5 نکته‌ مهم که سفر امن‌ تری را برایتان بوجود می‌ آورد

5
از 3 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این روزها بدون رعایت این 5 نکته سفر نکنید!
30 خرداد 1400 10:00
1

سفر کردن و گذراندن تعطیلات یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان به وسیله آن مشغله‌های روزمره‌مان را به فراموشی بسپاریم و چه از لحاظ روحی و چه جسمی به تجدید قوا بپردازیم. اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر نه تنها سفر کردن با سختی‌ها و نبایدهای بسیاری همراه شده است بلکه به یک معضل بزرگ بدل گشته. ویروس کرونا سبب شده است تا جای ممکن از فکر خارج شدن از شهر و منزلمان دور شویم و برای سلامتی خود و دیگران در خانه بمانیم. پیشنهاد ما هم کماکان ماندن در خانه‌ها و اجتناب از هر گونه سفری است که ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد. اما چنانچه به هر دلیلی تصمیم به سفر کردن گرفته‌اید به 5 نکته ای‌ که در ادامه متن گفته شده است توجه کنید تا سفر امن‌تری پیش رو داشته باشید.

1. درباره جایی که می‌روید تحقیق کنید

برای اینکه متوجه شوید به جای امنی سفر می‌کنید چندین معیار کلیدی را در نظر داشته باشید. به خصوص در دوران شیوع کرونا حائز اهمیت است که تعداد مبتلایان آن مقصد را بررسی کنید و از مجموع درصد آمار مبتلایان و کسانی که تست covid-19 مثبت داشتند و اینکه نرخ آمار مبتلایان روند افزایش دارد یا کاهشی، آگاه شوید. به طور کلی مقاصدی که در آن به ازای هر 100.000 ساکن یک فرد مبتلا به کرونا وجود دارد را می‌توانید ایمن در نظر بگیرید.

 

سفر امن‌

 

2. برای چگونگی رسیدن خود به آن مقصد برنامه ریزی کنید

بسیاری از ایرلاین‌ها،  راه‌ آهن‌ها و استراحتگاه‌ها نقش تاثیرگذاری از خود برای کنترل شیوع ویروس ایفا کرده‌اند، اما بدانید هیچ نوعی از روش‌های حمل و نقلی کامل و بی‌نقص نیست. اگر با خودرو شخصی خود به سفر می‌روید بر تعداد توقفگاه‌های خود بکاهید. یکی از روش‌هایی که در این موضوع به شما کمک شایانی می‌کند این است که لوازم مورد نیاز خود را از جمله خوراکی، نوشیدنی، دستمال کاغذی، ماسک، ضدعفونی کننده دست که حداقل 60 درصد الکل دارد را به همراه داشته باشید. 

اگر هم با وسیله نقلیه عمومی به سفر می‌روید حتما از یک ماسک مناسب (ترجیحا n-95) استفاده کنید و از زمانی که مبدا خود را ترک کرده‌اید تا زمانی که به مقصد نهایی خود نرسیده‌اید آن را از صورت خود درنیاورید مگر جهت تعویض کردن آن.

3. تست بدهید و قرنطینه شوید

تست کرونا باید در لیست الزامات هر کسی که می‌خواهد به سفر برود قرار داشته باشد و پیش از آغاز سفر انجام شود. ممکن است برای سفر با هواپیما یا رفتن به هتل یا استفاده از هر گونه وسایل حمل و نقل عمومی و ماندن در هر اقامتگاه دیگر ارائه تست منفی کرونا اجباری باشد. در غیر این صورت، جهت اطمینان از وضعیت جسمانی خود و حفظ سلامتی دیگران شخصا برای این کار اقدام کنید.همینطور اگر در مقصد خود وارد اجتماعات، اماکن شلوغ و هرگونه حلقه ارتباطی غیر از همراهان خود شدید بهتر است تا 14 روز خود را قرنطینه کنید.

 

تست کرونا

 

4. تا حد امکان از دیگران دوری کنید

ویروس کرونا به راحتی در محیط‌های شلوغ پخش می‌شود. به همین دلیل جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مکان‌هایی را انتخاب کنید که جمعیت کم‌تری در آن‌ها وجود دارد. در برخی از مواقع برای رعایت این موضوع بهتر است از سفر به شهر‌ها خودداری کنید. مکان‌هایی مانند موزه‌ها و کنسرت نیز در سفرهای شما پیشنهاد نمی‌شود. البته برای بازدید از موزه‌های می‌توانید به از تورهای مجازی که غالبا توسط وبسایت خود موزه‌ها به طور رایگان در دسترس است استفاده کنید. برای مشاهده برخی از موزهایی که تور مجازی دارند روی لینک کلیک کنید.

5. درباره انتخاب هتل یا محل اقامتتان محتاطانه رفتار کنید

از طریق روش‌های مختلف دنبال نشانه‌هایی بگردید که هتل یا محلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید همه‌گیری ویروس کرونا را جدی گرفته است. قرار دادن فاصله مناسب برای میزهای غذاخوری، قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در نزدیکی رزورشن، نظافت روزانه و دقت در تمیز کردن موارد کوچکی مانند دستگیره‌ درها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

 

سخن آخر

در نهایت هنوز کرونا با ما زندگی می‌کند و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. اگر ناچار به سفر کردین می‌شویم همچنان لازم است مانند روزهای اول حواسمان را جمع کنیم تا خاطرات سفر را برایمان تلخ نکند. هنوز کاملا مرزها باز نشده و کشورها منتظر مساعدتر شدن شرایط هستند تا دوباره مرزها را به روی مسافران باز کنند. چیزی به انتهای این پاندمی تلخ نمانده. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم بدون دغدغه و نگرانی سفر کنیم.

 

منبع: lonelyplanet

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.