قیمت غذا در عمان چقدر است؟ از هزینه آب تا مک دونالد

4.4
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
غذا و مواد خوراکی در عمان چه قیمتی دارند؟
18 مهر 1402 08:00
1

قیمت غذا در عمان، یکی از اطلاعاتی است که حتماً باید پیش‌از سفر به این کشور، درباره آن آگاهی پیدا کنید. این کشور از نظر تعداد جاهای دیدنی و جاذبه‌های طبیعی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و خیلی از گردشگران در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عمان را به‌عنوان مقصدشان انتخاب می‌کنند. به همین منظور، آگاهی از هزینه غذا در عمان، یکی از پیش‌نیازهای سفر به این کشور است تا بتوانید تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای خودتان رقم بزنید؛ چراکه یکی از مؤلفه‌های اصلی هر سفر، بحث خوردوخوراک آن است. در این مطلب از مجله لست‌سکند با ما همراه باشید تا از قیمت غذا در عمان و همچنین قیمت مواد اولیه غذایی در این کشور مطلع شوید.

قیمت غذا در عمان چقدر است؟

قیمت غذا در عمان از حدود 100 بیسه یا 0.1 ریال عمانی شروع می‌شود و تا 60 ریال عمان یا حتی بیشتر هم ادامه پیدا می‌کند. البته این مقدار، قیمت‌هایی است که شما می‌توانید در رستوران‌ها و غذافروشی‌ها پیدا کنید. ممکن است تصمیم بگیرید خودتان غذا درست کنید که در این حالت، بعضی مواقع هزینه‌هایتان کمتر هم می‌شود و بسته به نوع غذایی که آماده می‌کنید، ممکن است گاهی هزینه‌های بیشتری هم پرداخت کنید.

Lastsecond.ir-food-price-in-oman-omani-food.jpg
نمونه‌ای از غذاهای عمانی

قیمت غذا در انواع رستوران‌های عمان

اینکه در کدام‌یک از شهرهای عمان باشید و در چه رستورانی غذا بخورید، کاملاً روی قیمت‌هایی که می‌بینید تأثیر دارد. حتی دکوراسیون و فاصله رستوران تا جاهای دیدنی عمان هم روی قیمت غذا در عمان، موثر است. در این قسمت، ما سعی کرده‌ایم تا میانگینی از قیمت غذاها را در رستوران‌های ارزان‌قیمت، میان‌رده و لوکس یا گران‌قیمت برای شما بیاوریم و همچنین محدوده‌ای از کم‌ترین تا بیشترین قیمت غذا را در همین رستوران‌ها بیان کنیم. به این ترتیب، می‌توانید برنامه‌ریزی خیلی شفاف‌تر و مناسب‌تری را برای سفر و خوردوخوراکتان در عمان انجام دهید.

پیش‌از هرچیز، باید این نکته را در نظر بگیرید که این قیمت‌ها به‌صورت حدودی و میانگین هستند و هر بازه‌ای هم که آورده‌ایم، تقریبی است. بنابراین احتمال دارد که قیمتی کمتر یا بیشتر از مقادیر آورده شده هم پیدا کنید. نکته دیگر این است که تمامی قیمت‌ها با توجه به ریال عمان هستند.

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت: حدود 2 ریال عمان (تقریباً بین یک تا 5 ریال عمان)

  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده: حدود 5.5 ریال عمان (تقریباً بین 3 تا 13 ریال عمان)

  • قیمت غذا در رستوران‌های لوکس: حدود 10 ریال عمان (تقریباً بین 7 تا 60 ریال عمان)

lastsecond.ir-food-price-in-oman-restaurant.jpg
برخی از رستوران‌های عمانی

قیمت غذاهای خیابانی در عمان

غذاهای خیابانی در عمان، گزینه‌های بسیار خوب و مناسبی برای کاهش هزینه‌هایتان در طول سفر هستند. ضمن اینکه شما با این غذاها می‌توانید خودتان را تا حدودی سیر کنید و دیگر برای رستوران رفتن، هزینه‌های بیشتری نپردازید. البته اینکه با غذاهای خیابانی سیر می‌شوید یا نه، بسته به حجم غذا و همین‌طور نوع غذایی دارد که انتخاب می‌کنید.

