تخفیف ویژه هتل‌ها در ماه رمضان

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
01 تیر 1394 13:42
0

هتل‌ها شاید تنها مراکز خدماتی و پذیرایی در کشور باشند که اجازه دارند در ساعات روز ماه رمضان باز باشند، با این حال رییس اتحادیه هتلداران ایران تأکید می‌کند: هتل‌ها فقط می‌توانند از مسافران پذیرایی کنند و معمولا از خدمات دادن به غیر مسافرها معذورند.

نیروی انتظامی پیش از فرا رسیدن ماه رمضان در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: «اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها که در طول روزهای ماه رمضان فعالیتی نخواهند داشت می‌توانند از زمان اذان مغرب تا سحر برای ارائه خدمات به شهروندان فعال باشند. همچنین رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خدماتی بین راهی با رعایت ضوابط ابلاغی از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی در ساعات روز فعال خواهند بود.»

جمشید حمزه‌زاده، رییس اتحادیه هتلداران ایران درباره نحوه فعالیت این مراکز اقامتی در ماه رمضان به خبرنگار گردشگری ایسنا می‌گوید: خدمات‌دهی در هتل‌ها در عین حالی‌که محدودیتی ندارد، با کنترل و طبق ضوابط انجام می‌شود. خدمات هتل‌ها در ماه رمضان فقط برای مسافران است، این هماهنگی‌ها از گذشته بوده و تاکنون هم مشکلی بروز نکرده است.

او اضافه می‌کند: هتل‌ها طبق ضوابط معمولا برای خدمات‌دهی به غیرمسافرها معذورند، مگر اینکه متقاضی سند مسافری خود را نشان دهند. با این همه هتل‌ها بدون محدودیت در ماه رمضان فعالیت می‌کنند و کافه و رستوران‌های آن‌ها باز است.

او در ادامه با بیان این‌که ضریب اشتغال هتل‌ها در ماه رمضان پایین است، می‌گوید: در طول این ماه به خاطر کاهش حجم سفرهای خارجی و ورود کمتر گردشگران خارجی، ضریب اشغال هتل‌ها به شدت پایین می‌آید. اگر مسافر خارجی در این روزها زیاد باشد تأثیر آن فقط در شهرهایی چون تهران، شیراز و اصفهان دیده می‌شود.

حمزه‌زاده همچنین به اعمال تخفیف‌های ویژه‌ی ماه رمضان در هتل‌ها اشاره می‌کند و می‌افزاید: بیشتر هتل‌ها برای ماه رمضان تخفیف‌هایی بین 20 تا 40 درصد در نظر می‌گیرند، چون مسافر کمتر است و نرخ آن‌ها نیز متناسب با شرایط بازار تقاضا کاهش می‌یابد.

منبع : ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.