تجربه سخت و عجیب با وب سایت Hotels.com

4.7
از 6 رای
تجربه ای سخت از کنسل کردن سفر در دوران کرونا + تصاویر

دوستان میخوام یه ماجرای رو از خودم براتون تعریف کنم که تو همین کرونا گریبانم رو گرفت.
من مستر کارتم صادره از یه بانک بین‌المللی عراقی هست که تمام کارهای رزروی رو بدون هیچ مشکلی سالهاست انجام میدم. تاریخ انقضا کارت بیستم/ ژانویه /۲۰۲۰ بود حدودا اواخر دی پارسال. 

من اوایل دی پارسال برای اواخر فرودین امسال (جشن آب تایلند) هتل رزرو کردم برای شهری در تایلند، قطعی با پرداخت، بدون بازگشت پول و بدون کنسلی. زمانی که من رزرو کردم کرونایی وجود نداشت فقط چین یه خبرایی بود ... 
فروردین میخواستیم بریم که تایلند منع کرده بود مسافر توریستی رو. من با کلی مکاتبه با هتل و سایت هتل دات کام (hotel.com) که سفارت ویزا توریستی نمیده، سفر من و بندازید به مرداد. اونا هم با کلی منت بدون هزینه اضافی اینکار و برامون کردن.

تیر من دیدم شرایط سفر اصلا نیست و بوی درست شدنش تا مرداد هم نمیاد. دوباره مکاتبه کردم با هتل دات کام که ما مرداد نمی‌تونیم بیایم، هتل دات کام گفت با هتل صحبت کردیم شما کنسلی درخواست رزرو رو بزن پول بعد سی روز برمی‌گرده. من تاکید کردم کنسل کنیم مطمئنی برمی‌گرده؟ گفتن آره. چون شواهد مشکوک بود از چت عکس گرفتم به عنوان مدرک که کنسل کردن من، با دستور کارمند شما بوده نه میل خودم.
از تیر تا شهریور پول به حسابم نیومد. گقتن هتل با درخواست شما موافقت نکرده و پولی به شما نمی‌ده (گفتم هتل موافقت نکرده چیه کارمند شما گفت کنسل کن رزروت رو، پول تا یه ماه برمی‌گرده به حساب). هیچکس گردن نمی‌گرفت.

من از شهریور تا یه هفته پیش به جرات، بالای هزار ایمیل به هتل دات کام، هتل تایلند، سفارت تایلند تو تهران و سفارت ایران تو تایلند فرستادم. روزی چندین بار، هر روز بیکار می‌شدم چهار تا ایمیل می‌فرستادم به هر چهار تا، همشون می‌گفتن: کنسل کردی نمی‌شه پول پس بگیری و این حرف‌های بیخود.

 

تا هفته پیش پولم رو برگردوندن. فقط خدا میدونه برای این حدود ۹۰۰ دلار چقدر تلاش کردم، چون حقم بود، زورم میومد از دستم مفت بره.  ۱۰۵ دلار هم کوپن برام فرستادن (این به عنوان جایزه زحمت‌هام). شوخی می‌کنم، نمیدونم اینو چرا دادن.
هم پول رو زنده کردم هم جایزه گرفتم.  کسی که با هتل و این مدل سایت‌ها مکاتبه ایمیلی کرده باشه، می‌دونه که چه کار تو مخی و سخت و طاقت‌فرسایی هست که بتونی قانعشون کنی حق با توعه.

 

نویسنده: غلامرضا

این سفرنامه برداشت و تجربیات نویسنده است و لست‌سکند، فقط منتشر کننده متن است. برای اطمینان از درستی محتوا، حتما پرس‌وجو کنید.

اطلاعات بیشتر