اولین پرواز در تاریخ ایران با خلبانان زن انجام شد!

4.5
از 290 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
برای اولین بار در تاریخ ایران، پرواز با خلبانان زن ایرانی! +تصویر
24 مهر 1398 07:00
52

تا به حال در ایران پروازی که هم کاپیتان پرواز و هم کمک‌خلبان آن خانم بوده باشند، نداشته‌ایم، ولی در تاریخ 22 مهرماه 1398 کاپیتان نشاط جهانداری که اولین بانوی کاپیتان هواپیمای اِم‌دی (MD) در ایران است به همراه خلبان دوم، فروز فیروزی توانستند برای اولین بار پرواز رفت و برگشت تهران - مشهد را با حضور خلبان اول و خلبان دوم خانم انجام دهند و افتخار ثبت این اتفاق تاریخی را به نام خود داشته باشند.

اولین پرواز در تاریخ ایران با کاپیتان و کمک خلبان زن انجام شد!

  • تصویر از حساب کاربری اینستاگرام کاپیتان نشاط جهانداری

 نشاط جهانداری که در این پرواز کاپیتان پرواز بوده است، به تازگی و در تاریخ 29 تیرماه 98 توانسته است با اخذ سردوشی 4 خط، عنوان نخستین بانوی کاپیتان هواپیماهای MD در ایران را به دست آورد. این خلبان 29 ساله تهرانی، آموزش‌های اولیه را از سن 17 سالگی آغاز کرده است و در دانشگاه نیز رشته خلبانی را دنبال کرده است.

جهانداری حدود 4 سال به‌عنوان خلبان دوم، خلبانی را تجربه کرده است و اولین پرواز وی به نجف اشرف و بیشترین پرواز خلبان جهانداری به مقصد مشهد مقدس انجام گرفته است و از این به بعد با عنوان کسی که هدایت نخستین پرواز تمام ایرانی با دو خلبان زن را به عهده داشته است شناخته می‌شود.

طبق گفته کاپیتان جهانداری اولین پرواز ایرانی با دو خلبان زن به مقصد مشهد همراه با 160 مسافر صورت گرفته است. همچنین پرواز برگشت این مسیر با حضور 171 مسافر انجام‌ شده است.

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی