید تا درصورتی‌که خودتان تصمیم گرفتید به رستورانی بروید یا در کوچه‌ها و خیابان‌ها از غذاهای خیابانی میل کنید، با آمادگی قبلی و با دانستن قیمت غذا در قطر، این کار را انجام دهید.

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!