جاهای دیدنی کلاردشت؛ بهترین دیدنی‌ها از نظر مردم + آدرس

3.8
از 27 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی کلاردشت به انتخاب مردم با عکس و آدرس
28 خرداد 1403 08:00
5

جاهای دیدنی کلاردشت شما را شگفت‌زده می‌کنند. کلاردشت یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در بین نواحی شمالی کشورمان است؛ اما شاید جاهای دیدنی کلاردشت آن‌طور که باید و شاید، شناخته‌شده نباشند. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند فهرست کاملی از دیدنی های کلاردشت را در اختیارتان می‌گذاریم تا با دید تازه‌ای از مکان های دیدنی کلاردشت بازدید کنید.

جاهای دیدنی کلاردشت که نباید از دست داد

  • دریاچه ولشت
  • علم‌کوه
  • جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد
  • کاخ اجابت
  • مرداب دیوک
  • جنگل مجل
  • روستای کردیچال
  • روستای مازیچال
  • روستای هریجان
  • روستای سیاه‌بیشه

دریاچه ولشت

یکی از انگیزه‌های اصلی مسافران تور شمال دیدن طبیعت بکر و زیباست و دریاچه ولشت یکی از دیدنی های کلاردشت است که بازدید از آن برای عاشقان طبیعت ضروری است. این دریاچه بین سه شهر مرزن‌آباد،‌ چالوس و کلاردشت قرار گرفته و یکی از معدود دریاچه‌های آب ‌شیرین ایران است. دریاچه ولشت یکی از جاهای دیدنی کلاردشت در تابستان است؛ زیرا به‌دلیل ارتفاع، آب‌و‌هوای این دریاچه در تابستان‌ها بسیار خنک و مطبوع است و در حوالی آن خبری از رطوبت نیست. ازجمله تفریحاتی که می‌توانید در این جای دیدنی کلاردشت تجربه کنید، پیاده‌روی،‌ عکاسی، قایق‌سواری، ماهی‌گیری و کمپ است.

  • آدرس دریاچه ولشت: ۲۵ کیلومتری جاده چالوس
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه ولشت: بهار و تابستان

موقعیت دقیق دریاچه ولشت روی نقشه

دریاچه ولشت.jpg
دریاچه ولشت، یکی از جاهای دیدنی کلاردشت در تابستان

علم‌کوه

دیدنی های کلاردشت برای هر سلیقه‌ای تنوع دارند. چنانچه شما از علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی باشید، علم‌کوه یکی از بهترین مکان های دیدنی کلاردشت برای شماست. علم‌کوه دومین قله مرتفع ایران بعد‌از دماوند است و در بین کوه‌نوردان جایی شناخته‌شده است. بهترین زمان صعود به علم‌کوه، تابستان است؛ زیرا در سایر فصول سال، خطر ریزش برف و بهمن در اینجا وجود دارد.

  • آدرس علم‌کوه: ۲۰ کیلومتری جنوب‌‌غرب کلاردشت
  • بهترین فصل بازدید از علم‌کوه: تابستان

با کوه‌های معروف ایران آشنا شوید

موقعیت دقیق علم‌کوه روی نقشه

علم کوه.jpg
علم‌کوه، یکی از جاهای دیدنی کلاردشت در تابستان

جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد

رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌و‌خم و سبز، تنفس هوای تازه، دیدن مناظر بکر و شنیدن صدای طبیعت ازجمله تجربه‌هایی است که می‌توانید با سر زدن به جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد داشته باشید. این جاده رؤیایی که کلاردشت را به عباس‌آباد متصل می‌کند، یکی از زیباترین جاده‌های ایران است و در مسیر عبور از آن از کوهستان به ساحل می‌رسید. توصیه می‌کنیم اگر از این جای دیدنی کلاردشت بازدید می‌کنید، در مسیرتان سری به یکی از قهوه‌خانه‌ها و غذاخوری‌های محلی بزنید و با غذاهای محلی گیلان و مازندران لحظاتی دل‌چسب را تجربه کنید.

  • آدرس جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد: کلاردشت، به‌سمت عباس‌آباد
  • بهترین فصل بازدید از جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد: هر چهار فصل

موقعیت دقیق جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد روی نقشه

جاده عباس اباد.jpg
عکس جاهای دیدنی کلاردشت،‌ جاده جنگلی عباس‌آباد

کاخ اجابت

کاخ اجابت که به‌نام کاخ اجابیت هم شناخته می‌شود، در دوره پهلوی در روستایی به همین اسم ساخته شد و روستای اجابت یکی از روستاهای دیدنی کلاردشت است. اگر به دیدن بناهای تاریخی علاقه‌مندید،‌ اینجا یکی از جاذبه های گردشگری کلاردشت برای شماست؛ کاخی با معماری اروپایی، تزیینات نفیس، نمای چشمگیر و گچ‌بری‌های هنرمندانه.

  • آدرس کاخ اجابت: روستای اجابت

قدیمی‌ترین روستای ایران کجاست؟

موقعیت دقیق کاخ اجابت روی نقشه

اجاااابت.jpg
کاخ اجابت، از جاهای تاریخی کلاردشت

مرداب دیوک

اگر از آن دسته مسافران تور طبیعت‌گردی هستید که طرف‌دار هیجان و عاشق بازدید از جاهای وهم‌انگیز هستید، مرداب دیوک بهترین جای دیدنی کلاردشت برای شماست. آبگیر پوشیده از خزه، درختان کهن‌سال، مه‌گرفتگی محیط، سکوت طبیعت و بازی نور آفتاب از بین شاخه‌های درختان باعث شده تا مرداب دیوک، فضایی شبیه به فیلم‌های معمایی داشته باشد. ازجمله تفریحاتی که می‌توانید در این جای دیدنی کلاردشت داشته باشید، عکاسی و پیاده‌روی در طبیعت است.

  • آدرس مرداب دیوک: روستای پیمبور
  • بهترین فصل بازدید از مرداب دیوک: بهار

موقعیت دقیق مرداب دیوک روی نقشه

مرداب دیووک.jpg
مرداب دیوک، از جاهای دیدنی کلاردشت در بهار

جنگل مجل

وقتی صحبت از جاهای دیدنی گیلان و مازندران در میان باشد، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، جنگل‌های انبوه و سبز با درختان سر‌به‌فلک‌کشیده است. جنگل مجل هم یکی از مکان های دیدنی کلاردشت است که برای عاشقان طبیعت و جنگل، گزینه اول لیست دیدنی‌هاست. این جنگل در نزدیکی روستایی به همین اسم قرار گرفته و یکی از بکرترین جاهای دیدنی کلاردشت است.

  • آدرس جنگل مجل: روستای مجل
  • بهترین فصل بازدید از جنگل مجل: بهار

موقعیت دقیق جنگل مجل روی نقشه

جنگل مجل.jpg
جنگل مجل، یکی از جاهای دیدنی کلاردشت در بهار

روستای کردیچال

روستای کردیچال کلاردشت یکی از جاهای گردشگری کلاردشت است که برای طرف‌داران روستاگردی و طبیعت، نامی آشناست. این روستا به مروارید کلاردشت شهرت دارد و آب‌و‌هوای کوهستانی آن باعث شده تا از جاهای دیدنی کلاردشت در تابستان باشد؛ چراکه این روستا، حتی در تابستان‌های شرجی و مرطوب مازندران هم آب‌و‌هوایی خنک و دل‌چسب دارد. این روستای سبز و زیبا علاوه‌بر طبیعت و آب‌وهوای خوش، رودخانه و جنگل هم دارد که می‌توانید در سفرتان از آن‌ها هم دیدن کنید.

  • آدرس روستای کردیچال: کردیچال
  • بهترین فصل بازدید از روستای کردیچال: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای کردیچال روی نقشه

کردیچال.jpg
روستای کردیچال، از جاذبه های گردشگری کلاردشت

روستای مازیچال

روستای مازیچال یکی از دهکده‌های اطراف کلاردشت است. این روستای زیبا، حتی در فصل تابستان آب‌وهوایی بسیار دل‌چسب و خنک دارد و برای پناه بردن از گرما، انتخاب خوبی است. این روستا که از جاهای گردشگری کلاردشت است، ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و به همین دلیل، چشم‌انداز‌ بی‌نظیری از انبوه ابرها را پیش چشم شما قرار می‌دهد. اگر در فصل بهار و تابستان به روستای مازیچال کلاردشت سفر کنید، امکان کمپ کردن را هم در اینجا دارید.

  • آدرس روستای مازیچال: روستای مازیچال
  • بهترین فصل بازدید از مازیچال: بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای مازیچال روی نقشه

مازیچال.jpg
روستای مازیچال، از مکان های دیدنی کلاردشت

روستای هریجان

هریجان یکی از خوش‌‌آب‌و‌هواترین دیدنی های کلاردشت است. روستای هریجان علاوه‌بر آب‌و‌هوای مطبوع و طبیعت بکر، یک آبشار زیبا به همین اسم دارد که نامش برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی آشناست. آبشار هریجان در غرب روستا قرار دارد و اگر اهل کوه‌پیمایی باشید، می‌توانید به آن سر بزنید. پوشش گیاهی این روستا در بهار بسیار متنوع است و و تنوع جانوری اینجا هم در نوع خود کم‌نظیر است و از جاذبه های گردشگری کلاردشت محسوب می‌شود.

  • آدرس روستای هریجان: چالوس، کلاردشت
  • بهترین فصل بازدید از روستای هریجان: بهار

موقعیت دقیق روستای هریجان روی نقشه

روستای هریجان.jpg
روستای هریجان، از دیدنی های کلاردشت

روستای سیاه‌بیشه

روستای سیاه‌بیشه یکی از جاهای گردشگری کلاردشت است که تصاویر رؤیایی کارت‌پستال‌ها را برای مسافران تداعی می‌کند. مه غلیظ، ابرهای متراکم، جنگل‌های انبوه، آب‌وهوای دل‌چسب و مناظر خیره‌کننده، همه و همه در این جای دیدنی کلاردشت کنار هم جمع شده است. جنگل‌های هیرکانی بخشی از میراث زمین از دوره دایناسورهاست و شما با سفر به روستای سیاه‌بیشه کلاردشت فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت.

  • آدرس روستای سیاه‌بیشه: چالوس، کلاردشت
  • بهترین فصل بازدید از روستای سیاه‌بیشه: بهار و پاییز

موقعیت دقیق روستای سیاه‌بیشه روی نقشه

سیاه بیشه.jpg
روستای سیاه‌بیشه، یکی از مکان های دیدنی کلاردشت

سفر به کلاردشت با تور

اگر مشتاقید تا به کلاردشت سفر کنید و از دیدنی‌های آن بازدید کنید،‌ کافی است که در بخش تورهای سایت لست‌سکند عبارت تور داخلی را جست‌وجو کنید. در این بخش می‌توانید انواع‌واقسام تورها را به مقصد دل‌خواهتان پیدا کنید و با مقایسه آن‌ها تور مناسبتان را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا لیست کاملی ازجاهای دیدنی کلاردشت را در اختیارتان بگذاریم. کلاردشت یکی از دیدنی‌ترین نقاط مازندران است و طرف‌داران پروپاقرص زیادی دارد. اگر تاکنون به کلاردشت سفر کرده‌اید، بازدید از کدام‌یک از مکان های دیدنی کلاردشت را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.