آینده ای دلهره آور برای صنایع هواپیمایی

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آینده ای دلهره آور برای صنایع هواپیمایی
15 مهر 1399 07:00
0

سایه بزرگ ویروس کرونا تاکنون ضررهای مادی و جانی بیشماری را رقم زده است اما متاسفانه آسیب‎های ایجاد شده در بخش‎های اقتصادی بسیار جدی بود و تا مدت زمان طولانی غیرقابل جبران خواهد ماند. یکی از بزرگ‎ترین بخش‌هایی که متحمل این دست از ضررهای غیرقابل جبران شده‌اند شرکت های هواپیمایی و سازمان‌های مربوطه بوده است که به گفته گروه هواپیمایی چانگی، مالک یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان واقع در اندونزی«پاندمی ویروس کرونا بهبودی نداشته است و دوره وحشت آوری در آینده پیش رو است.»

ترافیک مسافران چانگی برای سال مالی در ماه مارس به پایان رسید و برای اولین بار در دهه اخیر این کمپانی بزرگ با کاهش بی سابقه‌ای از درآمد مواجه شد. رکودی که گروه هواپیمایی چانگی با آن روبه‌رو گشته به حدی غیرقابل جبران است که دو تا از ترمینال های آن جهت حفظ بودجه تا زمان نامشخصی تعطیل شده‌اند. این فرودگاه سنگاپوری در حال پشت سرگذاشتن کمترین نرخ پرواز در تاریخ خود است.

کمپانی چانگی در گزارش سالانه خود همچنین افزود: «مبارزه ما با کووید - 19 تازه شروع شده است و در وضعیتی که هیچ نشانی از بهبود وجود ندارد آینده ناامید کننده و ترسناک بنظر می‌رسد.»

Airplane-Graveyard-due-to-corona-pandemic.jpg

البته بیانیه کمپانی چانگی بی‌ربط نبوده و با استناد به گزارشی که از انجمن بین المللی حمل نقل هوایی منتشر شد حدود 25 میلیون شغل در ایرلاین‌ها و شرکت‌های مرتبط از جمله صنعت گردشگری در ریسک ورشکستگی و بیکاری قرار گرفته‌اند. در عرصه بین الملی حدود یک سوم از26.000 جت مسافربری هیچ پروازی ندارند و در کنار باندهای فرودگاهی یا صحراها پارک شده‌اند.

با تمام دشواری هایی که ماه می به همراه داشت، چانگی در هشتمین سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شد. در سال گذشته فرودگاه چانگی با افتتاح یک متجمع تجاری – تفریحی به نام جواهر چانگی که حدود 140.000 متر مربع وسعت داشت، فروشگاه‌های بسیاری به همراه یک جنگل استوایی ایجاد کرد که بزرگترین آبشار سرپوشیده جهان در آن تعبیه شده است.

jewel-changi-airport.jpg

به غیر از کاهش درآمد کسب‌وکارهای واقع شده در جواهر چانگی، کمپانی چانگی برای حفظ پس انداز، حقوق کارمندان و مدیران خود را 30 درصد کاهش داد و دستور توقف ساخت و ساز پنجمین ترمینالی که در این فرودگاه در حال تاسیس بود حداقل به مدت 2 سال صادر گشت.

به گفته آن‌ها بهبودی وضعیت کنونی به طور عمده‌ای وابسته به این است که کشورهای جهان بتوانند مرز و پروازهای خود را مدیریت و کنترل کنند و علاوه بر آن با توسعه دادن شرایط بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آرامش و امنیت مورد نیاز برای سفرها را تامین کنند.

changi-airport-terminal.jpg

در حال حاضر چانگی پروازهای باری به ویژه پروازهایی که کالاهای اساسی نظیر مواد غذایی و تجهیزات پزشکی حمل می‌کنند را تسهیل کرده است تا بتواند از این طریق زنجیره کمک‌رسانی برای مبارزه با کرونا را گسترش دهد. همچنین در این راستا برخی از زیرساخت‌های فرودگاه امکانات رفاهی لازم را مهیا کرده و تدارکات لازم برای موارد اورژانسی، بخش مراقبت‌های ویژه و تامین خوابگاه برای کارکنان خارجی سنگاپوری انجام شده است.

 

منبع: business-standard.com