مشهورترین نان های جهان ‏

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این نان‌ها از آل‌پاچینو معروف‌ترند ‏+ تصاویر
27 خرداد 1397 08:00
0

وقتی به سفر می رویم غذا خوردن و بخصوص غذاهای محلی مقصد نیز قسمتی از سفر ما به شمار می رود و نان یکی از اصلی ترین غذاهاییست که در سفر ممکن است امتحان کنیم پس چه بهتر نان های کشورهای مختلف را بشناسیم تا بهتر بتوانیم در انتخاب آنها عمل کنیم. با لست سکند همراه باشید تا با 7 نان خوشمزه که ظاهری جذاب نیز دارند آشنا شوید.

  1. Obwarzanek Krakowski کراکف لهستان

نان سیمیت لهستان

این نان همانند نان سیمیت است که از محبوب ترین نان ها در ترکیه محسوب می شود. نانی حلقه ای و گرد که معمولا روی آن نمک ، فلفل یا دانه های کنجد می ریزند. این نان فقط نهایت سه ساعت در فروشگاه می ماند و باقیمانده آنها معمولا غذای پرندگان می شود. به نظر می رسد کبوترهای شهر کراکف شادترین پرندگان جهان هستند !

  1. Uyghur bread ژینژیانگ چین

نان معروف ژاپن

نان اویگور نوعی نان روغنی است که روی آن با ادویه یا پیاز پوشیده می شود و در کنار خیابان های ژینژیانگ چین به فروش می رسد. چینی ها این نان را " نان خارجی " می دانند چرا که از منطقه ای دیگر و از طریق جاده ابریشم وارد چین شده است.

  1. خاچاپوری گرجستان

این نان شیک و خوشمزه همانند یک بمب می ماند و به نظر می رسد پاسخ گرجی ها به پیتزا اختراع چنین نانی بوده است. قدمت خاچاپوری به قرن 16 باز می گردد و همانند پیتزا درست می شود با این تفاوت که نان اصلی آن شبیه به قایق است و داخل آن تخم مرغ و پنیر مخصوص و ادویه ریخته می شود. تقریبا در گرجستان تمامی رستوران ها این غذا را سرو می کنند.

  1. وانوچکا چک و اسلواکی

نان وانوچکا در چک

وانوچکا نوعی نان در هم تابیده شده است که در کشورهای چک و اسلواکی محبوب است. این نان نیز اولین بار در قرن 16 تهیه شد اما تا قرن 18 هیچکس حق تهیه این نان را در خانه نداشت و فقط افراد ماهر می توانستند این نان خوش چهره را بپزند. وانوچکا انواع مختلفی دارد که تقریبا تمامی آنها از بادام ، زردآلوی خشک شده و کشمش تهیه می شود. به طور معمول ، وانوچکا نان سنتی مخصوص کریسمس است اما امروزه می توانید این نان خوشمزه  که ظاهری مجلل نیز دارد هر روز از سال که بخواهید میل کنید.

  1. پانتون ( Panettone ) ایتالیا

نان پالتون ایتالیا

پانتون نوعی نان شیرین است که همانند وانوچکا بیشتر در کریسمس سرو می شد. این نان معمولا گرد و پرحجم است و اغلب بعنوان هدیه در یک جعبه مربعی شکل و زیبا تحویل داده می شود.

  1. نان تندیر ( Tandir Bread ) آذربایجان

نان تندیر باکو

این نان طلایی رنگ برش خورده شده در همه رستوران های باکو بر سر میزتان وجود خواهد داشت به طوری که حتما آن را امتحان خواهید کرد. نان تندیر در یک فر سفالی که تندیر نام دارد تهیه می شود . این نان ترد و نرم در بسیاری از نانوایی های اطراف شهر قدیمی باکو یافت می شود. اگر می خواهید این نان را به سبک آذری ها بخورید باید به آن کمی پنیر سفید ، خامه ترش و عسل بزنید.

  1. پائو دوس ( Pao Doce ) پرتغال

نان ایتالیا

 این نان در شکل ها و اندازه های مختلفی سرو می شود و یکی دیگر از غذاهاییست که در تعطیلات و ایام خاص نظیر کریسمس سرو می شود. ااین نان به طور سنتی در یک فر سنگی تهیه می شود و برای مزه دار کردن آن از پوست لیمو و یا کشمش استفاده می شود.

منبع : matadornetwork

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان