سفر بین استانی نیمه خردادماه 1400 ممنوع شد!

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ممنوعیت سفر بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد + مبلغ جرایم
08 خرداد 1400 12:30
0

بعد از اوج نگران کننده کرونا در پی تعطیلات نوروزی، دیگر هر تعطیلی که از راه می‌رسد با حساسیت بیشتری برای آن برنامه می‌ریزند. از طرفی عده‌ای هم منتظر رسیدن تعطیلات هستند تا کرونا را فراموش کنند و طبق روال گذشته، سفر بروند. حالا به نیمه خرداد رسیدیم و تعطیلات چند روزه‌ای در پیش است که ستاد کرونا را نگران کرده. بنابراین، برای اینکه دوباره در گرداب کرونا و مرگ و میرهای متوالی‌اش گرفتار نشویم، محدودیت‌ها و جریمه‌های ویژه برای این تعطیلات در نظر گرفته شده است.

محدودیت‌های سفر از چه تاریخی آغاز می‌شود؟

 در جلسه‌ای که درباره مصوبات محدودیت‌های کرونایی با حضور رئیس جمهور برگزار شد، محدودیت‌های تازه‌ای برای تعطیلات نیمه خردادماه به تصویب رسیده است. بر اساس مصوّبه‌ تأیید شده، تمام سفرهای بین استانی از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه، 12 خردادماه تا 12 ظهر دوشنبه، 17 خردادماه ممنوع اعلام شد. این محدودیت شامل تمام استان‌ها با هر رنگ‌بندی می‌شود و رنگ‌بندی‌ها فقط در میزان جریمه متفاوت است.

جرایم سفر در محدودیت‌های کرونایی

با توجه به مصوّبه‌ای که تایید شده و از ممنوعیت تردد بین استانی خبر می‌دهد، متخلفانی که بین استان‌ها تردد داشته باشند، جریمه خواهند شد. به این صورت که جریمه تردد بین شهرهای قرمز یک میلیون تومان و جریمه تردد بین شهرهای نارنجی و زرد، 500 هزار تومان اعلام شده است.

 بنابراین انتظار می‌رود با توجه به ممنوعیت و جرایمی که برای سفرها در نظر گرفته شده است، از حجم سفرهای غیرضروری کاسته شود تا در ماه‌های آینده، شاهد روند نزولی مبتلایان کرونا در کشور باشیم. لازم است باور کنیم که رعایت بیشتر پروتکل‌ها، ما را سریع‌تر به شرایط عادی و مسافرت‌هایی که در انتظارش هستیم، نزدیک می‌کند.

 

منبع خبر: ایسنا

 
نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.