پلاژهای رایگان استانبول، آغاز به کار کردند

4.7
از 16 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پلاژهای رایگان تابستان امسال استانبول معرفی شده و آغاز به کار کردند!
30 تیر 1398 16:10
0

شهرداری استانبول، جهت رفاه حال گردشگران، هر سال تابستان، پلاژهای ساحلی مناسبی را جهت استفاده‌ی عموم از امکانات تفریحات ساحلی و دریایی در نظر می‌گیرد. امسال نیز، همچون سال‌های گذشته، پلاژهای عمومی رایگانی توسط شهرداری معرفی شده‌اند. این فرصت مناسبی است برای گردشگرانی که دنبال تورهای ارزان استانبول هستند و می‌خواهند هزینه‌هایشان را در طول سفر کم کنند.

افرادی که علاقمند به چنین تفریحاتی هستند می‌توانند بین ساعات 8 صبح تا 7 بعدازظهر و تا پایان تابستان به ساحل‌هایی که در ادامه ذکر خواهد شد مراجعه کنند. البته، ورودی این پلاژها کاملا رایگان است اما در حین استفاده از پلاژ، ممکن است مجبور به پرداخت مبالغی بشوید که البته در مقایسه با سایر پلاژها، تقریبا رایگان محسوب می‌شود.

پلاژهای رایگان استانبول، آغاز به کار کردند

سه تا از این پلاژها در بخش آسیایی متروپلیس در کادیکوی و در اطراف جاده بوستان (Caddebostan) قرار دارند. مبلغ ورودی برای اولین ساحل جاده بوستان، یعنی ساحل 450 متری آن، برای بزرگسالان 25 لیر و برای دانش‌آموزان 12 لیر خواهد بود. این مبلغ شامل دریافت تمامی امکانات نظیر تخت آفتابگیری، چتر، استفاده از اتاق تعویض لباس و استفاده از دوش خواهد بود. ورودی دو ساحل دیگر تاج بوستان، کاملا رایگان است اما اگر بخواهید از چتر یا تخت آفتابگیری استفاده کنید، باید مبلغ 10 لیر بپردازید.

 kucukkuyu-assos-gunes-beach.jpg

شرایط ساحل گونش (Güneş) که طولانی‌ترین ساحل عمومی در استانبول است نیز به همین شکل است. این ساحل 840 متری که دقیقا در کنار ایستگاه قطار فلوریا واقع شده است، در بخش اروپایی متروپلیس قرار دارد.

اما پلاژ منکشه (Menekşe) که در ناحیه‌ی کوچوک چکمجه (Küçükçekmece) قرار گرفته است، علاوه بر اینکه در طرف اروپایی استانبول واقع شده، کاملا رایگان است.

امکانات ورزشی مختلفی نیز در اطراف این سواحل در نظر گرفته شده است.

هر هفته، میزان آلودگی آب دریا کنترل شده و تمامی اقدامات مربوط به پاکسازی 515 کیلومتر خط ساحلی استانبول صورت می‌گیرد. این سواحل همچنین مجهز به 481 غریق نجات، 190 برج دیده‌بانی، 35 جت اسکی و 7 قایق نجات و سایر امکانات ایمنی دیگر نیز هستند.

 florya-gunes-beach.jpg

امیدواریم اگر در تابستان امسال قصد سفر به استانبول را دارید، بتوانید از یکی از این ساحل‌های رایگان استفاده کنید و از سفرتان لذت ببرید. فراموش نکنید که تجربیاتتان از تفریح در این سواحل را در لست‌گرام یا بخش نقد و بررسی لست‌سکند با ما در میان بگذارید و البته، امتیاز هم بگیرید.

منبع: hurriyetdailynews.com

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور