کافه های تهران؛ از معروف ترین تا بهترین کافه تهران + آدرس

5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین کافه های تهران از نظر مردم؛ از کافه های معروف تا لوکس و دنج + آدرس و عکس
23 دی 1402 08:00
0

بهترین کافه های تهران را نمی‌توان به‌سادگی در یک فهرست جای داد. بسیاری از کافه‌گردها، بر این باورند که هیچ کافه‌ای وجود ندارد که همه نوشیدنی‌ها و غذاهایش خوب باشد و هر کافه در نهایت به یک یا چند غذا و نوشیدنی در منوی خود معروف است. به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم که بهترین کافه تهران کدام است و جواب سؤال بهترین کافه در تهران، برای هرکس متفاوت است. ما سعی کرده‌ایم که در این فهرست، معروف ترین کافه های تهران و بهترینشان را بیاوریم و آن‌ها را براساس امتیاز کاربران و نظراتی که مشتریانشان داده‌اند، انتخاب کنیم. همچنین در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، سعی کرده‌ایم تا بهترین غذا یا نوشیدنی را برای اکثر کافه‌ها با توجه به نظرات، معرفی کنیم.

بهترین کافه تهران کدام است؟

انتخاب بهترین کافه تهران از میان کافه‌های پرشمار پایتخت ساده نیست و تا حد زیادی سلیقه‌ای است. کافه دیاموند، کافه تهرون، کافه روبرتو، کافه چای بار، کافه حیاط شماره 65، کافه کاریز، کافه لمیز، سام کافه و کافه سبوس، ازجمله بهترین کافه های تهران هستند که آن‌ها را براساس امتیاز و تعداد نظرات، انتخاب کرده‌ایم و به شما معرفی می‌کنیم تا شما با توجه به معیارهایتان، بهترین کافه تهران را از بینشان انتخاب کنید. در این فهرست، می‌توانید کافه های خوب تهران را در قسمت‌های مختلف شهر پیدا کنید و برای ملاقات و حتی انجام کارهای روزانه‌تان به این کافه‌ها بروید. البته این را هم باید بگوییم که کافه رفتن و کافه‌گردی، برای بعضی از افراد به‌نوعی یکی از تفریحات تهران هم محسوب می‌شود.

بهترین کافه‌های شمال تهران

برعکس تصور خیلی‌ها، بهترین کافه‌های شمال تهران را فقط کافه‌های اندرزگو تشکیل نداده‌اند. تجریش، قیطریه، ونک و خیلی از منطقه‌های دیگر شمال تهران، کافه‌های بسیار خوبی را در خود جای داده‌اند. حتی تعدادی از کافه‌های فرشته هم هستند که در شمار بهترین کافه های تهران قرار دارند. برای معرفی بهترین کافه‌های شمال شهر، تعدادی از آن‌ها را براساس نظرات و رتبه‌ای که دارند، جدا کرده‌ایم و بررسی می‌کنیم. بهتر است بدانید که بعضی از این کافه‌ها شعبه‌های دیگری هم دارند و در معرفی‌شان به این نکته هم اشاره می‌کنیم.

کافه‌رستوران سبوس

کافه سبوس، یکی از بهترین کافه های تهران است که محیط بسیار ساده و در عین حال مدرنی دارد. همین ویژگی، این کافه را به یکی از بهترین کافه‌ها برای قرارهای کاری تبدیل کرده است. بسیاری از کسانی که به اینجا می‌روند، صبحانه‌هایش را توصیه می‌کنند و از طعم لذیذ و کیفیت خوب غذاهای اینجا می‌گویند. علاوه‌بر صبحانه و غذاهای این کافه، انواع قهوه‌های اینجا هم مانند آیس موکا، بسیار توصیه می‌شود.

اگر قصد دارید که در روز تعطیل به کافه سبوس تهران بروید، پیشنهاد می‌کنیم که از قبل، برای خودتان میز رزرو کنید؛ در غیر این صورت احتمالاً باید مدتی منتظر بمانید تا جا برایتان خالی شود. نکته دیگر این است که کافه رستوران سبوس، دسترسی خوبی به اتوبان چمران و مدرس دارد؛ اما برای پیدا کردن جای پارک مناسب، ممکن است کمی به مشکل بخورید.

