سوغات دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی

4
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
از لوکس‌ترین شهر عربی چه سوغاتی بخریم؟
22 آبان 1402 08:00
0

بسیاری از افراد فقط برای خرید به شهر دبی سفر می‌کنند و در بین خریدهای خود نیز قطعاً به‌دنبال سوغات دبی هم هستند. این شهر با داشتن چهره‌ای مدرن، بهترین و پیشرفته‌ترین مراکز خرید را به شما معرفی می‌کند. اگر هنگام خرید برایتان سؤال پیش آمد که از دبی چه بخریم، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا قرار نیست دست‌خالی از این شهر برگردید. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند بهترین سوغاتی دبی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت‌تری بهترین سوغاتی را بخرید.

07.jpg

سوغات دبی چیست؟

عود و بخورات، شال‌های پشمینه، عبای عربی، کفتان، میوه خشک و آجیل، محصولات سفالی، قهوه عربی و قهوه‌جوش، سرویس‌های چای‌خوری، رحل قرآن، مجسمه برج‌های دبی، عطر و جای عطر عربی، طلا و جواهرات، شکلات‌های تهیه‌شده از شیر شتر، شکلات میرزام، خرمای عربی، قلیان عربی، چراغ و فانوس‌های عربی، چراغ علاءالدین، کفش‌های سنتی، خنجرهای عربی، تفنگ فتیله‌ای عربی و ادویه‌جات دبی فقط تعدادی از سوغات دبی هستند؛ بنابراین پاسخ به سؤال از دبی چه بخریم، با خواندن این مطلب کامل می‌شود. درضمن با کمی جست‌وجو در بازارها و مراکز خرید این شهر می‌توانید کالاهای بیشتری هم پیدا کنید و طبق سلیقه و نظر خودتان بهترین سوغاتی دبی را بخرید.

بهترین مراکز خرید دبی کجاست؟

عود و بخورات

در بازارهای سنتی عربی احتمالاً عطرهای تندی به مشامتان می‌خورد که از نشانه‌های ثابت فرهنگ سنتی عربی است. چه‌چیزی هم بهتر از اینکه بخش خوش‌عطر این فضا را برای دیگران هدیه ببریم؟ عود و بخورات از بهترین سوغاتی های دبی هستند. اغلب افراد به‌سراغ عود روغنی می‌روند که از درخت آگار در جنوب شرقی آسیا به‌ دست‌ می‌آید و در انواع مختلف خالص، ترکیبی و گیاهی به‌ فروش می‌رسد. بخور نیز تراشه‌های چوب آگار است که پس‌از سوختن، رایحه مطلوبی تولید می‌کند. شما می‌توانید عود را به‌عنوان سوغات دبی، از بازارها یا عطرفروشی‌های این شهر خریداری کنید.

oudh and bakhoor dubai.jpg
عود و بخورات، از بهترین سوغات دبی

شال‌های پشمینه

شال پشمینه در کشورهای خاورمیانه شناخته شده است. جنس این شال‌ها ترکیبی از ابریشم و پشم بز است که در طرح‌هایی زیبا عرضه می‌شوند؛ اما قیمتشان کمی گران است. ازآن‌جایی که محصولات تقلبی این کالا در بازار فراوان هستند، بهتر است قبل‌از خرید، از قیمت و اصل بودن جنس مطلع شوید. به‌طور معمول یک شال پشمینه اصل را می‌توانید به‌راحتی از درون یک انگشتر رد کنید. پس شال‌های پشمینه را هم می‌توان به فهرست سوغات شهر دبی اضافه کرد.

pashmina shawl dubai.jpg
شال پشمینه، از سوغاتی های دبی

عبای عربی

می‌توان گفت که بهترین سوغاتی دبی برای زنان، عبای عربی است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، عبای عربی تنها یک لباس بلند مشکی نیست. این لباس‌ها از پارچه‌های متنوعی دوخته می‌شوند. حتی گاهی به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین کالاهای موجود در بازار برای زنان هستند. برخی از آن‌ها با سنگ‌دوزی و برخی بنابه استفاده‌ای که دارند، ساده‌تر هستند. اگر قیمت سوغات دبی برای شما اهمیتی ندارد یا به خرید یک لباس مجلسی پوشیده علاقه‌مندید، عبای عربی می‌تواند بهترین سوغات شهر دبی برای شما باشد.

لست سکند-abyas.jpg
عبای عربی، از سوغات امارات متحده

کفتان

لباس‌های عربی به چند مدل تقسیم می‌شوند که یکی از آنان عبا و دیگری کفتان است. کفتان که از سوغات امارات متحده عربی محسوب می‌شود، نوعی لباس بلند مجلسی است که بلندی قد آن، از شانه تا مچ پا را می‌پوشاند. به‌دلیل اقلیم عربی و گرمای منطقه، برای خنک ماندن بدن، عموماً از پارچه‌های سبک در این لباس استفاده می‌شود. کفتان‌ها چیزی شبیه به تونیک هستند، اما آستین‌های بلند و گشادی دارند. فرهنگ ایرانی نیز با این پوشش غریبه نیست و زنان جنوبی هم از این کفتان‌ها استفاده می‌کنند.

kaftan.jpg
کفتان، سوغاتی دبی 

میوه خشک و آجیل

تنقلات اماراتی‌ها، شبیه خوراکی‌های ما ایرانی‌هاست. میوه‌های خشک و آجیل هم یکی دیگر از سوغاتی های دبی است که می‌توانید بخرید و به‌عنوان خوراکی‌های میان‌وعده از آن‌ها استفاده کنید. میوه‌های خشکی مثل آلو، انجیر، توت و کشمش که سرشار از مواد مغذی‌اند، از بهترین سوغاتی های دبی به شمار می‌آیند و در بازارهای دبی به‌صورت باز و بسته‌بندی‌شده فروخته می‌شوند.

depositphotos_23267300-stock-photo-dried-fruit-and-nuts-mix.jpg
میوه‌های خشک، از سوغاتی های دبی

محصولات سفالی

عموماً کشورهای قدیمی، سفالگران قهاری هم دارند و امارات هم از این قاعده مستثنا نیست. سفالگری یکی از مهم‌ترین هنرهای سنتی این کشور است. به همین علت هم محصولات سفالی، یکی از سوغاتی های دبی محسوب می‌شود. در سطح شهر دبی نیز مغازه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اجناس سفالی پیدا کنید. این سفال‌ها در کارگاه‌ها و توسط مردمان محلی تهیه می‌شود. کاسه در اندازه‌های گوناگون، انواع کوزه برای نوشیدنی، گلدان و مجسمه‌های مختلف نمونه‌هایی از محصولات سفالی دبی هستند.

Clay dishes.jpg
محصولات سفالی، سوغاتی دبی

قهوه‌ عربی و قهوه‌جوش

طعم قوی و طراوت بی‌نظیر قهوه‌‌های عربی، دوستداران این نوشیدنی را همواره به وجد می‌آورد. اگر به قهوه علاقه‌مندید، می‌توانید با خرید قهوه‌جوش و قهوه، این سوغات دبی را همراه خود به خانه ببرید. قهوه‌جوش‌های دبی معمولاً از جنس مس هستند. حاشیه‌ بعضی از این قهوه‌جوش‌ها با طلا و نقره تزیین شده و قیمت بالاتری دارند. البته این قهوه‌جوش‌ها می‌توانند جنبه‌ دکوری هم داشته باشند. تجربه نوشیدن قهوه به سبک عربی برای هرکسی می‌تواند جالب باشد و اگر هنوز هم برایتان سؤال است که از دبی چه بخریم، این قهوه‌جوش‌ها برای شما یک پاسخ مناسب خواهد بود. ازآنجایی‌که ماه‌های پاییزی جزو پرطرف‌دارترین زمان‌های سفر به دبی است، اگر شما با تور دبی آذر به این کشور سفر کنید، احتمال اینکه اماراتی‌ها با چای و قهوه پذیرای شما باشند، زیاد است.

Arabic Coffee.jpg
قهوه و قوه‌جوش عربی، از سوغات شهر دبی

سرویس‌های چای‌خوری

این سرویس‌ها نیز مثل قهوه‌جوش‌ها، هم کاربرد تزیینی دارند و هم می‌توان از آن‌ها برای مصارف روزمره استفاده کرد. سرویس‌های چای‌خوری عربی به‌دلیل داشتن نقوش منحصربه‌فرد سنتی، خریداران زیادی را به سمت خود کشانده است. نقوش هندسی که به چشم خریداران ایرانی آشنا می‌آید، نشان از نزدیکی فرهنگ این دو کشور با یکدیگر دارد. به همین دلیل هم ممکن است از دیدن این سرویس‌ها احساس خوشایندی داشته باشید و بخواهید یکی از آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی دبی بخرید.

tea-arab-world.jpg
سرویس چای‌خوری عربی

رحل قرآن

ازآنجایی‌که امارات متحده عربی کشوری مسلمان است، پس محصولات مذهبی هم می‌تواند از سوغاتی های دبی محسوب شود؛ به‌ویژه رحل‌های چوبی قرآن که با طرح‌ها و نقوش مختلف، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. رحل‌های منبت‌کاری‌شده و خاتم‌کاری‌شده و وسایل عبادتی مختلف می‌تواند از سوغاتی‌هایی باشد که از شهر دبی همراه خود می‌آورید.

Stand.jpg
رحل قرآن چوبی، از سوغات شهر دبی

مجسمه برج‌های دبی

کشور امارات به‌دلیل ساخت سازه‌های مشهوری مثل برج خلیفه و برج العرب، همواره در دنیا جزو سردمداران آسمان‌خراش‌سازی بوده است. به‌دلیل شهرت برج‌هایش، مجسمه‌های کوچک این آسمان‌خراش‌ها را می‌توان به‌عنوان سوغاتی دبی در نظر گرفت. این مجسمه‌ها را می‌توانید در اندازه و جنس‌های مختلفی مثل شیشه‌ای، فلزی، پلاستیکی و پلی‌استری در دکوری‌فروشی‌های دبی پیدا کنید و به‌عنوان سوغات امارات متحده بخرید.

suveniri burjs.jpg
مجسمه‌های برج‌های دبی در رنگ‌های مختلف

عطر‌ و جای عطر عربی

رایحه‌ این عطرهای روغنی که به‌نام عطر عربی شناخته می‌شود، در جهان شهرت بسیاری دارد و جزو سوغات امارات متحده هم به حساب می‌آید. عطرهای عربی از منابع گیاهی تولید شده و بدون الکل هستند. این سوغات دبی، هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است. شما می‌توانید با راهنمایی فروشندگان، رایحه‌ مناسب خود را انتخاب کنید یا حتی از آن‌ها بخواهید که چند عطر را برای شما ترکیب کنند. این سوغاتی سنتی در دبی طرف‌داران بسیاری دارد.

ازطرفی جای عطر هم در دبی شکل خاص خودش را دارد و به‌عنوان یک کالای زینتی خریدوفروش می‌شود. شما می‌توانید در کنار خرید عطر، به سراغ جاعطری‌های زیبا هم بروید و از آن به‌عنوان یکی از بهترین سوغاتی های دبی استفاده کنید. معمولاً بازارهای این شهر که سوغات دبی را دارند، جزو جاهای دیدنی دبی هم محسوب می‌شوند. به همین علت هم شما با خرید از این بازارها می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید.

atr.jpg
یک مغازه عطرفروشی در دبی

طلا و جواهرات دبی

شاید بگویید چرا طلا و جواهرات که همه جای دنیا وجود دارد، باید سوغاتی خاص یک کشور محسوب شود. جواهرات عربی، با طراحی خاص و منحصربه‌فردی که دارند، به یکی از سوغاتی های دبی تبدیل شده‌اند. این طراحی‌ها روی بهترین جواهرات دنیا انجام می‌شود و درصد خلوص طلایش هم بسیار بالاست؛ جواهراتی مثل سینه‌ریز، گردن‌بندهای بلند، دست‌بند و انواع حلقه‌ها که بعضی از آن‌ها در کمال تعجب قیمت مناسبی هم دارند. به همین علت طلا و جواهرات عربی را می‌توان سوغاتی دبی نام برد که ارزش بسیار بالایی هم دارد. اگر برای خرید طلا تردید دارید و نگرانید که به‌دلیل قیمت سوغات دبی، هزینه‌های سفرتان بالا برود، می‌توانید با انتخاب تور اقساطی دبی و پرداخت مبلغ تور به‌صورت قسطی، هزینه‌های سفرتان را بهتر مدیریت کنید و آسوده‌خاطر خریدهایتان را انجام دهید.

Gold.jpg
طلا و جواهرات، از سوغات شهر دبی

شکلات‌های تهیه‌شده از شیر شتر

یکی از خوراکی‌هایی که حتماً باید در دبی امتحان کنید، محصولات کمل میلک یا شیر شتر است. این خوراکی لذیذ به‌دلیل طعم فوق‌العاده‌‌اش، شهرت بسیاری دارد و از سوغات دبی به شمار می‌رود. مواد تشکیل‌دهنده این شکلات‌ها کاکائوی 70 درصد، شیر خالص، طعم‌دهنده و خرماست. برخی از شکلات‌های کمل میلک، در قطعاتی به‌شکل شتر به فروش می‌رسد. ازآنجایی که قیمت این شکلات‌ها مناسب است، اگر نگران قیمت سوغات دبی هستید، ما به شما خرید این محصول را به‌عنوان سوغات شهر دبی را پیشنهاد می‌کنیم.

لست سکند-shotor.jpg
شکلات شیر شتر

شکلات میرزام

این شکلات را واقعاً می‌توان سوغات امارات متحده نامید؛ زیرا فقط در این کشور درست می‌شود. اگر با تور دبی 5 شب و 6 روز به این کشور سفر کرده‌اید و زمان زیادی برای گشت‌وگذار دارید، بهتر است به کارخانه شکلات میرزام هم سری بزنید. این شرکت با برگزاری تورهای کارخانه‌گردی در انواع مختلف، شما را مثل فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی به محل تولید این شکلات‌ها می‌برد تا فرایند ساخت آن را از نزدیک مشاهده کنید. علاوه‌بر دیدن خط تولید، می‌توانید شکلات سفارشی خود را همراه با بسته‌بندی دل‌خواهتان بسازید.

mirzam chocolate.jpg
شکلات‌های تخته‌ای میرزام، از سوغاتی های دبی
mirzam chocolate tour.jpg
بازدید از کارخانه شکلات میرزام

خرمای عربی

خرما از جمله خوراکی‌هایی است که بین مردم خاورمیانه بسیار رواج دارد. پس پر واضح است که خرمای عربی از بهترین سوغات دبی محسوب شود. کیفیت بالای خرمای تولیدشده در دبی، این محصول را به یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های خریداری‌شده توسط توریست‌ها تبدیل کرده است. خرمای دبی انواع مختلفی دارد و شما با چشیدنش می‌توانید خرمایی را که بیش از همه باب سلیقه‌تان است، پیدا کنید. از مصارف اصلی خرما در دبی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از خرمای عربی کنار قهوه
  • استفاده از خرمای عربی به‌عنوان دسر
  • استفاده از خرما برای درست کردن نوشیدنی‌های بدون الکل
  • استفاده از خرما به‌عنوان هدیه در ماه‌های رمضان
lastsecond.ir سوغات دبی.jpg
خرماهای عربی، از سوغات دبی

قلیان عربی

قلیان، دخانیات محبوب اما مضر!‌ شاید تعجب کنید که کسی در پاسخ به این سؤال که از دبی چه بخریم، به شما چنین محصولی را پیشنهاد دهد؛ اما قلیان عربی اصل، از مواردی به حساب می‌آید که هیچ‌چیزی جایگزینش نمی‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک وسیله دکوری زیبا در خانه شما قرار بگیرد. قلیان در فرهنگ عرب محبوب است و طراحی‌های زیبا و منحصربه‌فرد قلیان‌های عربی موجب شده که حتی کسانی هم که از فرهنگ‌های دیگری به دبی می‌آیند و نمی‌دانند قلیان چیست، به‌عنوان بهترین سوغات دبی به سراغش بروند.

لست سکند-قلیان.jpg
قلیان عربی، سوغات شهر دبی 

چراغ و فانوس‌های عربی

فانوس و چراغ‌های عربی برای افرادی که به اشیا تزیینی علاقه دارند، یک سوغاتی ایدئال به شمار می‌رود و به‌عنوان یک شیء دکوری رایج در خانه‌های اماراتی، از آن استفاده می‌شود. فانوس‌های عربی از مس و قلع ساخته شده‌اند. ملیله‌دوزی و طرح‌های پیچیده که بر آن‌ها نقش بسته، زیبایی این سوغاتی را دوچندان کرده است. شما می‌توانید این فانوس‌ها را روی میز خود قرار دهید یا از جایی آویزان کنید. انواع ارزان‌تر این فانوس‌ها از شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شوند. اگر برایتان اهمیت دارد که سوغات دبی چیست، چراغ و فانوس یکی از بهترین جواب‌ها به شماست.

دبی لست‌سکند.jpg
فانوس‌های عربی، از سوغات دبی

چراغ علاءالدین

حتماً داستان علاءالدین و چراغ جادویی‌اش را شنیده‌اید. این داستان، یکی از بهترین افسانه‌های جهان عرب است. حالا که شما به این جهان افسانه‌ای قدم گذاشته‌اید، چه سوغاتی بهتر و جالب‌تر از یک چراغ کوچک علاءالدین؟ در پاسخ به سؤال سوغات دبی چیست، می‌توان گفت که بهترین سوغات دبی شاید همین چراغ‌های علاءالدین باشد. در بازارها و پاساژهای این شهر به‌راحتی این چراغ‌ها با قیمت‌های متفاوت یافت می‌شود و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را به‌عنوان سوغات با خود به خانه ببرید.

لست سکند- aladin.jpg
تصویر چراغ علاءالدین به سبک قدیمی

کفش‌های سنتی عربی

لباس و کفش‌ فرهنگ‌های مختلف، یک انتخاب عالی برای سوغاتی است. کفش‌های مردانه و زنانه در فرهنگ پوشاک اعراب، طراحی متفاوتی دارند. به همین دلیل به‌عنوان سوغات دبی مناسب هستند. علاوه‌بر کفش، می‌توانید صندل‌های محلی دبی را نیز امتحان کنید. این صندل‌ها بسیار راحت هستند و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون عرضه می‌شوند.

خنجرهای عربی

خنجرهای عربی، به‌عنوان بخشی از لباس سنتی مردان امارات شناخته می‌شود. این سوغات امارات متحده را می‌توانید به‌عنوان زیورآلات، روی دیوار خانه‌تان نصب کنید. تیغه‌ خنجرهای عربی منحنی است و معمولاً علامت یا نقش‌ونگارهایی رویش کشیده می‌شود. مدل‌های گران‌تر خنجرهای عربی، دسته‌هایی از جنس نقره یا سنگ مرمر دارند. این خنجرها می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که قیمت سوغات دبی برایشان اهمیت ندارد و حتی دوست دارند یک وسیله تزیینی با سنگ‌های قیمتی تهیه کنند. پیشنهاد می‌کنیم قبل‌از به‌همراه داشتن این سوغات دبی، حتماً در فرودگاه به مسائل امنیتی و محدودیت حمل برخی از اشیا توجه کنید.

خنجر عربی
خنجرهای عربی، سوغاتی دبی

تفنگ فتیله‌ای عربی

یکی دیگر از نمادهای فرهنگ عرب در کنار خنجر و شمشیر، تفنگ است. در ابتدا شاید خرید یک اسلحه کار عاقلانه‌ای به نظر نیاید، اما یک اسلحه تزیینی و قدیمی چطور؟‌ شاید یک تفنگ فتیله‌ای عربی بهترین سوغات دبی برای شما باشد. این تفنگ‌ها این روزها دیگر کارایی ندارند، اما با توجه به تزیینات به‌کاررفته در آن، یک هدیه گران‌قیمت به‌ويژه برای کسانی است که می‌گویند از دبی چه بخریم. درضمن برای این مورد هم مانند خنجر، حتماً نکات حمل اسلحه‌ و قوانین دبی را مطالعه کنید و ببینید که در سفر به این شهر، چه مقرراتی را باید رعایت کنید.

راهنمای کامل سفر به دبی

لست سکند-jaizel.jpg
اسلحله تزیینی، یکی از سوغات امارات متحد عربی

ادویه‌جات دبی

کیفیت ادویه‌جات کشورهای خاورمیانه در سراسر جهان شهرت دارد و زبانزد خاص و عام است. بازار ادویه‌ دبی گنجینه‌‌ای نامحدود از انواع ادویه‌های محبوب و کمیاب است. ادویه به‌عنوان سوغاتی دبی بدون شک رایحه‌ای دل‌پذیر به غذای شما می‌دهد؛ اما ممکن است حملش با چمدان، باعث بو گرفتن وسایل شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق، هنگام بسته‌بندی و حمل ادویه‌جات بیشتر دقت کنید. شما می‌توانید ادویه را به‌عنوان سوغات شهر دبی در نظر بگیرید و برای عزیزانتان تهیه کنید.

ادویه‌جات
ادویه‌جات، از بهترین سوغات دبی

سفر به دبی با تور

به‌دلیل گردشگرپسند بودن کشور امارات، همواره تورهای این کشور به‌ویژه تور دبی جزو پرطرف‌دارترین‌ها به شمار می‌آید؛ بنابراین اگر شما قصد سفر به این شهر خاص را دارید که سالانه 11 میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند، می‌توانید با مراجعه به قسمت تورهای سایت لست‌سکند، تور مورد نظر خود را با جزئیاتش ببینید و حتی از قیمت تور دبی ۷ شب و ۸ روز و همچنین قیمت سایر تورها آگاهی پیدا کنید.

سخن آخر

اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام خرید سوغات، وسواس زیادی به خرج می‌دهید، باید بدانید که وسعت دامنه‌ انتخاب سوغات دبی در بازارهایش، خرید را برای شما بسیار آسان می‌کند. محصولات خوراکی، صنایع‌دستی، اشیای تزیینی، لوازم الکترونیک و پوشاک بسیار متنوعی در دبی فروخته می‌شود و قیمت سوغات دبی مختلف است که با توجه به میزان بودجه‌تان می‌توانید خرید کنید. این تنوع، پاسخ‌گوی نیاز و سلیقه‌ بیشتر افراد خواهد بود. بهتر است با کمی بازارگردی و دقت به قیمت و کیفیت کالاها، ایدئال‌ترین سوغات دبی را برای خود، دوستان و خانواده‌تان تهیه کنید. اگر تاکنون به این شهر سفر کرده‌اید، خوش‌حال می‌شویم نظرتان را درباره سوغاتی های دبی با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.