۱۰ کتابی که شما را به سراسر دنیا می ‌برد!

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با خواندن این کتابها به سراسر دنیا سفر کنید! +‌تصاویر
18 آذر 1399 10:00
2

زمانی که نمی‌توانیم به کشورها و شهرهای مختلف دنیا سفر کنیم، بهترین کار این است که با کتاب‌ها سفر خوبی برای خود بسازیم. همانطور که امیلی دیکسون (Emily Dickenson) گفته: با بستن چشم‌ها می‌توان سفر کرد. کتاب‌ها ما را به سرزمین‌ها و فرهنگ‌های مختلف منتقل می‌کنند. آنها سفردوستی ما را تغذیه می‌کنند، به ما اطلاع می‌دهند و منبعی از ایده‌های مختلف برای سفرهای بعدی (به ویژه سفرهای بعد از قرنطینه) را نیز فراهم می‌کنند. در این مطلب از لست سکند به سراغ معرفی محبوب‌ترین کتاب‌های سفر می‌رویم تا در فصل قرنطینه سرگرمی سفر برایتان فراهم باشد.

 خواندن کتاب

کتاب‌ها جادو می‌کنند

کتاب‌ها می‌توانند سفرهای عمیق‌تری برای ما ایجاد کنند و به ما کمک ‌کنند تا چشم‌انداز‌ها را بهتر و دقیق‌تر ببینیم. البته  بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم با در دست داشتن کتاب به آن مکان سفر کنیم اما در حال حاضر قرنطینه و بحران‌های مربوط به ویروس کرونا باعث شده تا در خانه بمانیم و این‌بار با کتاب و بستن چشم‌هایمان به سفر بریم. اگر شما هم علاقه‌مند به سفر هستید با خواندن این کتاب‌ها در قرنطینه می‌توانید برای مدتی خود را در سفر خیالی تصور کنید.

اطلس خوشبختی: اسرار جهان از اینکه چطور خوشحال باشیم، نویسنده: هلن راسل (Helen Russell)

هلن راسل نویسنده کتاب محبوب دیگری به نام Year of Living Danishly است، اما راسل در این کتاب راهنمای تصویری از اینکه مردم در سرتاسرجهان (از ایسلند تا نیوزلند گرفته تا ژاپن تا ایرلند) چطور  شادی را کشف می‌کنند، به خوانندگان خود اطلاعاتی داده است. کتاب اطلاعات بسیار خوبی دارد و اغلب آنها با پژوهش همراه شده و در شرایط الان بسیار مناسب می‌باشد.

کتاب اطلس خوشبختی

کتاب اطلس خوشبختی

کتاب

 

سفرهای نهایی این دو نفر: مقاصدی فوق‌العاده در هر قاره، نویسنده: آن و مایک هوارد (Anne and Mike Howard)

"آن" و "مایک" با همکاری "نشنال جئوگرافیک" (‏National Geographic)‏، سایتشان  را تاسیس کردند. آنها در سایتشان براساس هر فصل مقصد (‏سواحل، کوه‌ها، بیابان‌ها و غیره) معرفی می‌کنند و از این طریق به مسافران کمک می‌کنند تا مکان‌های جدیدی را کشف کرده و تجربیاتی براساس علایق خود داشته باشند. این اطلاعات بر روی سایتشان کاملا سازماندهی شده و یک منبع عالی برای الهام گرفتن و سفر رفتن محسوب می‌شود (حتی اگر تنها سفر می‌کنید). عکس‌های صفحات خیره‌کننده است، حالا این اطلاعات و عکس‌ها تبدیل به کتاب شده است.

معرفی کتاب

معرفی بهترین کتاب

کتاب های سفر

 

سگ‌های نَم:  داستان‌هایی از جاده و درس‌هایی که در خارج آموختم؛ نویسنده: کریستوفر ک. اولدفیلد (Christopher K. Oldfield)

در این مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه، کریستفر تلاش می‌‌کند تا نحوه خرج و هزینه‌کرد خود را اعلام کند و اینکه همزمان چطور به  سراسر دنیا سفر می‌ کند. این کتاب شامل داستان‌های پر زرق و برق و لوکس نیست بلکه یک سفر حساب‌رسی شده و صادقانه است.

ماجراهای او (‏از جمله تعقیب جگوار در کاستاریکا و زندگی در یک صومعه بودایی در ژاپن)‏ شما را سرگرم خواهد کرد و در عین حال به فکر وا می‌دارد و به شما انگیزه می‌دهد که به آنجا بروید و ماجراهای خودتان را داشته باشید.

معرفی کتاب

کتاب سگ‌های نم

۱۰ کتابی که شما را به سراسر دنیا می ‌برد!

 

 

چهار گوشه: سفری به قلب گینه‌نو پاپوآ؛ نویسنده: کیرا سالاک (Kira Salak)

کاشف بریتانیایی، ایوان چامپن (Ivan Champion)، اولین کسی بود که در سال ۱۹۲۷ با موفقیت از جزیره پاپوآ گینه‌نو گذشت. در این کتاب، نویسنده کتاب، کیرا سالاک، اولین زن غیر پاپوآ گینه‌نویی است که از این کشور نسبتا بکر عبور کرده و در مورد آن می‌نویسد. او در این کتاب ماجراها، تجربیات و اکتشافات خود را به تفصیل شرح می‌دهد و سعی می‌کند سفر ایوان چامپن را دوباره تجربه کند. این کتاب نگاهی فوق‌العاده به جنگل‌های وحشی یک کشوری دارد که تعداد بسیار کمی توانسته‌اند، از آن دیدن کنند.​

کتاب چهار گوشه

کتاب چهار گوشه

۱۰ کتابی که شما را به سراسر دنیا می ‌برد!