  • ساعت کاری کافه سبوس: 8 صبح تا 9.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه سبوس: saboos_bakerycafe@

  • آدرس کافه سبوس: چهارراه پارک‌وی، ابتدای بزرگ‌راه چمران، خیابان جوانان، ابتدای خیابان الف، کنار رستوران ریواس

موقعیت دقیق کافه رستوران سبوس روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-saboos.jpg
نمونه‌ای از غذاهای کافه سبوس، عکس از صفحه اینستاگرام کافه سبوس
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-saboos-1.jpg
نمایی از محیط داخلی کافه سبوس، عکس از صفحه اینستاگرام کافه سبوس

کافه کاریز

کافه کاریز در بین چند گالری و همین‌طور در کنار انجمن شاعران ایران قرار گرفته است. این کافه، هم محیط روباز و هم محیط سربسته دارد و شما برای نشستن، حق انتخاب‌های گوناگون دارید. بااین‌حال، اگر آخر هفته یا روز تعطیل قصد دارید به کافه کاریز بروید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً پیش از رفتن، جا رزرو کنید. منوی این رستوران، تقریباٌ کامل است و کیفیت غذاهایش هم براساس نظر کاربران، در سطح مطلوبی قرار می‌گیرد. خوش‌رفتاری کارکنان این کافه هم از دیگر نکات مثبت آن است.

یکی از ویژگی‌های این کافه‌رستوران، صبحانه سلف‌سرویس آن است. در روزهای معمول هفته، شما می‌توانید از ساعت 9 تا 12 صبح از صبحانه سلف‌سرویس اینجا استفاده کنید. در روزهای تعطیل و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها، می‌توانید در دو بازه زمانی 8 تا 10 و 10 تا 12 صبح، از صبحانه‌های سلف اینجا استفاده کنید. هزینه صبحانه سلف‌سرویس در این کافه در سال 1403، به‌ازای هر نفر 395 هزار تومان است.

  • ساعت کاری کافه کاریز: شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح تا 11.5 شب، پنجشنبه و جمعه از 8 صبح تا 11.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه کاریز: kariz.garden.cafe@

  • آدرس کافه کاریز: خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز (دولت)، نبش خیابان نعمتی، باغ خانه شاعران ایران

موقعیت دقیق کافه کاریز روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-kariz1.jpg
نمونه‌ای از غذاهای کافه کاریز، عکس از صفحه اینستاگرام کاریز
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-kariz.jpg
بخشی از محیط کافه کاریز، عکس از صفحه اینستاگرام کاریز

کافه چای بار

کافه چای بار در هم‌جواری انجمن خوش‌نویسان ایران قرار گرفته است. این کافه با محیط روباز خود در دل باغی جای دارد که مربوط به دوره قاجار می‌شود و به‌نوعی یکی از جاهای دیدنی تهران هم محسوب می‌شود. بنابراین یکی از جذابیت‌های کافه چای بار، این است که می‌توانید در قسمت‌های مختلف باغ آن عکاسی کنید. در کافه چای بار، می‌توانید مدل‌های مختلفی از چای‌ها را بنوشید و طعم‌های جدیدی را کشف کنید. علاوه‌بر صبحانه‌های چای بار، بستنی سنتی، پای سیب و موارد دیگری از منوی این رستوران هم هستند که رضایت مخاطبان را به دست آورده‌اند.

  • ساعت کاری کافه چای بار: 9.5 صبح تا 11:15 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه چای بار: chaibartehran@

  • آدرس کافه چای بار: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145

موقعیت دقیق کافه چای بار روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-chaibar1.jpg
نمونه‌ای از غذاهای کافه چای بار، عکس از صفحه اینستاگرام چای بار
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-chaibar.jpg
نمایی از باغ کافه چای بار، عکس از صفحه اینستاگرام چای بار

سام کافه

یکی دیگر از بهترین کافه های تهران، سام کافه است که درمجموع 6 شعبه در شهر تهران دارد. دکوراسیون بعضی از این شعبه‌ها به شکلی است که می‌توانیم آن‌ها را جزو کافه های لوکس تهران هم بدانیم. معمولاً دکوراسیون شعبه‌های سام کافه، ساده و مینیمال هستند. یکی از جذاب‌ترین شعبه‌های سام کافه، در محله ونک است و مردم هم بازخوردهای فراوان و اغلب مثبتی به این شعبه داده‌اند. میزهای چوبی این شعبه با روشنایی زردرنگی که روی آن‌ها قرار گرفته، در کنار پنجره‌های سرتاسری شعبه ونک، محیطی دل‌نشین و آرام را تشکیل داده‌اند. محیط این کافه در شب هم بسیار جذاب است.

