ایتالیا کجاست؟ راهنمای صفر تا صد سفر به ایتالیا

4.3
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
راهنمای کامل سفر به ایتالیا
18 تیر 1402 08:00
0

 وقتی بحث از سفر به ایتالیا می‌شود، ممکن است دنیایی از سوال ذهن گردشگران را مشغول کند، خصوصاً اگر برای اولین بار به اروپا سفر می‌کنند. مسافران ایتالیا معمولاً در چنین شرایطی دنبال یک راهنمای سفر به ایتالیا می‌گردند؛ چراکه ایتالیا نسبت به کشورهای نزدیک ایران، مسافران کمتری دارد و پیدا کردن اطلاعات جدید و موثق درباره آن کمی دشوار است. در این مطلب، می‌خواهیم از صفر تا صد سفر به ایتالیا همراهتان باشیم و درباره عناوینی بحث کنیم که بر اساس نیازهای سفرتان چیده شده‌‌اند.

ایتالیا کجاست؟

ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا است. بیشتر محیط این کشور توسط آب‌های دریای مدیترانه احاطه شده است. این کشور یکی از چهار شبه‌جزیره بزرگ قاره اروپا است. با تماشای شمال ایتالیا در نقشه اروپا بخشی از رشته کوه آلپ را در خاک این کشور می‌بینید. ایتالیا با کشورهایی مثل سوییس، فرانسه، اتریش و اسلوونی همسایه است. موقعیت ایتالیا به گونه‌ایست که طبیعت این کشور، نقطه‌به‌نقطه متفاوت است.

italy_map-2.jpg
ایتالیا و همسایگانش

چرا به ایتالیا سفر کنیم؟

دلایل سفر به ایتالیا به قدری متنوع و زیاد است که هر گردشگری با هر سلیقه‌ای که داشته باشد، خاطرات خوشی را در سفر به  ایتالیا ثبت می‌کند؛ به شرطی که قبل از سفر از تمام جذابیت‌های این مقصد باخبر شود. در این قسمت از راهنمای سفر به ایتالیا، می‌خواهیم کمی موشکافانه‌تر به قضیه نگاه کنیم و بررسی کنیم که چرا ایتالیا پنجمین کشور پر بازدید جهان است و هر سال، میلیون‌ها گردشگر خارجی از آن دیدن می‌کنند.

سواحل ایتالیا

ایتالیا بیش از 7500 کیلومتر خط ساحلی دارد؛ بنابراین از نظر تنوع چشم‌انداز و تفریحات ساحلی، هر انتظاری را که از یک مقصد ایده‌آل داشته باشید در این کشور برآورده می‌شود. در برخی از شهرهای ایتالیا، صخره‌های بلندی را در کنار شن‌های ساحل و دریای شفاف مدیترانه می‌بینید و بی‌اختیار شروع می‌کنید به عکاسی از این مناظر. گیرایی فضای سواحل ایتالیا زمانی مضاعف می‌شود که سرسبزی ارتفاعات اطرافشان را از قاب عکس‌هایتان جا کنید.

bogliasco-italy-beaches-1511260672-785X440.jpg
سواحل ایتالیا

فرهنگ و هنر ایتالیا

در سفر به ایتالیا، قرار است همزمان بهترین آثار موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری و صنعت مد را تماشا کنید. وقتی تاریخ رنسانس را ورق می‌زنیم، نام ده‌ها هنرمند ایتالیایی به چشممان می‌خورد که حاصل دسترنجشان، هر سال به انگیزه‌ای محکم برای سفر به ایتالیا تبدیل می‌شود. در ایتالیا، بیش از 3300 موزه تاریخی و هنری وجود دارد که کمتر گردشگری می‌تواند از تمامشان بازدید کند.

b85f53484c53a3f977d043b0bb5c7766.jpg
معماری گوتیک ایتالیا

شهرهای دیدنی ایتالیا

معماری و عجایب طراحی شهرهای ایتالیا به حدیست که وقتی برای اولین بار آن‌ها را می‌بینید، حس می‌کنید به قلمرو رویاها وارد شدید. هر کسی با هر سنی که داشته باشد، کافیست عکس‌های ونیز را ببیند تا از دیدن این شهر شناور حیرت‌زده شود. به جز آب‌های ونیز، صخره‌های سیسیل، معماری کلاسیک رم و فضای دیدنی بسیاری از شهرهای ایتالیا، به نوع خود دیدنی‌ترین مناظرند. اگر علاقه شما به تماشای معماری پرجزئیات گوتیک حد ندارد، کشور ایتالیا یکی از اولین پیشنهادات مجله گردشگری لست‌سکند به شماست.

غذای ایتالیا

امکان ندارد لیست محبوب‌ترین غذاهای جهان را جست‌وجو کنید و نام یکی از غذاهای ایتالیایی را نبینید. اگر غذا و شکم‌گردی تنها دلیل سفر به ایتالیا نباشد، حداقل یکی از دلایل بازدید گردشگران از این کشور است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های غذای ایتالیا، تنوع آن است. به طوری که هر گردشگری با هر سلیقه‌ای که داشته باشد، یک غذای محبوب در این کشور پیدا می‌کند. بحث غذا در ایتالیا به قدری برای گردشگران مهم است که تصمیم گرفتیم یکی از عناوین این راهنمای سفر به ایتالیا را به انتخاب غذا در نقاط مختلف ایتالیا اختصاص دهیم.

pg-italian-dishes-1645372086.jpg
غذای ایتالیایی

تاریخ ایتالیا

کمتر کشوری را در جهان می‌بینیم که به اندازه ایتالیا، دوست‌داران تاریخ را به وجد بیاورد. در هر دوره‌ای از تاریخ، منطقه‌ای که امروز نامش ایتالیاست، تأثیر مهمی بر اوضاع جهان داشته است. در ایتالیا قرار است از حقایق رم باستان باخبر شوید، یکی از عجایب هفتگانه جدید را ببینید، ماجراهای اروپا در قرون وسطی‌ را بشنوید و آثار جنگ‌جهانی دوم را تماشا کنید.

چه فصلی به ایتالیا سفر کنیم؟

یکی از اولین تصمیمات مهمی که برای سفر به ایتالیا باید در نظر بگیریم، زمان سفر است. به طور کلی، تابستان فصل پربازدید ایتالیا است و در کل بازار تور اروپا در این فصل رونق دارد. ضمن اینکه بسیاری از گرشگران هم تابستان را بهترین زمان سفر به ایتالیا می‌دانند، اما گردشگران حرفه‌ای خوب می‌دانند که پربازدید بودن یک مقصد در یک فصل خاص، نمی‌تواند معیار اصلی سفر باشد و عموماً در مقاصدی مثل ایتالیا، هر فصلی جذابیت خودش را دارد. بنابراین در این بخش، شرایط سفر هر فصل از ایتالیا را به طور مجزا شرح می‌دهیم.

سفر به ایتالیا در بهار

ماه اول فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای تماشای آثار باستانی و پیاده‌روی در خیابان‌های ایتالیا است، چرا که این فصل به اندازه تابستان شلوغ نیست. با رسیدن ماه دوم ایتالیا، طبیعت این کشور بسیار دیدنی می‌شود و بهترین فرصت را برای عکاسی در کوه و دشت دارید. در خرداد یا ژوئن، تفریحات ساحلی ایتالیا، کم‌کم اوج می‌گیرد و جمعیت مسافران تابستانی راهی ایتالیا می‌شوند.

36428215_l.jpg
ایتالیا در فصل بهار

سفر به ایتالیا در تابستان

اولین ماه تابستان، گرم‌ترین و شلوغ‌ترین روزهای ایتالیا را دارد. هر چند تابستان بیش از هر چیز به تفریحات آبی و ساحلی‌اش معروف است، اما اگر قرار است با تور میلان به ایتالیا سفر کنید، بهتر است از شهر بیرون بزنید و خود را به ارتفاعات شمال کشور ایتالیا برسانید و از طبیعت بی‌نظیرش لذت ببرید. با نزدیک شدن به شهریور، از شلوغی جمعیت توریست‌ها کاسته می‌شود.

تابستان.jpg
ایتالیا در فصل تابستان

سفر به ایتالیا در پاییز

ماه‌های پاییز ایتالیا، درست بین فصل ‌پربازدید و فصل کم‌بازدید این کشور قرار دارند. اگر برای چشیدن طعم غذا و نوشیدنی به ایتالیا می‌روید، پاییز بهترین زمان سفر به ایتالیا خواهد بود. با شروع ماه اکتبر ایتالیا خودش را برای کریمس آماده می‌کند. بنابراین علاقه‌مندان به بازارگردی و خرید از سفر به ایتالیا در پاییز پشیمان نخواهند شد.

