بهترین تفریحات خانوادگی کیش؛ انواع تفریح برای خانواده ها

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کیش برای خانواده‌ها چه تفریحاتی دارد؟
08 مهر 1402 08:00
0

پیدا کردن تفریحات خانوادگی کیش یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها در این جزیره است؛ چراکه معمولاً پیدا کردن تفریحی که مناسب همه اعضای خانواده با سنین مختلف باشد، کار ساده‌ای نیست. در این مطلب از تفریحات کیش برای خانواده ها می‌گوییم تا بیشتر با گزینه‌هایی که در طول سفر دارید، آشنا شوید و نگرانی کمتری راجع‌به تفریح و سرگرمی اعضای مختلف خانواده داشته باشید.

بهترین تفریحات خانوادگی کیش چیست؟ 

شنا در پلاژ، استفاده از قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی، غواصی، رفتن به اوشن پارک، رفتن به پارک برفی پنگوئن، تله‌کابین‌سواری، استفاده از تم پارک سنتر و دوچرخه‌سواری به‌عنوان بخشی از بهترین تفریحات خانوادگی در کیش شناخته می‌شوند. البته باید در نظر داشت که براساس سلیقه و همین‌طور رده سنی اعضای خانواده، ممکن است این گزینه‌ها تغییر کند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند تلاش کرده‌ایم تا بر اساس دو فاکتور، تفریحات را برایتان برشماریم؛ اول نداشتن محدوده سنی در تفریحات و دوم امکان لذت جمعی بردن از آن‌ها.

تفریحات آبی خانوادگی در کیش

اولین تصویری که از کیش در ذهن هر شخص نقش می‌بندد، تصویر آبی و شفاف خلیج‌فارس است. به‌طبع، جذاب‌ترین تفریحات کیش هم اطراف دریا و ساحلش خواهد بود. به همین دلیل به‌عنوان اولین گروه تفریحات خانوادگی کیش، ما هم به سراغ گزینه‌هایی می‌رویم که در ساحل یا خلیج‌فارس می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شاید حتی خالی از لطف نباشد که بدانید تفریحات آبی، هم می‌تواند در دسته تفریحات لوکس و گران این جزیره قرار بگیرد و هم به‌عنوان یک تفریح ساده و ارزان از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین حتی اگر با تور ارزان به جزیره سفر کنید، می‌توانید از این تفریحات لذت ببرید.

قیمت تورهای ارزان کیش

سواحل جزیره کیش

شاید بتوان گفت که بهترین تفریح خانوادگی در کیش، سواحل آن باشد. بهترین سواحل کیش جای خوبی برای لذت‌بردن از مناظر بکر خلیج‌فارس، بازی بچه‌ها یا شاید حتی ساختن یک قلعه شنی باشد. در کیش تعداد زیادی ساحل وجود دارد که برخی از آن‌ها جای مناسبی برای پیک‌نیک و خوردن یک وعده غذای خانوادگی است. برخی از آن‌ها هم به‌واسطه نمای جذابشان به‌عنوان لوکیشن‌های خوب عکاسی شناخته می‌شوند. برخی دیگر هم امکانات زیادی برای تفریح و لذت‌بردن مسافران در نظر گرفته‌اند. مشهورترین سواحل کیش عبارت‌اند از:

  • ساحل مرجان

  • ساحل میرمهنا

  • ساحل مرد ماهیگیر

  • ساحل کشتی یونانی

  • ساحل کلبه هور

  • ساحل درختان نارگیل

  • ساحل اسکله تفریحی

  • ساحل سیمرغ

kish-beaches.jpg
سواحل، از بهترین تفریحات خانوادگی کیش

پلاژهای کیش

پلاژهای کیش به شما فرصت آب‌تنی می‌دهند و ازاین‌رو باید آن‌ها را از دیگر سواحل کیش جدا کرد. رفتن به پلاژ را می‌توان از بهترین تفریحات خانوادگی کیش دانست. شنا در آب دریا و استفاده از آفتاب گرم سواحل، هیچ محدودیت سنی ندارد و همه اعضای خانواده، البته آقایان و خانم‌ها به‌طور جداگانه، می‌توانند از این پلاژها استفاده کنند. اگر قصد آب‌تنی در آب‌های خلیج‌فارس را دارید، بهتر است پیش از سردتر شدن هوا به سفر بروید و از تور کیش مهر استفاده کنید؛ چراکه با شروع زمستان حتی اگر در روز احساس سرما نکنید، آب برای شنا کمی سرد خواهد بود.

  • آدرس پلاژ آقایان کیش: خیابان فردوسی، انتهای بلوار هنر، پرشین گلف
  • قیمت پلاژ ساحلی آقایان: 80 هزار تومان 
  • ساعت کاری پلاژ ساحلی آقایان کیش: از ساعت 9 صبح تا 6 عصر
  • آدرس پلاژ بانوان کیش: خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان
  • قیمت پلاژ ساحلی بانوان کیش: 80 هزار تومان
  • ساعت کاری پلاژ ساحلی بانوان کیش: از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر
beach-man-kish.jpg
پلاژها به‌عنوان یکی از تفریحات کیش برای خانواده ها

اسکله تفریحی کیش

ساحل دیگری که باید جداگانه به آن پرداخت، اسکله تفریحی کیش است. اینکه چرا به‌صورت جداگانه به سراغ اسکله تفریحی کیش رفتیم، از نامش پیداست. این محل جای خوبی برای پیدا کردن انواع تفریحات آبی کیش است. اسکله، فضای مناسبی برای خانواده‌ها دارد و شما در آن، علاوه‌بر لذت‌بردن از منظره آبی خلیج‌فارس می‌توانید از تفریحات دیگری بهره‌مند شوید. در این اسکله از قایق‌های کف‌شیشه‌ای گرفته تا جت‌اسکی و پاراسل، برای کسانی که به‌دنبال انواع تفریحات هیجان‌انگیز هستند، تدارک دیده شده است.

  • ساعت کاری اسکله تفریحی کیش: ۲۴ ساعته
  • آدرس اسکله تفریحی کیش: خیابان سنایی، بلوار دریا، پشت بازار ونوس
  • قیمت بلیط اسکله تفریحی کیش: رایگان

موقعیت دقیق اسکله تفریحی کیش

اسکله-کیش.jpg
اسکله تفریحی کیش 

قایق‌سواری در کیش

یکی از مزیت‌های بزرگ قایق‌سواری، امکان استفاده جمعی از آن است؛ به‌خصوص اگر به سراغ قایق‌های تندرو بروید. در این تفریح بسته به نوع قایقی که انتخاب می‌کنید، ممکن است زمان طولانی‌تری روی آب باشید. قایق‌ها هم انواع مختلفی دارند؛ از کایاک گرفته تا قایق‌های تندرو، بادی، کریزی، پدالی و موتوری. برخی از انواع قایق هم مانند یات‌ها تجربه متفاوتی از حس لوکس سفر به شما می‌دهد. اگر دوست دارید تفریحات لوکس در جزیره را امتحان کنید؛ اما به‌دلیل هزینه‌های گران سفر، ترجیح می‌دهید از آن‌ها صرف‌نظر کنید، می‌توانید با استفاده از تور اقساطی کیش به جزیره سفر کنید. در این صورت، ضمن مدیریت هزینه‌های سفر، فرصت استفاده بیشتری از تفریحات لوکس را خواهید داشت.

  •  آدرس مکان‌های پیشنهادی قایق‌سواری: اسکله تفریحی کیش، پارک ساحلی مرجان، ساحل سیمرغ
  •  قیمت قایق‌سواری در کیش: از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان
d8b1d8b2d8b1d988-d8b4d986d8a7d988d8b1-d8aad981d8b1db8cd8addb8c-d8afd8b1-daa9db8cd8b4_6310f9a7bc53a.jpeg
 قایق‌های تفریحی، یکی از بهترین تفریحات خانوادگی کیش

کشتی‌های تفریحی

کشتی‌های تفریحی جای خوبی برای گذراندن یک غروب خانوادگی در کنار هم محسوب می‌شود و اغلب برای مسافران اوقات شادی را می‌سازد. برنامه‌های کشتی‌های تفریحی حداقل 2 ساعت زمان می‌برد و امکان صرف شام هم در اغلب آن‌ها مهیاست. معمولاً در این تفریح خانوادگی در کیش شاهد اجرای زنده موسیقی توسط نوازنده‌ها یا دی‌جی‌ها و سایر برنامه‌های مفرح خواهید بود. برنامه بیشتر آن‌ها از غروب آفتاب آغاز می‌شود؛ اما در برخی از مواقع در ساعات روز هم ممکن است امکان خرید بلیط وجود داشته باشد. اگر شما در بهترین هتل های کیش اقامت داشته باشید، قطعاً شرکت در برنامه‌های آن‌ها هم لذت دارد؛ اما در این کشتی‌ها می‌توانید یک شب خاطره‌انگیز را روی موج‌های خلیج‌فارس برای خود و خانواده‌تان بسازید.

  • ساعت کاری کشتی‌های تفریحی کیش: برای هر کشتی متفاوت است.

  • قیمت بلیط کشتی‌های تفریحی کیش: از 470 هزار تومان

کشتی-کارینا-کیش-تخفیف-بلیط.jpg
یکی از کشتی‌های تفریحی کیش

اوشن پارک

برای یک روز شاد چه چیزی بهتر از یک پارک آبی با انواع امکانات برای سنین مختلف است؟ اوشن پارک یا تم پارک آبی اوشن، بهترین جا برای تخلیه انرژی بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست. در برخی از بخش‌های این پارک آبی، به‌دلیل خطری که ممکن است برای بچه‌ها وجود داشته باشد، برایشان محدودیت سنی در نظر می‌گیرند؛ اما بخش‌های زیادی از آن برای استفاده بچه‌ها آزاد است و می‌توانید در کنار هم از آن‌ها لذت ببرید. البته امکانات اوشن پارک به سرسره‌های آبی و استخرهایش محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از کافه، اسپا، امکانات ماساژ و حتی طراحی نقش حنا استفاده کنید.

  • آدرس تم پارک آبی اوشن: میدان ابوموسی، جاده جهان، تم پارک آبی اوشن

  • قیمت بلیط تم پارک آبی اوشن: 780 هزار تومان

اوشن پارک.png
ساعت کاری پارک آبی اوشن

موقعیت دقیق اوشن پارک

1502528863_oceanwaterpar_kish_03.jpg
اوشن پارک، یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات خانوادگی کیش

تفریحات غیرآبی کیش برای خانواده ها

تا اینجا از تفریحات آبی کیش برای خانواده‌ها گفتیم؛ اما این‌ها همه خوش‌گذرانی‌های جزیره نیست و شما می‌توانید برای یک تفریح خانوادگی در کیش روی خشکی هم حساب کنید. جزیره در قسمت خشکی به‌جز جاهای دیدنی‌ کیش، برای تفریح خانواده هم برنامه‌های جذاب در آستین دارد؛ از پارک برفی گرفته تا پاساژهای مدرن. این جزیره آن‌قدر گزینه دارد که احتمالاً شما و دیگر اعضای خانواده‌تان می‌توانید فعالیت باب‌میلتان را به‌راحتی در کیش پیدا کنید.

تم پارک سنتر

تم پارک سنتر جای خوبی است تا عکس‌های خانوادگی خاص و متفاوت بگیرید! این مجموعه از دو بخش تشکیل شده است: پارک ژوراسیک و مجیک پارک. در بخش پارک ژوراسیک، بچه‌ها می‌توانند با دوران ژوراسیک بیشتر آشنا شوند؛ اما مجیک پارک قسمت‌های متفاوتی دارد که نه‌فقط بچه‌ها، بلکه همه اعضای خانواده می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند؛ جاهایی مانند سلفی روم یا اتاق آیینه‌ها که ممکن است برای مدت طولانی شما را درگیر خودش کند.

