تفریحات قطر؛ بهترین مکان های تفریحی قطر + قیمت

4.4
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تفریحات قطر کدام‌اند + چگونه در قطر تفریح کنیم؟
24 مهر 1402 08:00
0

تفریحات قطر در میزبانی از رویداد جام جهانی، نشان داد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را از نقاط مختلف دنیا، در زمینه‌های تفریحی و گردشگری راضی نگه دارد؛ پس با نگاهی به جاهای تفریحی در قطر سعی کرده‌ایم تا شما را با این کشور کوچک، اما توسعه‌یافته آشنا کنیم و به شما بگوییم که تفریح در قطر، از آنچه فکر می‌کنید جذاب‌تر است. بنابراین، در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند به بررسی تفریحات قطر پرداخته‌ایم.

بهترین تفریحات قطر کدام‌اند؟

تپه‌های برفی، دنیای انگری بردز، پارک میا، باونس دوحه، کیدزانیا دوحه، پیست مسابقه الشحانیه، دوحه کوئست، پارک اکسیژن، پارک اسپایر و مرکز تفریحی گوندولانیا، از تفریحات قطر هستند. در این مطلب، سعی شده تا 10 عنوان از بهترین تفریحات قطر را برای شما بیاوریم تا هنگام سفر، با مراجعه به سایت لست‌سکند، فهرستی از تفریحات این کشور را در دسترس داشته باشید.

تپه‌های برفی (Snow Dunes)

اگر وسط کشور گرمی مثل قطر، دلتان برای سرما تنگ شد و هوس جای برفی به سرتان زد، به شما توصیه می‌کنیم تم پارک تپه‌های برفی را از دست ندهید. این تم پارک با دمای هوای منفی 4 درجه، قطعاً تجربه عجیبی بین تفریحات قطر محسوب می‌شود. پارک تپه‌های برفی، مجموعه‌ای از تفریحات سرد مانند سرسره‌های یخی 50 متری، تیراندازی با اسلحه‌های برفی، اسکیت روی یخ و چرخ‌وفلک برفی را در خود جا داده که مناسب همه سنین است. ضمناً در این پارک، رستوران‌هایی هم وجود دارد تا شما در سرمای هوای آنجا بتوانید غذاهای گرم میل کنید و لذت ببرید.

  • قیمت بلیط تپه‌های برفی: بسته به خرید هر پکیج از 100 تا 500 ریال قطر
  • آدرس تپه‌های برفی: دوحه، مرکز خرید فستیوال سیتی
  • ساعت کاری تپه‌های برفی: شنبه تا چهارشنبه از 1 ظهر تا 10 شب؛ آخر هفته‌ها از 1 ظهر تا 12 شب

موقعیت دقیق تپه‌های برفی

Snow Dunes.jpg
تپه‌های برفی، از مکان‌های تفریحی قطر

دنیای انگری بردز (Angry Birds World)

مجموعه‌ای از تمامی آنچه انتظار دارید! از تفریحات هیجان‌انگیز گرفته تا خوردوخوراک و خرید کردن، همه در دنیای انگری بردز به‌راحتی در دسترس است. این تم پارک در سال 2017، به مساحت 17 هزار متر مربع، در دو مجموعه سرپوشیده و روباز افتتاح شد که یکی از بهترین جاهای تفریحی در قطر محسوب می‌شود.

دنیای انگری بردز مملو از تفریحات هیجان‌انگیز است؛ تفریحات متنوعی مانند کارتینگ، ترامپولین، بازی‌های جایزه‌ای و رقابتی که توانسته برای تمامی اعضای خانواده، محیطی سرگرم‌کننده و جذاب ایجاد کند. علاوه‌بر امکانات تفریحی، فروشگاه و رستوران‌هایی هم در این مرکز تفریحی وجود دارد تا در کنار کودکان، بزرگ‌ترها هم به خریدهای خود برسند.

  • قیمت بلیط دنیای انگری بردز: بسته به خرید هر کارت از 50 تا 1000 ریال قطر
  • آدرس دنیای انگری بردز: دوحه، مرکز خرید فستیوال سیتی
  • ساعت کاری دنیای انگری بردز: شنبه تا چهارشنبه از 1 ظهر تا 10 شب؛ آخر هفته‌ها از 1 ظهر تا 12 شب

موقعیت دقیق دنیای انگری بردز روی نقشه

Angry Birds World.jpg
نمایی از پارک موضوعی دنیای انگری بردز

پارک میا (MIA Park)

اگر دنبال مکانی برای عکاسی هستید که در کنارش هم بتوانید دور از هیاهوی شهر استراحت کنید، پارک میا محل مناسبی برای شما خواهد بود. این پارک با چشم‌اندازی زیبا از خط افق خلیج، کنار بهترین جاهای دیدنی قطر، مانند موزه هنرهای اسلامی، میدان پرچم و گالری الریواق قرار گرفته و جزو جاهای تفریحی قطر محسوب می‌شود. این پارک هم مانند سایر مکان‌های تفریحی قطر، علاوه‌بر محلی برای بازی کودکان، بازار، رستوران و کافه‌هایی هم دارد تا این پارک، محل مناسبی برای تمامی اعضای خانواده محسوب شود. درضمن، می‌توانید با ماشین‌های کوچک حمل گردشگر، از نقاط مختلف پارک دیدن کنید.

  • قیمت بلیط پارک میا: رایگان
  • آدرس پارک میا: دوحه، کنار بندر قدیمی دوحه
  • ساعت کاری پارک میا: همه‌روزه، 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک میا روی نقشه

Mia Park.jpg
پارک میا، از مکان های تفریحی قطر

پیست مسابقه الشحانیه (Al Shahaniya Racetrack)

با توجه به اهمیت شتر در سبک زندگی قطری، شتردوانی یکی از ورزش‌های قدیمی قطری‌ها محسوب می‌شود که دیدنش برای گردشگران شهر دوحه قطعاً جالب است. به همین دلیل، در این عنوان به معرفی پیست مسابقه الشحانیه، یعنی محل برگزاری مسابقات شتردوانی پرداخته‌ایم. این پیست که تحولی در این مسابقات ایجاد کرد، هر ساله (هر جمعه از اکتبر تا فوریه) میزبان این رقابت‌هاست که می‌توان گفت جزو گران‌قیمت‌ترین مسابقات کشور قطر نیز محسوب می‌شود. از اهمیت این ورزش همین بس که یک شبکه تلویزیونی به پخش این مسابقات اختصاص داده شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که پیست مسابقه الشحانیه، هنگام برگزاری مسابقات می‌تواند یکی از جاهای تفریحی قطر باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور دوحه همراه شدید، این پیست جذاب را از دست ندهید.

  • قیمت بلیط پیست مسابقه الشحانیه: بسته به قیمت هر تور متفاوت است.
  • آدرس پیست مسابقه الشحانیه: 40 کیلومتری شمال غربی دوحه، بزرگراه دخان، الشحانیه
  • ساعت کاری پیست مسابقه الشحانیه: بسته به روز برگزاری مسابقات متفاوت است.

موقعیت دقیق پیست مسابقه الشحانیه

Al Shahaniya Racetrack.jpg
شترهای آماده مسابقه در پیست مسابقه الشحانیه

دوحه کوئست (Doha Quest)

یکی دیگر از جاهای تفریحی قطر، جایی نیست جز شهربازی دوحه کوئست! این شهربازی که زیرمجموعه پارک‌های موضوعی قرار می‌گیرد، تقریباً از نظر امکانات تفریحی چیزی کم ندارد و حتی بلندترین ترن هوایی غرب آسیا در محیط بسته، در این شهربازی قرار گرفته است. دوحه کوئست برای تمامی اعضای خانواده، وسایل تفریحی دارد و علاوه‌بر آن، با وجود فروشگاه‌های مختلف مانند پوشاک و سوغاتی در این شهربازی، می‌توانید کنار تفریح کردن، خریدهای خود را هم انجام دهید و در رستوران و کافه‌هایش به استراحت و تفریحات شکمی بپردازید. برای دسترسی راحت‌تر به این شهربازی، می‌توانید از ایستگاه متروی بن محمود (Bin Mahmoud) استفاده کنید.

  • قیمت بلیط دوحه کوئست: افراد بالای 13 سال، 235 ریال قطر و افراد 4 تا 12 سال، 160 ریال قطر
  • آدرس پیست دوحه کوئست: دوحه، خیابان الخلیج
  • ساعت کاری پیست دوحه کوئست: همه‌روزه از 2 بعدازظهر تا 7 شب؛ یکشنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق دوحه کوئست

Doha-Quest-indoor-theme-park.jpg
تصویری از داخل شهربازی دوحه کوئست

پارک اکسیژن (Oxygen Park)