قیمت غذاهای خیابانی در عمان، به‌گونه‌ای است که حتی بعضی اوقات برای تهیه‌شان باید مبلغ کمتری نسبت به قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت عمان پرداخت کنید. یکی دیگر از مزیت‌هایی که برای غذاهای خیابانی وجود دارد، این است که می‌توانید تا حدودی با فرهنگ غذایی و سنتی کشور عمان و مردمانش آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه راهنمای سفر به عمان، اطلاعات جزئی‌تری را از این کشور به دست آورید و آن را بهتر بشناسید. در ادامه، تعدادی از غذاهای خیابانی و قیمت حدودی‌شان را برایتان می‌آوریم.

  • میشکاک (Mishkak): این غذای خیابانی را با استفاده از گوشت‌های قطعه‌قطعه و مزه‌دارشده درست می‌کنند. گوشت‌ها را به سیخ می‌زنند و سپس آن‌ها را کباب می‌کنند. قیمت میشکاک در عمان، تقریباً بین 150 تا 500 بیسه است.
  • شاورما (Shawarma): این غذا در ایران خودمان هم پخته می‌شود؛ اما احتمال دارد بعضی‌ها نوع عربی آن را بیشتر دوست داشته باشند. ترکیبات این غذا، متفاوت است و معمولاً داخل نان آن را با مرغ یا گوشت مزه‌دارشده، سیب‌زمینی سرخ کرده، سس مایونز یا تاهینی پر می‌کنند. نان شاورما هم انواع مختلفی دارد، بعضی از آن‌ها ضخیم هستند و بعضی دیگر نازک‌اند. قیمت شاورما در عمان، تقریباً بین 400 بیسه تا 1.5 ریال عمان است.
  • انواع کباب: از بال کبابی گرفته تا انواع کباب با گوشت قرمز، تنوع بسیاری برای این نوع غذا در عمان وجود دارد که به‌عنوان غذاهای خیابانی فروخته می‌شوند. البته ناگفته نماند که ایرانی‌ها خود به‌تنهایی استاد درست کردن انواع‌و‌اقسام کباب‌ها هستند. قیمت انواع کباب در عمان، تقریباً بین 1.5 تا 3 ریال عمان است.
  • فلافل (Falafel): این غذا را هم ما در ایران داریم؛ اما مثل شاورما، طعم و مزه نوع عربی آن متفاوت از جاهای دیگر است. پایه و اساس اصلی فلافل، نخود است. اینکه کدام آشپز، از چه ادویه و سبزیجاتی برای مزه‌دار کردن فلافلش استفاده کند، بستگی به سلیقه او دارد. قیمت فلافل در عمان، بین 400 بیسه تا 1.5 ریال عمان است.
lastsecond.ir-food-price-in-oman-omani-street-food.jpg
برخی از غذاهای خیابانی عمان

قیمت فست فود در عمان

در کشور عمان، رستوران‌های زنجیره‌ای بسیاری وجود دارد و تقریباً بیشتر مسافران هم حداقل یک وعده را برای خوردن این نوع غذاها برنامه‌ریزی می‌کنند. بسیاری از گردشگران این کشور، پیش از اینکه به عمان بروند، ابتدا به‌دنبال این رستوران‌ها می‌گردند. برای مثال قیمت مک دونالد در عمان را جست‌وجو می‌کنند تا حدود هزینه‌ای را که باید برای فست فود کنار بگذارند، به دست آورند. در این قسمت، علاوه‌بر قیمت مک دونالد در عمان، قیمت پیتزا و قیمت کی‌اف‌سی در عمان را هم برای شما آورده‌ایم تا بازه وسیع‌تری از انواع فست فودها و قیمت‌هایشان را در اختیار داشته باشید. بهتر است بدانید، احتمال این خیلی بیشتر است که رستوران‌های زنجیره‌ای معروف و معتبر را بیشتر در کنار مراکز مهم و جاهای دیدنی مسقط ببینید تا اینکه آن‌ها را در دیگر شهرهای عمان پیدا کنید.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که رستوران‌های زنجیره‌ای که در این بخش آورده‌ایم، امتیازهای خوبی داشتند و بازخوردهای بسیاری برای آن‌ها نوشته شده است. به این ترتیب، می‌توانیم بگوییم که این رستوران‌های زنجیره‌ای، گلچین‌شده هستند. نکته دیگری که وجود دارد، این است که بسیاری از مردم به‌دنبال قیمت مک دونالد در عمان هستند؛ اما با توجه به نظرات، برگرهای رستوران‌های زنجیره‌ای هاردیز، مخاطبان بیشتری دارند که ما میانگین قیمتی هر دو رستوران را برایتان آورده‌ایم.

  • قیمت برگر در مک دونالد عمان: حدود 2.8 ریال عمان

  • قیمت برگر در برگر هاردیز عمان: حدود 3.5 ریال عمان

  • قیمت پیتزا در پیتزا هات عمان: حدود 5.5 ریال عمان

  • قیمت مرغ سوخاری در کی‌اف‌سی عمان: حدود 2.5 ریال عمان

lastsecond.ir-food-price-in-oman-fast-food.jpg
پیتزاهای پیتزا هات، از بهترین رستوران‌های زنجیره‌ای عمان

قیمت مواد غذایی در عمان

برای اینکه بتوانید هزینه‌هایتان را در سفر کاهش دهید، راه‌های گوناگونی پیش‌رویتان است. یکی از این راه‌ها، استفاده از مواد اولیه و پخت‌وپز در محل اقامتتان است. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، به چند وسیله و یک سری مواد اولیه غذایی نیاز دارید. اجاق‌گاز و تعدادی ظرف و ظروف و مواد اولیه، تمامی پیش‌نیاز شما برای پخت‌وپز در سفر هستند. البته که آشپزی بلد بودن هم یکی از ملاک‌های اصلی برای انجام این کار است. در این قسمت، قیمت برخی از مواد اولیه غذایی مثل گوشت، تخم‌مرغ و برنج را آورده‌ایم تا حدود قیمتی این مواد غذایی در عمان دستتان بیاید.

مواد غذایی

میانگین حدودی قیمت

هر کیلو گوشت قرمز

3.36 ریال عمان

هر کیلو فیله مرغ

1.93 ریال عمان

یک کیلو پنیر محلی

2.31 ریال عمان

شانه تخم‌مرغ 12 عددی

0.97 ریال عمان

هر کیلو برنج

0.72 ریال عمان

lastsecond.ir-food-price-in-oman-meat.jpg
برخی از مواد پروتئینی در عمان

قیمت نوشیدنی در عمان

بسیاری از مسافران، عادت دارند هرجایی می‌روند، یک بطری آب همراهشان باشد یا زمانی که می‌خواهند غذا بخورند، حتماً باید در کنارش نوشابه بنوشند. در این قسمت از بلاگ لست‌سکند، قیمت آب در عمان و نوشیدنی‌های دیگری مثل نوشابه و شیر را آورده‌ایم. به این صورت می‌توانید قبل از سفر، پیش‌زمینه‌ای هم از قیمت برخی نوشیدنی‌ها داشته باشید.

نوشیدنی‌ها

میانگین حدودی قیمت

یک لیتر شیر

0.72 ریال عمان

بطری آب 1.5 لیتری

0.21 ریال عمان

نوشابه 330 سی‌سی (کوکا یا پپسی)

0.12 ریال عمان

lastsecond.ir-food-price-in-oman-water.jpg
انواع آب معدنی در عمان

قیمت میوه و صیفی‌جات در عمان

علاوه‌بر دانستن قیمت غذا در عمان، آگاهی از قیمت مواد غذایی دیگری هم هست که اهمیت دارد و اگر قرار باشد در سفر پخت‌وپز کنید، لازمتان می‌شود. میوه، یکی از همین اقلام است. بسیاری از مسافران هستند که در سفر، سیستم گوارششان بهم می‌ریزد و برای اینکه بتوانند آن را به حالت طبیعی برگردانند، نیاز به خوردن میوه دارند. همچنین، برای یک پخت‌وپز کامل، اقلامی مانند پیاز و سیب‌زمینی هم نیاز است. به‌خاطر این دلایل، در این قسمت از لیست قیمت مواد غذایی در عمان، قیمت میوه، پیاز و سیب‌زمینی را آورده‌ایم.

مواد خوراکی

میانگین حدودی قیمت

یک قرص نان 500 گرمی

0.44 ریال عمان (440 بیسه)

هر کیلو سیب‌زمینی

0.38 ریال عمان (380 بیسه)

هر کیلو پیاز

0.33 ریال عمان (330 بیسه)

هر کیلو گوجه

0.44 ریال عمان (440 بیسه)

هر کیلو سیب

0.84 ریال عمان (840 بیسه)

هر کیلو موز

0.66 ریال عمان (660 بیسه)

هر کیلو پرتقال

0.64 ریال عمان (640 بیسه)

هر یک بوته کاهو

0.42 ریال عمان (420 بیسه)

lastsecond.ir-food-price-in-oman-onions1.jpg
برخی از مواد غذایی در عمان

قیمت قهوه در عمان

یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌هایی که می‌توانید در عمان بنوشید، قهوه و انواع مختلفش است. از بهترین جاهایی که می‌توانید قهوه را در آن تجربه کنید، مکان‌هایی است قهوه را به‌صورت محلی برای شما آماده می‌کنند. بااین‌حال، اگر از کیفیت این اماکن مطمئن نیستید یا می‌خواهید از جای شناخته‌شده‌ای مانند استارباکس قهوه تهیه کنید، این امکان در عمان برای شما وجود دارد. در ادامه، میانگین قیمتی قهوه و انواع آن را با توجه به شعبه‌های مختلف استارباکس در عمان برای شما آورده‌ایم.

انواع قهوه

میانگین حدودی قیمت

قهوه

1.9 ریال عمان

اسپرسو

1.2 ریال عمان

آمریکانو

1.7 ریال عمان

لته

1.7 ریال عمان

کارامل ماکیاتو

2.1 ریال عمان

کاپوچینو

1.9 ریال عمان

lastsecond.ir-food-price-in-oman-coffee.jpg
نحوه درست کردن قهوه توسط مردمان بومی عمان

سفر به عمان با تور

عمان یکی از کشورهایی است که برخلاف تصور بسیاری از مردم، جاذبه‌های مختلفی دارد که تعداد درخور توجهی از آن‌ها مربوط به طبیعتش می‌شوند. در قسمت تور عمان لست‌سکند، می‌توانید تورهای موجود عمان را با قیمت دقیقش ببینید و پکیج‌ها را با هم مقایسه کنید. همچنین با استفاده از فیلترها می‌توانید زودتر به تور مدنظرتان برسید.

با در نظر گرفتن همه این ویژگی‌ها، اگر همچنان نتوانستید تور مناسبی برای خودتان پیدا کنید، با سرویس سفرساز، تمامی مواردی را که مدنظر دارید، برای ما یادداشت کنید تا بهترین و مناسب‌ترین تور را برای شما پیدا کنیم.

lastsecond.ir-food-price-in-oman-oman-tour.jpg
سفر به عمان با تور

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که قیمت غذا در عمان را برای شما کاملاً شرح دهیم. حالا بهتر می‌دانید که حدود قیمت‌ها در رستوران‌های مختلف عمان چگونه است و با چه اعداد و ارقامی مواجه هستید. همچنین، با داشتن قیمت مواد اولیه غذایی هم می‌دانید که اگر خودتان غذا درست کنید، هزینه غذا در عمان به چه صورت درمی‌آید و چه مقدار پول باید کنار بگذارید. اگر به‌تازگی سفری به عمان داشته‌اید، خوشحال می‌شویم از قیمت سایر مواد خوراکی آن بگویید و لیست ما را کامل کنید.

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!