جاهای دیدنی میلان؛ 15 مکان در پایتخت مد اروپا

4.5
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
فهرستی از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی میلان
05 شهریور 1402 08:00
0

میلان و جاهای دیدنی میلان، مثل یک مغناطیس قوی، همه‌ساله مسافران مشتاق زیادی را به خود جذب می‌کند؛ شیفتگان صنعت مد و فشن، هنرمندان و معماران، عاشقان تاریخ و حتی طرف‌داران دو‌آتشه فوتبال. سفر به این شهر و بازدید از دیدنی های میلان برای هر سلیقه و ذائقه‌ای، تجربه‌ای است خواستنی. در این مطلب از لست‌سکند به سراغ معرفی جاذبه های گردشگری میلان رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

معروف‌ترین جاهای دیدنی میلان کدام‌اند؟

فهرست معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی میلان شامل کلیسای سانتا ماریه، کلیسای جامع میلان، گالری ویتوریو امانوئل، سالن اپرا آلا اسکالا، ناویگلی، قلعه اسفورزا، پارک سمپیون، میدان مرکانتی، موزه پیناکوتکا، کلیسای سنت امبروجیو، کلیسای سانتا ماریا پرسو، موزه باگاتی والسچی، کلیسای سنت استورجیو، گالری هنر مدرن و موزه علم و فناوری داوینچی است.

کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano)

زمانی که صحبت از دیدنی های میلان در میان باشد، کلیسای جامع میلان جایی است که باید اول درباره‌اش حرف زد؛ شکوه و عظمت این بنا در ابتدای امر، هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند. اینجا احتمالاً یکی از باشکوه‌ترین بناهایی باشد که در طول زندگی خود خواهید دید و برای عظمت و گیرایی آن، کمتر رقیب و مصداقی می‌توان پیدا کرد. کلیسای جامع، یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی میلان ایتالیا است که در نقطه مرکزی شهر قرار گرفته و ساخت آن در حدود شش قرن طول کشیده است و در نهایت هم به مریم مقدس تقدیم شده است.

زیبایی این بنا به بیرون آن محدود نمی‌شود و با قدم گذاشتن به صحن کلیسا، شما جلوه تازه‌ای از شکوه این بنا را شاهد خواهید بود. نمای داخلی این کلیسا نسبت به بیرون آن کمی تیره‌تر است و در طراحی‌اش از سنگ‌های مرمر سیاه، سرخ و سفید استفاده شده است. تندیس و مجسمه‌های نفیس و ارزشمند زیادی را هم در اینجا می‌توانید ببینید.

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع میلان: 9 صبح تا 7 شب
  • قیمت بلیط ورودی کلیسای جامع میلان: 19 یورو

موقعیت دقیق کلیسای جامع میلان روی نقشه

lastsecondجامع میلان.jpg
کلیسای جامع میلان
lastsecondجامع.jpg
کلیسای جامع میلان از نمایی دیگر

کلیسای سانتا ماریا و نقاشی شام آخر داوینچی

کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیه، یکی از جاذبه های گردشگری میلان است که با بازدید از آن در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ چراکه این کلیسا علاوه‌بر ارزش معماری و تاریخی خود، میزبان یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های جهان هم هست. هرچند کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیه به‌تنهایی هم یکی از دیدنی های میلان است، اما حضور نقاشی شام آخر، اثر لئوناردو داوینچی، به این کلیسا اعتبار و محبوبیتی مضاعف داده است.

شام آخر روی دیوار سالن غذاخوری این کلیسا نقش بسته است و لئوناردو داوینچی در این نقاشی مسیح و حواریونش را ترسیم کرده، در‌حالی‌که مسیح در‌حال اعلام خبر خیانت یکی از اعضاست. در تک‌تک جزئیات این نقاشی، نمادهای پیدا و پنهانی وجود دارد که بعداز گذشت سال‌ها و قرن‌ها هنوز کسی نتوانسته ادعا کند تمام این جزئیات را رمزگشایی کرده است.

  • ساعت بازدید از کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیه: 9 صبح تا 12.20 ظهر؛ 3 ظهر تا 5.50 عصر
  • قیمت بلیط ورودی کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیه: 10 یورو

موقعیت دقیق کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیه روی نقشه

lastsecond داوینچی.jpg
کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیه 
lastsecond شام.jpg

نقاشی شام آخر لئوناردو داوینچی روی دیوار کلیسای سانتا ماریا میلان

گالری ویتوریو امانوئل (Galeleria Vittorio emanuele)

میلان را به‌عنوان پایتخت مد جهان می‌شناسند. پس اصلاً عجیب نیست که قدیمی‌ترین مرکز خرید و پاساژ دنیا در این شهر باشد. گالری ویتوریو امانوئل یکی از مکان های دیدنی میلان ایتالیا است که هر زمان از سال در آن قدم بگذارید، تعداد زیادی توریست را خواهید دید که مفتون زیبایی و شکوه آن شده‌اند.

این مجموعه با چهار طبقه به افتخار اولین پادشاه ایتالیا نام‌گذاری شده است و امروز مکانی برای ملاقات‌ و دیدارهای اهالی میلان و پرسه زدن توریست‌هاست. فروشگاه‌های لوکس، برندهای مد، زیورآلات، کتاب و آثار هنری، رستوران و کافه‌های شیک، از‌جمله دیدنی‌های گالری ویتوریو امانوئل است؛ اگر که از علاقه‌مندان به برندهای لوکسی مثل ورساچه، لوئی ویتون و پرادا باشید، لذت سر زدن به اینجا برای شما دوچندان خواهد بود.

  • ساعت بازدید از گالری ویتوریو امانوئل: 24 ساعته
  • قیمت بلیط ورودی گالری ویتوریو امانوئل: رایگان

موقعیت دقیق گالری ویتوریو امانوئل

lastsecond ویتوریو.jpg
گالری ویتوریو امانوئل
lastsecondویتوریو امانوئل.jpg
گالری ویتوریو امانوئل

سالن اپرا و تئاتر لا اسکالا (Teatro Alla Scala)

سالن اپرای لا اسکالا، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی میلان، اعتباری جهانی دارد و یکی از معتبرترین سالن‌های اجرای دنیا محسوب می‌شود. ظرفیت این سالن 2800 نفر است و علاوه‌بر اجرای موسیقی و نمایش، اجرای رقص باله هم در سالن لا اسکالا برگزار می‌شود. در دل این سالن تئاتر، نمایشگاهی ایجاد کرده‌اند که شامل آثار باقی‌مانده از بزرگانی است که در این سالن اجرا داشته‌اند؛ این موزه هم در نوع خودش موزه‌ای جالب و مهیج است.

توصیه می‌کنیم اگر به میلان سفر کرده‌اید و فرصت کافی دارید، بلیط یک نمایش را بخرید و با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم اجرای تئاتر ببینید و هم از سالن و موزه لا اسکالا دیدن کنید. 

موقعیت دقیق سالن اپرای لا اسکالا روی نقشه

lastsecondلا اسکالا ئ.jpg
سالن اپرای لا اسکالا در میلان

ناویگلی (Naviglio)

ناویگلی، این شانس را به مسافران می‌دهد که یک پیش‌نمایش از حس و حال مسافران تور ونیز را در شهر میلان تجربه کنند. فضای این محله، خصوصاً در شب، می‌تواند یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین تصاویر شما از جاذبه های گردشگری میلان باشد. ناویگلی قدیمی‌ترین کانال شهر میلان است که حول آن پر است از کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و بوتیک‌ها. با آغاز فصل بهار و روییدن گل‌های بهاری در اطراف محله و همین‌طور فراهم شدن امکان قایق‌سواری برای مسافران، ناویگلی به گل سر‌سبد دیدنی های میلان بدل می‌شود.

موقعیت دقیق ناویگلی روی نقشه

lastsecond ناویگلی.jpg
ناویگلی، یکی از جاهای دیدنی میلان ایتالیا
lastsecond ناویگل.jpg
ناویگلی، یکی از دیدنی های میلان

قلعه اسفورزا (Castello Sforesco)

شاید زمان انتخاب از بین تور رم و تور میلان، تردید کنید و با خود فکر کنید دیدنی های میلان در قیاس با رم، که پایتخت ایتالیا محسوب می‌شود، کمتر است؛ اما باید بگوییم این تصور اشتباه است و این شهر و دیدنی‌هایش هیچ دست‌کمی از رم ندارد. قلعه اسفورزا، یکی از جاهای دیدنی میلان است که در قرن پانزدهم روی ویرانه‌های قلعه‌ای که پیش‌از آن در این مکان وجود داشته بنا شده است.

بااینکه ساخت این قلعه به قرن پانزدهم بازمی‌گردد، بعضی از تزئینات اینجا بعدها در قرون شانزده و هفده به آن اضافه شده است. با سر زدن به قلعه اسفورزا شانس این را دارید که علاوه‌بر دیدن معماری پرجزئیات و زیبای این بنا، از آثار هنرمندان پرآوازه‌ای مثل میکل‌آنژ هم دیدن کنید؛ چراکه در محوطه این قلعه تاریخی موزه‌های متعددی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها مجموعه‌ای نفیس از آثار تاریخی و هنری هستند.

  • ساعت بازدید از قلعه اسفورزا: 7 صبح تا 7:30 عصر
  • قیمت بلیط ورودی قلعه اسفورزا: 13.5 یورو

موقعیت دقیق قلعه اسفورزا روی نقشه

lastsecondاسفورزا.jpg
قلعه اسفورزا 
lastsecond لسفورزا.jpg
قلعه اسفورزا

پارک سمپیون (Parco Sempione)

وقتی که از گردش در بین دیدنی های میلان خسته شدید و به‌دنبال مکانی برای نشستن، درنگ کردن و تماشای زیبایی‌های این شهر بودید، زمان رفتن به پارک سمپیون است. طراحی این پارک توسط معمار هنرمندی، به اسم امیلیو آلماگنا، صورت گرفته است و فرم این بنا به شکلی است که نمایی 360 درجه از قلعه اسفورزا را در معرض دید شما قرار می‌دهد. آرامش و فضای روح‌بخش، این پارک را در میان مسافران تور میلان به مکانی بسیار محبوب تبدیل کرده است.

  • ساعت بازدید از پارک سمپیون: 6:30 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط ورودی پارک سمپیون: رایگان

موقعیت دقیق پارک سمپیون روی نقشه

lastsecondپارک.jpg
پارک سمپیون

میدان مرکانتی (Piazza Mercanti)

میدان مرکانتی یکی از مکان های دیدنی میلان ایتالیا است که یادگاری از قرون‌وسطا در قلب شهر است. این میدان در بافت تاریخی میلان واقع شده و بازدید از آن در تمام اوقات روز امکان‌پذیر است. میدان مرکانتی در هر ساعت از شبانه‌روز، زیبایی و حال‌و‌هوای خاصی دارد و توصیه می‌کنیم اگر با تور اروپا به ایتالیا و میلان سفر کردید، بازدید از این میدان را از دست ندهید.

موقعیت دقیق میدان مرکانتی روی نقشه

lastsecond مرکانتی.jpg
میدان مرکانتی در میلان

موزه هنر پیناکوتکا (Pinacoteca di brera)

برای علاقه‌مندان به هنر، میلان یک آرمان‌شهر است و دیدنی های میلان بسیار و متنوع. موزه هنر پیناکوتکا همان‌طور که از نامش هم پیداست، موزه‌ای است برای علاقه‌مندان به هنر. آثار هنرمندانی مثل پیکاسو، براک و مودیلیانی را در این موزه می‌توان از نزدیک دید. ساختمان این موزه متعلق به قرن هفدهم است و کاربری آن در گذشته، مدرسه هنرهای زیبا بوده است. این موزه یک کتابخانه و رصدخانه هم در دل خود دارد و در کنار لذت تماشای آثار هنرمندان تراز اول، شما از یکی از زیباترین ساختمان‌های میلان هم دیدن می‌کنید.

  • ساعت بازدید از موزه هنر پیناکوتکا: 8:30 صبح تا 7:15 عصر
  • قیمت بلیط ورودی موزه هنر پیناکوتکا: 16 یورو

موقعیت دقیق موزه هنر پیناکوتکا روی نقشه

lastsecondپینا.jpg
موزه هنر پیناکوتکا 
lastsecondپیناکوتکاتا.jpg
موزه هنر پیناکوتکا، یکی از جاهای دیدنی شهر میلان

کلیسای سنت امبروجیو (Sant Ambrogio)

کلیسا سنت امبرجیو، دومین کلیسای بزرگ شهر محسوب می‌شود و در قرن یازدهم ساخته شده است که نامش را از اسقفی به همین اسم گرفته است. جزئیات این کلیسا خیره‌کننده است؛ سرستون‌های سنگی کنده‌کاری‌شده، طاق زیبای طلایی، منبر مرمری و موزاییک‌های زیبا، فقط گوشه‌ای از جزئیات معماری این کلیسای کم‌نظیر است.

  • ساعت بازدید از کلیسای سنت امبروجیو: 7:30 صبح تا 12:30 ظهر 2:30 ظهر تا 7 عصر
  • قیمت بلیط ورودی کلیسای سنت امبروجیو: رایگان

موقعیت دقیق کلیسای سنت امبروجیو روی نقشه

lastsecondسنتت.jpg
کلیسای سنت امبروجیو 
lastsecondسنت امبروجیو.jpg
نمایی دیگر از کلیسای سنت امبروجیو 

کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساترو (Santa maria presso san satiro)

کلیساها بخش عمده جاهای دیدنی میلان هستند و هرکدام هم در نوع خود ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند. سانتا ماریا پرسو سان ساترو، کلیسایی است که ساخت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد، اما شاید از بیرون، آن شکوه و جبروت کلیسای جامع را نداشته باشد و در قیاس با آن کمی محقرتر به نظر برسد. با قدم گذاشتن در این کلیسا شما تبحر و خلاقیت جالبی را می‌بینید که در نوع خود بی‌نظیر است؛ ترفند معماری که با ایجاد توهم نوری، فضا را باشکوه‌تر از آنچه هست نمایش می‌دهد. اگر به شبستان این کلیسا بروید، دیواری را می‌بینید که با استفاده از آن، این ترفند جالب اجرا شده است.

  •  ساعت بازدید از کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساترو: 7:30 صبح تا 12 ظهر 3 ظهر تا 6:30 عصر
  • قیمت بلیط ورودی کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساترو: رایگان

موقعیت دقیق کلیسای سانتا ماریا پرسو روی نقشه

lastsecondسانتا.jpg
کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساترو
lastsecondسانتا مار.jpg
نمای بیرونی کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساترو

گالری هنر مدرن (Arte Moderna)

سفر به ایتالیا برای همه جذاب است، اما برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر لطف دیگری دارد. گالری هنر مدرن، یکی از آن دیدنی های میلان برای هنرمندان است. گالری هنر مدرن میلان، در یک عمارت قدیمی متعلق به قرن هجدهم، راه‌اندازی شده است. این عمارت در یک باغ سرسبز و زیبا قرار دارد و همین فضا، جذابیت این گالری را صدچندان می‌کند. این گالری شش بخش مجزا دارد و آثار هنرمندان نام‌آور و مشهور، از قرن هجدهم تا نوزدهم را در دل خود جای داده است. توصیه می‌کنیم بازدید از این گالری را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های نمایش آثار هنری میلان از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از گالری هنر مدرن: 10 صبح تا 5:30 عصر
  • قیمت بلیط ورودی گالری هنر مدرن: 5 یورو

موقعیت دقیق گالری هنر مدرن روی نقشه

lastsecondمدرن.jpg
نمای بیرونی گالری هنر مدرن
lastsecondarteeeeeee.jpg
گالری هنر مدرن

موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی

موره علم و فناوری، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر میلان است که به افتخار هنرمند، نقاش، دانشمند و مهندس مشهور ایتالیایی، لئوناردو داوینچی، آن را نام‌گذاری کرده‌اند. این موزه در واقع در محله‌ای قرار گرفته که در گذشته محل زندگی داوینچی بوده است. در اینجا سیر پیشرفت تکنولوژی در دوره رنسانس را می‌توانید ببینید. این موزه شامل بخش‌های مختلفی مثل ارتباطات، فضا، انرژی، غذا، مواد و حمل‌و‌نقل است. از بین جاهای دیدنی میلان، موزه علم و فناوری داوینچی، یکی از بهترین و جذاب‌ترین نقاط برای کودکان و نوجوانان است.

  • ساعت بازدید از موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی: 10 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط ورودی موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی: 10 یورو

موقعیت دقیق موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی روی نقشه

lastsecondفناوری.jpg
موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی 

موزه باگاتی والسچی (Bagatti valsecchi)

موزه باگاتی والسچی یکی از مکان های دیدنی میلان ایتالیا است که اگر به موزه و اشیای عتیقه علاقه داشته باشید، می‌تواند ساعت‌ها شما را مبهوت زیبایی و جزئیات خود کند. این موزه، محصول اشتیاق و عشق دو برادر به اشیای عتیقه است. این دو برادر در قرن نوزدهم زندگی می‌کرده‌اند و براساس این عشق مشترک، تصمیم به جمع‌آوری و کلکسیون کردن اشیای آنتیک می‌گیرند. این اشیا شامل ظروف شیشه‌ای، کتاب، مبلمان و اثاثیه منزل می‌شود. فضای جذاب و گیرا و جزئیات و قصه پشت هرکدام از اشیا، این موزه را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی میلان در بین گردشگران تبدیل کرده است.

  • ساعت بازدید از موزه باگاتی والسچی میلان: 1 ظهر تا 5:45 عصر 
  • قیمت بلیط ورودی موزه باگاتی والسچی میلان: 12 یورو

موقعیت دقیق موزه باگاتی والسچی روی نقشه

lastsecondباگت.jpg
سقف موزه باگاتی والسچی 
lastsecondباگاتی.jpg
موزه باگاتی والسچی 

کلیسای سنت استورجیو (Sant Eustorgio)

بخش اعظم دیدنی های میلان را کلیساهای زیبا تشکیل می‌دهند که کلیسای سنت استورجیو هم یکی از آنها است؛ این کلیسا در قرن سیزدهم ساخته شده و در طی زمان، به مرور تکمیل شده و جزئیات به آن اضافه شده است. این کلیسا یکی از عالی‌ترین نمونه‌های معماری دوره رنسانس در اروپاست و علاوه‌بر این، می‌توانید نقاشی‌های دیواری بسیار ارزشمندی را هم در این کلیسا مشاهده کنید.

  • ساعت بازدید از کلیسای سنت استورجیو: 7:45 صبح تا 12 ظهر 3:30 ظهر تا 6:30 عصر
  • قیمت بلیط ورودی کلیسای سنت استورجیو: 6 یورو

موقعیت دقیق کلیسای سنت استورجیو روی نقشه

lastsecondکلیسا.jpg
نمای بیرونی کلیسای سنت استورجیو 
lastsecondسنتت.jpg
کلیسای سنت استورجیو، یکی از جاهای دیدنی شهر میلان

سفر به ایتالیا با تور

سفر به ایتالیا پیشنهاد وسوسه‌انگیزی است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در مقابلش توان مقاومت داشته باشد. اگر بعداز خواندن مطلب دیدنی های میلان در تصمیم خود برای سفر به این کشور مصمم‌تر شدید، سری به قسمت تور‌ها در سایت لست‌سکند بزنید و بخش تور ایتالیا را بررسی کنید. اگر هم می‌خواهید کمی زودتر از موعد به رویای سفر به میلان جامه عمل بپوشانید، تور اقساطی امکانی است که می‌تواند راه‌حل مناسبی برای مدیریت بودجه و زودتر محقق شدن رویای سفر شما باشد.

سخن آخر

گفتن تمام‌و‌کمال از جاهای دیدنی میلان، شهری که قدمتش به قبل‌از میلاد مسیح برمی‌گردد و همیشه کانون توجه و کشمکش بوده، کار ساده‌ای نیست. ما در این مطلب صرفاً فهرستی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری میلان را به شما ارائه کردیم تا اگر سفری به این شهر زیبا داشتید، با یک چک‌لیست کاربردی در دست، قدم به آن بگذارید؛ اما توصیه می‌کنیم بعد از بازدید از مهم‌ترین دیدنی های میلان چک‌لیست را کنار بگذارید و خودتان به سراغ تجربه و کشف در این شهر رویایی بروید. در مسیر این کشف و تجربه هم راهنمای سفر به ایتالیا می‌تواند برای شما راه‌گشای خوبی باشد.

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.