سامانه‌ کارت دیجیتال واکسن کرونا برای مسافران سفرهای خارجی

4.1
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خروجی راه‌اندازی شد!
11 شهریور 1400 09:30
2

پس از اینکه وزیر بهداشت اعلام کرد قرار است کارت واکسن دیجیتالی به منظور فعالیت‌های مختلف افراد صادر شود، فعلا سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، راه‌اندازی شده است.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرده است: سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افرادی که طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند، راه‌اندازی شد.

افرادی که قبلا واکسن دریافت کرده و طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه کارت واکسن دیجیتال، ثبت‌نام کنند.

آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code حداکثر یک روز پس از ثبت‌نام به افراد پیامک می‌شود.

در هنگام ثبت‌نام، ورود دقیق اطلاعات گذرنامه شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه ضروری است. در صورتی که نام و نام خانوادگی انگلیسی با گذرنامه دقیقا منطبق نباشد یا شماره گذرنامه نادرست وارد شود ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود.

unnamed.jpg

وزارت بهداشت از مدتی قبل در تلاش جهت هماهنگی لازم با نیروی انتظامی است تا در اولین زمان ممکن، تبادل اطلاعات گذرنامه به صورت خودکار صورت گیرد و نیازی به ورود دستی اطلاعات نباشد. لذا پیشنهاد می‌شود افرادی که طی دو هفته آینده قصد مسافرت خارج از کشور ندارند تا راه‌اندازی کامل سامانه صبر کنند.

به نظر می‌رسد با راه افتادن سامانه کارت واکسن دیجیتال، به مرور سفرها شرایط ایمن‌تر و راحت‌تری پیدا کند. فراموش نکنید که پیش از اقدام از شرایط سفری که مقصدتان مشخص کرده هم اطلاعات کامل به دست آورید. پیش از این درباره اقداماتی دیگری که قرار است با کارت واکسن انجام شود، در خبر «ارائه واکسن در ایران» صحبت کردیم. شما فکر می‌کنید این اقدامات در جهت کاهش شمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونا در جهان موثر خواهد بود؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.