  • ساعت کاری تم پارک سنتر: از ساعت 10 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط تم پارک سنتر: 350 هزار تومان
  • آدرس تم پارک سنتر: ساختمان نماد کیش، روبه‌روی کشتی یونانی

موقعیت دقیق تم پارک سنتر کیش

slide13.jpg
تم پارک سنتر، یکی از مقصدهای خوب برای تفریحات خانوادگی کیش 

پارک برفی پنگوئن

سورتمه‌سواری و برف‌بازی در یکی از گرم‌ترین جزیره‌های ایران چطور است؟ به نظر می‌آید برای فرار از گرمای ظهر جزیره کیش، هیچ جایی بهتر از پارک برفی پنگوئن نباشد! این مجموعه در واقع نخستین پارک برفی ایران است و به شما فرصت سُرخوردن روی زمین‌ یخی و استفاده از تیوب‌ها و سورتمه‌های گوناگون را می‌دهد. البته برای بچه‌ها در پارک برفی محدودیت سنی وجود دارد و باید حداقل 3 سال داشته باشند تا بتوانند از امکانات پارک برفی استفاده کنند.

  • قیمت بلیط پارک برفی پنگوئن: 540 هزار تومان

  • آدرس پارک برفی پنگوئن: میدان سنایی، بلوار موج

  • ساعت کاری پارک برفی پنگوئن: از ساعت 12 ظهر تا 8 شب

موقعیت دقیق پارک برفی پنگوئن

پارک-برفی-کیش-9.jpg
پارک برفی پنگوئن کیش 

تله‌کابین کیش

بعد از تجربه هیجان و استفاده از انواع بازی‌ها در آب دریا، وقت آن رسیده که کمی هم آرامش را تجربه کنید. اگر دوست دارید از منظره زیبای خط ساحلی در کیش لذت ببرید، استفاده از تله‌کابین، یک سفر کوتاه‌مدت و دورهمی با منظره ساحل و دریا را به شما هدیه می‌دهد. تله‌کابین میکا مال مسافتی حدود 3 کیلومتر را طی می‌کند و از میکا مال تا اسکله تفریحی کیش می‌رود.

  • قیمت بلیط تله‌کابین: 270 هزار تومان

  • آدرس تله‌کابین: میدان امیرکبیر، بلوار رودکی

  • ساعت کاری تله‌کابین: از ساعت 10 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق میکا مال، مبدأ حرکت تله‌کابین

تله-کابین-میکامال-کیش.jpg
تله‌کابین کیش، از بهترین تفریحات خانوادگی کیش

پارک دلفین و باغ پرندگان کیش

اگر در سفر، کودکی به همراه داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که معمولاً کفه ترازوی سفر به سمت سرگرم کردن همراه کوچکتان سنگین‌تر است تا لذت‌هایی مانند خیره شدن به منظره غروب یا طلوع آفتاب در دریا. اما اگر دوست دارید به جایی بروید که برای ساعتی هر دو سرگرم شوید، پارک دلفین انتخاب خوبی خواهد بود. در این مجموعه، قرار نیست فقط از اجرای دلفین‌های بامزه و باهوش لذت ببرید؛ بلکه می‌توانید پستانداران دیگری مانند شیر دریایی، پنگوئن، گراز دریایی و حتی گربه دریایی را هم ملاقات کنید.

در نزدیکی پارک دلفین، با چند دقیقه فاصله می‌توانید از باغ پرندگان هم دیدن کنید که جزئی از پارک دلفین کیش به حساب می‌آید. در باغ پرندگان نزدیک به 60 گونه مختلف پرنده زندگی می‌کند که برخی از آن‌ها در قفس هستند و برخی دیگر در محیط، آزادانه تردد می‌کنند. باغ پرندگان یکی از نزدیک‌ترین مکان‌های تفریحی به هتل داریوش است و اگر انتخاب شما برای سفر تور کیش هتل داریوش باشد، این مکان یکی از مناسب‌ترین و بهترین تفریحات خانوادگی در کیش برای شماست.

  • قیمت بلیط پارک دلفین: 590 هزار تومان

  • آدرس پارک دلفین: خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر

  • ساعت کاری پارک دلفین: از ساعت 4 بعدازظهر تا 7 عصر

موقعیت دقیق پارک دلفین کیش

پارک-دلفین-ها.jpg
اجرای دلفین‌ها در پارک دلفین کیش

دوچرخه‌سواری در کیش

تفریح لذت‌بخش دیگری که می‌تواند در دسته تفریحات خانوادگی کیش قرار بگیرد، دوچرخه‌سواری است. این جزیره مسیر دوچرخه‌سواری خوبی در نزدیکی ساحل دارد که شما پس از اجاره دوچرخه از ایستگاه‌هایی که برای این کار فراهم شده‌اند، می‌توانید رکاب‌زنی کنید. این مورد از تفریحات خانوادگی می‌تواند در دسته تفریحات ساده و ارزان‌قیمت کیش هم قرار بگیرد. البته که نباید از دیدن مناظر زیبای جزیره کیش هنگام دوچرخه‌سواری غافل شد.

  • قیمت کرایه دوچرخه در کیش: از 50 هزار تومان 

  • آدرس محل کرایه دوچرخه در کیش: ایستگاه‌های کرایه دوچرخه، مثل اسکله تفریحی

راه و روش سفر ارزان به کیش

docharkhesavari-kish1-min.webp
مسیر دوچرخه‌سواری کیش

سایر تفریحات کیش برای خانواده ها 

اگر به‌دنبال بهترین تفریحات خانوادگی در کیش هستید، شاید بهتر باشد کمی از معنای رایج تفریح فاصله بگیریم و فرصت‌هایی را که افراد خانواده در کنار همدیگر هستند هم در نظر بگیریم؛ چراکه برای بسیاری از مردم این بخش از سفر، جزئی از تفریح به حساب می‌آید. با این نگاه می‌توان به سه مورد از بهترین تفریحات کیش برای خانواده ها اشاره کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  •  شرکت در برنامه‌های فرهنگی: در کیش به‌صورت مدام برنامه‌های فرهنگی جذابی از جمله کنسرت‌ها و جنگ‌ها و اجراهای زنده برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها برای همه اعضای خانواده می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.
  •  پاساژگردی: گشت‌وگذار در بهترین مراکز خرید کیش و خرید سوغات، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های مسافران در سفر به کیش است؛ ازاین‌رو مراکز خرید هم با برگزاری مراسم مختلف و خاص در جذب بیشتر مسافران تلاش می‌کنند.
  •  رستوران‌گردی: نه‌فقط در کیش، بلکه در کل ایران رستوران رفتن و غذا خوردن بخشی از تفریح مردم شده است و طبیعی است که شما بخواهید ساعتی خوش با خانواده‌هایتان در رستوران‌های لوکس و مدرن جزیره داشته باشید. در بعضی از بهترین رستوران های کیش با موسیقی زنده و غذاهای محلی از شما پذیرایی می‌شود.
314349_577.jpg
مراکز خرید، از محبوب‌ترین مکان‌ها در جزیره

خرید تور کیش

در جزیره کیش به همه خوش می‌گذرد؛ به‌شرط اینکه پیش از سفر برنامه خوبی برای مدت‌زمان حضورشان در کیش ریخته باشند. انتخاب هتلی با مکان مناسب و همین‌طور یک پرواز خوش‌قیمت و ایمن، تضمین‌کننده سفر خواهد بود. برای پیدا کردن بهترین برنامه سفر می‌توانید از صفحه تور کیش لست‌سکند کمک بگیرید. در این صفحه، آژانس‌های مختلفی با برنامه متنوع سفر وجود دارند که شما با توجه به تفریحاتی که قصد دارید داشته باشید، می‌توانید نزدیک‌ترین و بهترین هتل را برای سفرتان انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم با معرفی تفریحات کیش برای خانواده‌ها، سفرهای خانوادگی به جزیره را ساده‌تر کنیم. در واقع جزیره کیش می‌تواند لحظات منحصربه‌فردی را برای شما و خانواده‌تان فراهم کند. اگر هم پدر و مادر هستید، خیالتان راحت باشد که در این جزیره به خودتان و فرزندان، حسابی خوش می‌گذرد. این موضوع را هم در نظر بگیرید که سفر به کیش، فرصت خوبی برای کشف گزینه‌های تازه است. حالا شما بگویید چه تفریحاتی برای خانواده‌ها در کیش مهیاست؟

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.