پارکی با طراحی منحصربه‌فرد که از صخره‌های فرسایش‌یافته الهام گرفته شده و توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. پارک اکسیژن که در شهر آموزش قرار گرفته، به‌عنوان ریه‌های این شهر نیز شناخته می‌شود. این پارک، به‌خاطر طراحی خاصش که از طبیعت الهام گرفته شده، بیشتر برای ترویج ورزش بین مردم و برگزاری رویدادهای مختلف احداث شده است. در واقع رسالت این پارک، برقراری ارتباط بیشتر مردم با طبیعت و در نتیجه، افزایش سلامتی از این طریق است. پارک اکسیژن که جزو جاهای تفریحی در قطر محسوب می‌شود، نزدیک ایستگاه متروی کتابخانه ملی قطر (Qatar National Library) قرار گرفته تا رفت‌وآمد بازدیدکنندگان به این پارک راحت‌تر باشد.

  • قیمت بلیط پارک اکسیژن: رایگان
  • آدرس پارک اکسیژن: الریان، شهر آموزش، گیت 8
  • ساعت کاری پارک اکسیژن: همه‌روزه از 6 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق پارک اکسیژن روی نقشه

oxygen park.jpg
تفریح در قطر با پارک اکسیژن

پارک اسپایر (Aspire Park)

پارکی که کاپ جام جهانی در آن رونمایی شود، قطعاً ارزش بازدید دارد. پارک اسپایر که جزو جاهای مهم ورزشی این کشور است و از مکان های تفریحی قطر محسوب می‌شود، با مساحت 88 هکتار، کنار برج اسپایر قرار گرفته که زمانی مشعل بازی‌های آسیایی بوده و دیدن آن هم خالی از لطف نیست. در ضمن، استادیوم خلیفه نیز در این پارک قرار گرفته تا حسابی جنبه ورزشی این پارک چشمگیرتر شود.

در پارک اسپایر، دو مرکز خرید مهم قطر به نام‌های ویلاجیو مال و حیات پلازا قرار دارد تا علاوه‌بر طرف‌داران گردش و تفریح، دوستداران خرید هم از این پارک راضی باشند. در این پارک مشهور، علاوه‌بر درختان نادر محلی، می‌توانید درخت‌های خاصی را هم ببینید که از سراسر دنیا در این پارک کنار هم جمع‌آوری شده‌اند. برای دسترسی راحت به این پارک، می‌توانید از ایستگاه متروی العزیزیه (Al Aziziyah) استفاده کنید.

  • قیمت بلیط پارک اسپایر: رایگان
  • آدرس پارک اسپایر: دوحه، منطقه اسپایر
  • ساعت کاری پارک اسپایر: همه‌روزه، 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک اسپایر روی نقشه

Aspire-Park.jpg
منظره‌ای از پارک اسپایر، از جاهای تفریحی قطر

مرکز تفریحی گوندولانیا (Gondolania Theme Park)

صحبت از پارک اسپایر و مرکز خرید معروف ویلاجیو شد، پس نمی‌توان از شهربازی معروف این مرکز خرید چیزی نگفت! مرکز تفریحی گوندولانیا با بیش از 2 هکتار مساحت در سال 2011 افتتاح شد که سالانه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. این مرکز تفریحی در خود ویلاجیو مال قرار گرفته که با طراحی مشابه شهر ونیز ایتالیا، قطعاً دیدنش خالی از لطف نخواهد بود.

می‌توان گفت در گوندولانیا شما حوصله‌تان سر نخواهد رفت. در این مرکز، پیست اسکی روی یخ با ابعاد مسابقات المپیک، سالن بولینگ، سینمای 4 بعدی، جنگ لیزری، ترن هوایی و ترامپولین وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به‌تنهایی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. نکته جالب اینجاست که از طراحی ونیزی مرکز خرید ویلاجیو هم در راستای سرگرمی گردشگران استفاده شده و شما می‌توانید با کرایه قایق، از رودخانه میان این مرکز خرید عبور کنید و لذت ببرید. به همین علت هم گوندولانیا یکی از پرطرف‌دارترین جاهای تفریحی قطر است.

  • قیمت بلیط مرکز تفریحی گوندولانیا: بسته به بازی از 12 تا 60 ریال قطر
  • آدرس مرکز تفریحی گوندولانیا: دوحه، پارک اسپایر، ویلاجیو مال
  • ساعت کاری مرکز تفریحی گوندولانیا: شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 11 شب؛ پنجشنبه و جمعه از 10 صبح تا 12 شب

موقعیت دقیق مرکز تفریحی گوندولانیا روی نقشه

Gondolania Theme Park.jpg
نمایی از داخل مرکز تفریحی گوندولانیا

کیدزانیا دوحه (KidZania Doha)

از دیگر تفریحات قطر این بار قصد داریم تا یک مرکز تفریحی مختص به کودکان را معرفی کنیم. کیدزانیا دوحه با مساحت 5500 متر، گویی یک شهر واقعی مخصوص کودکان است که توسط بچه‌ها اداره می‌شود. این مرکز تفریحی همراه با مربیان آموزش‌دیده، بیش از 60 مدل فعالیت سرگرم‌کننده دارد و می‌تواند در کنار بازی، آموزش‌های مرتبط را به فرزندتان بدهد و او را برای زندگی در اجتماع آماده سازد. در این شهر کوچک، کودکان می‌توانند اغلب مشاغلی مانند خلبانی، آتش‌نشانی، پزشکی، بازیگری و خوانندگی را تجربه کنند و با نگاه بازتری نسبت به شغل مورد علاقه‌شان تصمیم بگیرند.

  • قیمت بلیط کیدزانیا دوحه: کودکان کمتر از یک سال رایگان و کودکان 2 تا 3 سال 95 ریال قطر و کودکان 4 تا 16 سال 160 ریال قطر؛ بزرگ‌تر از 17 سال 95 ریال قطر
  • آدرس کیدزانیا دوحه: پارک اسپایر
  • ساعت کاری کیدزانیا دوحه: شنبه‌ها از 10 صبح تا 8 شب و یکشنبه‌ها تعطیل و دوشنبه تا چهارشنبه از 2 ظهر تا 8 شب؛ پنجشنبه و جمعه از 1 ظهر تا 10 شب

موقعیت دقیق کیدزانیا دوحه روی نقشه

KidZania Doha.jpg
مرکز تفریحی کیدزانیا دوحه، شهری برای بچه‌ها

باونس دوحه (Bounce Doha)

پس از این همه گشت‌وگذار، شاید هنوز انرژی در بدن داشته باشید و بخواهید به دیگر مکان های تفریحی قطر سر بزنید. ما به‌عنوان غول مرحله آخر، باونس دوحه را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخرین توان خود را هم اینجا بگذارید. باونس دوحه مملو از ترامپولین، مسیرهای پر از تشک و تخت‌های فنری است. در واقع می‌توان گفت که در این محل نیاز به راه رفتن پیدا نمی‌کنید؛ فقط می‌پرید و انرژی تخلیه می‌کنید! باونس دوحه با زمین‌های بازی مختلف، برای همه سنین مناسب است و می‌تواند ساعت‌ها شما و فرزندانتان را سرگرم کند. درضمن خیالتان هم از بابت امنیت بازی‌ها راحت باشد. به‌دلیل وجود تشک‌های فراوان و مربی‌های ماهر، در این مرکز تفریحی کسی آسیب نخواهد دید.

  • قیمت بلیط باونس دوحه: بسته به انتخاب نوع برنامه از 90 تا 1400 ریال قطر
  • آدرس باونس دوحه: جنوب الدحیل، مرکز خرید تاوار مال
  • ساعت کاری باونس دوحه: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب، آخر هفته‌ها از 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق باونس دوحه روی نقشه

BOUNCE Doha.jpg
باونس دوحه، از جاهای تفریحی در قطر 

با تور به قطر سفر کنید

وبگاه لست‌سکند یکی از مراجع فروش تورهای مسافرتی از جمله تور قطر است که با تنوع فراوان، امکان خرید را برای شما فراهم می‌کند. اینجا می‌توانید قیمت‌ها و خدمات متنوع تورهای قطر را ببینید و بعد از مقایسه و بررسی کامل، هر کدام با شرایطتان هماهنگ‌تر بود، انتخاب کنید.

راهنمای کامل سفر به قطر

سخن آخر

ازآنجایی‌که کشور قطر با سرعت بالایی درحال پیشرفت است، تفریحات قطر هم مدام درحال به‌روزرسانی هستند و سرمایه‌گذاران، این کشور را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تفریحی و گردشگری می‌بینند. برای همین هم روزانه به تعداد مکان های تفریحی قطر افزوده می‌شود.

گفتنی است که برای استفاده از وسایل بازی بعضی شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی، باید کارت مخصوصی را بخرید. با پرداخت مبلغی، این کارت شارژ می‌شود و هربار استفاده، از اعتبارش کاسته می‌شود. در بعضی دیگر از جاهای تفریحی قطر هم باید پکیجی از مجموعه بازی‌ها را خریداری کنید و بدین ترتیب از تفریح در قطر لذت ببرید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.