بنده شهریورماه امسال برای یک سفر کاری به مدت یک شب در هتل بزرگ تهران اقامت داشتم.هتل رو از طریق سایت اقامت24 رزرو کردم و مهمترین دلیل اون برای رزرو این هتل موقعیت مکانی بسیار خوب اون در مرکز شهر و امکان دسترسی راحت به مکان های مختلف بود.یکی از امتیازات رزرو این هتل امکان نیم شارژ رایگان بود که تخلیه اتاق رو بجای ساعت 12 در ساعت 16 میسر می کرد که خب خیلی بدردم خورد.اتاق تمیز بود و چای و نسکافه رایگان برای یک وعده بصورت رایگان در اتاق بود.اینترنت رایگان داشت و سرویس بهداشتی هم تمیز بود.البته صبحانه اصلا در حد یک هتل 4 ستاره نبود معمولی بود و خب بخاطر کرونا بوفه نبود و برای هر میز می آوردن سر میز.البته مهمان های خارجی خودشون از یخچال استفاده می کردن برای نوشابه و آب میوه که برای ما نبود.
کلا هتل بزرگ تهران یک هتل متوسط رو به خوب بود(در حد 3 ستاره) که امتیاز مهم اون موقعیت مکانی اون هست.
باسلام بنده برای شرکت در دو جشنواره موسیقی مقاومت در سال ۹۲ و جشنواره موسیقی فجر در سال ۹۳ در این هتل اقامت داشتم. از ویژگی های این هتل در دسترس بودن آن است. بطوری که براحتی و با هزینه کمی با استفاده از مترو یا بی آر تی و خط اتوبوس شهری می توانید به این هتل دسترسی داشته باشید. همچنین این هتل دارای امکانات فراوانی نیز می باشد که با توجه به ۴ ستاره بودن آن دور از انتظار نیست. سالن غذاخوری مجلل، کیفیت و تنوع غذایی مطلوب در هر سه وعده غذایی، کیفیت اتاق ها و ... دیگر ویژگی های این هتل می باشد.
در سفری به تهران که برای کار رفته بودم مجبور شدم هتل بزرگ تهران را رزرو کنم چون به محل کاری که داشتم نزدیک بود. طبق معمول از سایت هتلیار برای یک شب این هتل را رزرو کردم. وقتی به هتل رسیدیم در آن خیابان شلوغ و در ساعت پر ترافیک روز اجازه ندادند ماشین را به پارکینگ ببریم حتی با دیدن ووچر رزرو هتل و گفتند اول باید پذیرش شوید تا قبض پارکینگ صادر شود که این خود اتفاق عجیبی بود.
همسرم در ماشین ماند و من به همراه وسایل به طرف رسپشن رفتم چون در پارکینگ آسانسور نبود و کارمند هتل حتی وسایل من را هم نگرفت. پس از چک این ماشین را به پارکینگ منتقل کردیم و اتاق را تحویل گرفتیم. هتلی بسیار قدیمی بود که گویا به تازگی قسمتهایی از آن بازسازی شده بود اما ما را به راهرویی بردند که ظاهری بسیار کثیف و قدیمی داشت.
تمام موکت ها سوراخ و پر از لکه بود. درهای اتاق ها پوسیده بود و رنگ دیوارها بسیار کثیف بود اما وضع اتاق از این هم بدتر بود. یک اتاق خیلی کهنه و نمور با وسایلی که دیگر در هیچ هتلی پیدا نمیشود. تلویزیونی کوچک و کهنه، تخت دو نفره خیلی کوچک و بسیار ناراحت با تشکی سفت و روکشی پلاستیکی درست مثل تخت های بیمارستانهای دور افتاده. ملافه های کثیف و چرک مرده، موکت کف اتاق و پرده از کثیفی سیاه بودند و سرویس بهداشتی قدیمی که تمام کفش پر از آب بود. دور تا دور روشویی جرم گرفته بود و حتی حوله و دمپایی نبود که بعد گفتیم و آوردند.
شب که به هتل برگشتم به مسوول پذیرش گفتم این اتاق یک هتل چهار ستاره نیست و اتاق ما را عوض کنید اما گفت که همه اتاقها پر است و فردا برایتان عوض میکنیم با اینکه میدانست ما فردا برمیگردیم. به اجبار شب را در همان اتاق که بیشتر حکم شکنجه داشت تا اتاق هتل ماندیم و صبح زود که برای چک اوت رفتیم خیلی محترمانه به مسوول پذیرش گفتم که من دیشب تا صبح حتی دقیقه ای نتوانستم بخوابم و چون روز قبل را با ماشین به تهران رفته بودیم و آن روز هم باید 12 ساعت برمیگشتیم بسیار کلافه بودم. ایشان گفتند شما چون مستقیم از هتل رزرو نکرده اید و اتاق معمولی گرفته اید نمیتوانستیم اتاق بهتر بدهیم.
گفتم خب اگر مشکل شما با سایت هتلیار است چرا اتاقهایتان را به آنها میدهید؟ و دیگر اینکه هتل چهار ستاره باید یک استانداردهایی داشته باشد، فرق اتاق معمولی و دولوکس این همه نباید باشد. شما بهتر است در سایت بنویسید که تعدادی از اتاقها در حد اتاق مهمانسرا هستند نه هتل چهار ستاره. ایشان گفت همین است که میبینید. گفتم پس من چون به نوشتن نقد هتل ها عادت دارم و معتقدم برای عده ای مهم است و مطالعه میکنند در مورد هتل شما هم مینویسم. ایشان گفتند هتل ما همیشه پر است و تاثیری در تعداد مسافران ما ندارد.
گفتم پس من با مدیر هتل صحبت میکنم که اجازه ندادند و وقتی اسم خودش را پرسیدم گفت من اسمم را به شما نمیگویم! یکی از همکاران خانم ایشان هم که در بحث ما شرکت کردند فرمودند هتلداری خوانده اند و همه جا وضع هتلهای چهار ستاره همین است!!!! تمام راه برگشت من و همسرم با خستگی مفرط راه طولانی و نخوابیدن شب گذشته در فکر سخنان مسوولین هتل بودیم و اینکه متاسفانه در تهران به این بزرگی نباید انقدر رقابت بین هتل ها باشد که همین معدود هتلهایی هم که هست امکانات خوب ارایه بدهند. خب معلوم است وقتی برای یک اتاق کثیف و نمور و ناراحت مجبورید شبی 300 هزار تومن (آن هم با تخفیف هتلیار) بپردازید و همیشه هم به خاطر نبود رقابت اتاقهای این نوع هتل ها پر است دیگر انگیزه ای برای ارایه خدمات بهتر از سوی مدیران هتل نمیماند. نمیدانم چند نفر مثل من تمیزی هتل و رفتار کارکنان برایشان مهم است اما من اینجا نوشتم چون میدانم دیده میشود و اگر حتی یک نفر با چشم باز بتواند در آن بازار مکاره هتلداری تهران خوب انتخاب کند خوشحال خواهم شد. به امید روزی که مشتری مداری سرلوحه خدمات گردشگری ما باشد و آنقدر سود دهی وابسته به ارایه خدمات بهتر باشد که دیگر شاهد این رفتار از کارمندان هتل هایی مثل هتل بزرگ تهران نباشیم.