کافه های روباز تهران؛ معرفی بهترین ها در شمال، شرق، غرب و مرکز

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین کافه‌های روباز تهران با عکس و آدرس
03 اسفند 1402 08:00
0

کافه های روباز تهران محیطی را فراهم می‌کنند که برای بسیاری از افراد، لذت‌بخش است و شاید نتوانید آن را در کافه‌های فضای بسته پیدا کنید. برخی از بهترین کافه های روباز تهران، در خانه‌های قدیمی و تاریخی قرار گرفته‌اند؛ به‌ویژه آن‌هایی که در مرکز شهر هستند. این کافه‌ها علاوه‌بر اینکه شما را با خوراکی‌های مختلف سرگرم می‌کنند، اغلب طراحی و معماری زیبایی هم دارند؛ به‌نحوی که شما با رفتن به برخی کافه های فضای باز تهران، انگار به یک جای دیدنی قدم گذاشته‌اید. به همین علت، در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند به سراغ معرفی بهترین کافه های روباز تهران رفته‌ایم.

بهترین کافه های روباز تهران

کافه چای بار، کافه باغ کاریز، کافه گرند حیات، کافه حیات هزار افسان، کافه عمارت دل، خانه فاموری، عمارت آفرید، کافه‌رستوران پادنا، کافه‌رستوران نارکو، کافه شمرون بام‌لند، کافه بارباراس و کافه ژوان از بهترین کافه های روباز تهران هستند. البته تعداد کافه های فضای باز تهران بیشتر از این حرف‌هاست؛ اما سعی کرده‌ایم در این مطلب، آن‌هایی را به شما معرفی کنیم که هر شخصی برای یک بار هم که شده، باید به آن‌ها سر بزند.

فهرست بهترین کافه‌های تهران

کافه‌های روباز شمال تهران

در این بخش از مطلب، کافه‌های روباز شمال تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر در این قسمت از شهر تهران حضور دارید، به این کافه‌های شیک و احتمالاً گران سری بزنید و چند دقیقه‌ای را آنجا سر کنید. این کافه‌ها برخلاف باور عموم، در نقطه‌ای خاص از شمال تهران، مانند پاسداران یا اندرزگو جمع نشده‌اند و شما می‌توانید کافه‌های خوبی را در نقاط مختلف شمال تهران پیدا کنید.

کافه چای بار

اگر هوس کرده‌اید که در محیطی قجری یک فنجان قهوه بنوشید، کافه چای بار شما را به این دوره می‌برد و انتظارتان را به بهترین شکل برآورده می‌کند. چای بار با دو محیط روباز و سرپوشیده، از بهترین کافه های روباز تهران محسوب می‌شود. این کافه در انجمن خوش‌نویسان قرار گرفته و محیط روباز آن در یک باغ سرسبز و مشجر احداث شده است. با توجه به اینکه به فصل گرما هم نزدیک می‌شویم، این کافه برای روزهای گرم سال یک گزینه عالی محسوب خواهد شد. برای دسترسی راحت‌تر به این کافه، می‌توانید از ایستگا‌ه‌های متروی تجریش و قیطریه استفاده کنید که با فاصله 20 دقیقه تا نیم ساعت پیاده‌روی از این کافه قرار گرفته‌اند.

  • ساعت کاری کافه چای بار: از 9:5 صبح تا 11:15 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه چای بار: chaibartehran@

  • آدرس کافه چای بار: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145

موقعیت دقیق کافه چای بار

chai bar.jpg
کافه چای بار، از بهترین کافه های روباز تهران
chai bar internal.jpg
نمایی از محیط داخلی کافه چای بار

کافه باغ کاریز

حالا که در اماکن هنری هستیم، خوب است کافه باغ کاریز را هم معرفی کنیم. بعد از معرفی کافه‌ای در انجمن خوش‌نویسان، نوبت می‌رسد به کافه باغ کاریز که در باغ خانه شاعران قرار گرفته است. همان‌طور که از نامش پیداست، قسمت روباز کافه باغ کاریز در یک باغ قدیمی قرار گرفته است که در این باغ، اغلب عناصر یک حیاط قدیمی را می‌بینید. حوض، گلدان، عمارتی قدیمی و کف‌پوش‌های آجری که شما را حداقل به پنجاه سال پیش می‌برد. کافه باغ کاریز از بهترین کافه های روباز تهران است که می‌توانید از هر دو قسمت باغ و عمارت آن استفاده کنید. درضمن، این کافه به ایستگاه‌های متروی قلهک و صدر هم نزدیک است و می‌توانید با یک ربع تا 20 دقیقه پیاده‌روی به آنجا برسید.

  • ساعت کاری کافه باغ کاریز: شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح تا 11.5 شب؛ آخرهفته‌ها از 8 صبح تا 11.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه باغ کاریز: kariz.garden.cafe@

  • آدرس کافه باغ کاریز: خیابان شریعتی، خیابان دولت، نبش خیابان نعمتی (کیکاووس)، باغ خانه شاعران

موقعیت کافه باغ کاریز روی نقشه

kariz.jpg
کافه باغ کاریز، از کافه های فضای باز تهران

کافه گرند حیات

در محله پاسداران، کافه‌های بسیاری وجود دارند که انتخاب از میان آن‌ها سخت به نظر می‌رسد. حالا اگر انتخاب‌هایتان را به کافه های روباز تهران هم محدود کنید، مسئله پیچیده‌تر هم می‌شود؛ اما نگران نباشید! ما به شما یکی از بهترین کافه‌های منطقه پاسداران را معرفی می‌کنیم. گرند حیات از کافه های روباز پاسداران است که محیط زیبایی را برای جمع‌های دوستانه شما تدارک دیده است. منوی این کافه تکمیل است و حتی قلیان هم در آن وجود دارد. درضمن نکته‌ای که نباید فراموش کنید، این است که در همه محیط کافه، کشیدن سیگار آزاد است که خبر خوبی برای سیگاردوستان و خبر بدی برای کسانی است که از بوی سیگار خوششان نمی‌آید. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به کافه گرند حیات، دو ایستگاه شریعتی و شهید زین‌الدین است که با فاصله 20 دقیقه پیاده‌روی از این کافه روباز پاسداران قرار گرفته‌اند.

  • ساعت کاری کافه گرند حیات: از 12 ظهر تا 12 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه گرند حیات: grand_hyatt_pasdaran@

  • آدرس کافه گرند حیات: پاسداران، نگارستان هشتم، نبش تقاطع اول

موقعیت دقیق کافه گرند حیات

grand hayat.jpg
گرند حیات، کافه روباز پاسداران

کافه‌های روباز مرکز تهران

مرکز شهر تهران با کافه‌های گوناگون رونق گرفته است. به‌جرئت می‌توان گفت شاید بیشترین تراکم کافه‌های تهران در مرکز شهر باشد. به‌ویژه اگر در حوالی خیابان‌های ولی‌عصر، انقلاب و فردوسی حرکت کنید، شاید بدون اغراق بعد از هر سه تا چهار مغازه، یک کافه مشاهده کنید که اغلب مشتریان زیادی هم دارند. البته این درصورتی است که کافه‌های داخل کوچه‌پس‌کوچه‌های مرکز شهر را حساب نکنیم و فقط چشممان را به کافه‌های خیابان‌های اصلی بدوزیم. در این بخش از مطلب، بهترین کافه های فضای باز مرکز تهران را معرفی می‌کنیم.

کافه حیات هزار افسان

در مرکز شهر، کافه‌های فراوانی وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها مشکل است؛ اما کافه حیات هزار افسان یکی از بهترین کافه های روباز تهران محسوب می‌شود که می‌توانید در مرکز شهر پیدا کنید. این کافه 90درصد فضای خود را به حیاط بزرگش اختصاص داده است و 10درصد هم شامل محیط سرپوشیده می‌شود. البته فضای بسته این کافه هم کاملاً محصور نیست و می‌توان در آن سیگار هم کشید. حیاط بزرگ این کافه یکی از مزایای مهم آن است که باعث شده میزها را با فاصله مناسبی از یکدیگر بچینند تا حریم شخصی شما حفظ شود. این کافه با فاصله 10 دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه متروی تئاتر شهر قرار گرفته است.

  • ساعت کاری کافه حیات هزار افسان: از 9 صبح تا 11 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه حیات هزار افسان: hezarafsan.cafe@

  • آدرس کافه حیات هزار افسان: خیابان فلسطین، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران مظفر (صبا)، بین خیابان بزرگمهر و خیابان طالقانی

موقعیت کافه حیات هزار افسان

hezar afsan.jpg
نمایی از کافه حیات هزار افسان

کافه عمارت دل

عمارت دل یکی از بهترین کافه های روباز تهران است که با فضای قدیمی خود، دل هر بازدیدکننده‌ای را می‌برد. این کافه، یک خانه حیاط‌دار قدیمی است که اتاق‌ها و محیط داخلی آن، شما را وادار به عکاسی می‌کند؛ زیرا به‌صورت اتاق یک خانه قدیمی طراحی و چیده شده‌اند. سیگار کشیدن در این کافه فقط در محیط باز آن مجاز است. کافه عمارت دل در ساعات بعدازظهر عموماً شلوغ می‌شود و به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن حتماً میزتان را رزرو کنید. برای دسترسی راحت‌تر به این کافه هم می‌توانید از ایستگاه متروی تئاتر شهر استفاده کنید که با فاصله 10 دقیقه پیاده‌روی از این کافه قرار گرفته است.

