اعلام مقررات جدید سفر به روسیه برای ایرانیان

5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اعلام مقررات جدید سفر به روسیه !
25 آبان 1399 06:00
0

مقررات سفر به روسیه برای پروازهای روسیه به ایران اعلام شد. ایرانی ها همچنان برای سفر به این کشور مجاز نیستند.

شرکت هواپیمایی این کشور با صدور اطلاعیه‌ای از برقراری دوباره پرواز مستقیم مسکو ـ تهران از ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان‌ماه) خبر داد. این پروازها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد. پروازهای این شرکت روس با همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شده بود.

aeroflot-b737.jpg

طبق گفته های آنها درباره مقررات سفر ایرانی ها به روسیه، فقط مسافرانی اجازه سفر به این کشور را دارند که پاسپورت یا اقامت کشور روسیه را داشته باشند. این مسافران ملزم شده‌اند ۷۲ ساعت پیش از پرواز، گواهی‌نامه عدم ابتلا به ویروس کرونا به زبان انگلیسی را از آزمایشگاه‌های مورد تایید این ایرلاین، دریافت کنند.

با توجه به برنامه ای که ایران و روسیه برای سفرهای گروهی با هم به توافق رسیده بودند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان برای امضای این تفاهم‌نامه ماه گذشته قصد سفر به مسکو را داشتند اما با گسترش دوباره ویروس کرونا این سفر لغو شد و اجرای تفاهم نامه به تعویق افتاد.

این کشور اخیرا ایران را در فهرست کشورهایی قرار داده که امکان دریافت ویزای الکترونیکی را دارند؛ اگرچه ویروس کرونا، سفر های گردشگری به روسیه را لغو کرده، اما طبق مقررات ایران نیز صدور ویزای توریستی برای اتباع خارجی فعلا متوقف شده است.

منبع: ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.