Close
هتل بین المللی کیش
فریناز اطمینان
نقدها:
گزارش
هتلی جدید با آینده ای تاریک

برای تعطیلات آبان تصمیم به سفری دو روزه به کیش گرفتیم. شنیده بودم که دو هتل پنج ستاره تازه تاسیس در  کیش شروع به فعالیت کردند یکی هتل ویدا و دیگری هتل بین المللی کیش. شروع کردم به جستجو در عکسهای این دو هتل و دیدم که هتل کیش هیچ وبسایتی ندارد که عکسهای واضحی از هتل داشته باشد. با اینکه تجربه زیادی در انتخاب هتل دارم اما متاسفانه تصمیم گرفتم هتل کیش را رزرو کنم. قیمت برد هتل برای اتاق دو تخته ۷۲۰ تومان بود که من از یک وبسایت رزرو هتل قیمت کمتر پیدا کردم و رزرو کردم. وقتی به فرودگاه رسیدیم شخصی با من تماس گرفت و گفت بیرون ورودی منتظرمان است برای ترانسفر به هتل. ماشین تمیزی بود و خیلی سریع ما را به هتل رساند. در ورود کار پذیرش خیلی به سرعت انجام گرفت و همان موقع اتاقمان را تحویل دادند. هتل بسیار تمیز و نو بود. موکت کف اتاق خیلی تمیز بود و تخت خواب راحتی داشت. از نظر تمیزی و رفتار کارکنان هتل بسیار خوب بود اما ضعف های واضحی داشت که متاسفانه به آنها در ساخت و نگهداری هتل توجه نشده بود. اول اینکه در هنگام ورود لابی هتل بسیار گرم بود و وقتی وارد اتاق شدیم هوای اتاق یخ بود. من همان اول تهویه اتاق را خاموش کردم و به امید اینکه با هوای گرم کیش دمای اتاق تنظیم میشود بیرون رفتیم. شب که برگشتیم دیدم هوا سردتر هم شده با اینکه تمام روز تهویه خاموش بود. تنظیمات سیستم تهویه را روی هوای گرم گذاشتم و دما را ۳۰ درجه تنظیم کردم اما همچنان باد یخ میزد. با پذیرش تماس گرفتم و آقایی از تاسیسات به اتاق ما آمد و گفت همه هوای اتاقها ثابت است و نمیشود دما را تنظیم کرد. وقتی گفتم ما بچه کوچک داریم و هوا خیلی سرد است گفتند الان برایتان بخاری خریداری میکنیم. و ایشان گفتند قبلا هم چند مورد اتفاق افتاده و همین کار را کردیم. از آنجا که این هتل سه ماه از افتتاحش میگذشت یعنی بارهای قبل هوای کیش گرمتر بوده و انقدر هوای اتاقها سرد بوده که مجبور به خرید بخاری شده بودند. حتما میدانید که در کیش و ماه آبان هوای بیرون هنوز گرم است و اینکه در اتاق هتلی نیاز به بخاری باشد نشانه ضعف در تاسیسات هتل است. بعد خواستیم بچه را حمام کنیم که دیدیم در حمام هیچ جایی برای حمام کودک در نظر گرفته نشده یعنی یک حمام مستطیل شکل که نه وان داشت نه یک سکو برای نشستن. گفتیم چاره ای نیست روی زمین نشسته و بچه را حمام میکنیم اما حتی دوش دستی هم نبود. فقط یک دوش در سقف بود. خواستیم برایمان چهارپایه یا صندلی بیاوردند وقتی چهارپایه رسید آب گرم را باز کردیم که اصلا گرم نمیشد. یعنی یک دمای متوسط که حتی برای بزرگسالان سرد بود چه خواسته با بچه کوچک و آن هوای سرد اتاق. وقتی هم آب از بالا میریخت تا به پایین میرسید سرد سرد بود. به ناچار بچه را حمام کردیم . من با پذیرش تماس گرفتم و توضیح دادم و آقایی که خود را معرفی نکردند با اتاق تماس گرفتند و توضیحاتی دادند که به هیچ عنوان قانع کننده نبود مثلا میگفتند دمای آب در تمام جزیره یکسان است! و... من گفتم که فردا هتل را عوض میکنیم و ایشان گفتند من حتما حضوری توضیح میدهم و شما را راضی میکنم که دیگر خبری از ایشان نشد. صبح خواستم برای تغییر هتل اقدام کنم که همسرم گفت برای یک روز ارزش ندارد جا به جا شویم چون ما دو شب در کیش اقامت داشتیم و بیشتر وقت بیرون از هتل بودیم و برای تغییر هتل اقلا نصف روز زمان را از دست میدادیم. به نظر شخصی من معمولا کیفیت هتل از صبحانه هتل مشخص میشود صبح که برای صبحانه رفتیم دیدم که وقتی از آسانسور بیرون آمدیم سه پله دیگر باید پایین برویم و هیچ رمپی هم نداشت. از کارکنان پرسیدم که من چجور با کالسکه باید پایین بیایم که کمک کردند و کالسکه را بلند کردند! حالا اگر کسی مثل من کمردرد داشته باشد و نتواند بچه را بغل کند یا یک شخصی با ویلچر باشد تکلیفش چیست؟ همانطور که یک آقای مسن با صندلی چرخدار آمد و چند نفر زیر بغلش را گرفتند تا با یک دردسری به رستوران آمد. این نکته به نظرم بزرگترین ضعف هتل بود. نه تنها برای رستوران بلکه برای محوطه بیرون هم فقط با پله میشد رفت. البته محوطه بیرون کاملا بی استفاده بود و حتی یک کافی شاپ یا یک صندلی یا حتی یک سطل زباله بیرون نبود. ما هنگام رزرو به اسم اتاق رو به دریا رزرو کردیم که منظره اتاق بیشتر ساختمان ها و مرکز خرید و نمای کثیف هتل بود تا دریا. در دور دستها کمی هم از دریا مشخص بود. شیشه ها به شدت کثیف بودند و هیچ کدام از اتاقها تراس نداشت که برای یک هتل ۵ ستاره نقطه منفی بزرگی است. یعنی شما اگر میخواستید در هتل باشید و ساعتی در هوای آزاد بنشینید جایی نبود. شب ها تا صبح صدای چکه آب مانع از استراحت میشد با اینکه هیچ کدام از شیرها چکه نمیکرد و انگار صدا از فاضلاب بود اما چنان بلند و مستمر بود که مانع آسایش بود. در اتاق با هر دفعه باز و بسته شدن مدام بوق میزد. ما روز اول در اتاق را باز میگذاشتیم چون بوق در بچه را از خواب بیدار میکرد بعد تاسیسات آمد و گفت باید بعد از بسته شدن در با فشار در را هل دهید تا صدا ندهد!
شاید اگر کسی با توقع پایین از یک هتل پنج ستاره به این هتل برود راضی برگردد اما اگر قرار باشد تخصصی نظر داد خیلی کمتر از ۵ ستاره حق  این هتل است. متاسفانه در کشور ما با ساختن یک حوض کوچک همه هتلها پنج ستاره میگیرند و چون رقابت با هتلهای خارجی ندارند و مسافر خارجی کمتر است مردم به این شرایط قانع شده اند و سازندگان هم تلاش بیشتری در براوردن رضایت مشتری  ندارند.
البته این موضوع در مورد اکثر هتلهای کشور وجود دارد و به نظر من تا پای هتلهای خارجی به کشور باز نشود و رقابت واقعی به وجود نیاید همه هتلها با حداقل کیفیت و خدمات حداکثر مبلغ را دریافت میکنند و سود خوبی هم دارند حال اگر مثلا من از خدمات هتل راضی نباشم هم چاره ای جز اقامت ندارم. البته من همیشه نکات ضعف و قوت هتلهایی که در آنها اقامت داشته ام گفتم به این امید که اگر مسافری به دنبال نقدی منصفانه بود بتواند انتخاب خوبی قبل از سفر داشته باشد. در کل انتخاب کورکورانه من در این سفر باعث شد که اصلا سفر به ما خوش نگذرد و پسر یک ساله من به خاطر دمای اتاق و آب حمام مریض شد و با خاطره ای بسیار بد از این هتل برگشتیم. از رستوران هتل فقط صبحانه خوردیم که تنوعش نه خیلی کم بود نه خیلی زیاد. معمولی بود ولی قابل قبول. یک شب هم برای پسرم از رستوران درخواست یک تخم مرغ آبپز و یک کاسه ماست کردم که دقیقا یک ساعت و ربع طول کشید و چند بار زنگ زدم تا آوردند. از نکات مثبت هتل همانطور که قبلا گفتم تمیزی اتاقها بود رفتار خوب پرسنل بود و یک قسمت اتاقی برای اجاره اتومبیل بود که خیلی مفید بود و ما به راحتی ماشین کرایه کردیم و در آخر در هتل تحویل دادیم که خیلی خوب بود.
هنگام برگشت هم کار چک اوت خیلی سریع انجام شد و تاکسی گرفتند برای فرودگاه وقتی رسیدیم راننده گفت هتل کرایه را حساب کرده که این هم نکته جالبی بود چون اکثر هتلها فقط ترانسفر رفت دارند و اینجا ترانسفر رفت و برگشت داشت. کاملا مشخص بود که مدیریت هتل نه به عمد بلکه از سر کارنابلدی باعث شده بود تا مشکلاتی عمده داشته باشد ما فقط دو شب در هتل اقامت داشتیم و خیلی کم در هتل بودیم ولی این همه نکته منفی دیدیم. حتی در طبقه ما که طبقه سوم بود کنار آسنسور یک تابلو بود که نوشته بود 3th floor
یعنی میشود کسی هتلی بسازد به اسم هتل بین المللی و آنقدر انگلیسی نداند که طبقه سوم میشود 3rd floor?
در هر حال انتخاب این هتل بدشانسی بزرگی هم برای من بود که سفرم خراب شد هم برای هتل کیش که اولین نقد را من روی این هتل مینویسم

=========================
جوابیه مدیرت هتل :


با سلام و خسته نباشید
در خصوص نظر و نقد غیرسازنده و مغرضانه این خانم که به قول خودشان تنها از یک سفر 2 روزه، سه صفحه وقت در نگارش متن می گذارند هدفی جز خراب کردن نام و برند مجموعه هتل بین المللی کیش نبوده است. در شفاف سازی مطالب بیان شده موارد زیر به استحضار می رسد:
1-در خصوص مطلب بیان شده مبنی بر لابی گرم و اتاق سرد به اطلاع می رساند سیستم سرمایشی هتل سیستم چیلر، فن کوئل، هواساز می باشد همانطور که متخصصین امر می دانند در سیستم چیلر آب با یک دمای مشخص در کل سیستم چرخش می نماید. یعنی همان آبی که در هواسازها عبور می کند همان آب با همان دما در فن کوئل اتاقها عبور می کند و در نتیجه کلیه فضاها یا گرم خواهد بود یا سرد و عملاً لابی گرم و اتاق سرد امکانپذیر نخواهد بود. ضمن اینکه کل سیستم تهویه مطبوع مجموعه تحت BMS مدیریت و فرماندهی می گردد.
2-در خصوص مطلب بیان شده مبنی بر تنظیم روی 30 درجه و باد سرد و نیز اینکه هوای اتاق ها ثابت بوده و نمی شود تنظیم کرد به اطلاع و آگاهی می رساند در سیستم فن کوئل و چیلر، اولاً یا سیستم در حالت سرد است و یا گرم. امکان هر دو سیستم با هم وجود ندارد. دوماً در سیستم فن کوئل در کلیه نقاط دنیا فن کوئل ها با ترموستات که سر مسیر استارت و استپ دستگاه نصب شده است، مدیریت می گردد بدین صورت که مثلاً سِت پوینت بر روی دمای 28 درجه تنظیم می گردد زمانی که دمای اتاق به 30 درجه برسد ترموستات دستگاه فرمان روشن داده و فن کوئل دمای اتاق را شروع به خنک نمودن می کند زمانی که دمای محیط به 26 درجه برسد ترموستات فرمان قطع را به فن کوئل صادر نموده و فن کوئل خاموش می شود. که این موضوع در کل دنیا مرسوم بوده و روش دیگری وجود ندارد. زمانی که این خانم بیان نمودند که دمای اتاق روی 30 درجه تنظیم شده اما همچنان باد سرد می وزید نشان از این است که اولاً دمای اتاق بالای 30 درجه بوده دوماً از فن کوئل زمانی که سیستم روی هوای سرد باشد به هیچ وجه امکان وزش باد گرم وجود نخواهد داشت. در این سیستم در کل دنیا دمای محیط های کوچک با فن کوئل و ترموستات تنظیم و دمای محیطهای بزرگ با هواساز و شیرهای برقی کنترل می گردد ضمن اینکه ترموستات های تهیه شده در اتاقها از برند HONEYWELL بوده که از مرغوبترین و دقیق ترین برندهای حاضر در بازار می باشد. حال نظر به اینکه هیئت مدیره هتل به کار بردن جواب ( نه و نداریم) در پاسخ خواسته مهمانان را برای کلیه پرسنل ممنوع و مستلزم جریمه نموده اند، پرسنل هتل با تهیه فن های دمنده شرکت دلونگی خواسته اند نیاز مسافر و فرزند کوچک ایشان را مرتفع نمایند ولی در جواب سیستم مشکل دار بیان می شود!!! ضمن اینکه خود ایشان بیان نمودند که هوای کیش در آبان ماه هم گرم است اما این خانم همچنان احساس سرما داشتند!!
3-همانطور که این خانم بارها اشاره نمودند در سرتاسر دنیا و در کلیه هتلهای بین المللی پذیرش مهمان(CHECK IN ) و تحویل اتاق ساعت 14 و تخلیه اتاق (CHECK OUT) ساعت 12 می باشد که در این هتل به منظور تکریم و رفاه حال مسافران زمانی که مسافر در هر ساعتی به هتل مراجعه و اتاق موجود باشد، بدون اخذ هزینه در همان ساعت اتاق تحویل مسافر می گردد که به همین خانم هم اتاق در ساعت 12:30 تحویل گردیده است و در زمان (check out) هم اتاق در ساعت 13:40 و بدون اخذ هر گونه هزینه ای تخلیه گردیده است که ظاهراً این موارد کلاً وظیفه بوده و جزء موارد حسن به حساب نخواهد آمد.
4- در خصوص مطلب بیان شده مبنی بر عدم وجود آب گرم و اینکه یک آقایی گفتند دمای آب در کل جزیره یکسان است، به اطلاع می رساند همانطور که کلیه کیشوندان و مسافرانی که زیاد به جزیره سفر می کنند و نیز کلیه مهندسین و کارشناسان صاحب نظر واقف هستند آب موجود در جزیره کیش از شوری و سختی بالایی برخوردار است در نتیجه کل آب مصرفی از سختی گیر عبور کرده و آبی که از شرکت آب و برق کیش تحویل منازل و هتل ها می گردد با دمای حدوداً 30 تا 35 درجه می باشد. مسافرانی که آشنایی کافی با شرایط اقلیمی جزیره را ندارند و یا طریقه استفاده از شیرهای اهرمی را بلد نیستند زمانی که آب سرد را باز می کنند، آب با دمای ولرم و همانطور که گفته شد بین 30 تا 35 درجه تحویل می گیرند و فکر می کنند که آب گرم است اما از داغی لازم برخوردار نیست در صورتی که آب گرم بهداشتی مجموعه با دو عدد بویلر آب گرم هر یک به ظرفیت یک میلیون کیلوکالری تأمین و در تابستان در دمای 55 درجه و در زمستان در دمای 60 درجه تنظیم گردیده و چنانچه شیر را در جهت دیگر باز کنند ابتدا آب با همان دما و سپس با دمای جوش جاری می گردد که تحمل آن غیرممکن و لازم است با آب سرد مخلوط گردد و به دمای مطلوب برسد.
5- در خصوص موضوع بیان شده در خصوص عدم وجود رَمپ در صبحانه خوری در ابتدا به اطلاع می رساند این مجموعه مطابق با استانداردهای بین المللی دارای سالن غذاخوری و سالن رستوران مجزا می باشد که سالن رستوران در طبقه اول و سالن صبحانه خوری در طبقه منفی یک و در مجاورت فضای سبز مجموعه که دلنشینی خاصی ایجاد نموده است، قرار گرفته است. در ادامه به آگاهی می رساند امروزه در زمان اخذ گواهی پایان کار کلیه مسیرهای ویژه معلولین بررسی می گردد و چنانچه در فضایی معلولین با مشکل مواجه گردند، گواهی پایان کار به طور کامل منوط به اصلاح می گردد و از موضوعات مهم این امر مسیرهای معلولین، سرویس بهداشتی ویژه معلولین و ... می باشد. سپس در زمان اخذ پروانه بهره برداری و مجوز فعالیت اقتصادی طبق دو بازدید دیگر، کلیه فرآیند ها من جمله رمپ و غیره بازبینی و بررسی می گردد و چنانچه موضوع معلولین نادیده گرفته شده باشد کل موضوع بهره برداری منوط به اصلاح موارد خواهد بود. در این هتل هم که با استانداردهای بین المللی و مطابق با استانداردهای شرکت ACCOUR فرانسه طراحی و اجرا گردیده است، مسیر ویژه معلولین از آسانسور و مسیر جداگانه ای طراحی شده است. ضمن اینکه همانطور که کلیه متخصصین صنعت هتلداری آگاهی دارند در هتل ها ترولی باید کلیه فضاها را بدون هیچ گونه مانعی بتواند عبور کند ضمن اینکه رستوران و صبحانه خوری جهت پذیرایی و جمع آوری ملزومات حتماً و به ناچار از ترولی استفاده می گردد حال چطور بیان شده که چنین مسیری وجود ندارد و کلیه مسیرها با پله بوده و جای تعجب دارد که چطور حمل چمدان ها و یا دیگر اقلام در این هتل امکان پذیر است!!!
6- در خصوص موضوع بیان شده نمای کثیف هتل از دید پنجره همانطور که کودکان هم می دانند از پنجره دید همسایگان مجموعه و یا سایت هتل امکان دیدن دارد و نمای ساختمان از بیرون امکان دیدن دارد که باز در این انتقاد مغرضانه از پنجره معلوم نیست به چه ترتیبی نمای کثیف هتل دیده می شد ضمن اینکه در خط ششم متن همین خانم در ابتدا بیان شده که هتل بسیار تمیز و نو بود حال نما چگونه کثیف است جزء موارد خاصی است که فقط این خانم توانسته اند ببینند.
7- در خصوص موضوع بیان شده در خصوص عدم وجود تراس به اطلاع می رساند در زمان اخذ گواهی ساخت سازمان آتشنشانی طراحی تراس و حتی پنجره بازشو بدون حفاظ را ممنوع کرده بودند همانطور که در طراحی هتل ویدا هم که در ابتدا جزء گزینه های انتخابی این خانم بوده و متأسفانه نتوانستند رزرو کنند و در زمان ساخت نیز با همین هتل مجوز ساخت و بهره برداری اخذ نموده هم اتاق ها فاقد تراس و حتی پنجره بازشو می باشد و کلاً فیکس بسته شده اند. در مجموعه هتل بین المللی کیش هم کلیه پنجره ها به صورت کلنگی و 30 درجه بازشو طراحی شده اند. که طبق نقد این خانم می بایستی استانداردهای سازمان آتشنشانی بازنگری و بازنویسی شود.
8- در خصوص موضوع صدای چکه شیر آب به اطلاع می رساند که همانطور که خود این خانم هم اشاره نمودند از شیرها هیچ چکه ای وجود نداشته و ندارد و کلیه شیرآلات از کشور اتریش تهیه شده و فاقد هرگونه ایراد می باشد. این طور که بیان شده صدای چکه در فاضلاب بوده که اصلاً اصلاً قابل فهم نیست صدای چکه فاضلاب یعنی چه؟؟!! چنانچه انتقادی هست حداقل با عقل و منطق همخوانی لازم را داشته باشد.
9- در خصوص موضوع بوق درب اتاق به اطلاع می رساند به دلیل امنیت وسایل و تجهیزات مسافرین در اتاق چنانچه درب اتاق به صورت کامل بسته نشود،سیستم BMS به صورت خودکار با نواختن 45 عدد بوق به صورت 15 عدد سه بوق منقطع مسافر را مطلع می نماید که درب را به طور کامل ببندند که ظاهراً این هم غلط است و از نظر این خانم درب بایستی باز بماند!!!
10- در خصوص موضوع بیان شده در خصوص درخواست یک عدد تخم مرغ و یک کاسه ماست به استحضار می رساند همانطور که قبلاً گفته شد در راستای سیاست هتل مبنی بر برآورده کردن هر گونه نیاز میهمان و ممنوعیت کاربرد کلمه نداریم طبق بررسی سیستم درخواست میهمان مشخص گردید این خانم در ساعت 19 که کلیه رستورانهای هتل تعطیل بوده اند و پرسنل در حال آماده سازی شام بودند، درخواست خود را به پذیرش هتل ارجاع دادند به اطلاع می رساند اولاً همانطور که قبلاً گفته شد سالن های رستوران و صبحانه خوری از هم مجزا بوده و آشپزخانه و انبارهای آن نیز به صورت جداگانه می باشد. در آشپزخانه مرکزی هتل تخم مرغ موجود نمی باشد فلذا طی هماهنگی با حراست و بازگشایی درب آشپزخانه صبحانه خوری، مواد اولیه تهیه و مراحل پخت و آماده ساس صورت گرفت و نهایتاً در ساعت 19:23 تحویل میهمان گردید. شایان ذکر است آماده سازی چنین فرآیندی در منزل هم که همه چیز در دسترس است، چیزی حدود 15 الی 20 دقیقه به طول می انجامد اما با توجه به هتل و سیستم انبار و خزانه و غیره و آشپزخانه پخت گرم با تجهیزات صنعتی چنین درخواستی خارج از عرف روزانه بوده و زمان بیشتری را فراخور خواهد داشت. اما به ناحق ایشان 1 ساعت و ربع را بیان نمودند جای سوال دارد که واقعاً ایشان با یک چنین روحیه حساس و درخور احتیاط شدید در برخورد با مخاطبان مدت 1 ساعت و و ربع انتظار کشیدند؟!؟!
11- در خصوص عدم وجود سکو در حمام برای بچه تا به حال در طراحی هتل ها سکوئی جهت استحمام بچه مطرح و یا عنوان نشده است و این موضوع برای اولین بار است که مطرح شده است. در کل در این هتل برای چنین مواردی وان های مخصوص حمام کودکان تهیه نموده که در اختیار میهمانان قرار خواهد داد.
12- در خصوص عدم وجود کافی شاپ در محوطه به استحضار می رساند در محوطه هتل یک عدد کافه رستوران به نام کافه رستوران 96 موجود بوده که با برنامه های مفرح من جمله نمایشنامه خوانی، کافه کتاب، موسیقی زنده و ... شبهای به یادماندنی برای مسافران تا به این لحظه به ارمغان آورده است. ولی یک کافه بزرگ به مساحت حدوداً 300 متر مربع فضای بسته و 400 متر مربع فضای باز همانند دیگر اقلام و امکانات هتل که با زحمات فراوان ساخته و طراحی شده است در نظر این خانم دیده نشده است.
13 - در خصوص دریایی در دوردست ها به استحضار می رساند فاصله این هتل تا دریا 370 متر می باشد که لازم است این خانم مطالعاتی در خصوص دیگر هتل ها و فروش اتاق ها در تیپ های مختلف و غیره داشته باشند سپس اشتباه رخ داده را به هتل مفهوم نمایند تا نسبت به رفع آن اقدام گردد
در پایان به این خانم پیشنهادمی شود که نقد بایستی نقد منصفانه باشد و نه تخریب، نوشته های ایشان کلاً تخریب و به دور از هرگونه منطق و همچنین انصاف بوده و زحمات شبانه روزی هتلی پنج ستاره که با استانداردهای بین المللی طراحی و با حجم عظیم سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است را با غرض ورزی های شخصی و به اسم نقد موجبات بدنامی را فراهم نموده است. در آخر به کلیه کاربران پیشنهاد می کنیم که از دیگر سایتها بازدید و نظرات دیگر کاربران منتقد و غیر منتقد را مطالعه نموده و خود بر مسند قضاوت بنشینند. امید است با فرهنگ سازی مناسب و در خور شأن ایرانی فرهنگ انتقاد به کل مردم ایران آموزش داده شده تا با انتقادهای سازنده کلیه محصولات داخلی به استانداردهای حداکثری دست پیدا کرده و زبانزد خاص و عام گردند.

نوع سفر:
تاریخ سفر: