ماجرای خواندنی خانواده ایتالیایی که با شیوع کرونا، دریانورد شدند!

4.2
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ویروس کرونا این خانواده عجیب را به دریا کشاند! +تصاویر
11 مهر 1399 07:00
0

با همه‌گیری ویروس کرونا و شیوع آن در سرتاسر جهان علاوه بر سواحل و هتل‌ها، اقیانوس و دریاها نیز خالی از کشتی‌های گردشگری و دریانوردارن شده است. وضعیت کنونی عاملی بود تا یک خانواده 6 نفره ایتالیایی از این فرصت استفاده کرده و با کشتی بادی خود یک سفر فراموش نشدنی را در دل دریا تجربه کنند. سارا و استفانو باربریس زوجی چهل و چند ساله به همراه لاگو 11 ساله، نینا 9 ساله و تیمو 3 ساله که کوچک‌ترین فزرند این خانواده محسوب می‌شود، راهی اقیانوس اطلس و دریای کارائیب شدند. البته در این ماجراجویی پِپِر، سگ لابرادور کوچکی نیز آن‌ها را همراهی می‌کرد. 

italian-son-on-Shibumi-sailbout.jpg

ماجراجویی این خانواده 6 نفره در یک کشتی 17 متری بادی به نام شیبامی صورت گرفت. سارا و استفانو ماه‌ها برای تزئین و آماده‌سازی شیبامی وقت گذاشتند و در این کشتی 4 کابین مجزا ایجاد کردند، دارو و مواد غذایی لازم را تهیه کردند و با سفرهای کوتاه مدت در موقعیت‌های جوی مختلف آزمون‌های مختلف را پشت سر گذاشتند. خانواده باربریس پیش از شیوع ویروس کرونا در اوایل سال 2020 خانه خود را به فروش رساندند و با سرمایه کافی یک سفر دریایی بلند مدت را تدارک دیدند.

Shibumi-sailbout.jpg

دریانوردی این خانواده از اواخر ماه سپتامبر در لیگوریا، شهری در شمال غربی ایتالیا آغاز گردید و به سمت جزایر بالئاریک اسپانیا، سپس به سمت جبل الطارق و دریای آتلانتیک ادامه یافت. همچنین انتظار می‌رود جزایر قناری، کشور کیپ ورد، صخره های مرجانی سنت لوسیا، مجمع الجزایر گوادلوپ و مارتنیک نیز از مقاصد احتمالی این خانوده در سال جاری باشد.

Barberis-family-on-shibumi-sailbout.jpg

سفر خانواده بارباریس منتقدانی هم داشته است و افراد بسیاری این سفر را اقدامی خطرناک و خودخواهانه تلقی کردند. مائوریتزیو مارتینی، متخصص دریانوردی که چندین بار اقیانوس اطلس را درنوردیده است سفر بارباریس ها را با توجه به موقعیت فصلی، سفری ایمن بشمار آورد و همچنین به گفته وی: «فناوری های مدرن مانند GPS و اینترنت امروزه سفرهای دریایی را آسان تر کرده است اما آشفتگی‌های هوایی، طوفان‌های گرمسیری و گیر کردن قطعات پلاستیکی به پروانه کشتی از تهدیدهای محتمل سفر دریایی خواهد بود.»

traveling-in-coronavirus-pandemic.jpg

یکی از ویژگی‌های خانواده بارباریس زندگی کردن در لحظه است. زیرا با پایان سفر و بازگشت به ایتالیا این خانواده خانه‌ای برای زندگی نخواهد داشت، هرچند به گفته سارا، دوستان و اقوام‌ وی جایی برای اقامت آن‌ها در نظر گرفته‌اند و پدرش نیز یک کمپر ون برای سکونت آن‌ها آماده کرده است.

آرزوی بعدی این خانواده، سفر دریایی به سمت جزایر پولینسیا و اقامت در آن به مدت یک تا دو سال خواهد بود.

 

منبع: cnn.com