جاهای دیدنی ریمینی ایتالیا + عکس و موقعیت

4.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ریمینی چه چیزهایی برای دیدن دارد؟
11 شهریور 1401 08:00
1

ایتالیا یکی از جذاب‌ترین کشورها برای گردشگران، عاشقان معماری، شکم‌گردها و خیلی از افراد دیگر است. این کشور شهرهای مختلفی دارد که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. با گردش بین جاهای دیدنی ریمینی متوجه می‌شوید که این شهر هم یکی از همین شهرهاست و در مقایسه با دیگر قسمت‌های معروف ایتالیا از جاذبه‌های مختلفی برخوردار است و با هر سلیقه‌ای که به آن سفر کنید، می‌توانید نهایت لذت را از سفرتان ببرید.

برای آنهایی که اسم تور ریمینی به گوششان می‌خورد شاید این سوال پیش بیاید که ریمینی چه چیزهایی برای دیدن دارد؟ جاذبه های گردشگری ریمینی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند که آن‌ها را برای شما در این مطلب از لست سکند تفکیک کرده‌ایم و هر کدام را با مختصری از توضیحات مورد نیاز آورده‌ایم تا بتوانید برای بازدیدشان، عملکرد خیلی بهتری داشته باشید و از زمانی که دارید، بهترین استفاده را ببرید. 

موقعیت جغرافیایی شهر ریمینی

پیش از هر چیز بهتر است بگوییم که شهر ریمینی، شهری از یک استان با همین نام است. ریمینی یکی از استان‌های ایتالیا است که در ناحیه امیلیا رومانیا قرار گرفته است. داخل استان ریمینی نیز، شهر هم‌نام آن، یعنی شهر ریمینی قرار گرفته است که در ادامه جاذبه های ریمینی را معرفی کرده‌ایم و همچنین هر جای دیدنی در ریمینی را بررسی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که مطلب راهنمای سفر به ریمینی را هم برای اطلاعات بیشتر به‌منظور سفر به این شهر مطالعه کنید تا با نگاه دقیق‌تری برای تور ریمینی برنامه‌ریزی کنید.

لیست قیمت تورهای ریمینی

Lastsecond.ir-rimini-attractions-rimini-city.jpg
جاهای دیدنی در ریمینی

موقعیت دقیق شهر ریمینی روی نقشه

سواحل ریمینی

از شمال شرقی تا جنوب شرقی ریمینی، نوار ساحلی دریای آدریاتیک کشیده شده است و یکی از جذابیت‌های اصلی و جاهای دیدنی ریمینی، سواحلش هستند که اگر با تور ریمینی هم به این شهر بروید، نباید از آن‌ها غافل شوید. ریمینی حدود 15 کیلومتر ساحل شنی دارد که همین امر آن را به میامی اروپا معروف کرده است و خیلی از ایتالیایی‌ها هم خودشان برای تعطیلات به این ساحل‌ها می‌آیند و اوقاتشان را می‌گذرانند. در ادامه، بهترین سواحلش را به شما معرفی می‌کنیم.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-beaches.jpg
نمایی از سواحل ریمینی

سواحل شمال شرقی (Rimini Beaches)

طول این سواحل به قدری است که انواع و اقسام تفریحات آبی و ساحلی را در خود جای داده‌اند و هر قشری از مردم می‌توانند به این سواحل بروند و از تفریحات و سرگرمی‌هایی بهره ببرند که برای آن‌ها در ساحل‌های ریمینی ترتیب داده شده است. والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی نمونه ورزش‌ها و تفریحاتی هستند که مردم می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. 

تقریباً در اکثر نقاط این سواحل، صندلی‌های مخصوصی برای دراز کشیدن و استراحت کردن قرار دارند و همین طور کنار آن‌ها چترهایی هستند که اگر آفتاب شما را اذیت می‌کند، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. معمولا این امکانات توسط افراد مختلف به‌صورت هفتگی رزرو می‌شوند، اما اگر شما در موقع مناسبی به این سواحل بروید، می‌توانید امکانات موجود در آن‌ها را روزانه یا ساعتی (یا هر شکل دیگری که امکان داشته باشد) کرایه کنید. معمولا شانس شما برای جا پیدا کردن در اواسط ماه آگوست (حدودا اواخر مرداد) خیلی پایین‌تر می‌آید، چراکه در این مواقع، معمولا این سواحل به شلوغ‌ترین حالت ممکن خود می‌رسند و امکان کرایه کردن صندلی و چتر و... خیلی سخت می‌شود.

در سواحل شمال شرقی یک چرخ و فلک بزرگ هم با نام «Rimini Ruota Ferris Wheel» وجود دارد که سوار این چرخ و فلک شدن و دیدن ریمینی زیر پاهای خود، می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-rimini-beaches.jpg
نمایی از سواحل شمال شرقی شهر ریمینی

سواحل جنوب شرقی ریچونه (Riccione Beaches)

قسمت دیگری از سواحل ریمینی در جنوب شرقی این شهر ادامه دارد که به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و هر کدام از این بخش‌ها هم جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. بزرگ‌ترین بخش بین این قسمت‌ها، مربوط به محلی به نام کاتولیکا (Cattolica) است. درست مانند نوار ساحلی شمالی و شمال شرقی ریمینی، این قسمت هم از اواسط قرن نوزدهم، محبوب باقی مانده است. بلوارهای عریض، فروشگاه‌های متعدد، هتل‌ها و... همگی در محبوب کردن این بخش از سواحل بسیار تأثیرگذار بوده‌اند. بهارهای گرمسیری این سواحل، وجود چشمه‌های آب‌گرم، تفریحات مختلف و ورزش‌های گوناگون، همگی در جذب بیشتر مردم و گردشگران به این سواحل تأثیر مثبت گذاشته‌اند.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Riccione-Beaches.jpg
نمایی از سواحل ریچونه

موقعیت دقیق محدوده ریچونه روی نقشه

جاهای دیدنی تاریخی ریمینی

با اینکه بمب‌باران جنگ جهانی دوم، بسیاری از قسمت‌های ریمینی ایتالیا را نابود کرد، اما همچنان تعدادی از جاهای دیدنی ریمینی تاریخی هستند و روایتگر سرگذشتی‌اند که ریمینی طی کرده است. بناهای روم باستان و قرون وسطی و... بخشی از تاریخ این شهر هستند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

طاق آگوستو (Arco d'Augusto)

سال ساخت این طاق تاریخی به 27 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد و محل قرارگیری آن هم در انتهای خیابان اصلی ریمینی است. طاق آگوستو که از معروفترین جاهای دیدنی ریمینی هم برشمرده می‌شود، قدیمی‌ترین طاق پیروزی شناخته شده در شمال ایتالیا است و برای بزرگداشت «Via Flaminia» که یک راه رومی بوده است، ساخته می‌شود.

بخشی از دیوارهای دفاعی این طاق در طول زمان فروریخته است، اما شما می‌توانید بقایای آن را همچنان ببنید. طاق آگوستو به گونه‌ای است که دروازه آن انگار با در، بسته نمی‌شود و این نشان از صلحی دارد که در آن زمان به‌دست آمده است؛ این مورد را هم نباید فراموش کنیم که بنا، احتمالا تغییراتی را هم داشته است.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Arco-d’Augusto.jpg
نمایی از طاق آگوستو از جاذبه های ریمینی

موقعیت دقیق طاق آگوستو روی نقشه

پل تیبریو (Ponte Di Tiberio)

پل تیبریو ریمینی هم یکی دیگر از جاذبه های تاریخی ریمینی ایتالیا است. این پل در ریمینی، تنها پلی است که از تخریب ارتش آلمان‌ها در امان مانده و تخریب نشده است. گرچه ساخت پل تیبریو با امپراتوری آگوستوس آغاز شد، در بیستمین سال پس از میلاد، مسیح تکمیل آن سرانجام گرفت که از نظر زمانی، هنگام سلطنت تیبریو بود.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Ponte-Di-Tiberio.jpg
نمایی از پل تیبریو، از جاذبه های گردشگری ریمینی

موقعیت دقیق پل تیبریو روی نقشه

قلعه سیسموندو (Sismondo Castel)

ساخت قلعه سیسموندو توسط فردی به نام «سیگیسموندو پاندولفو مالاتستا» و در قرن 1400 صورت گرفته است و امروزه فقط بخش‌های مرکزی این قلعه باقی مانده است. قلعه در اصل با دیوارهای ضخیم دفاعی و خندق محاصره شده بوده و فضای داخلی باقی‌مانده از آن که خود مانند یک دژ است، محل اقامت مالاتستا بوده. فضای آن با کاشی، نقاشی و تزئینات دیگر بسیار زیبا و دیدنی شده است.

دیوارها و برج‌های قلعه سیسموندو با چراغ‌های مختلفی نورپردازی شده‌اند که در شب جلوه بسیاری دیدنی به آن می‌دهند. از فضای داخلی این قلعه امروزه برای نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی بهره می‌گیرند.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Sismondo-Castel.jpg
نمای خارجی از قلعه سیسموندو

موقعیت دقیق قلعه سیسموندو روی نقشه

میدان های مهم و محله های زیبای ریمینی

در شهر ریمینی، میدان‌ها و محله‌های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارند و به نوعی اصالت این شهر و بخشی از شناسنامه آن را برای همه نمایان می‌کنند. در این بخش از جاهای دیدنی ریمینی، چندتا از میدان‌های دیدنی این شهر و همچنین یکی از محله‌های بسیار زیبایش را معرفی می‌کنیم تا بهتر با شهر آشنا شوید.

میدان پیازا تری مارتیری (Piazza Tre Martiri)

به‌واسطه اتفاق‌های تاریخی مختلف و مهمی که در این میدان رخ داده است، ارزش این میدان فراتر از یک میدان معمولی است. یکی از اتفاق‌هایی که در این میدان پیش آمده است، اعدام شدن سه تن از افراد برجسته در آن زمان بوده است. غیر از اتفاق‌های افتاده در این میدان، باید به این اشاره کنیم که در پیازا تری مارتیری که قبلا با عنوان «Piazza Delle Erbe» هم شناخته می‌شده است، ساختمان‌های مهمی هم وجود دارند که بر اهمیت آن می‌افزایند.

افزون بر ساختمان‌های مهم و اتفاقات پراهمیت تاریخی که به برخی از آن‌ها اشاره کردیم، بازارهای فصلی و کنسرت‌های موسیقی و امکانات رفاهی موجود در این میدان از دیگر مؤلفه‌هایی هستند که آن را به یکی از جاهای دیدنی ریمینی تبدیل کرده‌اند. در صورتی که به این میدان رفتید، می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌هایی هم که در آن وجود دارند، استفاده کنید و استراحتی مختصر داشته باشید.

محل قرارگیری این میدان هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که بر اهمیت آن اضافه می‌کند. این میدان، محدوده‌ای را که طاق آگوستو در آن قرار دارد به محدوده پل تیبریو متصل می‌کند.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Piazza-Tri-Martiri.jpg
نمایی از میدان پیازا تری مارتیری، عکس از PeterFineart

موقعیت دقیق میدان تری مارتیری روی نقشه

میدان پیازا کاوور (Piazza Cavour)

پیازا کاوور، دیگر میدان مهم ریمینی است که در آن می‌توانید کافه و رستوران‌های مختلفی مشاهده کنید و برای صرف وعده‌های غذایی مختلف به آن‌ها سربزنید. اطراف این میدان، جاهای مهمی هم وجود دارند که بر اهمیت میدان می‌افزایند. یکی از این اماکن مهم، تئاتر Amintore Galli است که ارزش و اعتبار این میدان در ریمینی را بسیار بیشتر است.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Piazza-Cavour.jpg
نمایی از میدان پیازا کاوور و بناهای جذاب اطراف آن

موقعیت دقیق میدان پیازا کاوور روی نقشه

محله بورگو سن جولیانو (Borgo San Giuliano)

در هر شهری که بروید، حداقل یک محله وجود دارد که بافت نسبتا متفاوت‌تری را از سایر محله‌ها و منطقه‌ها دارد و خیلی از گردشگران و مسافران را هم به سمت خود می‌کشد تا از آن دیدن کنند. «بورگو سان جولیانو» یکی از همین محله‌ها است که جذابیت قابل توجهی هم دارد.

کوچه‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های مختلف رنگارنگ، جلوه بصری فوق‌العاده‌ای به این محله بخشیده‌اند که هر کسی را برای مدتی مسحور خود می‌کنند. در این میان، خانه‌هایی وجود دارند که طرح و نقش برخی از آن‌ها بر اساس فیلم‌های فدریکو فلینی (Federico Fellini) کارگردان ایتالیایی، کشیده شده‌اند. بعضی دیگر هم صحنه‌ای از زندگی ماهی‌گیران را نشان می‌دهد. یک دهکده ماهی‌گیری هم در اطراف این محله وجود دارد که افراد می‌توانند برای تفریح به آنجا رفته و از امکانات موجود استفاده کنند و لذت ببرند.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Borgo-San-Giuliano.jpg
محله زیبای بورگو سن جولیانو

موقعیت دقیق بورگو سن جولیانو روی نقشه

کلیساها و معبدهای ریمینی

نمی‌توانیم بگوییم که تعداد کلیساهای ریمینی بسیار فراوان است و در هر کوچه و خیابان، یکی از آن‌ها را خواهید دید، پس از این نظر، نباید انتظار خارق‌العاده‌ای داشته باشید، اما این نکته را باید بدانید که همان کلیساها و معابدی هم که در ریمینی وجود دارند، از نظر معماری و زیبایی، بسیار دیدنی هستند که در زیر، سراغ معرفی برخی از مشهورترین و دیدنی‌ترین‌های آن‌ها رفته‌ایم.

معبد مالاتستا (Tempio Malatestiano)

یکی از علل اصلی ساختن معبد مالاتستا، نگهداری از مقبره‌های خاندان مالاتستا بوده است، خاندانی که از قرن 13 بر ریمینی حکومت می‌کردند. این معبد روی یک کلیسای قرون وسطایی ساخته شده و به سبک اوایل رنسانس بین سال‌های 1447 تا 1460 تکمیل شده است. برای ساخت آن هم از طاق پیروزی آگوستو الهام گرفته‌اند. گفتنی است که نمای معبد مالاتستا هم بر عهده لئون باتیستا آلبرتی (Leon Battista Alberti) بوده است.

برای دکوراسیون داخلی این معبد از نقاشی‌های دیواری پیرو دلا فرانسسکا (Piero Della Francesca) استفاده کرده‌اند که «سیگیسموندو مالاتستا» را زانو زده در مقابل «سنت سیگیسموندو» به تصویر کشیده است. یکی دیگر از کارهایی که در این معبد قابل مشاهده است، مربوط به اوایل 1300 است که مصلوب شدن را نشان می‌دهد و کاری از جیوتو (Giotto) است. این تنها کاری از اوست که در ریمینی به نمایش گذاشته است، با اینکه جیوتو در ریمینی زندگی و کار می‌کرده است. جیوتو منبع اصلی الهام مدرسه هنرمندان ریمینی هم هست.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Tempio_Malatestiano.jpg
نمایی از معبد مالاتستا، از بهترین جاهای دیدنی ریمینی

موقعیت دقیق معبد مالاتستا روی نقشه

کلیسای کاتولیک شیزا سانتا ماریا (The Chiesa Di Santa Maria In Corte)

یکی از زیباترین کلسیاهای ریمینی، کلیسای کاتولیک سانتا ماریا است که در نزدیکی پل تیبریو قرار گرفته است. این کلیسا در قرن چهاردهم و روی زمین اهدایی از مالاتستا ساخته شده است. در اواخر 1700، تغییراتی زیادی شامل حال کلیسای شیزا می‌شود، اما اواخر 1800 نمای آن را بازسازی می‌کنند و تزیینات زیبا و گیرایی را برای آن به کار می‌برند.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-The-Chiesa-Di-Santa-Maria-In-Corte.jpg
نمایی زیبا از کلیسای شیزا سانتا ماریا

موقعیت دقیق کلیسای شیزا سانتا ماریا روی نقشه

موزه و پارک ریمینی

قطعا برای شناخت بیشتر فرهنگ و سنن یک کشور یا حتی یک شهر، موزه‌ها نقش به‌سزا و تاثیرگذاری دارند. ریمینی هم یک موزه دارد که می‌توانید اطلاعات خوبی را از آن بگیرید و هم یک پارک مینیاتوری که در ادامه، درباره آن اطلاعاتی به شما می‌دهیم.

موزه شهر ریمینی (Museo Della Citta)

موزه شهر ریمینی، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ریمینی است که آن را با عنوان «Museo Della Citta» می‌شناسند. در این موزه آثار هنری مختلفی را از جای جای شهر جمع‌آوری کرده‌اند و به نمایش گذاشته‌اند. تعداد آن‌ها حدودا بیش از 1500 اثر است که از پیش از تاریخ تا زمان حال را در بر می‌گیرد. از جمله با ارزش‌ترین اثرهایی که در موزه شهر ریمینی قرار دارند، موزاییک‌های رومی، کلکسیون تجهیزات جراحی و دارویی هستند که اعتبار این موزه را چند برابر کرده‌اند. از دیگر آثار این موزه می‌توانیم به سکه‌ها، سرامیک، مجسمه و... اشاره کنیم.

در مجاورت این موزه، محل حفاری Dumos قرار دارد که از روی یک پوشش شیشه‌ای می‌توانید آن را ببینید. خانه‌ای که در مجاورت موزه است، متعلق به یک جراح بوده که بسیاری از وسایل او در موزه نگهداری می‌شود.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Museo-Della-Citta.jpg
نمایی خارجی از موزه شهر ریمینی

موقعیت دقیق موزه شهر ریمینی روی نقشه

پارک مینیاتوری ایتالیا (Italia in Miniatura)

نمونه‌های این پارک‌های مینیاتوری در همه جای دنیا وجود دارد، حتی در کشور خودمان هم در شهرهایی مثل تهران مانند این نوع پارک‌ها را داریم که در آن‌ها جاذبه‌های مهم هر شهر را آورده‌اند و در مقیاسی کوچکتر آن را ساخته‌اند. در پارک مینیاتوری ایتالیا، تمامی جاذبه های ایتالیا از جمله ساختمان‌های مهم و حتی طبیعتش در مقیاسی کوچک‌تر ساخته شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها دیدن کنید. در این پارک تقریبا بیش از 200 جاذبه آورده شده است.

Lastsecond.ir-rimini-attractions-Italia-in-Miniatura.jpg
نمایی از پارک مینیاتوری ایتالیا از جاهای دیدنی ریمینی

موقعیت دقیق پارک مینیاتور ایتالیا روی نقشه

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی ریمینی را معرفی کنیم و از ویژگی‌هایشان برایتان بگوییم. به این صورت قبل از سفر خود می‌توانید اطلاعات خیلی بهتری نسبت به جاهای دیدنی ریمینی داشته باشید و سفر دلچسب‌تری را تجربه کنید. شما تابه‌حال به این شهر سفر کرده‌اید؟ به‌نظر شما کدام یک از جاهای دیدنی ریمینی جذابیت بیشتری برای بازدید دارند؟ اگر دنبال اطلاعات بیشتری درباره ریمینی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به راهنمای سفرش هم بیندازید تا بیشتر با جزئیات سفر به ریمینی آشنا شوید.

راهنمای کامل سفر به ریمینی

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!