از اول اسفند، برای سفر به قشم باید ثبت نام کنید

3.7
از 18 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جدیدترین شرایط سفر به قشم در دوران کرونا!
28 بهمن 1399 07:30
4

با توجه به افزایش مسافران در قشم و نگرانی از اوج گرفتن دوباره کرونا، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سامانه قشم زیبا برای هوشمندسازی سفر به قشم در ایام شیوع کرونا طراحی و از ابتدای اسفندماه اجرایی می‌شود که برای سفر به این جزیره باید در آن ثبت نام کرد.

مرتضی شیخ زاده روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: این سامانه به منظور ارایه خدمات گردشگری شایسته به گردشگران و نیز ساماندهی به صنعت گردشگری قشم به ویژه در ایام نوروز و با هدف جلوگیری از ازدحام افراد طراحی شده است. همچنین رزرو هتل و محل اقامت مسافر، ساعت ورود و خروج به قشم، مبادی ورودی، پایش الکترونیک سلامت، صدور مجوز ورود و خرید بلیط شناور از امکانات این سامانه به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اطلاعات مربوط به سلامت افراد از نظر بیماری کووید-۱۹ با اتصال به درگاه اینترنتی وزارت بهداشت بررسی و تاییدیه سفر برای سرپرست و افراد همراه ارائه می‌شود. ثبت نام در این سامانه در ایام بیماری کرونا برای مسافران اجباری است و از ورود مسافر به جزیره قشم بدون ثبت‌نام جلوگیری می‌شود.

شیخ‌زاده افزود: استفاده از هتل، مهمانسرا، خانه‌های بومگردی و مسافر برای مسافران اجباری است و شرایط سفر یک خانواده و حضور در منزل اقوام ساکن قشم نیز در این سامانه طراحی شده است. با استفاده از سامانه سفر هوشمند، ورود مسافرانی که قصد استفاده از چادر مسافرتی و اقامتگاه‌های بدون مجوز دارند، ممنوع است.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هتل‌ها و تاسیسات گردشگری امکان ثبت تعداد مسافران بر اساس ظرفیت مجاز را دارند و پذیرش خارج از ظرفیت این اقامتگاه‌ها کنترل می‌شود.

در پایان هم تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیماتی که درباره سفرهای نوروزی در سراسر کشور گرفته شده، مسافرانی که قصد دارند منطقه آزاد قشم را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، نیاز به دریافت مجوز ورود به جزیره و ثبت اطلاعات سفر خود دارند که این اقدامات فقط از طریق سامانه هوشمند قشم زیبا انجام می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب درآمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

منبع: عصر ایران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.