تور قبرس شمالی

4.8
از 12 رای
آگهی سپهران - جایگاه E - دسکتاپ
6 شب
مقتدر سیر تابان
پگاسوس ساعت رفت: 04:15
پگاسوس ساعت برگشت: 16:35
38,500,000 تومان
6 شب
ملوان سیر پارسیان
پگاسوس ساعت رفت: 04:15
پگاسوس ساعت برگشت: 16:35
38,500,000 تومان
آگهی آیسو سفر - جایگاه F - دسکتاپ
7 شب
سفر به کام ایرانیان
ترکیش ایرلاینز ساعت رفت: 09:35
ترکیش ایرلاینز ساعت برگشت: 22:10
55,500,000 تومان
6 شب
رز طلایی هرمس
کورندون ايرلاينز ساعت رفت: 02:12
کورندون ايرلاينز ساعت برگشت: 14:00
47,110,000 تومان
آگهی مانیاپرواز - جایگاه F پلاس - دسکتاپ
7 شب
آمیتیس بال پارس
فری برد ساعت رفت: 00:05
پگاسوس ساعت برگشت: 23:30
56,990,000 تومان
10 شب
رز طلایی هرمس
کورندون ايرلاينز ساعت رفت: 05:30
کورندون ايرلاينز ساعت برگشت: 14:00
71,430,000 تومان
5 شب
آمیتیس بال پارس
فری برد ساعت رفت: 00:05
فری برد ساعت برگشت: 20:00
45,990,000 تومان
6 شب
آویسا الهه باستان
پگاسوس ساعت رفت: 04:15
پگاسوس ساعت برگشت: 16:35
38,500,000 تومان
6 شب
آمیتیس بال پارس
فری برد ساعت رفت: 00:05
فری برد ساعت برگشت: 17:15
58,990,000 تومان
6 شب
مانیا پرواز رویایی
پگاسوس ساعت رفت: 04:15
پگاسوس ساعت برگشت: 16:35
38,500,000 تومان
6 شب
تینو پرواز آسمان
پگاسوس ساعت رفت: 04:15
پگاسوس ساعت برگشت: 16:35
38,500,000 تومان
6 شب
لاچین سیر
فری برد ساعت رفت: 02:15
فری برد ساعت برگشت: 19:40
58,990,000 تومان
6 شب
رهگذران اوج آرام
فری برد ساعت رفت: 02:15
فری برد ساعت برگشت: 19:40
58,990,000 تومان
6 شب
آیسو سفرپارسه
پگاسوس ساعت رفت: 03:35
پگاسوس ساعت برگشت: 18:00
38,500,000 تومان
6 شب
آیسو سفرپارسه
فری برد ساعت رفت: 01:30
فری برد ساعت برگشت: 19:40
58,990,000 تومان
6 شب
آویسا الهه باستان
فری برد ساعت رفت: 01:30
فری برد ساعت برگشت: 19:40
58,990,000 تومان
4 شب
رهگذران اوج آرام
ترکیش ایرلاینز ساعت رفت: 04:45
ترکیش ایرلاینز ساعت برگشت: 20:30
44,600,000 تومان
با سفرساز لست‌سکند سفر دلخواهت رو تور کن!
اگر تور مدنظرت رو پیدا نکردی با استفاده از سرویس جدید لست‌سکند با اسم سفرساز بهترین پیشنهاد قیمت رو برات پیدا می‌کنیم
photo camper camera
سفرساز

قبرس شمالی برای خودش ایالت جداگانه‌ با هویتی مستقل است. شاید از بسیاری شنیده باشید که برای تحصیل به قبرس شمالی مهاجرت کرده‌اند امّا بد نیست بدانید علاوه بر مهاجرت، می‌توانید به این منطقه سفر کنید و از نزدیک زیبایی‌هایش را ببینید. در ادامه سعی کردیم اطلاعات لازم درباره تور قبرس شمالی را با شما به اشتراک بگذاریم.

پیش از هر چیز شاید لازم باشد با خود قبرس شمالی آشنا شوید. اینکه بدانید موقعیت دقیقش کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد. بدون شک با شناخت بهتر این منطقه، متوجه می‌شوید که اصلا سفر به قبرس شمالی را انتخاب کنید یا نه.

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی در شمال جزیره قبرس قرار گرفته و میان آبهای شرق مدیترانه احاطه شده است. این جزیره در واقع در 70 کیلومتری جنوب کشور ترکیه است و آن را جمهوری ترک قبرس شمالی می‌گویند، زیرا تا حدودی زیر نظر ترکیه است. اگر بخواهید دقیق‌تر موقعیت قبرس شمالی را بشناسید، لازم است بگوییم در غرب این جزیره، آبهای مدیترانه است، در شمال شرقی تا جنوب شرقی قبرس شمالی کشورهای لبنان و سوریه قرار گرفته‌اند و همسایه جنوبی آن نیز مصر است.

آنچه درباره قبرس شمالی باید بدانیم

موقعیت قبرس شمالی احتمالا این نگاه را به شما می‌دهد که این منطقه می‌تواند از نظر تاریخی غنی باشد، زیرا در کنار تمدن‌های بزرگ تاریخ قرار گرفته است. این جزیره سرگذشت پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و به دلیل اینکه جزیره‌ای کوچک و جدا افتاده بوده، طی تاریخ توسط حکومت‌های مختلف تصاحب شده است.

با توجه به تاریخی که بر این جزیره گذشته بود، اقوام همسایه در این منطقه ساکن شده بودند. در بخش شمالی قبرس، بیشتر ترک‌ها ساکن بودند که به مرور به دلیل اختلافات فرهنگی‌شان با قسمت جنوبی، بینشان تنش‌هایی ایجاد شد.

حالا اگر بخواهیم به دوره جدا شدن قبرس شمالی برسیم، باید بگوییم در سال 1960 بود که به دلیل همان اختلاف‌ها، قبرس شمالی یک ایالت مجزا شد و با توجه به اینکه ساکنان بخش شمالی بیشتر ترک بودند، سال 1974 قبرس شمالی به جمهوری ترک قبرس شمالی معروف شد و سرنوشت متفاوتی برای خودش رقم زد. بعدها این دو بخش با هم به صلح رسیدند امّا دیگر به یک کشور واحد تبدیل نشدند. به قبرس شمالی، قبرس ترک هم می‌گویند.

مردم و فرهنگ قبرس شمالی

اگر تاریخچه قبرس شمالی را بدانید، احتمالا دیگر می‌دانید که مردمش ممکن است چه کسانی باشند. گفتیم که ساکنان قبرس شمالی، ترک‌ها بودند. به همین دلیل فرهنگ و باورهای این منطقه چیزی شبیه به ترکیه است. بیشتر مردم قبرس شمالی مسلمان سنی مذهبند و درصدی هم مسیحیان ارتدوکس هستند.

زبان مردم قبرس شمالی به دلیل هم‌ریشه بودنشان با ترک‌های استانبولی، ترکی استانبولی است. همچنین تا حدودی لباس و مراسمشان با ترک‌های ترکیه پیوند خورده و مشابهت‌هایی از آن منطقه را می‌توان در قبرس شمالی هم مشاهده کرد. در جدول زیر اطلاعات مهم قبرس شمالی را جداگانه با شما به اشتراک می‌گذاریم:

خلاصه ای کوتاه از قبرس شمالی ( ترک )

زبان ترکی استانبولی
پیش شماره تلفن ۹۰۳۹۲+
واحد پول لیر ترکیه
دین اغلب مسلمان

آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوا از موقعیت جغرافیایی یک منطقه تاثیر می‌گیرد. بنابراین اگر بخواهیم از آب و هوای قبرس شمالی بگوییم، حضور پررنگ دریای مدیترانه را نباید نادیده بگیریم. پس قبرس شمالی آب و هوای مدیترانه‌ای دارد، یعنی تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و مرطوب. در تابستان، هوا کاملا صاف و حتّی بدون ابر است و آفتاب داغ می‌تابد. امّا در زمستان رطوبت بالاست و بیشتر روزهایش بارندگی است. دو فصل پاییز و بهار هم هوا رو به اعتدال می‌رود.

با توجه به اینکه قبرس شمالی سواحل متعدد و زیبایی دارد، معمولا مسافران فصل تابستان را برای سفر به قبرس شمالی انتخاب می‌کنند که بتوانند از سواحل و تفریحات آبی آن استفاده کنند. در ادامه نکات بیشتری از شرایط سفر به قبرس شمالی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تور قبرس شمالی

تور قبرس شمالی چند سالی است که از مبدا ایران برگزار می‌شود و به راحتی همراه با تور می‌توانید به این منطقه سفر کنید. معمولا سواحل، مسافران تور قبرس شمالی را به خودش جذب می‌کند. پس اگر شما هم دنبال تفریحات آبی و لذت بردن از سواحل مدیترانه‌ای هستید، تور قبرس شمالی گزینه مناسبی برایتان است.

ویزا، ترنسفر فرودگاهی، هتل و بیمه، از خدماتی هستند که در تور قبرس شمالی ارائه می‌شوند. بدون شک همراه شدن با تور هم کار را برایتان راحت می‌کند و هم تا جای ممکن هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. مخصوصا اگر با پرواز چارتر، تور قبرس شمالی را تهیه کنید.

تورهای قبرس شمالی پروازهایشان یا به صورت چارتری است یا سیستمی. پروازها معمولا با دو ایرلاین ترکیش ایرلاینز و پگاسوس انجام می‌شود که از این دو، پروازهای پگاسوس اقتصادی‌تر است. پروازها معمولا یک توقف در مسیر دارند، گاهی حتّی مسافر بارهایش را تحویل می‌گیرد و منتظر هواپیمای بعدی می‌شود.

تورهای قبرس شمالی به صورت‌های مختلف برگزار می‌شوند، از سه شب گرفته تا یک هفته. امّا معمولا تورهای 6 شب قبرس شمالی طرفداران بیشتری دارند، چون مسافر بعد از طی مسیر ترجیح می‌دهد چند روزی را در مقصد بگذراند.

ویزای قبرس شمالی

برای تهیه ویزای قبرس شمالی لازم نیست از قبل اقدام کنید زیرا پس از ورودتان، مهر قبرس شمالی داخل پاسپورتتان می‌خورد. فقط مثل سایر سفرها لازم است پاسپورتتان 7 ماه اعتبار داشته باشد و سایر اقدامات هم، پیش از سفر آژانس مسافرتی انجام داده است.

امّا درباره ویزای قبرس شمالی بهتر است این نکته را بدانید که به دلیل مشکلات سیاسی، وجود مهر قبرس شمالی در پاسپورت شما ممکن است برای سفرهای احتمالی‌تان به مقصد اروپا یا آمریکا مشکل ایجاد کند. به همین منظور، افرادی که در آینده قصد سفر به آمریکا یا اروپا را دارند، مهر قبرس شمالی را در کاغذی جداگانه می‌زنند نه در پاسپورتشان، تا بعدا به مشکل ریجکتی ویزا برنخورند. پس اگر شما هم نمی‌خواهید با چنین مشکلی مواجه شوید، هنگام سفر از آژانس مسافرتی راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

قیمت تور قبرس شمالی

با نگاهی به قیمت تور قبرس شمالی در این صفحه، متوجه می‌شوید حدود قیمت آن چقدر است. بدون شک عوامل مختلفی در افزایش یا کاهش قیمت تور قبرس شمالی تاثیرگذار است، مثلا هر چقدر تعداد روزهای اقامت بیشتر شود، قیمت تور هم بالاتر می‌رود.

نکته دیگر که در تعیین قیمت تور قبرس شمالی موثر است، هتل انتخابی شماست. قبرس شمالی هتل‌های متنوعی دارد و به دلیل ساحلی بودنش، هتل‌های لوکس با امکانات هم در آن وجود دارد. بنابراین اگر قصد اقامت در هتل‌های لوکس دارید باید بودجه بیشتری برای تورتان کنار بگذارید.

مسئله دیگری که پیشتر هم از آن صحبت کردیم، چارتری یا سیستمی بودن پرواز و ایرلاین آن است. این موارد گر چه اختلاف زیادی در قیمت تور قبرس ایجاد نمی‌کند، امّا از عوامل تاثیرگذار هستند.

هتل های تور قبرس شمالی

قبرس شمالی شهری دانشجویی است امّا در کنار آن مسافران بسیاری برای سواحل آن و استراحت کردن به قبرس شمالی سفر می‌کنند. معمولا مقاصدی که برای استراحت و اوقات فراغت طراحی شده‌اند، هتل‌های خوبی هم دارند که مسافران تا جای ممکن اوقاتشان را در هتل بگذرانند.

مشاهده لیست هتل‌های قبرس شمالی

تورهای قبرس شمالی هم هتل‌های عادی دارند و هم هتل های آل و یوآل، اگر قصد دارید برای خورد و خوراک هم داخل هتل وقت بگذرانید و تفریحتان کامل شود، بهتر است هتل‌های آل و یوآل را انتخاب کنید. انتخاب این سبک هتل‌ها با وجود اینکه هزینه تور را کمی بالا می‌برد، امّا از آن طرف، از هزینه‌های خورد و خوراک شما در سفر می‌کاهد.

مشاوره خرید تور قبرس شمالی با لست سکند

در صورتی که همچنان در مورد تورهای قبرس شمالی و سفر به آن، سوالاتی ذهنتان را درگیر کرده است، می‌توانید با تیم مشاوره سفر لست سکند، تماس بگیرید و از راهنمایی‌های متخصصان لست سکند، استفاده کنید. 

تماس با مشاوره سفر ۹۱۰۱۸۰۰۰-۰۲۱