کارآموزی محتوا در لست سکند

4.8
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در لست سکند، یادبگیر و استخدام شو
28 مهر 1401 10:00
4

حتما این جمله را زیاد شنیده‌اید که دانشگاه به آدم کار یاد نمی‌دهد! یا دوره‌های متنوعی برای آموختن مهارتی شرکت کرده‌اید که بعد شاغل شوید، اما بارها خبر رد شدن از مصاحبه را شنیده‌اید و برایتان، احساس ناامیدی و بی‌انگیزگی به جا گذاشته. شاید حتّی دور شرکت‌های معتبر و بزرگ را خط کشیده‌اید که برای همیشه کار کردن در آنها را فراموش کنید. اما همیشه راهی برای پی گرفتن مسیر موفقیت هست، فقط باید انرژی‌تان را جایی پس‌انداز کنید که دستتان را برای طی کردن باقی مسیر بگیرد. در این محتوا از مجله لست سکند همراهمان باشید تا از دوره کارآموزی لست سکند و راه حل حرفه‌ای شدن برایتان بگوییم که قرار است در آکادمی لست سکند برقرار شود.

دوره کارآموزی محتوای لست سکند چیست؟

لست سکند سال‌هاست در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند و همیشه محتواهایش زبانزد بوده است. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که هنگام جستجو کردن، صفحات لست سکند را برای مطالعه سوژه مورد نظرتان بخوانید یا برای خواندن سفرنامه‌ها سراغ لست سکند آمده باشید.

حالا با قوی‌تر شدن تیم محتوای لست سکند و جمع شدن تجربه طی این سال‌ها، تصمیم گرفتیم دوره‌ای تشکیل دهیم که کاربردی بودنش به اندازه‌ای است که از شرکت کنندگان دوره، تعدادی مقیم تیم محتوای لست سکند می‌شوند و کارشان را شروع می‌کنند. بدون شک در کنار تخصص و مهارت‌هایی که کارشناس تولید محتوا لازم دارد، شنیدن تجربه‌های لست سکند در حوزه محتو و گردشگری به دانسته‌هایتان نگاه تازه‌ای می‌دهد.

 در واقع قرار است در آکادمی لست سکند،، چند مبحث کلیدی و مهم در تولید محتوا را دنبال کنیم و با انجام دادن کار عملی و کارگاهی، یادگرفته‌ها را تجربه کنیم تا چهارچوب کار را عمیقا به خاطر بسپارید. در انتها هم با انجام کار عملی و انتشار محتوا، نتیجه کارتان را به چشم می‌بینید.

بنابراین در این دوره آموزش محتوای لست سکند، شما هم آموزش می‌بینید هم کار عملی در حوزه محتوای گردشگری را تجربه می‌کنید و در نهایت اگر مهارت‌ها را خوب بیاموزید، در لست سکند به عنوان نیروی محتوا استخدام می‌شود. 

 AdobeStock_203790493.jpg

دوره کارآموزی محتوا مناسب چه افرادی است؟

ما برای اینکه کیفیت آموزش را حفظ کنیم، تعداد کمی را برای این دوره می‌پذیریم، پس با دقت ادامه مطلب را بخوانید که اگر این دوره برایتان مناسب است، اقدام به ثبت نام کنید. دوره کارآموزی محتوا مناسب کسانی است که ویژگی‌های زیر را دارند:

  • علاقمند به پژوهش و نوشتن
  • علاقمند به مباحث سئو و گوگل
  • جستجوگران کار در حوزه محتوا
  • ارتقای سطح دانش محتوا و نویسندگی
  • نوشتن ساده و روان
  • نوشتن هدفمند بر اساس اهداف فروش
  • علاقمند به مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ
  • نویسندگی خلاق در راستای فروش
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های گردشگری و علاقمند نوشتن

 

در دوره کارآموزی لست سکند چه می‌آموزیم؟

همانطور که گفتیم در دوره کارآموزی محتوای لست سکند، قرار است هم زبان نوشتارمان را چکش‌کاری کنیم هم شیوه نوشتن محتوای استاندارد را بیاموزیم و هم با نکات مهم سئو که در تولید محتوا موثر است، آشنا شویم. خلاصه اینکه در دوره کوتاهی با کلیدی‌ترین مفاهیم تولید محتوا آشنا می‌شویم که بتوانید با سرعت بیشتری روی این حرفه مسلط شوید. مباحثی که قرار است در این دوره تدریس شود به صورت زیر است: 

  1. درست‌نویسی و زیبانویسی: 25 ساعت
  2. صفر تا صد تولید محتوا: 8 ساعت
  3. شناسایی منبع و پیدا کردن مطلب معتبر: 2 ساعت
  4. ابزارهای گوگل (سرچ کنسول و اد وردز): 2 ساعت
  5. ساختار لینک‌سازی و لینک دهی داخلی سایت: 2 ساعت
  6. انواع محتوا و انتخاب سبک نوشتار: 3 ساعت
  7. کار عملی: 8 ساعت

 طی گذراندن این دوره در مجموع 50 ساعت آموزش همراه کار عملی ارائه می‌شود و تمام طول دوره شرکت‌کنندگان امکان پرسش و پاسخ از مدرس‌ها را دارند تا سریعتر بتوانند مسیر یادگیری را طی کنند.

تفاوت دوره کارآموزی با دوره‌های آموزشی محتوا این است که شما دست به قلم می‌شوید و آن‌قدر تمرین می‌کنید که گره‌های کارتان برطرف شود. در ادامه کمی درباره هر کدام از سرفصل‌های دوره کارآموزی توضیح می‌دهیم که بیشتر با فضای مباحث آشنا شوید.

درست نویسی و زیبا نویسی

خیلی از افراد دست به قلم هستند امّا نمی‌دانند چه نکاتی باعث می‌شود پیچ و تاب‌های متنشان برطرف شود یا نمی‌دانند متن‌هایشان چه اشکالی دارد. بحث درست نویسی و زیبانویسی که بیشترین ساعت هم به خودش اختصاص داده، متداول‌ترین اشکال‌های نوشتاری را نشانه می‌گیرد و قرار است در این قسمت، مهارت‌هایی را یادبگیریم که متن‌های سالم‌تر و جذاب‌تری بنویسیم، چیزی که برای یک نویسنده محتوا از همه چیز واجب‌تر است.

صفر تا صد تولید محتوا

در این مبحث از ابتدای تولید محتوا با هم همراه می‌شویم و قدم به قدم چگونگی نوشتن یک محتوای استاندارد را با هم مرور می‌کنیم. شاید به نظرتان بیاید که مراحل نوشتن محتوا در سایت‌ها و کلاس‌های مختلفی آموزش داده می‌شود، امّا در این بخش قرار است بیشتر به فوت و فن‌هایی از محتوا نویسی بپردازیم که محتوای شما را از هزاران سایت دیگر متمایز می‌کند و این نکات را با هم تمرین و پیگیری کنیم.

شناسایی منبع و پیدا کردن مطلب معتبر

اگر متن‌های بلاگ لست سکند را پیگیری کرده باشید، شاید برایتان این سوال مطرح شود که چطور از چیزهایی می‌نویسیم که اطلاعات کمی در فضای اینترنت ازشان وجود دارد؟ یا اصلا چطور منبع معتبر را از نامعتبر تشخیص می‌دهیم. در این مبحث این راهکارها را به شما هم آموزش می‌دهیم که محتواهایتان مستند هم باشند.

آشنایی با ابزارهای گوگل

شاید شنیده باشید که سئو و نحوه کارکرد آن بخشی از کار نویسنده محتواست. شاید شما به عنوان نویسنده محتوا نیازی به کار با ابزارهای گوگل نداشته باشید امّا شناخت کار کردن آن به نوشتن محتواهای سئو شده کمک می‌کند. در این سرفصل سعی می‌کنیم شما را تا حدی با ابزارهای گوگل آشنا کنیم که نوشته‌هایتان رنگ و بوی سئو هم بگیرد و در نهایت گوگل بهتر شناسایی‌اش کند.

ساختار لینک‌سازی در سایت

اگر بخواهیم به یکی از کارهای مهم سئو در محتوا اشاره کنیم، بحث لینک سازی است. در این سرفصل شما را با جزئیات لینک دهی آشنا می‌کنیم که بدانید اصولا چطور لینک دادن، نتیجه و وزن بهتری به محتواهای شما می‌دهد. 

انواع محتوا و انتخاب سبک نوشتار

 آنچه شما را از نویسندگان معمول دیگر متمایز می‌کند، داشتن سبک و نوشتن محتوای متناسب با پلتفرم و زبان برند شماست. مهم است که شما با شناخت کافی محیط محتوانویسی، بتوانید سبک درستی را انتخاب کنید. در این سرفصل این موضوع را هم یاد می‌گیریم و هم تمرینش می‌کنیم که مسیر پیشرفتمان در حوزه محتوا رو به صعود باشد.

 

مدرسان دوره کارآموزی لست سکند چه کسانی هستند؟

 برای برگزاری این دوره کارآموزی سعی کردیم از تیم محتوای لست سکند و افرادی استفاده کنیم که در مدت کوتاه، می‌توانند روش کار را از پایه بهتان یاد بدهند که هر چه سریعتر روی پای خودتان بایستید. در ادامه مدرس‌های این دوره کارآموزی لست سکند را معرفی می‌کنیم:

  1. محمد مهدی باقری: مدیر موسسه ویراستاران و مدرس
  2. مجتبی محمدی: مدیر مارکتینگ لست سکند
  3. نرگس کاظمی‌فرد: مدیر محتوای لست سکند

 Writing Workshop-Pic (01-06-29).jpg

شرایط شرکت در دوره کارآموزی لست سکند و هزینه دوره

 اما همانطور که گفتیم، تعداد شرکت‌کنندگان در دوره کارآموزی کم خواهد بود به همین دلیل لازم است افرادی در این دوره شرکت کنند که شرایط لازم را داشته باشند. شرایط شرکت در این دوره کارآموزی لست سکند عبارت است از:

  • از متقاضی‌ها آزمون ورودی مختصری گرفته می‌شود و رزومه‌ها بررسی می‌شود که شرکت کننده‌ها سطح یکسانی داشته باشند و در آموزش‌ها با مشکل مواجه نشوند. ظرفیت پذیرش در دوره کارآموزی 5 تا 7 نفر است که از راه آزمون ورودی انتخاب می‌شوند.

  • افراد شرکت کننده مشغول کار نباشند و شرایط اضافه شدن به تیم محتوا را بعد از دوره کارآموزی داشته باشند.

  •  علاقه، استعداد و مهارت‌های نرم برای ما حرف اول را می‌زند. پس مهم است افرادی که قرار است به تیم اضافه شوند، انرژی کار گروهی را داشته باشند و به رشد خودشان و هم‌تیمی‌ها کمک کنند.

  • در انتهای دوره 2 کار عملی استاندارد برای شرکت کننده‌ها در نظر گرفته‌ایم.

  • پایان دوره می‌توانید گواهی شرکت در دوره کارآموزی را با مهر و لوگوی لست سکند از آکادمی لست سکند دریافت کنید.

  • افرادی که سابقه کار دارند هم در این دوره می‌توانند شرکت کنند امّا اولویت با کسانی است که سابقه کار ندارند.

  • اولویت با افراد 20 تا 30 سال است. 

  • هزینه شرکت در این دوره کارآموزی، 2 میلیون تومان است، امّا مبلغ دوره به افرادی که در لست سکند استخدام می‌شوند، برگردانده می‌شود.

 7DBUPSDA7YBBJEHR2WE4HU4EJA.jpg

چطور در لست سکند شاغل می‌شویم؟

 بعد از گذراندن دوره کارآموزی در آکادمی لست سکند، کار عملی و عملکرد شرکت کنندگان در کلاس‌های آموزشی بررسی می‌شود و در نهایت هر تعداد از شرکت کننده‌ها که شرایط لازم را داشته باشند و مهارت‌ها را به دست آورده باشند، دعوت به همکاری می‌شوند و در لست سکند به صورت حضوری یا دورکاری تمام وقت استخدام می‌شوند. 

 ما در لست سکند در حال توسعه تیم محتوا هستیم و بدون شک ترجیح می‌دهیم افراد علاقمند به یادگیری را به تیم اضافه کنیم. پس اگر فکر می‌کنید این دوره می‌تواند در کنار علاقمندی و توانایی‌های دیگرتان از شما یک محتوا نویس بسازد، تردید نکنید و فرصت شرکت در این دوره را از دست ندهید.

چطور در دوره کارآموزی لست سکند شرکت کنیم؟

با توضیحاتی که در این متن دادیم، اگر علاقمند به شرکت در دوره کارآموزی لست سکند هستید، کافی است به ما یک ایمیل با موضوع «شرکت در دوره کارآموزی» بزنید و به این آدرس ارسال کنید: marketing@lastsecond.ir. پس از آن با شما در ارتباط هستیم و مراحل را با هم پیش می‌رویم. اگر در آزمون مقدماتی پذیرفته شوید، نوبت به پرداخت می‌رسد و پس از پرداخت، یکی از شرکت کنندگان دوره کارآموزی لست سکند می‌شود.

 Writing-Groups-How-To-Find-the-Right-One-1024x683.jpg

 سخن آخر

بدون شک هیچ راحتی بدون سختی به دست نمی‌آید و بدون تلاش برای یادگیری، مسیر موفقیت طی نمی‌شود. ما در این دوره کارآموزی سعی کردیم سرنخ‌های محتوا را آموزش دهیم که نیروهایی حرفه‌ای و کاربلد به تیم اضافه کنیم. اگر کارکردن در یک تیم پویا و مبتکر را دوست دارید، این فرصت برای شماست.

 

 تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.