دریافت واکسن کرونا در ترکیه حتی برای گردشگران

5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دریافت قانونی واکسن فایزر برای گردشگران ترکیه
21 دی 1400 10:00
0

در حال حاضر که سرعت واکسیناسیون کرونا به نسبت قبل بهبود پیدا کرده و کشورها شهرواندانشان را نسبت به بیماری کرونا واکسینه کرده‌اند، بعضی کشورها تصمیم گرفته‌اند واکسن‌هایشان را در اختیار افراد خارجی هم قرار دهند. در این بین، وزارت بهداشت ترکیه طی نامه‌ای به مدیر کل خدمات بهداشت ترکیه اعلام کرده که واکسن هایشان را در اختیار اتباع خارجی هم قرار دهند و افراد نیازی به ارائه مجوز اقامت ندارند. 

بنابراین گردشگران اگر پاسپورت داشته باشند می‌توانند واکسن کرونا در ترکیه دریافت کنند. در بیمارستان‌های ترکیه واکسن «فایزر» هم موجود است و برای دریافت واکسن نیاز نیست حتما در ترکیه اقامت داشته باشند. بدون شک چنین طرح‌هایی برای گسترش هر چه بیشتر واکسیناسیون و مهار کردن بیماری کرونا صورت می‌گیرد که همه مردم جهان بتوانند واکسن دریافت کنند.

 

lastsecond.ir covid vaccine in turkey.jpg
نامه مدیر کل بهداشت ترکیه در خصوص واکسن کرونا در ترکیه برای اتباع خارجی

بخشی از نامه مدیر کل بهداشت ترکیه در پاسخ دستور وزیر بهداشت، در خصوص واکسن اتباع خارجی: با اقدامات انجام شده در کشورمان با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ و برنامه‌های گسترده واکسیناسیون، سعی بر این است که تعداد مبتلایان تحت کنترل باشد. حضور افراد واکسینه نشده در جامعه از نظر حفظ سلامت عمومی و مصونیت جامعه خطر جدی دارد. بنابراین، دسترسی افرادی که درخواست واکسن می‌کنند، مهم است. به همین دلیل اتباع خارجی که در کشور ما اقامت ندارند و مجوز اقامت ندارند، می‌توانند واکسینه شوند. 

 

امّا آیا واکسن‌ها در ترکیه رایگان تزریق می‌شوند؟ بر اساس شنیده‌ها بیمارستان ترکیه بابت واکسن‌های موجود هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، اما هزینه تزریق 200 الی 400 لیری با توجه به بیمارستان (اینکه خصوصی باشد یا دولتی) از شما دریافت می‌شود.

لذا چنانچه قصد سفر با تور ترکیه را دارید و همچنان واکسن نزده‌اید، می‌توانید برنامه واکسیناسیون هم در برنامه‌تان قرار دهید. چون همانطور که دانشمندان اعلام کرده‌اند، تنها راه مقابله با ویروس کرونا، واکسیناسیون گسترده مردم جهان است.

 

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.