طعم دل‌پذیر قهوه‌ها، تازه بودن کیک‌ها و کوکی‌ها و در کنار آن‌ها، محیط آرام و دل‌نشین کافه، مؤلفه‌های مختلفی هستند که سام کافه ونک را به یکی از معروف ترین کافه های تهران تبدیل کرده‌اند. البته کیفیت قهوه، کوکی و میان‌وعده‌ها تقریباً در همه شعبه‌های سام کافه یکسان است. یکی دیگر از مزیت‌های سام کافه، کارکنانش است که هم حرفه‌ای هستند و هم رفتاری دوستانه دارند.

  • ساعت کاری سام کافه ونک: 8 صبح تا 11 شب

  • صفحه اینستاگرام سام کافه ونک: samcoffeeroasters@

  • آدرس سام کافه ونک: محله ونک، نبش خیابان خدامی و آفتاب، ساختمان مادیران، طبقه همکف

موقعیت دقیق سام کافه ونک روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-sam.jpg
نمونه‌هایی از انواع قهوه‌های سام کافه، عکس از صفحه اینستاگرام سام کافه
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-sam1.jpg
فضای داخلی سام کافه ونک، عکس از صفحه اینستاگرام سام کافه

بهترین کافه‌های غرب تهران

شاید تعداد کافه های خوب تهران در غرب، به فراوانی آن‌ها در مرکز و شمال شهر نباشد، اما در مقابل، ترسناک‌ترین اتاق فرار تهران را می‌توانید در غرب پایتخت پیدا کنید. از این‌ها گذشته، در غرب تهران هم کافه‌های خوبی وجود دارد که شناخته‌شده‌تر هستند و در مقایسه با کافه‌های دیگر، رتبه‌های بهتر و امتیازهای بیشتری گرفته‌اند. در این بخش، بهترین کافه‌های غرب تهران را معرفی می‌کنیم.

کافه کارزین

یکی دیگر از کافه های معروف تهران، کافه کارزین است که شعبه‌های مختلفی هم دارد. شعبه‌های این کافه در فرهنگسرای نیاوران، موزه زمان، پاسداران و شهرک غرب قرار دارند. بین این شعبه‌ها، قطعاً کارزین شهرک غرب، یکی از بهترین محیط‌ها را دارد. یک ساختمان دوطبقه که می‌توانید هم در داخل و هم در تراس آن بنشینید و از نوشیدن قهوه و میل کردن غذایتان لذت ببرید.

کافه کارزین شهرک غرب، طراحی ساده و امروزی دارد و غذایی هم که در آن آماده می‌شود، معمولی است. برخی از کاربران گفته‌اند که اندازه غذاها با توجه به هزینه‌ای که باید برایشان بپردازید، کم است؛ اما درمجموع این کاملاً بستگی به شما و انتظاراتتان دارد و سلیقه‌ای است. گفتنی است که کارزین در نزدیکی برج میلاد و یکی از جاهای دیدنی و تفریحی تهران برای کودکان، یعنی شهر مشاغل کاربازیا قرار دارد.

  • ساعت کاری کافه کارزین شهرک غرب: 7.5 صبح تا 11 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه کارزین شهرک غرب: cafekarzin@

  • آدرس کافه کارزین شهرک غرب: شهرک غرب، بلوار ایران‌زمین، پارک ایران

موقعیت دقیق کافه کارزین روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-karzin.jpg
نمونه‌ای از غذاهای کافه کارزین، عکس از صفحه اینستاگرام کارزین
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-karzin1.jpg
نمای داخلی کافه کارزین، عکس از صفحه اینستاگرام کارزین

کافه رنسانس

کافه رنسانس، از کافه های خاص تهران است. اگر به این کافه بروید، متوجه طراحی ویژه و خاص آن می‌شوید که ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است. این کافه در دو طبقه ساخته شده است که شامل فضای باز و فضای بسته می‌شود. به‌این‌ترتیب، هم کسانی که سیگار می‌کشند و هم کسانی که اهل سیگار نیستند، می‌توانند از این کافه استفاده کنند.

یکی از وجه تمایزهای این کافه با بسیاری دیگر از کافه های خوب تهران، در منوی دریایی‌اش است. کافه رنسانس، یک منوی کامل از غذاهای دریایی دارد که تنوع خوبی را هم دارند. تمامی این غذاهای دریایی، در کنار انواع غذاهای اصلی، پیش‌غذا، آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های سرد و گرمی هستند که در منو وجود دارد. نکته دیگر، این است که شما می‌توانید مهمانی‌ها و مراسم دیگرتان را هم در این کافه برگزار کنید و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در آن برای خودتان رقم بزنید.

  • ساعت کاری کافه رنسانس: 8 صبح تا 11.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه رنسانس: renaissance_restaurant@

  • آدرس کافه رنسانس: شهرک غرب، بلوار دادمان، بعد از بیمارستان آتیه، نرسیده به خیابان فلامک

موقعیت دقیق کافه رستوران رنسانس روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-renessance1.jpg
نمونه‌ای از غذاهای کافه رنسانس، عکس از صفحه اینستاگرام رنسانس
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-renessance.jpg
نمای داخلی یکی از بهترین کافه های تهران، کافه رنسانس؛ عکس از صفحه اینستاگرام رنسانس

کافه گدار

اگر سمت غرب و شهرک اکباتان هستید، یکی از کافه های دنج تهران در همین نقطه قرار گرفته است. کافه گدار بیشتر به‌دلیل محیطی که دارد، بین مخاطبان محبوب شده است. غذای اینجا کیفیتی در حد متوسط و مطلوب دارد و قیمت‌هایش هم متناسب با همین کیفیت غذایی است که ارائه می‌دهد. اگر از گربه می‌ترسید یا خوشتان نمی‌آید، رفتن به این کافه را فراموش کنید. گفتنی است که کافه گدار در محوطه بازارچه کوثر قرار دارد؛ یعنی می‌توانید بعضی از خریدهایتان را هم انجام دهید و برای کمی استراحت، سراغ این کافه بیایید.

  • ساعت کاری کافه گدار: 9 صبح تا 11.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه گدار: godar_cafe@

  • آدرس کافه گدار: شهرک اکباتان، فاز 2، بین بلوک 15 و 16، بازارچه کوثر، پلاک 18

موقعیت دقیق کافه گدار روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-godar1.jpg
برخی از غذاهای کافه گدار، عکس از صفحه اینستاگرام گدار
کافه گدار.jpg
برخی از نوشیدنی‌های کافه گدار، عکس از صفحه اینستاگرام گدار

بهترین کافه‌های مرکز تهران

مرکز تهران به‌واسطه بافتی که همچنان تا حدودی در آن حفظ شده است، خانه‌های قدیمی بسیاری دارد. تعداد درخور توجهی از این خانه‌ها پس از بازسازی تغییر کاربری داده‌اند و به‌عنوان کافه از آن‌ها استفاده می‌شود. مجموع این عوامل سبب شده است تا در مرکز شهر تهران، شاهد تعداد زیادی از کافه‌ها باشیم که بسیاری از آن‌ها هم جزو بهترین کافه های تهران هستند. تقریباً می‌توانیم به‌جرئت بگوییم که بیشتر کافه های خوب تهران در مرکز شهر قرار گرفته‌اند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. در مقابل، باید بگوییم که بهترین رستوران‌های تهران، در سطح شهر پراکنده‌اند و در یک منطقه متمرکز نیستند.

معرفی بهترین رستوران‌های تهران

کافه دیاموند

اگر بخواهیم بهترین کافه در تهران را از میان معروف ترین کافه های تهران انتخاب کنیم، قطعاً کافه دیاموند یکی از بهترین‌هاست. از محیط و دکوراسیون گرفته تا کیفیت غذا، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کافه دیاموند، یکی از بهترین کافه های تهران باشد. این کافه، هم قسمت روباز دارد و هم قسمت سربسته. با توجه به اینکه دیاموند جزو کافه های معروف تهران محسوب می‌شود، معمولاً در آخر هفته‌ها شلوغ است. پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر در آخر هفته‌ها به این کافه می‌روید، حتماً از قبل میز رزرو کنید که با شلوغی کافه، مشکلی برایتان پیش نیاید.

در دیاموند می‌توانید انواع پیش‌غذا، سالاد، قهوه، نوشیدنی، صبحانه، غذای اصلی، اسنک، عصرانه، دسر و شیک را سفارش دهید و از خوردنشان لذت ببرید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که قیمت‌های این کافه، کمی زیاد است. پس با آمادگی قبلی به این کافه بشوید.

  • ساعت کاری کافه دیاموند: 8 صبح تا 12 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه دیاموند: cafediamond@

  • آدرس کافه دیاموند: خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، خیابان فلاح‌پور، پلاک 33

موقعیت دقیق کافه دیاموند روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-diamond.jpg
نمونه‌ای از پیتزاهای کافه دیاموند، عکس از صفحه اینستاگرام دیاموند
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-diamond1.jpg
نمای بیرونی از کافه دیاموند، عکس از صفحه اینستاگرام دیاموند

کافه تهرون

تهرون، نام یکی از بهترین کافه های تهران است که می‌توانیم آن را جزو کافه های خاص تهران هم بدانیم. اگر دوست دارید که مدتی را در یک خانه قدیمی با دوستان یا خانواده‌تان بگذرانید، دکوراسیون و وسایل قدیمی این خانه‌ها را ببینید و موسیقی‌های کلاسیک ایرانی را گوشی دهید، کافه تهرون دقیقاً جایی مخصوص شماست. کافه‌ای با میز و صندلی‌های چوبی قدیمی و کاورهایی پارچه‌ای که معمولاً آن‌ها را در خانه مادربزرگ‌هایمان دیده‌ایم.

در کافه تهرون، هر میز یک اسم دارد. غذاهایی که در منو می‌بینید، همگی کاملاً ایرانی هستند و هیچ غذای ایتالیایی مثل پاستا و پیتزا در اینجا نمی‌بینید. منوی این کافه، از دسر و پیش‌غذا و نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع قهوه گرفته تا غذاهای ایرانی و خوش‌مزه، دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. اگر بخواهید در این کافه جا رزرو کنید، حتماً باید تعدادتان بیشتر از 6 نفر باشد؛ مگر در روزهای خاص مانند ماه رمضان که قوانین کافه تهرون تغییر می‌کند.

  • ساعت کاری کافه تهرون: 9 صبح تا 10.5 شب، روزهای تعطیل از 8 صبح

  • صفحه اینستاگرام کافه تهرون: cafetehroon_kandovan@

  • آدرس کافه تهرون: خیابان انقلاب، روبه‌روی خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، خیابان کندوان، نبش کوچه مهرانی، پلاک 19

موقعیت دقیق کافه تهرون روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-tehroon.jpg
برخی از خوراکی‌های کافه تهرون کندوان، عکس از صفحه اینستاگرام تهرون کندوان
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-tehroon1.jpg
نمای داخلی یکی از معروف ترین کافه های تهران، عکس از صفحه اینستاگرام تهرون کندوان

کافه حیاط شماره 65

یکی دیگر از بهترین کافه های تهران، کافه حیاط شماره 65 در مرکز شهر و حوالی میدان فردوسی است. شما به‌محض ورود به این کافه، خانه‌ای را می‌بینید که بازسازی شده و وسایلش را به زیبایی و با سلیقه چیده‌اند. گفتنی است که این کافه برای نشستن، هم محیط سربسته و هم محیط روباز دارد. از محیط کافه که بگذریم، باید به خوراکی‌ها و غذاهای آن اشاره کنیم.

در این کافه که جزو کافه های خوب تهران قرار می‌گیرد، می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای اصلی و میان‌وعده‌ها را سفارش دهید و از کیفیت خوب آن‌ها لذت ببرید. یکی از غذاهایی که خوردن آن در این کافه به‌شدت توصیه می‌شود، پاستاست. بسیاری از مشتریان این کافه، خوردن پاستاهای اینجا را توصیه می‌کنند. البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که تنوع غذایی و منوی این کافه هم کامل است و با هر سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید از غذاهایش سفارش دهید. نکته مثبت دیگر، رفتار مؤدبانه و دوستانه کارکنان این کافه است.

  • ساعت کاری کافه حیاط شماره 65: از 9 صبح تا 11 شب، پنجشنبه و جمعه تا 12 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه حیاط شماره 65: no65yard@

  • آدرس کافه حیاط شماره 65: خیابان انقلاب (جهت شرق به غرب)، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، نبش خیابان اعتماد مقدم، پلاک 32

موقعیت دقیق کافه حیاط شماره 65 روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-no65.jpg
نمونه‌ای از غذاهای کافه حیاط شماره 65، عکس از صفحه اینستاگرام حیاط 65 
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-no65-1.jpg
فضای داخلی کافه حیاط شماره 65، عکس از صفحه اینستاگرام حیاط 65

وی کافه

در خیابان فلستین جنوبی نرسیده به خیابان انقلاب، یکی از شعبه‌های وی کافه وجود دارد. بسیاری از کسانی که به این شعبه رفته‌اند، می‌گویند محیط این کافه برای کار کردن با لپ‌تاپ بسیار مناسب است؛ اما اگر نیاز به تمرکز دارید و می‌خواهید کارهایتان را در سکوت انجام دهید، بهتر است که این کافه را انتخاب نکنید یا در مواقع خلوت به اینجا بروید. تنوع در چینش میزهای وی کافه، از دیگر مزیت‌های این کافه است. بیشتر افرادی که به وی کافه رفته‌اند، از طعم خوب پیتزا چهارفصل اینجا تعریف کرده‌اند و اغلب از غذاها و قهوه‌هایش راضی بوده‌اند.

  • ساعت کاری کافه وی: 8.5 صبح تا 11 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه وی: vcafe.tehran@

  • آدرس کافه وی فلسطین: خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، نبش کوچه نایبی

موقعیت دقیق وی کافه روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-vcafe.jpg
نمونه‌ای از غذاهای وی کافه، عکس از صفحه اینستاگرام وی کافه
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-vcafe1.jpg
فضای داخلی وی کافه فلسطین، عکس از صفحه اینستاگرام وی کافه

بهترین کافه‌های شرق تهران

شرق تهران هم مانند غرب آن، کافه‌های پرتعداد و خوبی ندارد؛ یعنی به‌اندازه‌ای که دستتان برای انتخاب کافه از میان گزینه‌های متنوع در مرکز و شمال تهران باز است، در شرق و غرب تهران باز نیست. بااین‌حال، ما سعی کرده‌ایم که شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین کافه‌های شرق پایتخت را برای شما گلچین و معرفی کنیم.

کافه روبرتو

کافه روبرتو یکی دیگر از کافه های خوب تهران است. تقریباً اکثر افرادی که در اینجا قهوه یا غذا میل کرده‌اند، از کیفیت و طعم آن راضی بوده‌اند. کافه روبرتو با طراحی مینیمالش، در منوی خود تنوع خوبی را ایجاد کرده و شما با هر سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید در اینجا چیزی سفارش دهید. کافه روبرتو به صبحانه‌هایش هم معروف است. تنها نکته منفی که تعداد کمی از مشتریان این کافه به آن اشاره کرده‌اند، سرویس‌دهی آن است که در بعضی مواقع شاید رضایت‌بخش نباشد. علت این را هم می‌توانیم شلوغی و تعداد زیاد مشتریان و سفارش‌ها بدانیم. راستی، ممکن است برای پیدا کردن جای پارک در اطراف این کافه کمی به مشکل بخورید.

  • ساعت کاری کافه روبرتو: 9 صبح تا 10.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه روبرتو: roberto.cafe@

  • آدرس کافه روبرتو: پاسداران، خیابان بوستان دوم، نرسیده به خیابان پایدارفرد

موقعیت دقیق کافه روبرتو روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-roberto1.jpg
برخی از غذاهای کافه روبرتو، عکس از صفحه اینستاگرام روبرتو
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-roberto.jpg
نمای داخلی کافه روبرتو، عکس از صفحه اینستاگرام روبرتو

کافه گراند حیات

در خیابان پاسداران و اطراف آن، کافه‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ اما معدودند کافه‌هایی که نظرات مثبت کافه‌گردها را به خود جلب کنند. کافه گراند حیات، یکی از همین کافه‌هاست که یک بار رفتن به آن، پیشنهاد بسیاری از مشتریانش است. این کافه، یک محیط سربسته و یک محیط روباز دارد که در تراس واقع شده است. گراند حیات از معدود کافه‌هایی است که قلیان هم دارد و شما می‌توانید هم در داخل و هم در قسمت بیرونی اینجا، قلیان بکشید. البته اگر بوی دود شما را اذیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که اصلاٌ به این کافه نروید یا در زمان‌های خلوت به آنجا بروید.

در این کافه، انواع پاستا، ساندویچ، سالاد، نوشیدنی سرد و گرم، قهوه، اسموتی و کوکتل سرو می‌شود و از نظر منو، تنوع خوبی دارد. کیفیت مطلوب غذاها و برخورد خوب کارکنان گراند حیات، اینجا را به یکی از بهترین کافه های تهران تبدیل کرده است. کسانی که به این کافه رفته‌اند، برگرهایش را توصیه می‌کنند.

  • ساعت کاری کافه گراند حیات: 12 ظهر تا 12 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه گراند حیات: grand_hyatt_pasdaran@

  • آدرس کافه گراند حیات: پاسداران، نگارستان هشتم، نبش تقاطع اول

موقعیت دقیق کافه گراند حیات روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-grand-hyatt.jpg
یکی از غذاهای کافه گراند حیات، عکس از صفحه اینستاگرام گراند حیات
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-grand-hyatt1.jpg
فضای بیرونی کافه گراند حیات، عکس از صفحه اینستاگرام گراند حیات

کافه لمیز

خیلی‌ها لمیز را بهترین کافه تهران می‌دانند؛ اما این ادعا برای همه قهوه‌خورها پذیرفتنی نیست. با همه این‌ها، باید لمیز را یکی از بهترین کافه های تهران بدانیم که بیشتر از 25 شعبه در تهران و شهرهای دیگر ازجمله اصفهان، کیش، قم و رویان دارد. جالب است بدانید که ایده و پایه‌ریزی قهوه لمیز از یک پایان‌نامه شروع شده است و تا امروز، می‌توانیم توسعه‌ها و نوآوری‌های جالب‌توجهی را که قهوه لمیز در محصولاتش داشته است، به‌وضوح ببینیم.

در شعبه‌های قهوه لمیز می‌توانید نوشیدنی‌های گرم، سرد، ماچاها، کیک‌ها و انواع شیرینی‌ها را سفارش دهید و از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید. لمیز بیش از 100 نوع محصول مختلف ارائه می‌دهد و علاوه‌بر امکان خرید از شعبه‌های حضوری، می‌توانید سفارش‌های خودتان را در فروشگاه آنلاین قهوه لمیز ثبت کنید و آنچه را می‌خواهید، در محل کار یا خانه تحویل بگیرید. طبق ادعای این برند، همه دانه‌های قهوه در لمیز، از مزارع مختلف در مناطق گوناگون جهان خریداری می‌شوند و پس از بررسی‌های لازم، دانه‌های قهوه را مطابق با نوعی که دارند، رُست می‌کنند. به‌این‌ترتیب، شما یکی از مطلوب‌ترین قهوه‌ها را در لمیز میل می‌کنید. غیر از قهوه و کیک و دیگر میان‌وعده‌ها، ساندویچ‌های آماده‌ای هم که در لمیز ارائه می‌شود، مثل ساندویچ بوقلمون و مرغ، بسیار خوش‌طعم است و طرف‌داران خاص خود را دارد.

  • ساعت کاری کافه لمیز پاسداران: 7 صبح تا 11.5 شب، روزهای تعطیل از 8 صبح تا 11.5 شب

  • صفحه اینستاگرام کافه لمیز پاسداران: lamizcoffee@

  • آدرس کافه لمیز پاسداران: پاسداران، روبه‌روی بوستان نهم، پلاک 288

موقعیت دقیق کافه لمیز پاسداران روی نقشه

lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-lamiz1.jpg
نمونه‌ای از قهوه‌های لمیز، عکس از صفحه اینستاگرام لمیز
lastsecond.ir-best-cafes-in-tehran-lamiz.jpg
محیط قهوه لمیز پاسداران، عکس از وبسایت لمیز

سخن آخر

هریک از کافه های خوب تهران که در این مطلب معرفی کردیم، مزیت خاص خودشان را دارند. برخی‌ها را به‌دلیل محیط دنجی که دارند، انتخاب می‌کنند، بعضی از آن‌ها به یک نوشیدنی یا یک غذای خاص معروف‌اند و برخی دیگر هم مجموعه‌ای از چند مؤلفه را با هم دارند. در نهایت باید بگوییم که اکثر کافه‌های معرفی‌شده، بازخوردهای مثبت و فراوانی داشته‌اند و به همین علت، در این فهرست قرار گرفته‌اند. به‌نظر شما، بهترین کافه های تهران کدام کافه‌ها هستند؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!