نووی ساد شهری مملو از تاریخ و هنر

4.4
از 5 رای

نووی ساد دومین شهر بزرگ صربستان است که در کرانه رود دانوب واقع شده و  یک شهر نسبتاً جوان است که در سده های 17 و 18 میلادی، به قدری شکوفا شد که به عنوان پایتخت فرهنگی صربستان شناخته می شد.

ما در این شهر از میدان آزادی، خیابان دوناوسکا، پل وارادین و قلعه پترووارادین دیدن کردیم.

میدان آزادی که در ابتدای این ویدئو میبینید، از معروف ترین مکان های نووی ساد است که به نام میدان سوتوذر مایتلتی نیز معروف است و تندیسی از این سیاستمدار معروف صرب در این میدان نصب شده است. چیزی که بیشتر از همه نظر انسان را در این میدان به خود جلب می کند، کلیسای زیبایی با نام (The name of Mary church) است. که طراحی اش به سبک گوتیک جدید و با الهام از معماری امپراتوری اتریش-مجارستان است.

خیابان دوناوسکا که در این فیلم بعد از کلیسا مشاهده می کنید، اکثر ساختمان هایش در اواسط سده نوزدهم ساخته شده اند و با رنگ های متنوع و شاد طراحی شده اند. این خیابان پر است از کافه ها، رستوران ها و کتاب فروشی هایی که بسیار دلنشینند.

پل وارادین، پل عظیمی بر روی رود دانوب است و از بالای پل، نمای زیبایی از شهر نووی ساد و قلعه پترووارادین مشخص است. برای رسیدن به قلعه می بایست از آن گذشت.

در پایان این ویدئو قلعه ی پترووارادین را مشاهده میکنید که بر بلندای تپه ای مشرف به دانوب واقع شده. این قلعه علاوه بر سازه های تاریخی طبیعت بینظیری دارد.

در مجموع نووی ساد شهری سرزنده با معماری بسیار زیبا و به نوعی ترکیبی از تارخ و هنر است.