تور قطر جام جهانی 2022

4.8
از 4 رای
آگهی سپهران - جایگاه E - دسکتاپ
متاسفانه هیچ موردی یافت نشد. میتوانید از سرویس زیر استفاده کنید.
با سفرساز لست‌سکند سفر دلخواهت رو تور کن!
اگر تور مدنظرت رو پیدا نکردی با استفاده از سرویس جدید لست‌سکند با اسم سفرساز بهترین پیشنهاد قیمت رو برات پیدا می‌کنیم
ثبت درخواست
سفرساز

جام جهانی قطر از آن رویدادهایی است که نه تنها عاشقان فوتبال، بلکه آنهایی که حتّی بازی‌های فوتبال را دنبال نمی‌کنند و نام بازیکنان تیم ملی‌شان را هم نمی‌دانند، دنبالش می‌کنند. زیرا جام جهانی فراتر از یک بازی و رقابت است و حتّی دست روی هویت ملی مردم می‌گذارد. از صمیم قلبمان امیدواریم که تیم ملی‌مان در جام جهانی قطر، درخشش بی‌نظیری داشته باشد.

بی‌شک خیلی از افراد دوست دارند این رقابت‌ها را از نزدیک دنبال کنند و هیجان بازی‌ها را به صورت زنده و از نزدیک تجربه کنند. در این صفحه قرار است صفر تا صد اطلاعات تور جام جهانی قطر را در اختیارتان بگذاریم که اگر قصد سفر داشتید، بدون جستجو در صفحات مختلف وب که اعتبارشان هم معلوم نیست، اطلاعات مفید و کاملی دستگیرتان شود. پس تا انتهای این مطلب راهنما، همراه لست سکند باشید.

« به دلیل تغییرات بعضی قوانین و مقررات تا شروع جام جهانی قطر، این صفحه به طور پیوسته آپدیت می شود. »

تورهای جام جهانی قطر ۲۰۲۲

تور جام جهانی قطر 2022 مخصوص آنهایی است که قصد تماشای مسابقات جام جهانی را دارند و به همین منظور میخواهند به قطر سفر کنند. در پکیج تور جام جهانی قطر، علاوه بر خدمات همیشگی تورهای قطر که شامل بلیط رفت و برگشت، هتل، بیمه و ترنسفر می‌شود، بلیط بازی‌ها و خدماتی که مربوط به جام جهانی قطر می‌شود هم، خواهید داشت.

تور جام جهانی قطر و مزیت های آن

مزیت خرید تور جام جهانی قطر 2022 این است که دیگر نیازی نیست خودتان پیگیر چندین کار مثل بلیط هواپیما، رزرو هتل، خرید بلیط بازی‌ها و ... باشید و با خرید تور جام جهانی قطر، همه خدمات را یکجا دریافت می‌کنید و فقط روزی که پرواز دارید، با چمدانتان به فرودگاه می‌روید.

ویژگی دیگری که تور جام جهانی قطر 2022 دارد، این است که چون آژانس‌های مسافرتی پرواز و خدمات مختلف را به صورت چارتر و یا تعداد زیاد رزرو می‌کنند، هزینه‌ها با قیمت کمتری برایتان تمام می‌شود. به عبارت دیگر، اگر بخواهید همان خدمات را خودتان تهیه کنید، بدون شک گرانتر خواهد شد. ضمن اینکه بدون خرید تور جام جهانی، اگر مشکلی هم ایجاد شود، کسی پاسخگو نخواهد بود و خودتان باید راه حلی برای آن پیدا کنید.

بنابراین، اگر قصد دارید با خیال راحت مسابقات جام جهانی قطر 2022 را از نزدیک ببینید، بهترین کار رزرو یک تور جام جهانی، متناسب با شرایطتان است.

قیمت تور جام جهانی قطر

قیمت تور جام جهانی قطر به عوامل مختلفی بستگی دارد. طبیعتاً به دلیل پرطرفدار بودن تورهای جام جهانی، نمی‌توان انتظار قیمت ارزان برای تور جام جهانی داشت، امّا بدون شک اختلاف قیمت برای پکیج‌های متنوعی که ارائه می‌شود، وجود دارد.

علاقمندان حضور در جام جهانی 2022 بسیار متنوع هستند و در نتیجه، نیازهای متفاوتی خواهند داشت. به همین منظور هزینه تور جام جهانی قطر متناسب با گروه‌های مختلف از ارزان تا لوکس دسته بندی خواهد شد.

مواردی که باعث تفاوت قیمت تورهای جام جهانی قطر میشوند، عبارتند از: درجه هتل، نوع حمل نقل، نوع پرواز، تعداد روزهای اقامت، نوع بلیط بازی های جام جهانی و انواع خدماتی که آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌دهند.

شرایط دریافت ویزای قطر برای جام جهانی

ویزای قطر را چطور دریافت کنیم؟ سوال مهم بیشتر کسانی است که می‌خواهند در جام جهانی قطر 2022 حضور داشته باشند. اگر قرار است تور جام جهانی را بخرید دیگر نگران ویزای قطر نباشید، زیرا تهیه ویزا به عهده آژانس مسافرتی است. امّا به صورت کلی، ویزای قطر برای ایرانی‌ها در فرودگاه صادر می‌شود و مراحل سختی برای تهیه آن وجود ندارد. بنابراین فقط کافی است مدارک لازم را داشته باشید و هزینه آن را پرداخت کنید که هنگام پرواز، ویزای قطر هم برایتان صادر شود.چون فوتبال ایران در جام جهانی حضور دارد، ایرانی ها میتوانند درخواست ویزای یک بار ورود، دو بار ورود و متعدد با اقامت ۲۰ روزه و اعتبار ۲ ماهه بدهند.

برای دریافت ویزای قطر ابتدا لازم است در سایت Ehteraz.gov ثبت نام کنید و پیش از پرواز، تأییدیه را بگیرید. مدارکی که برای درخواست ویزا لازم دارید عبارتند از:

1- پاسپورت با 6 ماه اعتبار

2- یک قطعه عکس 6*4

3- بلیط رفت و برگشت

4- واچر هتل (با اقامت حداکثر 30 روز)

5- بیمه مسافرتی

6- کارت واکسن مورد تأیید قطر

7- تمکن مالی 5000 ریال قطری و گردش حساب 3 ماه آخر

اگر مدارک کامل باشد و ایمیل تأیید ویزا برایتان آمده باشد، کافی است مبلغ 100 ریال قطری در فرودگاه پرداخت کنید تا همانجا ویزای قطر برای شما صادر شود. ممکن است شرایط دریافت ویزای قطر برای جام جهانی 2022 کمی هموارتر شود. در صورت هر گونه خبر تازه‌ای درباره ویزای قطر، این مطلب به روز خواهد شد.

شرایط واکسیناسیون برای ورود به قطر برای جام جهانی

شرایط سفر به قطر پس از کرونا را باید قبل از سفرتان در نظر بگیرید. تمام گردشگرانی که قصد سفر به قطر و تماشای بازی‌های جام جهانی را دارند، باید 48 ساعت پیش از سفرشان تست منفی کرونا (PCR) ارائه دهند. همچنین واکسن‌های مورد پذیرش قطر شامل واکسن‌های جانسن، فایزر، آسترازنکا و مدرنا می‌شود. سایر واکسن‌های سینوفارم، اسپوتنیک V، سینوواک و کوواکسین نیز به طور مشروط مورد قبول است و اشخاصی که این واکسن‌ها را به طور کامل ترزیق کرد‌ه‌اند، باید تست آنتی بادی ارائه دهند.

تور جام جهانی ارزان

تور جام جهانی ارزان شاید با وجود قیمت‌های گرانی که می‌بینیم، متناقض به نظر برسد. امّا واقعیت این است که با کمی تغییر در انتخاب‌ها، امکان خرید تور جام جهانی ارزان، ممکن می‌شود. اگر قصد دارید ارزانترین تور جام جهانی قطر را بخرید، باید از شرایط مطلوبی که مد نظر دارید فاصله بگیرید و کمی منعطف عمل کنید.

هتل و محل اقامت

یکی از عوامل مهمی که سبب می‌شود تور جام جهانی ارزان شود، انتخاب هتل های کم ستاره‌تر است. از آنجایی که هزینه اقامت بخش مهمی از قیمت تورها را تشکیل می‌دهد، اگر به جای هتل‌های 5 ستاره، هتل‌های ارزان‌تر را انتخاب کنید، می‌توانید تا حد زیادی هزینه تورتان را کاهش دهید.

نوع و ساعت پرواز

از طرفی، قیمت بلیط هواپیما با توجه به ساعات و روزهای پرواز و درجه خدمات، متفاوت است. اگر قصد خرید ارزانترین تور جام جهانی را دارید، طبیعتا باید بلیط هواپیما در ساعات خلوت‌تر در سطح اکونومی را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند، نوع ایرلاین هم در قیمت بلیط هواپیما اثر می‌گذارد و هر چه ایرلاین ناشناخته‌تر باشد، قیمت نهایی بلیط هم کمتر می‌شود.

نوع حمل و نقل 

پیش‌بینی میشود که علاوه بر حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی هم برای ایرانی ها فراهم شود. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت تورهای جام جهانی برای ما ایرانی ها، کاهش خوبی خواهد داشت.

علاوه بر مواردی که گفته شد، میزان خدماتی که قرار است آژانس مسافرتی به شما بدهد هم، شرط دیگری برای خرید تور ارزان جام جهانی قطر است. هر چه مسئولیت‌ها را در مقصد، خودتان به عهده بگیرید و خدمات کمتری از تور دریافت کنید، قیمت تور جام جهانی قطر، برایتان ارزان‌تر خواهد شد.

تور لوکس جام جهانی

تور لوکس جام جهانی انتخاب آنهایی است که می‌خواهند نهایت استفاده را از جام جهانی قطر ببرند و حسابی خوش بگذرانند. در تورهای لوکس جام جهانی، شما در بهترین هتل اقامت خواهید کرد و با بهترین پرواز رفت و آمد می‌کنید. علاوه بر هتل و پرواز، تور لوکس جام جهانی شامل خدمات بیشتری می‌شود که سبب آسایش بیشتر شما در سفر می‌شود. مهم است قبل از اینکه جام جهانی از راه برسد، تصمیم بگیرید که آیا قصدتان شرکت در تورهای لوکس جام جهانی است یا تورهای معمولی؟

بلیط جام جهانی قطر

بلیط جام جهانی قطر را چگونه باید تهیه کرد؟ فوتبال دوستانی که قصد دارند بازی‌های جام جهانی 2022 را از نزدیک در استادیوم‌ها تماشا کنند، با 5 دسته بندی مختلف بلیط مواجه خواهند شد. هر کدام از این دسته بندی‌ها از نظر قیمت و جایگاه صندلی‌ متفاوت است.

۱- دسته بندی یک، دو و سه جایگاه‌هایی هستند که هم ساکنین قطر و هم گردشگران خارجی می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. دسته بندی یک نسبت به دسته بندی 2 گرانتر است و همچنین جایگاه صندلی بهتری دارد.

۲- دسته بندی 2 نیز چنین ویژگی‌هایی نسبت به دسته بندی 3 دارد.

۳- دسته بندی 4 فقط ویژه ساکنین قطری است و گردشگران خارجی امکان خرید آن‌ها را ندارند.

۴- دسته بندی 5 نیز ویژه افراد معلول است که جایگاه دسترسی پذیر، متفاوت و البته محدودتری دارند.

قیمت بلیط‌های جام جهانی نیز باتوجه به جایگاه صندلی و نوع آن، متفاوت است. یعنی باز‌ی‌های فینال، رده‌بندی و افتتاحیه از بازی‌های گروهی قیمت بیشتری دارند. 

تاریخ شروع و پایان جام جهانی 2022

جام جهانی 2022 قطر در پاییز سال جاری و از 30 آبان 1401 آغاز می‌شود و تا 27 آذر که بازی فینال است، ادامه خواهد داشت. جالب است بدانید که بازی‌های جام جهانی دوره‌های پیشین در نیمه دوم خرداد آغاز می‌شد و تا نیمه دوم تیر ماه ادامه داشت. اما در این دوره از جام جهانی به دلیل گرمای بسیار زیاد قطر، برگزاری مسابقات به پاییز موکول شد.

هم‌گروه های ایران در جام جهانی قطر

همانند چند ده سال گذشته، جام جهانی 2022 قطر با برگزاری 32 تیم از قاره‌های مختلف برگزار می‌شود. تیم‌ها در 8 گروه 4 تایی قرار گرفته‌اند و هر کدام به دنبال جاه‌طلبی‌های خود هستند. طبعا برای ما ایرانی‌ها گروه B جام جهانی که شامل تیم ملی ایران، انگلیس، آمریکا و ولز است، با اهمیت‌ترین گروه در بین سایرین است. یکی از اتفاقات مهم‌ در این دوره از جام جهانی عدم راهیابی ایتالیا، قهرمان 4 دوره از این رقابت‌ها، برای دومین دوره متوالی است.

زمان بازی‌های ایران در جام جهانی قطر

همانطور که اشاره شد ایران در این دوره از جام جهانی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز، بازی خواهد کرد. تاریخ و استادیوم‌های بازی‌های ایران به صورت زیر است:

۱- بازی ایران با انگلیس در استادیوم خلیفه در تاریخ 1 آذر

۲- بازی ایران و ولز در استادیوم احمد بن علی در تاریخ 4 آذر

۳- بازی ایران با آمریکا در استادیوم الثمامه در تاریخ 8 آذر

استادیوم‌های جام جهانی قطر 2022

در بیست و دومین جام جهانی تاریخ به میزبانی قطر، این کشور 8 استادیوم را برای برگزاری جام جهانی 2022 آماده کرده است. استادیوم ‌های جام جهانی قطر درشهرهای دوحه، الریان، الخور، لوسیل و وکره هستند و بین 40.000 تا 80.000 نفر ظرفیت دارند.

به غیر از مدرن بودن استادیوم های جام جهانی قطر 2022 و پیروی کردن از آخرین استانداردهای بین المللی، نکته‌ای که دولت قطر بر آن تاکید دارد. پایدار بودن این استادیوم‌ها است. پایدار به این معنی که در ساخت یا بازسازی این استادیوم‌‌ها کمترین آسیب به طبیعت وارد شده است. حتی یکی از این استادیوم‌ها که 974 نام دارد، متشکل از 974 کانتینر است و قرار است پس از پایان این دوره از جام جهانی به طور کامل منهدم شود و از کانتینر، صندلی‌ و سایر زیرساخت‌های آن درصنایع دیگر استفاده شود.

برای مطالعه اطلاعات کامل در مورد همه استادیوم های قطر برای جام جهانی و مشاهده عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به استادیوم‌ها، میتوانید به مطلب زیر مراجعه کنید.

لیست کامل استادیوم های قطر برای جام جهانی

هایا کارت قطر چیست و چه جایگاهی در جام جهانی قطر دارد؟

در تور جام جهانی قطر، گردشگران باید توجه داشته باشند که علاوه بر بلیط و محل اقامت، تهیه هایا کارت هم ضرورت دارد. هایا کارت یک کارت دیجیتال و هوشمند است که مجوز ورود شما به قطر و ورزشگاه‌ها محسوب می‌شود. البته تهیه هایا کارت بسیار آسان است و فقط باید پیش از آن دست کم بلیط یک بازی جام جهانی را تهیه کرده باشید. همچنین برای تکمیل کردن مراحل هایا کارت، باید محل اقامتتان را هم رزرو کرده باشید. معمولا در تورهای جام جهانی، آژانس مسافرتی تهیه هایا کارت برای شما را به عهده می‌گیرد.

هایا کارت قطر ریزه کاری های زیادی دارد که برای مطالعه کامل موارد مرتبط با هایا کارت میتوانید به مقاله راهنمای زیر مراجعه کنید.

راهنمای صفر تا صد هایا کارت قطر

اقامت برای جام جهانی 2022 قطر

گفته شده که برای تکمیل کردن اطلاعات هایا کارت گرشگران موظف هستند اقامتگاه خود را در زمان ورود به قطر مشخص کرده باشند. اقامتگاه‌هایی که دولت قطر از طریق وبسایت رسمی جام جهانی 2022 پیشنهاد داده است شامل کابین‌های کشتی کروز، ویلا، آپارتمان و اتاق‌های اقتصادی Fan Villages می‌شود. البته افرادی که با تور جام جهانی قطر می‌خواهند سفر کنند، هتلشان از قبل رزرو می‌شود و در این باره مشکلی نخواهند داشت.