قیمت انواع غذا در هند؛ از آب تا بهترین غذا

4.4
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پیش از سفر، قیمت همه غذاها در هند را بدانید!
04 آبان 1401 10:00
0

اگر در هر جای جهان از غذای هند حرف بزنیم، قطعا همه به یاد تنوع غذایی و ادویه‌جات هند خواهند افتاد؛ در درستی این دیدگاه شکی نیست، زیرا هند بیش از 70 درصد ادویه جهان را تولید می‌کند. ضمن اینکه گوناگونی فرهنگی و دینی در این کشور باعث شده که در هر نقطه از آن، غذای خاصی آماده شود. بنابراین انتظار می‌رود که در پی گوناگونی خورد و خوراک، تنوع قیمت غذا در هند نیز بسیار جالب توجه باشد. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گردشگرانی که به هند سفر می‌کنند، سردرگمی در انتخاب غذا و عدم آگاهی از قیمت غذا در هند است.

در این مطلب از لست سکند قرار است اول کمی راجع به غذای هندی صحبت کنیم، اما از آن‌جایی که هزینه غذا در هند، اصلی‌ترین موضوع بحث است، در پایان هر قسمت قیمت هر نوع غذا را در دسته بندی‌های مختلف شرح می‌دهیم. پس اگر قرار است با تور هند، از این سرزمین شگفت انگیز دیدن کنید و به دنبال قیمت غذای ارزان در هند یا قیمت بهترین غذا در هند هستید، نکاتی که در این متن مطرح می‌شود را از دست ندهید.

08.jpg

آشنایی با رژیم غذایی هندی‌ها

قبل از اینکه بحث قیمت غذا در هند را شروع کنیم، بهتر است کمی با رژیم غذایی این کشور آشنا شویم تا غذایی که بیش از همه با ذائقه ما سازگار است را پیدا کنیم. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، رژیم غذایی در هند بسیار گوناگو است. در طول دوره‌های مختلف تاریخ، غذاهای ایرانی، عربی، مدیترانه‌ای، آسیایی و اروپایی‌ در غذای این کشور تأثیر گذاشته و حتی، برخی از اقلام غذایی همچون گوجه، توسط پرتغالی‌ها وارد هند شد. اما این تنوع غذایی، دلیل قانع کننده‌ای برای نگرانی گردشگران نیست، زیرا فرقی نمی‌کند که از چه رژیم غذایی پیروی می‌کنید، غذای مورد علاقه شما در هر صورت در هند پیدا می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور هند همراه شدید، سعی کنید انواع غذاها را بچشید.

لیست جدیدترین قیمت تورهای هند

repas-inde (1).jpg
تنوع غذا در هند

قیمت غذا در رستوران‌های هند

تا این قسمت از کار در مورد رژیم غذایی مردم هند توضیح مختصری دادیم تا بدانید در کدام قسمت این کشور باید بیشتر به دنبال چه نوع غذاهایی بگردید. همه می‌دانیم که قیمت غذا در هند، علاوه بر نوع غذا، تا حد زیادی به موقعیت و برند رستوران نیز ربط دارد. قبل از انتخاب رستوران به فضای بهداشتی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در شهرهای بزرگی مثل دهلی و جیپور، پیدا کردن رستوران مناسب گردشگران کار دشواری نیست، اما اگر از شهرهای کوچک هند دیدن می‌کنید، سعی کنید به نواحی اطراف جاهای دیدنی هند بروید تا انتخاب بهتری داشته باشید. قیمت غذا در هند به تفکیک سطح قیمت رستوران‌ها به شرح زیر است:

  • قیمت غذا در رستوران‌های متوسط هند: 400 روپیه (بین 300 تا 1250 روپیه)
  • قیمت غذا در رستوران‌های گران هند: 900 تا 2500 روپیه

بهتر است اشاره کنیم که در کشور هند تقریبا رستوران ارزان وجود ندارد و پیشنهاد ما این است که این دسته از مراکز را فروشگاه غذای خیابانی در نظر بگیرید. قیمت غذای خیابانی در هند به طور معمول از 100 روپیه شروع می‌شود و از 200 یا 250 روپیه بیشتر نخواهد شد. با وجود قیمت پایین، برخی از غذاهای خیابانی هند، مثل چات «Chaat»، در لیست محبوب‌ترین غذاهای هند قرار دارند.

قیمت غذای هند
فاکتور غذا در هند، عکس از امیر سودبخش

قیمت فست فود در هند

اکثر اوقات فست فود یک گزینه مناسب برای صرفه‌جویی زمان و هزینه غذا در هند است. اگر قصد یک سفر ارزان را دارید و قیمت غذا در هند برای شما مهم است، باید بدانید که فست فودی‌های زنجیره‌ای مختلفی در سراسر این کشور وجود دارند که غذای شما را با قیمت نسبتاً کمتر و کیفیت و سرعتی بالا به شما تحویل می‌دهند. اما از آن‌جایی که برخی از غذاهای هند در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید بیشتر سراغ غذاهای سنتی این کشور بروید. قیمت فست فود در هند به شرح زیر است:

  • قیمت همبرگر در هند: 150 تا 250 روپیه
  • قیمت پیتزا در هند: از 300 تا 800 روپیه
  • قیمت مک دونالد در هند: به طور میانگین 250 روپیه (از 159 تا 330 روپیه)
مک دونالد هند
مک دونالد در هند

قیمت اقلام غذایی مختلف در هند

اگرچه بسیاری از شکم‌گردهای دنیا تجربه غذای اصیل هندی را یکی از دلایل اصلی سفر به این سرزمین می‌دانند، اما ممکن است برخی از افراد به دلیل حساسیت بیش از حد، نشان دادن نسبت به بهداشت، طعم و قیمت غذا در هند، تصمیم بگیرند برای پختن غذا دست به کار شوند. به همین دلیل در این بخش، قیمت برخی از اقلام غذایی که برای پختن غذا یا تهیه میان وعده مورد نیاز است را شرح می‌دهیم.  

قیمت مواد غذایی در هند

اگر هتل یا مسافرخانه شما آشپزخانه داشته باشد، پخت و پز گزینه خوبی برای پایین‌تر آوردن قیمت غذا در هند است. همچنین اگر به دنبال یک میان‌وعده سالم باشید می‌توانید انواع نوشیدنی و خوراکی‌های مختصر را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌های محلی بخرید. به طور کلی، قیمت غذا در هند تا حد زیادی به قیمت غذا در ایران شباهت دارد، اما فراموش نکنید که اگر از فروشگاه‌های محلی خرید ‌کنید، ممکن است قیمت غذای شما بسته به موقعیت فروشگاه کمی تغییر کند. قیمت معمول‌ترین مواد غذایی هند در بین گردشگران به شرح زیر است:

  • قیمت شیر در دهند: شیر یک لیتری 54 روپیه (بین 40 تا 66 روپیه)
  • قیمت نان در هند: یک قرص نان 500 گرمی 38 روپیه (بین 22 تا 60 روپیه)
  • قیمت هر کیلو برنج در هند: 56 روپیه (بین 36 تا 90 روپیه)
  • قیمت تخم مرغ در هند: 12 عدد تخم مرغ 74 روپیه ( بین 54 تا 100 روپیه)
  • قیمت هر کیلو پنیر در هند: 414 روپیه (200 تا 1000 روپیه)
  • قیمت هر کیلو سیب زمینی در هند: 35 روپیه (بین 20 تا 50 روپیه)

قیمت میوه‌ در هند

هند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میوه در جهان است از این رو در بسیاری از نقاط جهان این کشور را به عنوان «سبد میوه» می‌شناسند. از موز، هندوانه، انگور و سیب گرفته تا پرتقال، انبه، زردآلو و... همگی در هند یافت می‌شود. این‌که شانس امتحان کدام یک از میوه‌های هند را دارید، به زمان سفر شما بستگی دارد اما فراغ از زمان سفر و میوه‌های در حال برداشت، سعی کنید حتما انواع میوه‌های این شهر را به عنوان میان‌وعده استفاده کنید. قیمت برخی از محبوب‌ترین میوه‌های هند به شرح زیر است:

  • قیمت هر کیلو موز در هند: 45 روپیه (بین 40 تا 50 روپیه)
  • قیمت هر کیلو سیب در هند: 100 تا 170 روپیه
  • قیمت هر کیلو پرتقال در هند: حدود 60 روپیه
  • قیمت هر کیلو انگور در هند: بسته به انگور 90 روپیه (بین 80 تا 100 روپیه)
  • قیمت هر کیلو انبه در هند: 147 روپیه
میوه در هند
میوه فروشی در هند

قیمت نوشیدنی در هند

دم‌نوش‌های سنتی بسیاری در هند وجود دارد که برای توریست‌ها طعمی خاطره‌انگیز را به همراه دارند. انواع چای و قهوه در رستوران‌ها و کافه‌های هند سرو می‌شود که در بین آن‌ها چای ماسالا، قهوه فیلتری هند و لیموناد هندی (نیمبو پانی) شهرت خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که کمتر از 50 درصد مردم هندوستان به آب قابل شرب دسترسی دارند و خارج از شهرهای بزرگ، نوشیدن آب شیر توصیه نمی‌شود، ضمن اینکه در شهرهای بزرگ هم تا حد امکان سعی کنید آب معدنی بخرید. قیمت آب معدنی در هند و سایر نوشیدنی‌های مشهور این کشور به شرح زیر است:

  • قیمت آب معدنی در هند: بطری کوچک 14 روپیه (10 تا 20 روپیه)
  • قیمت نوشابه کوچک در هند: 34 روپیه
  • قیمت کاپوچینو در هند: 136 روپیه
  • قیمت قهوه در هند: بسته به نوع قهوه و محل سرو بین 50 تا 120 روپیه

قیمت بهترین غذا در هند

از آن‌جایی که انتخاب بهترین غذای یک کشور تا حد بسیار زیادی به سلیقه ربط دارد و هند از آن دسته از کشورهایی است که در هر قسمتش یک غذای معروف و دلنشین دارد، نوشتن در مورد قیمت بهترین غذا در هند تقریبا غیر ممکن است. حتی غذاهای پرطرفدار هند در بین گردشگران نیز، نقطه به نقطه متفاوت است. با این حال ما فرض را بر این می‌گیریم که قیمت گران‌ترین غذا، همان قیمت بهترین غذا در هند است. کباب دنده گوسفندی یکی از پر هزینه‌ترین غذاها در هند است که قیمت آن ممکن است به 4 هزار روپیه نیز برسد. در مقایسه با قیمت غذای ارزان در هند که عموماً از 200 یا 250 روپیه تجاوز نمی‌کند، حدود 20 برابر بیشتر است.

غذای هندی
نمونه‌ای از غذای هندی، عکس از امیر سودبخش

سخن آخر

در آخر باید بگوییم که قیمت غذا در هند تا حد زیادی به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد. طبق محاسبه مخارج گردشگران و شهروندان این کشور، هزینه غذا در هند به طور میانگین 681 روپیه در روز است و بر اساس آخرین آمار گردشگرانی که به غذا فروشی‌ها و رستوران‌های هند می‌روند، برای هر وعده به طور میانگین 273 روپیه هزینه می‌کنند. باز هم تکرار می‌کنیم، تمام این آمار و ارقام صرفاً یک میانگین هستند و اگر قصد سفر ارزان به هند را داشته باشید، می‌توانید به سراغ قیمت غذای ارزان در هند بروید. اگر تجربه خرید یا سفارش غذا در هند را دارید، می‌توانید خاطرات خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید. اگر هم نیاز به تجربیات سایر مسافران دارید، پیشنهاد می‌کنیم سفرنامه‌های هند را از دست ندهید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.