 

در اطراف بلوک: زندگی من در مسکو، پکن و هاوانا؛ نویسنده: استفانی الیزوندو گریست (Stephanie Elizondo Griest)

این کتاب، داستان یک روزنامه‌نگار جوان است که به کشورهای روسیه، چین و کوبا سفر می‌کند تا شاهد تاثیرات کمونیسم بر جهان باشد، چیزهایی که بسیاری از ما نمی‌توانیم ببینیم. گریست، تجربیات خود را به عنوان داوطلبی در یتیم‌خانه‌‌ای در مسکو، یک برنامه‌ریز تبلیغاتی در دفتر زبان انگلیسی حزب کمونیست در پکن، و یک رقصنده در میان هاوانا، توصیف می‌کند.​

کتاب در اطراف بلوک

استفانی الیزوندو گریست

استفانی الیزوندو گریست

 

سفری برای کشف دوباره: یک راهنما برای کنجکاوی‌های جهانی؛ نویسنده: ست کوگل (Seth Kugel)

کوگل در کتاب خود مسافران را به چالش می‌کشد تا دوباره حس «قدیمی بودن» خود را فعال کنند (به یاد بیاورید سفر بدن گوگل مپ و تریپ ادوایز به چه شکل بوده است؟). او داستان‌های خود را اغلب خنده‌دار توصیف می‌کند. همچین توضیح می‌دهد چطور با تکنولوژی‌ و ابزارهای دیجیتالی جدید، بدون اینکه همیشه با آنها باشیم، زندگی خود را داشته باشیم و همزمان سفر کنیم.

کتاب سفری برای کشف دوباره

کتاب سفری برای کشف دوباره

سفری برای کشف دوباره

 

کشور اختراعی من: سفری نوستالژی از طریق شیلی؛ نویسنده: ایزابل آلنده (Isabel Allende)

آلنده بیشتر به خاطر آثاری مانند خانه روحانیت یا عشق ژاپنی مشهور است. اما در این کتاب، او سفر شخصی خود به کشورهای مختلف و احساسات پیچیده‌اش را نسبت به سرزمین شیلی بیان می‌کند. این کتاب تصویری زنده و نوستالژیک از دنیایی که از آن آمده است. داستان گاهی خنده‌دار، گاهی دردناک است اما در کل بینش و واقع‌بینی آن چیزی است که باعث می‌شود،  کتاب را زمین نگذارید. 

کتاب کشور اختراعی من

کشور اختراعی من

 

 

بدبختی بهتر است. نویسنده دیوید کمبل (David Campbell)

«با اینکه زمان خوبی نیست اما داستان خوبی از آب در می‌آید»، این جمله کلیت این داستان خنده‌دار است. پدر کمیل آمریکایی و مادرش فرانسوی است و همین باعث شده که او در مورد وطن خود دچار نوعی گیجی باشد.

پس از فارغ‌التحصیلی از کالج، تصمیم گرفت برای مدتی به سفر برود تا همه چیز را بفهمد. او به عنوان راهنمای تور دوچرخه‌سواری در اروپا کار می‌کرد، در ارتش صلح سنگال ثبت‌نام کرد، مدرک کارشناسی‌ارشد در نیوزیلند گرفت، برای پایان‌نامه‌اش به سنگال بازگشت و دوباره به نیوزیلند رفت. 

کتاب بدبختی بهتر است

دیوید کمبل

 

عشق سفر: یک عشق منصفانه به پنج قاره؛ نویسنده: الیزابت اوتس (Elisabeth Eaves)

این کتاب که توسط الیزابت اوتس نوشته شده‌است، سفرهای دور دنیای او را توصیف می‌کند، در حالی که او در حال یادگیری خودش است. او واقعا شما را با خود همراه می‌کند و در برخی جا‌ها علاوه بر همراهی، به شما ایده سفر می‌دهد. این کتاب، زندگی او را که در حال مطالعه در مورد پاکستان و استرالیا با کوله‌پشتی به دور دنیا می‌رود، دنبال می‌کند.

در طول راه او با شور و شوق در مورد سفر درونش و آرامشی که کسب کرده می‌گوید و اینکه چطور با یک کوله‌پشتی می‌توان چنین سفری داشت.

 

کتاب عشق سفر 

 

چنگیز خان و ساخت دنیای مدرن؛ نویسنده: جک ودرفورد (Jack Weatherford)

من چیزهای زیادی در مورد چنگیزخان نمی‌دانستم و زمانی که به من خواندن این کتاب را توصیه کردند، با خودم گفتم چرا که نه. کتاب چک ودرفورد شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است. این کتاب، یک کتاب تاریخی خشک و پر از پاورقی نیست، بلکه داستانی واضح در مورد خان و نوادگانش است. بیشتر کتاب‌های تاریخی، داستان‌طور نیستند اما این کتاب برایشان قصه و داستان می‌گوید و در میان این داستان‌ها امپراطوری مغولستان را نیز توصیف می‌کند. کتاب دست شما را  در مورد امپراطوری مغولستان پر می‌کند. مثلا در مورد بانک مرکزی، آموزش‌های همگانی، پول کاغذی، شکنجه یا آزادی مذهبی در آن زمان صحبت می‌کند.

چنگیز خان جک ودرفورد

چنگیز خان اثر جک ودرفورد

  

 

منبع: nomadicmatt

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی