یک روز در مسیر قطار تهران ساری

4.5
از 188 رای

مسیر قطار تهران ساری یا راه آهن شمال یکی از زیباترین مسیرهای خطوط ریلی ایران است. در این مسیر که از میان کوه‌های البرز عبور می‌کند 95 تونل وجود دارد که به طور کلی 27 کیلومتر از این مسیر از طریق تونل‌ها طی می‌شود و بزرگ‌ترین تونل در قطار تهران ساری تونل گدوک است. پل‌های زیادی نیز در این مسیر قرار دارند که از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها پل ورسک است. در فیلم مسیر قطار تهران ساری تجربه‌ای مجازی از سفر با این قطار را به دست خواهید آورد. با ما همراه باشید.

قطار تهران ساری، قطاری در مسیر بهشت

با گذر از گردنه‌های پر پیچ و خم با کوه‌های زیبایی رو به رو می‌شوید و با عبور از روی پل‌های قدیمی به ایستگاه‌هایی می‌رسید که هنوز همان حال و هوای دوران پهلوی را حفظ کرده‌اند. این مسیر قطار تهران ساری 8 ساعت است و  بهترین تجربه شما از سفر با قطار خواهد بود. به خصوص زمانی که عطر و رطوبت هوای شمال به مشامتان می‌رسد و شما وارد استان مازندران می‌شوید و از جاهای دیدنی فیروزکوه هم دیدن می‌کنید.

مسیر قطار تهران ساری، حدود 250 کیلومتر است و یکی از پرتردد‌ترین خطوط ریلی ایران محسوب می‌شود و این شلوغی در فصولی که سفر رونق بیشتری دارد دوچندان است؛ اما ازدحام قطار تهران شمال ارزشش را دارد چرا که با سوار شدن به این قطار از مسیری عبور می‌کنید که لحظه به لحظه‌اش شما را به عنوان مسافر مجذوب خود می‌کند و این زیبایی، اجازه نمی‌دهد تا لحظه‌ای کسالت و رخوت سفر بر شما چیره شود.