مرز بین بلژیک و هلند، در این شهر 2 کشور وجود دارد!

4.6
از 11 رای

پیشتر در مورد بارل، شهری با تقسیمات پیچیده مرزی صحبت کرده بودیم. بارل، این شهر مرزی کوچک، از شمال متعلق به هلند است و از جنوب در بلژیک قرار دارد. بارل از زمین‌های کوچکی ساخته شده است. بخشی که متعلق به بلژیک است به نام بارل هرتاگ (Baarle-Hertog) شناخته می‌شود و زمین‌های متعلق به هلند، بارل ناساو (Baarle-Nassau) نامیده می‌شوند. مرز بین بلژیک و هلند از جالبترین مرزهای جهان است.

مرز بین بلژیک و هلند، از عجیبترین مرزهای جهان!

شاید تصور کنید که زمین‌های متعلق به بلژیک و هلند کاملا از هم مجزا هستند و تقسیمات مشخصی دارند، اما اینطور نیست.  زمین‌ها در هم ادغام شده‌اند و خطوطی که مرز دو کشور را نشان می‌دهند در واقع در همه جای شهر دیده می‌شود این موضوع این مرز را به عجیب‌ و غریب‌ ترین مرزهای بین کشوری در جهان تبدیل کرده است. 

باورتان می‌شود که مرز بین بلژیک و هلند در یک کافه قرار داشته باشد یا از میان یک فروشگاه بگذرد؟ یا در حالیکه پایتان را داخل یک مغازه می‌گذارید بتوانید از یک کشور به کشوری دیگر سفر کنید؟ در این ویدیو دست شما را می‌گیریم تا در این شهر قدم بزنیم و با تقسیمات مرزی پیچیده‌ی آن نیز بیشتر آشنا شویم! اگر مایلید وارد این شهر عجیب بشوید، تماشای این ویدیو را از دست ندهید!