  • ساعت کاری کافه عمارت دل: همه‌روزه، به‌جز شنبه‌ها از 9 صبح تا 10.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه عمارت دل: emaratedel.cafe@

  • آدرس کافه عمارت دل: تقاطع خیابان فلسطین و خیابان بزرگمهر، روبه‌روی سفارت فلسطین، پلاک 356

فهرست جاهای دیدنی تهران با مترو

موقعیت دقیق کافه عمارت دل روی نقشه

emarate del.jpg
عمارت دل، از بهترین کافه های روباز تهران
emarate del internal.jpg
نمایی از محیط داخلی کافه عمارت دل

خانه فاموری

باز هم خانه‌ای از دوران قاجار که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. خانه فاموری یکی دیگر از کافه های روباز تهران است که تقریباً هر عاشق کافه‌ای یک بار به آنجا رفته است. احتمال اینکه در خانه فاموری حافظه گوشی‌تان پر شود، وجود دارد؛ زیرا این خانه با طراحی بسیار زیبا، شما را وادار به عکاسی می‌کند و حتی می‌توان از آن به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران نام برد. خانه فاموری بیشتر شبیه لوکیشن فیلم‌های تاریخی است تا یک کافه؛ اما این زیبایی باعث نشده تا عوامل خانه فاموری از کیفیت منوی غذایی‌شان غفلت کنند. به همین علت، خانه فاموری ازنظر کیفیت غذایی، زبانزد خاص و عام است.

کافه خانه فاموری یکی از بهترین کافه های فضای باز تهران است که می‌تواند شما را برای لحظاتی از مدرنیته و شلوغی‌هایش دور کند و به سادگی و اصالت دوران قاجار ببرد؛ انگارنه‌انگار که در مرکز تهران نشسته‌اید. درضمن، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به خانه فاموری، ایستگاه تئاتر شهر است که با فاصله 20 دقیقه پیاده‌روی از این خانه قرار گرفته است. اگر از دوستداران سینما هستید، خوب است بدانید در نزدیکی خانه فاموری، یکی از بهترین سینماهای تهران، یعنی پردیس سینمایی چارسو، قرار گرفته است و شما می‌توانید با اندکی پیاده‌روی از خانه فاموری، خودتان را میهمان تماشای فیلم کنید.

  • ساعت کاری خانه فاموری: همه‌روزه، به‌جز شنبه‌ها از 9 صبح تا 11 شب

  • صفحه اینستاگرام خانه فاموری: khanehfamouri@

  • آدرس کافه خانه فاموری: خيابان جمهوری، قبل‌از پل حافظ، كوچه گشتاسب، پلاک 6

موقعیت دقیق خانه فاموری روی نقشه

khaneh famouri yard.jpg
خانه فاموری، از کافه های فضای باز تهران
khaneh famouri.jpg
نمایی از ورودی خانه فاموری

عمارت آفرید

باز هم خانه‌ای قدیمی؛ اما این بار حوالی میدان فردوسی. عمارت آفرید، یکی از کافه های روباز تهران است که حیاطی بزرگ دارد. بزرگ‌تر از حیاطش هم عمارت داخل آن است که توجه همه را به خود جلب کرده است. برخی از بخش‌های این کافه با طراحی سنتی به سبک و سیاق زورخانه‌های ایرانی طراحی شده است و حس‌وحال کهن ایرانی در آن جریان دارد. این کافه با توجه به مدل ایرانی بودنش، در منوی خود هیچ‌گونه نوشابه‌ای ندارد و نوشیدنی‌های آن اغلب ایرانی هستند. برای دسترسی راحت به این کافه می‌توانید از ایستگاه متروی فردوسی استفاده کنید. گفتنی است که این عمارت، در نزدیکی یکی از مشهورترین و بهترین پارک‌های تهران، یعنی پارک هنرمندان، قرار گرفته است.

  • ساعت کاری عمارت آفرید: از 9 صبح تا 11 شب

  • صفحه اینستاگرام عمارت آفرید: emarate_afarid@

  • آدرس کافه عمارت آفرید: میدان فردوسی، خیابان موسوی، نرسیده به خیابان سمیه، نبش کوچه آرایه، پلاک 31

موقعیت عمارت آفرید روی نقشه

emarate gowd.jpg
عمارت آفرید، از بهترین کافه های فضای باز
آفرید.jpg
بخشی از محیط داخلی عمارت آفرید

کافه‌های روباز شرق تهران

شرق تهران به‌اندازه مرکز شهر کافه‌های متعدد و متنوعی ندارد که بخواهید از میان آن‌ها انتخاب کنید؛ اما همان تعداد اندک، جزو بهترین کافه‌های فضای باز تهران محسوب می‌شوند. در این قسمت از مطلب، بهترین کافه‌های روباز شرق تهران را معرفی می‌کنیم تا اگر گذرتان به این قسمت از شهر افتاد، ساعاتی را در آنجا سپری کنید. 

کافه‌رستوران پادنا

پادنا یکی از کافه های روباز تهران است که در محدوده شرق قرار دارد. منوی کامل غذای این کافه باعث شده که بتوان آن را به‌عنوان یک رستوران هم معرفی کرد. انواع پیتزا، سالاد، سوخاری، پاستا، برگر و استیک فقط بخش کوچکی از منوی غذای کافه پادنا محسوب می‌شود که در مواقع گرسنگی می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. در این کافه دو بخش روباز و سرپوشیده وجود دارد و می‌توانید هرکدام را که دوست دارید، انتخاب کنید. درضمن، قلیان هم در منوی این کافه وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کافه‌رستوران پادنا هم ایستگاه سرسبز است.

  • ساعت کاری کافه‌رستوران پادنا: همه‌روزه از 12 ظهر تا 12 شب
  • صفحه اینستاگرام کافه‌رستوران پادنا: padena.restaurant@
  • آدرس کافه‌رستوران پادنا: نارمک، بزرگ‌راه رسالت، چهارراه سرسبز، نبش میدان ۴۷، پلاک ۷۰۱

معرفی بهترین رستوران‌های تهران

موقعیت کافه‌رستوران پادنا

padena.jpg
کافه‌رستوران پادنا، از کافه های فضای باز شرق تهران

کافه‌رستوران نارکو

نارکو با فضاسازی و طراحی داخلی دل‌نشینش، میزبان مناسبی برای دورهمی‌های شما محسوب می‌شود. این کافه، منوی کاملی از انواع غذاهای مختلف دارد. از پیتزا و برگر گرفته تا پاستا و لازانیا، همه را می‌توانید در محیط زیبای کافه‌رستوران نارکو امتحان کنید. زیبایی نارکو فقط محدود به حیاط بزرگش نمی‌شود و محیط داخلی آن هم هوش از سر شما می‌پراند. کافه‌رستوران نارکو یکی از بهترین کافه‌های روباز تهران است که دسترسی خوبی از ایستگاه مترو سرسبز دارد؛ به‌نحوی که با 10 دقیقه پیاده‌روی از این ایستگاه، می‌توانید به کافه‌رستوران نارکو برسید.

  • ساعت کاری کافه‌رستوران نارکو: همه‌روزه از 8.5 صبح تا 12 شب
  • صفحه اینستاگرام کافه‌رستوران نارکو: narco_restaurant@
  • آدرس کافه‌رستوران نارکو: میدان هفت‌حوض، خیابان جانبازان غربی (گلبرگ)، خیابان کمیجانی، نبش خیابان مهران‌پور

موقعیت دقیق کافه‌رستوران نارکو

narco.jpg
کافه نارکو، از بهترین کافه های فضای باز تهران
naerco internal.jpg
محیط داخلی کافه‌رستوران نارکو

کافه‌های روباز غرب تهران

غرب تهران هم از مناطقی است که کافه‌های لوکس فراوانی را در خود جای داده است. البته وقتی بحثمان به بهترین کافه های روباز تهران محدود می‌شود، ما هم مجبوریم تا گزینه‌های کمتری انتخاب کنیم و دست‌وبالمان اندکی بسته می‌شود. به‌هرحال در غرب تهران کافه‌های مختلف روبازی وجود دارد که می‌توانید در این بخش از مطلب، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

کافه شمرون بام‌لند

حالا نوبت به معرفی یک کافه زنجیره‌ای می‌رسد. این کافه در چهار نقطه تهران شعبه دارد که ما فقط با شعبه بام‌لند آن کار داریم. کافه شمرون بام‌لند جزو کافه های فضای باز تهران محسوب می‌شود که کنار دریاچه چیتگر واقع شده است. در واقع لوکیشن این کافه، شما را تا یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران می‌کشاند و می‌توانید در کنار خوردوخوراک، به خرید و تفریح کردن هم مشغول شوید. کافه شمرون بام‌لند با چشم‌اندازی از دریاچه چیتگر، زیبایی خیره‌کننده‌ای برای شما خواهد داشت. قرار گرفتن این کافه روباز در یکی از بهترین مراکز خرید تهران در غرب، یعنی مرکز خرید بام‌لند، محبوبیت آن را دوچندان می‌کند.

