روایت لست سکند، از دیروز تا امروز!‍

4.7
از 15 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آنچه از دیروز تا به امروز بر لست سکند گذشته است! +تصاویر
28 بهمن 1398 12:00
34

وبسایت لست‌سکند در سال 1389 و با هدف تبدیل شدن به بانک اطلاعات تور و گردشگری ایران راه اندازی شد؛ در آن سال لست‌سکند با هدف ایجاد یک پلتفرم جامع برای ارائه اطلاعات به‌روز تورهای گروهی و تورهای لحظه آخری که همراه با پیشنهادات ویژه قیمتی بودند، فعالیت خود را گسترش داد. در این مطلب، در کنار مروری بر تاریخ لوگوهای مختلف یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های گردشگری ایران، با هم نگاهی نیز به تغییرات خدمات لست‌سکند در این سال ها می‌اندازیم.

روایت لست سکند، از دیروز تا امروز!‍

به مرور لست‌سکند خدمات و فعالیت‌های خود را در دهه 90 گسترش داد و علاوه بر ارائه خدمات و اطلاعات در رابطه با قیمت‌های به‌روز تورها و لیست تورهای لحظه آخری، اطلاعات و محتواهای مفیدی را درباره خدمات مختلف گردشگری اعم از اشتراک خاطرات سفر توسط کاربران سایت در بخش "سفرنامه نویسی"، معرفی هتل‌های مختلف در سراسر جهان، معرفی جاذبه‌های دیدنی شهرها و ارایه اطلاعات مفید و کاربردی درباره کشورها و مقاصد محبوب جهانگردی ایرانیان ایجاد کرد؛ همچنین مسابقه سالیانه سفرنامه‌نویسی، مسابقات نقد و بررسی خدمات و امکانات گردشگری، ثبت نظرات و به اشتراک گذاری تجربیات سفر کاربران با یک دیگر، باعث ایجاد شبکه محتوایی کاربردی در حوزه سفر و گردشگری شد تا اطلاعات مفید جهانگردی، به زبان فارسی در اختیار کاربران ایرانی قرار بگیرد. این امر موجب شد از سال‌های نخستین دهه 90 خورشیدی، سایت لست‌سکند به عنوان مرجع اول سفرهای جهانگردی ایرانیان انتخاب و برگزیده شود.

اما از سال 1395 به بعد، با کاهش عرضه تورهای لحظه آخری (به دلیل افزایش نرخ دلار و برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار سفر)، لست‌سکند نیز تصمیم گرفت در کنار ارائه اطلاعات و خدمات تورهای لحظه آخری، تورهای جهانگردی، هتل‌ها، جاذبه‌ها، رستوران‌ها و اطلاعات آژانس‌های مختلف، روند محتوایی خود را بر روی ارائه اطلاعات صحیح و دقیق و نظارت مستمر بر کیفیت تورهایی که توسط آژانس‌های ثبت شده در سایت لست سکند قرار گرفته‌اند، متمرکز کند و در نهایت لوگو و برند خود را نیز از "تور لحظه آخری" به برند «لست‌سکند» تغییر دهد.

علاوه بر این، به اشتراک‌گذاری هر چه بیشتر اطلاعات سفر شما عزیزان با دیگر کاربران تحت عنوان‌های "سفرنامه‌نویسی"، "نقد و بررسی" و "ویدیو"، از سیاستهای اصلی سایت قرار گرفت و این بخش‌ها به صورت دایمی به‌روزرسانی و تقویت شدند. این داستان با مرجع شدن سایت لست‌سکند در گوگل برای کلید واژه سفرنامه به مقاصد مختلف جهان همراه شد.

مهمترین تغییر در لوگوی جدید برند لست ‌سکند، تغییر شکل هواپیما به تیک است؛ در حقیقت این تیک، همان مهر تاییدی است که شما عزیزان با درج نقد و بررسی‌ها، سفرنامه‌ها و ویدئو‌ها و دیگر مطالب برای شهرها، هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌ها بر روی اصالت و کیفیت این امکانات و خدمات می‌زنید و آن‌ها را به دیگران توصیه می‌کنید. هم اکنون بیش از 95 درصد اطلاعات وب‌سایت لست‌سکند توسط شما عزیزان تهیه و تولید می‌شود و ارزش واقعی اطلاعات لست‌سکند به این دلیل است که تمامی این اطلاعات، حاصل تجربیات واقعی گردشگران و مسافران ایرانی است و این اطلاعات مفید، به صورت کاملا رایگان در اختیار مشتریان و مسافران آینده این خدمات دهندگان قرار می‌گیرد.

آخرین و جدیدترین خدمات سایت لست‌سکند نیز بخش‌های زیر است:

"تورهای ایرانگردی" که مرجع و ارایه کننده تورهای متنوع با سبک‌هایی جذاب برای بازدید از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور عزیزمان ایران هستند.

 "برنامه سفر" که در این بخش کاربران سایت می‌توانند برای شهرها و مقاصد مختلف ایرانگردی و جهانگردی، برنامه‌های سفر متنوع همراه با برنامه‌ریزی زمانی دقیق، نقشه و راهنمای سفر داشته باشند.

امیدواریم که شما عزیزان و همراهان لست‌سکندی، همواره از خدمات ارائه شده توسط مشاورِ هوشمندِ سفرِ خود، رضایت کامل را داشته باشید. تمامی تلاش ما در جهت انتخاب هوشمند سفر و تفریح شما عزیزان است.

در پایان از شما همراهان عزیز لست‌سکند می‌خواهیم تا در بخش نظرات همین مطلب، از خاطرات خود با لست‌سکند، اولین سال آشنایی خود با این سایت و خدماتی که از لست‌سکند دریافت کردید، با ما به اشتراک بگذارید.

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی