کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

4
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان + تصاویر
13 اردیبهشت 1397 10:00
0

همۀ ما انواع و اقسام مکان‌های عجیب و غریب را دیده‌ایم؛ از گذراندن تعطیلات در یک هواپیمای قدیمی و آنتیک گرفته تا کابین‌های متحرک در فنلاند. اما اکنون برای اولین بار میخواهیم اوج هیجان را در مکانی تجربه می­کنیم که زنبورها الهام‌بخش آن بوده‌اند.

کلبه هامبل‌بی(Humble Bee) در دِوون (ِDoven) واقع شده و برای طراحی ظاهر کندو ‌مانند آن از طبیعت و محیط پیرامونش الهام گرفته اند. این کلبه با ظرفیت دو نفر توسط یوت مارتین، دانش‌آموخته رشته هنر بوم‌شناسیِ کالج سطلنتی انگلستان طراحی شده است.

یوت در گفتگو با لونلی پلنت گفت:" از آنجایی‌که این کلبه در باغ واقع شده است، فکر کردم باید حقیقتاً شبیه به محیط پیرامونش طراحی شود. این باغ جرقه طراحی را در ذهن من ایجاد کرد. جدا از این، وسعت این کلبه باید متناسب با باغ در نظر گرفته می­شد، سازه‌ای بلند که از همه‌جای باغ قابل‌رؤیت باشد. تمامی آثار من برگرفته از تجربیات فضاهای متفاوت و خاص است و اجازه می­دهم محیط، اندازه، طراحی و شکل اثر را به من تفهیم کند."

بر اساس صحبت‌های خالق این کلبه، این شاهکار دلپذیر، از نوعی چوب ساخته شده است که اغلب از آن در انبارهای کاه و محل نگهداری حیوانات استفاده می­شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این کندوی انسانی، الهام گرفتن آن از زندگی زنبور‌هاست؛ طوری‌که با طرح این کلبه در تضاد نباشد.

کلبه از چندین طبقه تشکیل شده است، به طوری‌که هرگز درآن حس تنگنا هراسی یا کلاستروفوبیا، به شما دست نخواهد داد.

یوت هم‌چنین اظهار کرد:" معمولاً از چوب محافظت‌شده در طراحی‌ خارجی استفاده می­شود، اما در این‌جا از آن برای طراحی‌های داخلی، در کنار آهن شیار‌دار و قلع استفاده شد تا ظاهر زیبایش، یادآور خانه‌ها، انبارها و ساختمان‌های روستایی همین منطقه باشد."

تختخواب‌های این کلبۀ جذاب نشان‌دهندۀ تخیل خالق آن هستند. حتی وان حمام رویایی بیرون از کلبه نیز، همان‌طور که یوت می­گوید برگرفته از صخره‌ها در طبیعت است. بالای شومینه، کندوی عسلی ساخته شده از ماسه و شن به چشم می‌خورد که در طی روز، نور خورشید را به داخل اتاق روانه می‌کند.

از میهمان‌های این کلبه، با سبدی پذیرایی می­شود. حال حدس بزنید در این سبد چیست؟ عسل به‌همراه شمع‌های مومی. اگر این وسایل کافی نبودند، در داخل کلبه خز ضخیم نیز پیدا می­شود تا بتوانید خودتان را در آن بپیچید و از بهشت شخصی‌تان، نهایت لذت را ببرید. در این‌جا خبری از اینترنت و تلویزیون نیست؛ فقط و فقط آرامش محض.

خودتان را آماده استراحت و آرامشی بی‌دردسر کنید.

کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

کلبه ای دنج زیر سقف ستارگان

 

منبع : Lonelyplanet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.