Parco-Sempione-Milan-Autumn-Milan-photo-spots.jpg
پاییز ایتالیا

سفر به ایتالیا در زمستان

زمستان فصل کم‌بازدید ایتالیا است و در این زمان از سال، خبری از شلوغی جاهای دیدنی ایتالیا نیست. قیمت هتل و بسیاری از امکانات گردشگری ایتالیا در زمستان، تا مرز 30 درصد افت خواهند داشت. اما به دلیل کمتر شدن پروازها، هزینه سفر به ایتالیا از ایران کاهش که نمیاید هیچ، افزایش هم خواهد داشت. به هر حال کوه‌های آلپ در شمال ایتالیا فرصت برف‌‎بازی و اسکی را فراهم می‌کند و چندتا از فستیوال‌های ایتالیا هم در همین فصل برگزار می‌شود.

Colosseum-of-Rome-with-snow-Best-destinations-in-Italy-in-winter-1024x683.jpg
زمستان ایتالیا

چطور به ایتالیا سفر کنیم؟

بعد از انتخاب زمان سفر به ایتالیا، وقت انتخاب نحوه سفر می‌رسد. نحوه سفر به ایتالیا و هزینه سفر به ایتالیا از ایران تا حد زیادی به زمان سفرتان بستگی دارد. بیشتر مسافران سفر هوایی را انتخاب می‌کنند چراکه سفر زمینی به ایتالیا مشقت‌های فراوانی دارد؛ چراکه باید حدود 5 هزار کیلومتر را طی کنید و کشورهای مختلفی را پشت‌سر بگذارید و ممکن است مجبور باشید قسمتی از مسیر را از راه دریا طی کنید. بنابراین چنین سفری را می‌توانیم یک جهانگردی با خودرو شخصی حساب کنیم.

با درنظر گرفتن پیچ‌وخم‌های سفر زمینی به ایتالیا به این نتیجه می‌رسیم که پرواز، روش ساده‌تر و ارزان‌تری است. پرواز به ایتالیا به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. مقصد اولیه پروازهای ایتالیا می‌توانند شهرهای استانبول، میلاس و حتی قطر توقف داشته باشند که مدت زمان این پرواز به مقصد اولیه و مقدار توقف بستگی دارد اما اگر بخواهید با پرواز مستقیم به ایتالیا بروید، چیزی حدود 5 تا 7 ساعت طول می‌کشد.

279439275_730739148274456_6160462930203075513_n-kLuD-U334090120399682D-656x492@Corriere-Web-Sezioni.jpg
پرواز به ایتالیا

چطور ویزای ایتالیا بگیریم؟

ایتالیا بخشی از حوزه شنگن است و بنابراین برای سفر به این کشور باید ویزای شنگن بگیرید. اخذ این ویزا از طریق مراجعه به سفارت ایتالیا امکان‌پذیر است. این ویزا حداکثر 90 روز اعتبار دارد و با داشتن ویزای شنگن شما می‌توانید به جز ایتالیا، به تمام کشورهای حوزه شنگن هم سفر کنید (اما باید برنامه سفرتان را مو به مو در کاورلتر بیاورید). یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با تور ونیز یا سایر شهرهای ایتالیا این است که آژانس مسافرتی امور مربوط به ویزا را برای شما انجام می‌دهد و دیگر دغدغه درخواست ویزا را نخواهید داشت. برخی از مدارکی را که باید برای اخذ ویزای شنگن ارائه دهید به شرح زیر است.

  • پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • سند ملکی
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک رزرو سفر
  • کاورلتر (نامه‌ای که در آن دلیل سفر و مکان اقامتتان و برنامه سفرتان را توضیح می‌دهید)
  • تمکن مالی (هر نفر بین پانصد میلیون تا یک میلیارد تومان)
  • مدارک مربوط به وضعیت اشتغال یا تحصیل
germany-schengen-visa.jpg
ویزای شنگن

در ایتالیا چه غذایی بخوریم؟

کمتر کسی را می‌توان یافت که با غذای ایتالیا آشنا نباشد، چراکه ردپای آشپزی ایتالیایی را نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان می‌توانیم حس کنیم و هر کشوری چند رستوران ایتالیایی خوش‌آوازه دارد؛ اما اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که امتحان‌کردن غذای ایتالیایی در خاک این کشور چیز دیگریست. طبیعت متنوع ایتالیا باعث شده است که در هر منطقه از این کشور غذای خاصی داشته باشیم؛ بنابراین خبر خوش برای کسانی که قصد دارند از شهرهای مختلف ایتالیا دیدن کنند این است که قرار نیست غذایشان تکراری شود. هرچند غذای ایتالیا شهر به شهر فرق می‌کند و موشکافی فرهنگ غذایی ایتالیا با نوشتن یک یا دو مقاله تمام نمی‌شود اما اگر می‌توانیم غذای این کشور را بر اساس مناطق زیر خلاصه کنیم:

  • غذای ایتالیای مرکزی: غذای این منطقه ریشه در قرن چهارم قبل از میلاد دارد و ترکیبی از محصولات کشاورزی و غذای دریایی است. پاستا، زیتون، غذای دریایی و سبزیجات در این منطقه بسیار پرطرفدار هستند.
  • غذای شمال ایتالیا: غذای شمال ایتالیا به چرب‌وچیلی بودنش شهرت دارد. برنج، ذرت، سوسیس و سیب‌زمینی مواد اولیه بیشتر غذاهای این منطقه هستند. اگر به شمال ایتالیا سفر می‌کنید توصیه می‌کنیم، پنیرهای محلی آن را امتحان کنید.
  • غذای جنوب ایتالیا: مجاورت جنوب ایتالیا با دریای مدیترانه باعث شده است که غذای دریایی، روغن زیتون و میوه‌ها نقش مهمی در غذای این منطقه داشته باشند. به طور کلی غذای جنوب ایتالیا نسبت به شمالش چربی کمتری دارد. مثلاً به جای سس‌های چرب، از سس گوجه استفاده می‌کنند.
  • غذای جزایر ایتالیا: جزایر ایتالیا در طول تاریخ محل رفت‌وآمد اقوام مختلفی بوده‌اند، به همین دلیل فرهنگ غذایی آن‌ها از کشورهای عربی، اسپانیا، فرانسه و یونان تأثیر گرفته است و همان‌طور که انتظار می‌رود، بهترین غذاهای سنتی این مناطق، در دسته غذاهای دریایی قرار می‌گیرند.
main-qimg-dd5c05c2311336389a95ed45a7a2c62c-lq.jpg
غذای دریایی ایتالیا

 نحوه رفت و آمد در ایتالیا

کسانی که بیرون از قاره اروپا زندگی می‌کنند، ممکن است به احتمال زیاد با نحوه رفت و آمد در ایتالیا ناآشنا باشند و این موضوع نه تنها هزینه های سفر به ایتالیا را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود از لحاظ زمانی دچار مشکل شوید و از برنامه‌هاتان جا بمانید. خوشبختانه تنوع وسایل نقلیه در ایتالیا به گونه‌ایست که به راحتی می‌توانید موردی را انتخاب کنید که با زمان و بودجه‌تان سازگار باشد. حال این سوال پیش می‌آید که دلیل این تنوع در وسایل نقلیه ایتالیا چیست؟ گفتیم که ایتالیا کشوریست که یک سوی آن ارتفاعات 4 هزار متری داریم و یک طرفش سواحل و سرزمین‌های پست. این تنوع طبیعی باعث شده است که سیستم حمل‌ونقل این کشور از تمام وسایل نقلیه ممکن بهره‌جویی کند.

رفت و آمد در ایتالیا با قطار

 اولین مزیتی که قطار ایتالیا دارد، امکان تماشای مناظر بهشتی این کشور است. خطوط ریلی ایتالیا بسیاری از شهرهای مهم و بزرگ این کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند که از بین آن‌ها می‌توانیم به رم، ناپل، فلورانس، بولونیا و پالرمو اشاره کنیم. رفت‌وآمد قطارها بین این شهرها کاملاً منظم هستند. قطارهای دولتی ایتالیا تحت مدیریت یک سازمان دولتی به نام ترینیتالیا «Trenitalia» و قطارهای خصوصی، با نام ایتالو «Italo» فعالیت دارند. 

قطارهای اقتصادی ایتالیا، معمولاً در ایستگاه‌های مختلفی توقف می‌کنند و به همین دلیل مدت زمان سفرشان افزایش می‌یابد. بسته به طول مسیر، قیمت بلیط این قطار ها از 9 تا 30 یورو متغیر است. قطارهای گرانتر ایتالیا، مسیر شهرهای بزرگ اروپا را به هم وصل می‌کنند و قیمت بلیطشان تا 50 یورو و بیشتر از آن هم افزایش می‌یاید. قطارهای سریع‌السیر ایتالیا سرعتشان به حدود 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در مسیر توقف چندانی ندارند. 

train-italy.jpg
قطار ایتالیا

رفت و آمد در ایتالیا با اتوبوس

 گرچه راه‌آهن ایتالیا وسعت خوبی دارد، اما طبیعتاً بسیاری از نقاط این کشور را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و اگر بخواهید بکرترین جاهای دیدنی ایتالیا را تماشا کنید، باید از جاده سفر کنید. هرچند بیشتر مواقع قیمت بلیط اتوبوس در ایتالیا نسبت به قیمت بلیط قطار ارزان‌تر است، اما نمی‌توانیم به طور قطعی این دو را مقایسه کنیم؛ زیرا شرایط مختلف بر این قیمت تأثیر می‌گذارد. اگر سفرتان قرار است به شهرهای بزرگ ایتالیا محدود شود، پیشنهاد این راهنمای سفر ایتالیا این است که به جای اتوبوس، از قطار استفاده کنید.

itabus-1.jpg
اتوبوس‌های بین شهری ایتالیا

پرواز داخلی در ایتالیا

 پروازهای داخلی ایتالیا، اگر طبق برنامه پیش بروند، همیشه سریع هستند. حتی طولانی‌ترین پرواز این کشور هم ممکن است به دو ساعت نرسد. بیشتر پروازهای داخلی ایتالیا توسط ایرلاین‌های همین کشور اداره می‌شوند؛ اما بعضی از ایرلاین‌های ارزان اروپایی هم در پروازهای داخلی ایتالیا مشارکت می‌کنند که از میانشان می‌توانیم به ایرلاین ایزی‌جت اشاره کنیم. یکی از معروف‌ترین پروازهای داخلی ایتالیا، بین شهر میلان و کاتانیا برقرار است که برنامه مرتبی دارد و ممکن است در طول یک روز، چند بار انجام شود؛ چنین پروازی حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد.

حمل‌ونقل عمومی در شهرهای ایتالیا

به جز شهر ونیز ایتالیا که در آن مجبورید با قایق‌هایی به نام واپرتو «Vaporetto» گشت‌وگذار کنید، تمام شهرهای توریستی و بزرگ ایتالیا وسایل نقلیه متنوعی دارند و بسته به شهری که در آن هستید، به مترو، تراموا، اتوبوس یا چندتا از این وسایل را پیدا می‌کنید. شهرهای رم، میلان، باری، کاتانیا، تورین و جنوا مترو دارند. استفاده از مترو در ایتالیا نسبتاً ساده‌تر از اتوبوس است چرا که نقشه ساده‌تری دارد. با این حال در هر ایستگاه اتوبوس در ایتالیا، نقشه وجود دارد که با کمی دقت به آن‌ها می‌توانید مسیرتان را پیدا کنید.

مدت زمان انتظار برای اتوبوس در ایتالیا چندان طولانی نیست و حتی در ساعات شب هم سرعت کار آن‌ها بالاست. قیمت بلیط اتوبوس و مترو در ایتالیا به طور میانگین بین 1 تا 2 یورو است؛ بنابراین برای کسانی که هزینه سفر  به ایتالیا برایشان مهم است، گزینه‌ای ارزان‌تری به شمار می‌رود. پیشنهاد این راهنمای سفر به ایتالیا این است که قبل از استفاده از تاکسی شرایط را همه‌جوره بسنجید. زیرا هزینه استارت تاکسی در ایتالیا حدود 5 یورو است و بابت پیمایش هر کیلومتر حدودد 1.5 یورو از شما دریافت می‌شود؛ البته این هزینه‌ها مربوط به شرایط عادی ترافیک است و از آنجایی که ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ ایتالیا امری معمول است، این هزینه‌ها افزایش خواهد یافت.

transportation-in-rome-bus-2.jpg
حمل‌ونقل عمومی در ایتالیا

نحوه اقامت در ایتالیا

در ایتالیا، گاه ممکن است به جای تابلوی هتل، نام آلبرگو «Albergo» به چشمنتان بخورد. هر دوی این کلمات معنای یکسانی دارند. طبیعتاً کشوری که سالانه میلیون‌ها بازدید کننده دارد، مراکز اقامتی آن تنوع زیادی دارند و در بین هتل‌هایش هر موقعیت، سطح قیمت و امکاناتی که مدنظرتان باشد، پیدا می‌کنید. قبل از اینکه انواع مرکز اقامتی در ایتالیا را معرفی کنیم، بد نیست این نکته را بگوییم که اگر قرار است از شهرهای بزرگ ایتالیا دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم که موقعیت هتل را در اولویت خود قرار دهید و خیلی درگیر امکانات نشوید؛ خصوصاً اگر قصد دارید هزینه سفر به ایتالیا را کاهش دهید. زیرا تعداد جاهای دیدنی ایتالیا به قدری زیاد است که در طول سفرتان، زمان‌بندی و رفت‌وآمد تبدیل به یک دغدغه می‌شود و اگر مرکز اقامتی شما نزدیک به مرکز شهر باشد، از دشواری‌های شما کاسته می‌شود.

 اقامت در هتل‌های ایتالیا

 هتل‌ها یا بهتر است بگوییم آلبرگو‌های ایتالیا، از اقامت‌گاه‌های لوکس پنج‌ستاره گرفته تا هتل‌های ارزان کنار جاده را شامل می‌شوند. اگر قرار است مهمان هتل‌های قدیمی ایتالیا ساکن شوید، توجه داشته باشید که اکثر این هتل‌ها کوچک هستند و فاقد امکانات به روز. با توجه به اینکه در ایتالیا حدود 32500 هتل بزرگ و کوچک مشغول به کارند، چندان دغدغه‌ای برای پر شدن ظرفیت هتل‌ها نخواهیم داشت اما اگر در انتخاب هتل سخت‌پسند هستید، پینشهاد این راهنمای سفر ایتالیا این است که مدتی قبل از سفرتان برای رزرو هتل اقدام کنید.

181003185114-05-italy-beautiful-hotels-le-sirenuse.jpg
یک هتل 5ستاره در ایتالیا

اقامت در پانسیون‌های ایتالیا

پانسیون را می‌توانیم آلبرگویی حساب کنیم که معمولاً کوچک‌تر هستند، فضای دوستانه‌تر و صمیمی‌تری دارند و از نظر اقتصادی، قیمتشان مناسب‌تر است. اگر بخواهیم لغت پانسیون را از نظر تاریخی و فرهنگی بررسی کنیم، باید اشاره کنیم که پانسیون عموماً به هتل‌هایی می‌گویند که توسط یک خانواده اداره می‌شود. این مراکز اقامتی از نظر امکانات، نهایتاً با هتل‌های 3 ستاره مقایسه می‌شوند اما هتل‌ها می‌توانند امکانات 5 ستاره هم داشته باشند. لازم به ذکر است که در پانسیون‌ها برخی از امکانات مثل حمام ممکن ات مشترک باشد.

اقامت در هاستل‌های ایتالیا

 هاستل‌های ایتالیا هیچ فرقی با هاستل‌های سایر کشورها ندارند. این مراکز اقامتی نسبت به سایر موارد بسیار ارزان‌تر هستند و هر اتاقشان چند تخت دارد. هاستل برای کسانی که سفر گروهی به ایتالیا را تجربه می‌کنند و دنبال یک مرکز اقامت ارازان هستند، بسیار مناسب است. اما اگر سفرتان به ایتالیا تک نفره باشد بهتر است به خوابگاه‌ها بروید. از آنجایی که ایتالیا یک مقصد نسبتاً گران حساب می‌شود. بسیاری از مسافران همه‌جوره برای کم‌کردن هزینه‌هایشان تلاش می‌کنند؛ اما اگر این صرفه‌جویی باعث شود در یک اقامتگاه نامناسب ساکن شوید، ممکن است تمام برنامه‌های سفرتان مختل شود. خرید تور اقساطی یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن هزینه های سفر به ایتالیا است. 

سخن آخر

 در این مطب سعی بر این بود که یک راهنمای سفر به ایتالیا در اختیارتان قرار دهیم که تمام مراحل سفرتان را دربرگیرد. اگر اولین بار است که به اروپا سفر می‌کنید، قبل از سفر ممکن است کمی نگرانی داشته باشید که این موضوع کاملاً طبیعی است. یکی از مزایای سفر با تور ایتالیا این است که در طول سفرتان می‌توانید از تجربیات همسفرانتان استفاده کنید و بسیاری از سوالات و دغدغه‌هایتان برطرف شود. در صفحه تورهای لست‌سکند می‌توانید قیمت تورهای مختلف را مقایسه کنید و بعد از انتخاب، فقط با چند کلیک سفر به ایتالیا را آغاز کنید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.