  • ساعت کاری کافه شمرون بام‌لند: همه‌روزه از 8 صبح تا 11:45 شب
  • صفحه اینستاگرام کافه شمرون بام‌لند: cafeshemroon@
  • آدرس کافه شمرون بام‌لند: دریاچه خلیج فارس، بام‌لند، بلوک B3 - B4

کافه شمرون بام‌لند روی نقشه

cafeshemroon.jpg
کافه شمرون با‌م‌لند، از بهترین کافه های فضای باز غرب تهران

کافه بارباراس

حالا که در حال پرسه‌زنی در غرب تهران و اطراف دریاچه چیتگر هستید، خوب است سری هم به کافه بارباراس یا همان کافه امضای سابق بزنید. بارباراس یکی از کافه های فضای باز تهران است که می‌توانید برای دورهمی‌هایتان روی آن حساب کنید. این کافه با منظره زیبایی از دریاچه چیتگر، حسابی روزتان را می‌سازد و شما را پرانرژی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که هنگام غروب آفتاب به این کافه سر بزنید تا چشم‌انداز زیبای دریاچه چیتگر را هنگام غروب از دست ندهید. گفتنی است در نزدیکی این کافه، می‌توانید به یکی از بهترین کارتینگ‌های تهران، یعنی کارتینگ دریاچه چیتگر، بروید و لذت یک روز تفریحی را کامل کنید.

  • ساعت کاری کافه بارباراس: همه‌روزه از 8 صبح تا 12 شب
  • صفحه اینستاگرام کافه بارباراس: barbaras__cafe@
  • آدرس کافه بارباراس: دریاچه چیتگر، باملند، بلوک C2، طبقه 2

موقعیت کافه بارباراس در مرکز خرید باملند

barbaras_emza.jpg
کافه بارباراس یا همان کافه امضای سابق، عکس از صفحه اینستاگرام کافه بارباراس

کافه ژوان

یکی از بهترین کافه های روباز تهران در منطقه سعادت‌آباد قرار دارد. کافه ژوان با طراحی داخلی و خارجی بی‌نظیرش، مشتریان زیادی را عاشق خود کرده است. این کافه، منوی صبحانه کاملی دارد و می‌توانید برای یک وعده صبحانه مفصل، رویش حساب ویژه باز کنید. علاوه‌بر آن، منوی غذایی متنوعی هم دارد که اغلب مشتریانش برای همین منوی فوق‌العاده به این کافه می‌روند تا یک وعده غذای درست‌وحسابی میل کنند. برای دسترسی راحت‌تر به این کافه هم می‌توانید از ایستگاه متروی شهید دادمان استفاده کنید که با فاصله 20 دقیقه پیاده‌روی از کافه ژوان قرار گرفته است.

  • ساعت کاری کافه ژوان: همه‌روزه از 8 صبح تا 11 شب
  • صفحه اینستاگرام کافه ژوان: zheonecafe@
  • آدرس کافه ژوان: سعادت‌آباد، بلوار دریا به‌سمت غرب، نرسیده به خیابان صراف‌های جنوبی، روبه‌روی کارواش دریا، پلاک 75

موقعیت کافه ژوان روی نقشه

zheone.jpg
کافه ژوان، از بهترین کافه های فضای باز تهران
zheone internal.jpg
نمایی از محیط داخلی کافه ژوان

سخن آخر

در این مطلب، تعدادی از بهترین کافه های روباز تهران را به شما معرفی کردیم؛ اما چندین نکته وجود دارد که خوب است هنگام کافه‌گردی، آن‌ها را در نظر بگیرید. برخی از کافه‌های شلوغ، محدودیت زمانی برای نشستن دارند و بهتر است اگر جلسه کاری خاصی دارید، از قبل، مدت‌زمان استفاده از میزها را پرس‌وجو کنید. مسئله بعدی که درباره کافه های فضای باز تهران مطرح است، ممنوع نبودن استعمال سیگار در این کافه‌هاست. ازآنجایی‌که این کافی‌شاپ‌ها محیطی روباز را تدارک دیده‌اند، عموماً کشیدن سیگار و قلیان در آن‌ها ممنوع نیست؛ در نتیجه اگر به دود سیگار حساسیت دارید، بهتر است که این ویژگی را هم مد نظر قرار دهید. به‌نظر شما، بهترین کافه های روباز تهران کدام‌اند؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.