دولت انگلیس هشدار برای سفر به ایران را برداشت

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
04 مرداد 1394 10:08
0

برای خیل گردشگران محافظه کار اروپایی که امنیت در انتخاب مقصد سفر موضوعی کلیدی است، دیگر جای نگرانی نیست؛ دولت انگلیس هشدار برای سفر به ایران را لغو کرد.

به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: توصیه های پیشین برای سفر به مناطق مختلف ایران را لغو می کنیم اما کماکان سفر به مرزهای ایران با کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان را توصیه نمی کنیم. فیلیپ هموند (Philip Hammond) وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: بر این باوریم با توجه به توافق به دست آمده و اوضاع کنونی در مناسبات فیمابین، سفر به ایران دارای خطر نمی باشد.

با توجه با اهمیت هشدارهای سفر که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و انگلیس صادر می شود؛ انتظار می رود که با لغو هشدار سفر به ایران از سوی دولت انگلیس، تعداد گردشگران انگلیسی و سایر کشورهای اروپایی در کشور افزایش یابد.

فعالان صنعت گردشگری پیش تر از هشدارهای مسافرتی دولت انگلیس به عنوان یکی از موانع سفر گردشگران به ایران یاد کرده بودند. در همین زمینه روزنامه گاردین در گزارشی نوشته بود: زمانی که وزارت خارجه انگلیس ایران را از لیست کشورهای منع سفر خارج سازد، شرکت های بیمه، مسافرین ایران را بیمه می کنند و تقاضا برای سفر به ایران سر به فلک خواهد کشید.


 دولت انگلیس هشدار برای سفر به ایران را برداشت

مناطقی که دولت انگلیس کماکان برای سفر به آنها هشدار داده با رنگ قرمز مشخص شده است


منبع : ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.